Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-10-2012, 14:26   #121
 
pppp's Avatar
 
Reputacja: 1 pppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skałpppp jest jak klejnot wśród skał
Witam bardzo nowego gracza
 
pppp jest offline  
Stary 13-10-2012, 21:21   #122
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Ten mój ruch trochę do bani i poza tym chyba niezgodny z zasadami

Nie można się i ruszyć i rzucić copycat (nawet marnując na to dwie rundy). Mógłbym zmienić na ruch+dotknięcie któregoś z towarzyszy touch of law, by na rzucie na trafienie mógł wziąć 11?
 
Tadeus jest offline  
Stary 13-10-2012, 21:37   #123
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Można się ruszyć i rzucić copycat - (2 akcje ruchu, czyli rezygnujesz ze standardowej), ale na 1 poziomie copycat trwa 1 rundę, więc rzeczywiście trochę bezsensu, bo jesteś poza zasięgiem zbirów, które są zajęte Dojanem i Donem.

Hmmm... czy pozwolić na edycję... niech będzie. Ale tylko ten raz.

Edit:

Małe przypomnienie paru akcji w walce:

- Wyciągnięcie broni - akcja ruchu lub darmowa jeśli podstawowa premia do ataku wynosi co najmniej +1
- Pomoc innemu - akcja standardowa, ST 10 (rzut na atak) i jak się uda premia +2 do ataku dla sojusznika
- Szarża - pełna akcja, ruch co najmniej 3 metry, może wykonać 1 atak z premią +2, ale do końca tury ma karę -2 do KP
- Bycza Szarża - zamiast ataku przesuwasz cel, za każde 5 ponad ST testu manewru możesz przesunąć go o dodatkową kratkę
- Nieczyste zagranie - wykorzystujesz otoczenie czy jakiś inny kreatywny sposób żeby nałożyć na przeciwnika negatywny status: oślepienie (np. piasek w oczy), oszołomienie, mdłości, olśnienie (jasnym światłem, kolorami), oślepienie, ogłuszenie (traci słuch), wstrząśnięty (przestraszenie)
- Rozbrojenie - -4 do testu ataku, atak okazyjny
- Ciągnięcie - zarówno ty jak i przeciwnik poruszacie się do tyłu, ciągniesz go, prowokuje atak okazyjny, za każde 5 ponad ST testu manewru możesz przesunąć go o dodatkową kratkę
- Zwarcie - łapiesz cel, potem możesz go przyszpilić (nie może atakować), a na końcu związać. Cel może cały czas atakować ale z karą -2, w każdej rundzie musisz ponawiać rzut na zwarcie. Prowokuje atak okazyjny
- Przebiegnięcie - możesz spróbować przejść przez pole zajmowane przez kogoś podczas szarży. Jeśli ci pozwolić to biegniesz dalej, jeśli nie to musisz wykonać test manewru. prowokuje atak okazyjny
- Przesunięcie - możesz zmienić pozycję przeciwnika, prowokuje atak okazyjny,za każde 5 ponad ST testu manewru możesz przesunąć go o dodatkową kratkę
- Kradzież
- Uderzenie w broń - prowokuje atak okazyjny
- Przewrócenie - prowokuje atak okazyjny
- Zmylenie - test blefu, jeśli się uda przeciwnik traci premię ze zręczności do KP
- Przygotowanie - zostawiasz sobie jedną akcję, np. standardową, którą wykorzystujesz przed końcem rundy - ustawiasz jednak zapalnik, który uruchomi akcję np. przeszkodzenie atakującemu, rzucającemu czar, itd.
- Czekanie - czekasz z akcjami na koniec rundy
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 13-10-2012 o 22:27.
Qumi jest offline  
Stary 13-10-2012, 22:12   #124
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Ok dzięki, następnym razem jak zaczynać będę z resztą nie powinno już dojść do takich błędów
 
Tadeus jest offline  
Stary 14-10-2012, 04:02   #125
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Pomysł z inicjatywą chyba upraszcza nieco prowadzenie starć, ale osobiście nie byłbym wcale przeciwko rozegraniu tego na doku. W ten sposób zachowalibyśmy nieco większą przejrzystość, bo można by rzuty umieszczać razem z deklaracjami, i byłoby szybciej, gdyż tam ograniczylibyśmy się tylko do technicznych aspektów walki, a ładnie byśmy wszystko opisali po zajściu. I potencjalnie z paru kolejek można to zamienić w jedną.

