29-03-2008, 16:31 | #1 |
Reputacja: 1 | Królestwo 50 000000 r. p. n. e - ten rok przyjmuje się jako datę powstania świata 2000 r. p. n. e - pojawienie się pierwszych ludzi 532 r. p. n. e - zniewolenie ludzi przez rasy wyższe 503 r. p. n. e - powstanie człowieka Lapidusa zakończone klęską 500 r. p. n. e - Wielka Rada przyznaje ludziom większe prawa 499 r. p. n. e - mag Teorish zaczyna eksperymentować na ludzkich niewolnikach. Dostaje on pozwolenie od rady na ten proceder. 496 r. p. n. e - przewodniczący Wielkiej Rady umiera. Jego następca nie radzi sobie z władzą. 488 r. p.n. e - wykorzystując osłabienie pozycji Rady Teorish z pomocą armii mutantów morduje Wielką Radę i przejmuje władzę drogą zamachu stanu. 345 r. p. n. e - skrytobójca morduje Teorisha kończąc jego despotyczne rządy.344 r.p.n.e - zorganizowane zostają wielkie wybory w trakcie których wybrana zostaje przez obywateli nowa rada. Jednym z wybranych jest człowiek. 330 r. p. n. e - człowiek Jan Gallian zostaje przewodniczącym rady. Doprowadza on do równouprawnienia wszystkich ras. 322 r. p. n. e - odbywa się uroczysty pogrzeb Galliana 329 r. p. n. e - zaczynają się spory w Radzie na temat władzy 298 r. p .n. e - dochodzi do rozdzielenia się rady której członkowie dzielą jedno, wielkie zjednoczone Królestwo na mniejsze państwa którymi zarządzają poszczególni radni od tej pory nazywani królami. 250 - 143 r. p. n. e - magowie zaczynają być najważniejszymi doradcami królów. Jednak w końcu doprowadzają do Wielkiej Wojny w której wygrywał ten kto posiadał silniejszą magię. Wojna została zakończona rozejmem w mieście Autazen. Jednym z postanowień tego rozejmu było całkowite zakazanie magii. Magowie byli ścigani i mordowani. 50 r. p. n. e - powołana zostaje Inkwizycja która zajmuje się tępieniem magii. 1 r. n. e. – ostatni zbuntowani magowie zostają zabici. Zostaje ogłoszona nowa era. Jest rok 1125. Byli tacy o wierzyli, że w tym roku koniec świata nastąpi. Jak zwykle plonne to były nadzieje gdyż taki koniec nie nastał. Nastał za to czas krwi, miecza i topora. Każdy kto wydawał się podejrzany o magię był nazywany heretykiem i czarcim synem, a następnie spalany na stosie lub gorzej. Na dodatek ostało się od początku nowej ery tylko 10 państw. W centrum Euzja i Kalonia. Na zachodzie Karedia, Ragonia i Karen. Na wschodzie były to Gania i Manaja. Na północy Talaria i Waklany. Na południu Jalana. No i w takim świecie mości panowie nie było łatwego życia. Szczególnie ciężko było tym których natura obdarzyła mocą magiczną. Tacy to lepiej mieli jak od razu z dachu skoczyli. Jakiś opowieści żądacie. A proszę bardzo. Znam jedną taką co jak ją usłyszycie to po prostu nie uwierzycie. Witam w mojej kolejnej sesji. Tym razem będzie to sesja dark fantasy więc nie oczekujcie pięknych księżniczek, złych smoków (może być na odwrót), czystych i nieskazitelnych rycerzy, a nawet mądrych i rozsądnych króli. A co dostaniecie w zamian? Na pewno sporo krwi, brudu, potu i łez. Lekko na pewno nie będzie, ale chyba nie tego się oczekuje po takiej sesji. A teraz szczegóły. A więc potrzebuję od 4-5 graczy. Akcja rozgrywa się w moim autorskim systemie. Sesja to storytelling. I nie nastawiajcie się na dużą ilość walk (chyba, że sami do nich doprowadzicie). A teraz wzór kp: Imię: Wiek: Płeć: Wygląd: Charakter: (coś więcej niż tylko chaotyczny zły itp.) Profesja: (tutaj macie dostępne nie tylko standardowe profesje, ale też różne zawody np. kupiec, szlachcic, Inkwizytor itp. Pamiętajcie, że mag ma mocno utrudnione życie) Rasa: (człowiek, elf, gnom, krasnolud, Niziołek, wampir, wilkołak) Historia: Pochodzenie: (wpiszcie jeden z podanych krajów) Ekwipunek: (dowolny) Dodatkowe informacje: Magia: Tutaj magowie są traktowani jak mutanci w X-Men (ktoś na wzór Xaviera też się pojawi). Magia nie jest