|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
21-01-2022, 11:35 | #1 |
Reputacja: 0 | [D&D 5ed] Klątwa Piasku [Golarion] ozległa pustynia Meraz w południowej Qadirze skrywa chwalebną historię i zapomniane zło. Niekończąca się pustynia była niegdyś wspaniałą, żyzną sawanną tętniącą życiem. Wielkie miasta-państwa i zamożne plemiona nomadów pojawiły się na tej obfitej ziemi na początku Wieku Przeznaczenia. Błogosławiona bogactwem i zasobami sawanna i jej mieszkańcy mieli wszelkie narzędzia, by dominować na wieki przed powstaniem Qadiry lub Taldoru. Siemanko! Przygoda to gotowiec do Pathfindera, ale my zagramy na mechanice D&D 5ed., głównie dlatego, że mechanika piątki jest prosta i nie będzie mnie zmuszać (ani was) do przekopywania się przez milion podręczników do pierwszej edycji PF-a. Żadnych problemów być nie powinno, bo wrogowie i trudność testów została przeze mnie przekonwertowana i przeskalowana na potrzeby mechy 5 edycji. O co chodzi fabularnie? Co by nie zdradzać za dużo... Bohaterowie wyruszają z miasta Al-Hiraf do miasteczka Dimayen położonego głęboko na pustyni Meraz w Qadirze w odpowiedzi na prośbę o pomoc wysłaną przez Arakora Shonara, który jest głównym kapłanem w świątyni Czystej Radości Sarenrae. Na miejscu okazuje się, że miasteczko trawione jest dziwną zarazą — Klątwą Piasku — jak nazywają ją lokalni. Dotknięci nią ludzie zamieniają się w krwiożercze, wygłodniałe zombi łaknące ludzkiego mięsa. Postaci będą mieć za zadanie odkryć, co kryje się za tajemniczą plagą i wyeliminować głównego "złego". Sesja początkowo będzie dziać się w Dimayen, potem będziecie szlajać się po pustyni Meraz a i dungeon crawlu też nie zabraknie. Taki przekrój, każdy znajdzie coś dla siebie. Klimat będzie arabsko-pustynny, zatem żar lejący się z nieba, ciepłolubne potwory, demony, nieumarli i inne takie znajdą się na talerzu tej sesji. Będzie to typowa przygoda heroic fantasy, więc jak ktoś takie lubi, to zapraszam. Sympatykom Baśni 1000 i 1 Nocy też się powinno spodobać. Będzie można poodgrywać postać, walki też nie braknie. Przyjmę 4-5 graczy. Na atrybuty macie 27 punktów, tutaj kalkulator, jakby ktoś potrzebował. Oprócz tego proszę mi zaznaczyć gdzieś na karcie ASI (Ability Score Improvement) i w co poszły te rozwinięcia. Poziom postaci 11, kartę proszę wypełnić na Myth-Weavers lub dndbeyond jak komuś wygodniej. Nie dopuszczam Custom Liniage z Tashy, ale dopuszczam wszystkie zasady z Tashy w temacie “Customizing Your Origin” (strona 7). Dopuszczam też wszystkie opcjonalne rozwiązania dla klas i podklas przedstawione w Tashy. HP: Max. na 1 poziomie, następnie uśrednione. Historia może być w docu, tam też wrzućcie avatar postaci z linkiem do niego - najlepiej coś w klimatach arabskiego fantasy, bez mangi. Klasy i subklasy dowolne oficjalne, rasy w sumie też, byle bez jakichś udziwnień, typu Locathah czy Grung (no i bez latających!!). Ja wiem, że drowy czy dhampiry na pustyni to może być dla niektórych całkiem "oryginalny" pomysł, ale wierzcie mi - nie jest. Jak czegoś nie jesteście pewni, to lepiej zapytać tutaj albo na PW, zamiast zacząć tworzyć postać a potem dowiedzieć się, że taki bohater nie przejdzie. Backgroundy oficjalne. Na ekwipunek macie 5000sz, oprócz tego posiadacie już jeden magiczny przedmiot klasy rare lub dwa klasy uncommon oraz startowy ekwipunek z klasy i backgroundu. Niechciane przedmioty sprzedajecie za połowę ceny. Magiczne przedmioty kupujecie korzystając z tego cennika. Acha, zadbajcie przy okazji o jakiś środek lokomocji (koń czy wielbłąd). Awanse w sesji będą, do 14 poziomu. Sesja przewidziana jako jednostrzałówka, gramy na forum, doc będzie tylko do przeprowadzania walk (obecność codzienna