Jeśli chodzi o mojego posta, to myślę, że działa fabularnie, aczkolwiek nie wiem, jak to wygląda w kontekście mechaniki PF. Po pierwsze, unoszę tarczę, ponieważ chciałbym zastosować jakiś defensywny styl walki. Nie wiem dokładnie jak to by wyglądało, ale jeśli da się, powiedzmy zwiększyć obronę względem ataku, to o to mi chodzi.

Po drugie, walczymy w ograniczonej przestrzeni i nie wiem, jakie wobec tego mam w ogóle możliwości. Czy mogę dosięgnąć przeciwników, gdy pomiędzy mną a nimi jest inna postać? Co ważniejsze: czy oni mogą dosięgnąć mnie? Bo miałem przecież zwrócić ich uwagę. Chętnie bym się przepchnął na pole, na którym jest szóstka na mapie; czy to jest możliwe?

Wreszcie, a propos defensywnej strategii/filozofii mojego krasnoluda, popełniliśmy (właściwie to popełniliście) błąd, tak biegnąc do ataku. Ale o tym pewnie wspomnę in character po walce.
 

Ostatnio edytowane przez Yzurmir : 14-10-2012 o 04:07.
Yzurmir jest offline  
Stary 14-10-2012, 13:54   #126
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Co do walki defensywnej to zacytuję Tadeusa:

Cytat:
Napisał Tadeus Zobacz post
Dostępne akcje w walce

Generalnie każdy podczas walki może wykonać trzy rodzaje akcji:

- akcja ruchu
- akcja standardowa
- jeden krok (5 feet)

albo

- akcje pełną zastępującą ruch i standardową akcję (takie akcje najczęściej dodatkowo pozwalają na krok 5 feet, choć nie zawsze)

Z wyjątkiem kroku wygląda to niemal identycznie jak w Warhammerze 2 ED.

Do tego dochodzą różne akcje swift i free, nie będziemy jednak przesadnie komplikować, a te akcje i tak najczęściej można wykonać dodatkowo za darmo (np. opuszczenie przedmiotu, rzucenie paru słów itp)

Akcja ruchu:

To tak na dobrą sprawę poza oczywistym przejściem po polu bitwy z naszą prędkością większość szybkich ruchów ciała naszej postaci, których nie można zaklasyfikować jako atak:
- wyciągnięcie broni lub tarczy (jeśli mamy BAB +1 albo większy dostajemy wyciągnięcie za darmo w czasie ruchu naszej postaci)
- przeładowanie kuszy lekkiej albo naręcznej
- zamykanie drzwi
- wyciąganie czegoś z plecaka/podnoszenie z ziemi
- podnoszenie naszej postaci po tym, gdy została przewrócona itp.

Gdy naszą move action wykorzystamy na zamykanie drzwi to nie będziemy mogli już wykorzystać jej do ruchu, wtedy zostanie nam tylko pojedynczy krok. Wyjątek: Gdy jako move action weźmiemy prosty ruch po polu bitwy (move) to nie będziemy mogli wykonać już kroku 5 feet.

Akcja standardowa

- Wszystkie możliwe pojedyncze ataki w tym rzucenie większości czarów (chyba, że opis czaru mówi, iż rzuca się go dłużej - rzadkie)
- Wypicie mikstury/ przeczytanie scrolla
- Pierwsza pomoc
- Użycie niektórych skilli w walce.

Akcje pełne
- Użycie wszystkich ataków, jakie posiadamy. To bardzo szybko przydaje się u przeciwników graczy, bo ci ze względu na swoją anatomię dużo szybciej od graczy zyskują wiele ataków.
- Szarża (ruch+atak: +2 do trafienia, - 2 do AC) Trzeba mieć dwie kratki na rozpęd, nie można szarżować przez trudny teren, nie można połączyć z krokiem 5 feet.
- Dobicie nieprzytomnego/śpiącego wroga (naraża nas na darmowe ataki innych przeciwników jeśli są w pobliżu)
- Przeładowanie ciężkiej kuszy
- Rzucenie broni "splash" (alchemiczny ogień, kwas itp)
- Bieg - zasuwamy nawet z poczwórną prędkością, niestety stajemy się przez to nieostrożni i pobliscy wrogowie dostają darmowe ataki w nas.
- Akcja withdraw - ostrożne wycofanie się z walki. Jeśli nie ma wokół nas wielu wrogów to możemy wycofać się nie narażając się na darmowe ataki przeciwników.