rzeczą prostą. Wymaga nie tylko odpowiedniego skupienia się, ale też ułożenia dłońmi odpowiedniego znaku i wypowiedzenia magicznego słowa (nie będzie to abra kadabra). Magowie będą mogli się uczyć nowych znaków i słów. Magia jest podzielona na białą (zaklęcia leczące i wspomagające), a także czarna (zaklęcia bojowe). Znaki i słowa pomagają w kontrolowaniu mocy. Czasem mag kiedy wpadnie w szał lub zapanują nad nim inne uczucia wyższe może stracic kontrolę nad swoją mocą. Technika: Miecze, łuki itp. oczywiście są. W wyrobie broni ze stali największy prym wiodą krasnoludy. Produkcja łuków i strzał to specjalność elfów. Machiny oblężnicze zostały zbudowane przez gnomy. Proch strzelniczy został wymyślony w 1119 r. przez gnoma Archibalda Schuttenbacha. Powstanie broni palnej było kwestia czasu. Dostępne na rynku są strzelby i rewolwery. Gospodarka: Każdy kraj posiada własną armię. Mieszkańcy stawiają na uprawę ziemi i hodowlę bydła. Handel jest również bardzo rozwinięty. Między krajami też. Religie: Katolizm - wiara w Stwórcę - jedynego boga który według wyznawców stworzył świat i wszystkie rasy. W tej religii wszystkie domniemane przesłania Stwórcy głoszą kapłani. Głoszą też oczywiście swoje własne kazania. Każdego wieczoru katolizjanie mają obowiązek modlić się do Stwórcy i przynajmniej raz dziennie odwiedzać świątynię jemu przeznaczoną, a następnie wysłuchiwać kazań kapłana. Mogą też dawać datki na świątynię. To religia dominująca która jest wyznawana głownie przez ludzi. Akeizm – wiara w lepszy świat po śmierci. Akeizjanie wierzą, że nie ważne jest czy kto szył dobrze albo źle. I tak po śmierci trafi do lepszego świata. Nie uznają żadnych bogów więc nie mają żadnych kapłanów i obowiązków. Często medytują dla odzyskania spokoju. Totencjizm – uznaje się czterech bogów żywiołów jako niewidzialnych władców świata. Wyznawcy przychodzą do ich ołtarzy, modlą się i składają ofiary tylko wtedy gdy czegoś potrzebują. Proszą miedzy innymi o dobrą pogodę lub deszcz. Bogowie których czczą to: Thor – bóg burzy i błyskawicy Sylvion – bóg wody i deszczu Freya – bogini ziemi i urodzaju Alponus – bóg natury i wiatru To religia wyznawana głównie przez krasnoludy i gnomy. Moteizm – czciciele natury. Nie mają żadnych kapłanów i obowiązków. Uznają naturę za największą moc która stworzyła świat i wszystkie rasy. Zwykle na jej cześć piszą pieśni pochwalne i wiersze. Wyznawcy tej religii to głównie elfy. Ragonia: Królem jest Delagon z rodu Dagonetów. Jest to jeden z większych pod względem powierzchni krajów .Najwięcej zarabia na handlu z innymi krajami. Sprzedaje swoje własne wyroby. Ich armia składa się głównie z piechoty. Często wynajmują do niej najemników. Najbardziej wrogo jest nastawiona do Karedii. Wygląda na to, że spór osiągnął poziom krytyczny i wkrótce zacznie się wojna między nimi. Stolicą jest Vyrvana. Wasza przygoda zacznie się w Ragonii. Oczywiście wasze postacie mogą się znać już od pewnego czasu. Tylko wpiszcie o tym w kp. Teraz nic już mi nie zostaje jak czekać na zgłoszenia, kp i pytania (te ostatnie na pewno będą). Ostatnio edytowane przez wojto16 : 01-04-2008 o 18:58. |
29-03-2008, 17:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Zapowiada się ciekawie. Jeśli nie dam rady stworzyć KP to na pewno będę podglądać. Właśnie. Do kiedy KP? Co decyduje o przyjęciu? Czy kraje mają swoje własne specyfiki, z których warto by zdawać sobie sprawę, czy oprócz położenia geograficznego/nazwy/osoby króla itp nie różnią się między sobą jakoś szczególnie? I w sumie ważniejsze pytanie: na jakim poziomie stoi technika w Twoim świecie? Miecze i zbroje domyślam się że będą, ale machiny oblężnicze - proste tarany czy skomplikowane katapulty? A proch i broń palna? No i skoro praktycznie nie ma magii, w tym leczącej, to jak wygląda medycyna?