obowiązkowa). Po rozegranej walce mechanicznej, każdy gracz będzie wrzucał swój "raport z pola walki", czyli fabularny opis tego, co działo się z perspektywy BG podczas potyczki. Mapki taktyczne będą również pojawiać się na docu. W przypadku walk rzucacie za siebie, stosując kostkarnię orokos. com. Jak ktoś nie ma tam konta, będzie musiał założyć. Z zasad niestandardowych na pewno obowiązywać będzie flankowanie i przetrwanie w wysokiej temperaturze (DMG str 110). Jeśli przygoda będzie szła sprawnie, pogramy jakieś 3 do 4 miesięcy Rozmowy między postaciami załatwiacie między sobą, jak ktoś chce z jakimś moim NPCem to też nie ma problemu. Posty "na awatara", ale mogą być dłuższe. Nie jest to jednak sesja jednolinijkowa. Będziecie mieć 5 dni na odpis, ja 2. Nie przewiduję rozdzielania się drużyny, więc jak ktoś lubi solowe wątki, to musi poszukać innej sesji. Będzie konkurs kart. KP przysyłajcie mi na PW. Na podesłanie postaci macie dwa tygodnie, czyli do 4 lutego 2022, północy. W razie pytań proszę o posty tutaj, żeby każdy mógł przeczytać moją odpowiedź. Pozdrawiam i czekam na zgłoszenia! ==ZGŁOSZENIA:== - Fisza Klechd, łotrzyk - mechanika kompletna, brak historii, - Brilchan, druid - mechanika i historia kompletne, - Alex Tyler, kapłanka - mechanika i historia kompletne, - Arvelus, paladyn - mechanika i historia kompletne, - Nostromo, mnich - mechanika i historia kompletne, - Kerm, zaklinacz - mechanika i historia kompletne, - Umbree, wojowniczka - mechanika i historia kompletne, - shewa92, czarownik - mechanika i historia kompletne, Ostatnio edytowane przez Bugzy Malone : 04-02-2022 o 07:51. |
21-01-2022, 12:44 | #2 |
Reputacja: 1 | Na pewno wystartuję w rekrutacji. Czy się dostanę inna sprawa. Na razie czekam na przysłanie podręczników do "piątki" |
21-01-2022, 17:50 | #3 |
Reputacja: 1 | Zgłaszam się, zwłaszcza, że bardzo lubię takie klimaty Ode mnie na 99% będzie wiedźma (warlock), która zawarła pakt z dżinem |
21-01-2022, 17:57 | #4 |
Reputacja: 1 | Dwa pytania: 1) Skąd ceny ekwipunku? 2) Czy dopuszczasz backgroundy ze Strixhaven (te dające rozszerzoną listę zaklęć i darmowy feat na 1 poziomie).
__________________ Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe. ”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej. |
21-01-2022, 18:29 | #5 |
Reputacja: 0 | @Mi Raaz 1). Ceny zwykłego ekwipunku z podręczników, magicznych rzeczy np stąd. 2). Nie, Strixhaven odpada. Jest to fajny dodatek i pewnie kiedyś spróbuję poprowadzić coś w tych klimatach, ale nie korzystamy z tego podręcznika w tej przygodzie. Dopuszczone materiały do tej sesji to: PHB, DMG, Tasha, Xanathar, Volo, Sword Coast, Mordenkainen. I to chyba tyle. Ostatnio edytowane przez Bugzy Malone : 21-01-2022 o 18:42. Powód: update linka. |
21-01-2022, 19:18 | #6 |
Administrator Reputacja: 1 | To i ja się zgłoszę - tym razem czymś walczącym (fighter) |
21-01-2022, 19:58 | #7 |
Wiedźma Reputacja: 1 | Na 11 levelu BG powinni mieć do dyspozycji 21.000gp... co jest przyczyną tak drastycznych cięć?
__________________ "Nawet nie można umrzeć w spokoju..." - by Lechu xD |
21-01-2022, 20:17 | #8 |
Reputacja: 1 | Są jeszcze 3 przedmioty do wyboru poza tymi pieniędzmi. W ramach uncommona można wybrać choćby Decanter of endless water, który w linku podanym przez MG kosztuje grubo ponad 150 000 =p |
21-01-2022, 20:28 | #9 |
Reputacja: 1 | Nie trzy. Jeden rare lub dwa uncommon. |
21-01-2022, 20:29 | #10 |
Reputacja: 0 | @Buka Dokładnie jak pisze Arvelus - macie dostęp do magicznych przedmiotów (1 rare albo 2 uncommon), często cenowo mocno przekraczających budżet zakładany przez oficjalne materiały. Dlatego też początkowy hajs został też mocno przeze mnie obcięty. |