Attack of opportunity - ataki okazyjne, zwane powyżej darmowymi.

To chyba najbardziej skomplikowany mechanizm w całej mechanice. W skrócie chodzi o to, iż każda postać uczestnicząca w walce zagraża innym znajdującym się wokół niej (w przypadku postaci wielkich albo z długą bronią może to być obszar np. dwóch kratek wokół postaci). Gdy jesteśmy w takim zagrożonym (hasło threat) obszarze musimy uważać, co robimy, bo niektóre nieostrożne akcje naszej postaci mogą dać przeciwnikowi darmowy atak okazyjny wyprowadzany natychmiast gdy tę nieostrożną aktywność podejmiemy. Do takich nieostrożnych aktywności należą m.in. :
- rzucanie czaru w postawie niedefensywnej (w defensywnej jest trudniej)
- używanie broni dystansowej
- picie mikstury
- używanie pierwszej pomocy (heal)
- przeładowanie broni

Jeśli chcemy robić cokolwiek z powyższych lepiej byłoby po prostu, gdybyśmy nie stali bezpośrednio przy wrogu.

Dodatkowe zasady:
- Strzelanie do postaci, która związana jest walką wręcz (robimy to z modyfikatorem do trafienia -4, chyba, że mamy odpowiedni feat)
- Flankowanie, gdy my staniemy po jednej stronie przeciwnika, a nasz sojusznik równo po przeciwnej, wtedy go oflankowaliśmy. Dostajemy +2 do trafienia, a łotrzyk może wykonać na przeciwniku sneak attak. Dość łatwo jest stanąć tak po bokach, trudniej z przodu i z tyłu, bo wtedy musimy otoczyć wroga przechodząc przez wiele "zagrażanych" przez niego pól, co może nas narazić na attack of opportunity.
- Walka defensywna - Możemy wybrać sobie taką postawę w czasie walki (nie kosztuje żadnej akcji). Dostajemy -4 do trafienia, ale za to +2 do AC.
- Walka bez broni. Jeśli zarówno my jak i przeciwnik nie mamy broni walczymy normalnie. Jeśli jeden ma broń, a drugi nie, to ten bez broni atakując tego z bronią naraża się na attack of opportunity. Niweluje to odpowiedni feat.
- Używanie naszej normalnej broni jako broni ogłuszającej (zadającej nonlethal dmg). Możemy to zrobić przyjmując karę -4 do trafienia. Przydaje się, gdy nie chcemy zabić, a jedynie ogłuszyć.

Manewry specjalnie (gdy nie mamy odpowiedniego feata do używanego przez nas manewru zawsze powodują Attack of Opportunity), korzystają z nowych statystyk w Pathfinderze, CMB i CMD:

- pochwycenie (grapple)
- przewrócenie (trip)
- odepchnięcie (bull rush) - szarża daje +2
- rozbrojenie (disarm)
- przebiegnięcie (overrun) - jeden z niewielu sposobów, by przedostać się przez kratkę zajmowaną przez wroga, normalnie bez problemu możemy przedostawać się tylko przez kratki zajmowane przez sojuszników. Drugim sposobem na przedostanie się przez wrogą kratkę jest trudny rzut na akrobatykę.
- zniszczenie przedmiotu (sunder) - możemy uderzyć w trzymany bądź niesiony (zbroja) przez przeciwnika przedmiot uszkadzając jego wytrzymałość.

Flat footed
Chyba najbardziej popularny ze stanów w czasie walki. Gdy wygramy na początku walki inicjatywę nasi przeciwnicy, którzy nie brali jeszcze udziału w walce (bo będą działać dopiero po nas) są na tę pierwszą rundę (również rundę zaskoczenia, jeśli uda nam się zaskoczyć wroga) flat footed. Znaczy, że nie mogą skorzystać ze zręczności, by zejść z drogi naszym atakom (niższe AC), a do tego nie mogą wykonać attack of opportunity, gdy je sprowokujemy, łotrzyk może wobec takich celów użyć sneak attack. Powoduje to, że w wielu sytuacjach naprawdę opłaca się zaczynać

Cała ta wiedza mieści się na zaledwie jednej stronie:
Combat

Jest tu też tabelką mówiąca o tym, co zabiera ile akcji i niesie za sobą ryzyko attack of opportunity.