__________________ So why don't you dance to music I hear inside my head? |
29-03-2008, 17:55 | #3 |
Reputacja: 1 | Gdzie jest napisane, że nie ma magii? Bo ja nie doczytałem niczego takiego. |
29-03-2008, 19:35 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Wszystkie kraje wyglądają właściwie tak samo. Różnią się tylko zamożnością. Kraje centralne są średnio- zamożne, zachodnie bogate, wschodnie tez bogate, północne średnio i południe jest mniej zamożne. No i każdym rządzi inny król rzecz jasna. Co do techniki to zapomniałem napisać. Machiny oblężnicze jak i broń palna zostały wynalezione i są w użyciu. Magia jest zakazana, ale jeśli chodzi o medycynę to stosuje się zwykłe medykamenty. No i jest dosyć dobrze rozwinięta chirurgia (znaczy się profesjonalnie obetną ci rękę jak będzie juz załatwiona na cacy). Ostatnio edytowane przez wojto16 : 31-03-2008 o 12:09. | |
30-03-2008, 09:22 | #5 |
Reputacja: 1 | Tak sobie myślę... wampir i wilkołak nie wykluczają innych ras. Chodzi mi o to że wampirem może zostać zarówno człowiek jak i krasnolud przy czym pozostają człowiekiem i krasnoludem tylko nie żywym. Jeśli się mylę to przepraszam.
__________________ Dobry dyplomata improwizuje to, co ma powiedzieć, oraz dokładnie przygotowuje to, co ma przemilczeć. |
30-03-2008, 09:40 | #6 |
Reputacja: 1 | A co ile trza pisać posty? |
30-03-2008, 12:38 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Co 5 sekund. Ewentualnie 10 sekund jak się ulituję. Wybacz. Jednak takie pytanie mnie po prostu śmieszą. Limit czasu to... aż się zdenerwuję i zacznę męczyć gracza na pw. | |
30-03-2008, 13:12 | #8 |
Reputacja: 1 | Wiesz, wszystko jest możliwe. Ale i tak już zrezygnowałem z wampira, w sumie za ciężko się gra gdy inni gracze są 'normalni'
__________________ Dobry dyplomata improwizuje to, co ma powiedzieć, oraz dokładnie przygotowuje to, co ma przemilczeć. |
31-03-2008, 15:58 | #9 | |
Reputacja: 1 | Pomysł fajny... A co do tego co piszesz to mam parę zastrzeżeń... Po pierwsze: Cytat:
Chcesz dowodu? Znajdź w D&D (bo chyba właśnie na tym systemie się wzorujesz) zdanie, że "elf, krasnolud, gnom, albo niziołek, są odporne na ugryzienia wampira". - No właśnie, tego nie ma. 2.Ale masz rację, ty jesteś MP i Ty ustalasz zasady. Jednakże... Dlaczego nie postarasz się o jakiś króciutki opis państw? Tak, żeby gracze wiedzieli, jaką postać z jakim państwem utożsamiać... 3. A co do pisania postów, to wydaje mi się to pytanie za słuszne. Jeśli uważasz, że częstotliwość pisania postów ma być zmienna, to warto o tym napisać w pierwszym poście. Pozdrawiam!
__________________ Idzie basista przez ulicę, patrzy a tam mur przed nim. Stoi przed nim i stoi, a wkrótce mur się rozwala... Jaki z tego morał? "Albo basista jest głupi albo niedorozwinięty." | |
31-03-2008, 17:25 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
2. Właśnie nad tymi opisami pracuję. Jeszcze dzisiaj dodam te informacje. 3. A mi to pytanie dalej wydaje się być śmieszne. No, ale dobra. Będę czekać na wpisy wszystkich graczy zanim dam kolejnego posta. Jednak jeśli jacyś będą za długo zwlekać nie zawaham się dać go wcześniej. | |