Dobre porady i skrót powyższych myśli:

1. Najprostsze co można zrobić w walce to ruch+atak albo atak+ruch - to wielu wystarczy.
2. Gdy walczymy z przeciwnikiem, który ma dużo ataków najlepiej zrobić to tak, by musiał się ruszać. Jeśli wykorzysta ruch, to nie będzie mógł użyć wszystkich ataków (tylko jednego).
3. W PBF raczej nie będziecie grali na pełnych zasadach attack of opportunity, ale prawie na pewno dostaniecie w czapę, gdy będziecie chcieli czarować, strzelać lub pić eliksiry stojąc blisko wroga - dlatego w przypadku czarów lepiej zadeklarować, że czarujecie defensywnie (wymaga to dodatkowego dość trudnego rzutu), a innych tego typu ryzykowanych akcji w ogóle w bezpośrednim pobliżu wroga nie robić. Jak MG ma za dużo czasu to można go też po prostu zapytać, czy nie narazicie się na taki atak, lub zaznaczyć w poście, że staracie się robić to poza zasięgiem broni wroga.
4. Nawet jeśli nie macie feata do manewru specjalnego to może się okazać, że mimo czekającego was Attack of Opportunity będzie się opłacało zaryzykować. Szczególnie, gdy ze względu na wysoką siłę macie wysokie CMB albo warunki powodują, że doprowadzi to do szybkiego zabicia przeciwnika (np bull rush przy burcie statku albo na szczycie wieży - przepchniecie przeciwnika dwie kratki i będzie po walce).

Co do doca - od następnej walki, rzeczywiście będzie jednak łatwiej - tylko czy każdy ma do niego dostęp?

Co do dosięgnięcia wrogów... przebiegnięcie może z szarżą... albo użycie wytrenowanej akrobatyki pozwala przejście przez linię wroga. Ruchu nie można jednak zakończyć w miejscu gdzie stoi już ktoś inny.
 
Qumi jest offline  
Stary 14-10-2012, 14:05   #127
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Ja do doca mam tylko dostęp w domu, więc dopiero po 20 każdego dnia będę mógł się udzielać/zobaczyć co się tam dzieje.

Z drugiej strony jeśli to ma spowodować, że reszta graczy będzie deklarowała ruchy w walce szybciej i sprawniej to jak najbardziej jestem za, bo mam zamiar zaliczyć tę kampanię Po prostu ja odpisywać będę mógł tam max raz dziennie, ale to chyba nie problem?
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 14-10-2012 o 14:07.
Tadeus jest offline  
Stary 14-10-2012, 14:46   #128
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Raczej nie

Sytuacja wygląda tak:

Zbir T3 ma już tylko 7 hp
Zbir T2 stoi na schodach i strzela z łuku.
Zbir T1 ma wciąż pełne hp (11) i walczy z wami wręcz.
Jasper ma już tylko 1 hp
Zagrak ma na sobie błogosławieństwo Dotyk Prawa do końca tej tury.
 
Qumi jest offline  
Stary 14-10-2012, 15:12   #129
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Zaraz zaraz, skoro touch of law wskoczył w tej turze, to znaczy, że Baltazar już na tę obecną turę wykonał akcję? Właściwie to miałem zamiar w pierwszej turze podejść do Zagraka i na niego go rzucić, wtedy powinno działać tylko do końca tej pierwszej tury (co jak widzieliśmy po rzutach i tak by nie pomogło, bo 11 na kostce to za mało skoro Zagrak zdecydował się na walkę defensywą :>).

A najbardziej to żałuję, ze towarzyszy jest czterech, a nie trzech. Channel evil by tam posprzątał

Edycja: Napisałem w docsach.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 14-10-2012 o 15:33.
Tadeus jest offline  
Stary 14-10-2012, 15:42   #130
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Nie, touch of law trwa 1 rundę do wykorzystania - runda więc skończy się podczas twojego ruchu. Do tej pory mogą zdarzyć się jeszcze jakieś rzuty obronne czy inne testy, np. przeciwko Channel evil
 
Qumi jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172