lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   <Komentarze>Opowieść zapisana krwią. (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/11893-komentarze-opowiesc-zapisana-krwia.html)

Mizuki 06-11-2012 14:16

<Komentarze>Opowieść zapisana krwią.
 
Głupio rozpocząć nieco ten wątek od słowa: Witam ;]. Ale... Niech będzie: Witam was kameralna drużyno ;D.

Postanowiłem założyć mimo wszystko komentarze, tak na wszelki wypadek. Czasami jest mi dużo łatwiej komunikować się dzięki nim i zdecydowanie łatwiej złapać mnie na forum ;].
Jak pisać nie zamierzam nikogo tutaj uczyć, chyba obydwoje dobrze to wiecie.

Z miejsca pragnę wyjaśnić o co chodzi z moim postem, który wrzuciłem przy otwarciu sesji... Jest to nic więcej jak pewne wprowadzenie i rozwinę je o pierwsze wydarzenia dla was kiedy tylko dokończymy formalności między sobą :]. Pracuję też nad opisaniem znalezionej mapki Halarahh bo sporo akcji w sesji będzie kręciło się dookoła tego miejsca. Zatem zapytam od razu: chcecie już na wstępie zobaczyć opisaną mapkę, tak żeby jakoś kształt miasta sobie wyobrazić? :].

Takie rzeczy - mapki sytuacyjne, plany itp. - będę udostępniał tutaj. Niech już się do czegoś przydadzą te komentarze ^_^.

Romulus 06-11-2012 14:22

Mogę poczekać, dopóki nie dokończę ... formalności ... to nie ma co się spieszyć, więc bez stresu :)

No i - fajnie że startujemy z kopyta :)

sheryane 06-11-2012 14:33

No właśnie, bez stresu, bardzo proszę. Obiecuję się zmobilizować i skończyć, co trzeba, jak najszybciej. Natomiast nie jestem w stanie podać przybliżonego terminu końca prac ;) Przytłacza mnie nawał obowiązków, ale jakoś go ogarnę.

Mapka byłaby miła :>

Mizuki 06-11-2012 14:38

Spokojnie, spokojnie :]. Chciałem was tylko trochę dodatkowo zmotywować :D. Mapka pojawi się zatem za jakiś czas.

Mizuki 06-11-2012 16:15

Jak obiecałem tak zrobiłem :D.



W razie potrzeb będę dodatkowo opisywał mapę [o aktualne lokacje, bądź też miejsca, o których akurat mowa]. Jak an razie jest tego tyle:

1Wichrowa Brama: południowo-zachodnie wejście do miasta, usadowione w pobliżu przystani okrętów powietrznych[11]. Wyrosło przed nią największe z "dzikich miasteczek" pod murami Halarahh. Jednocześnie jest najlepiej doglądane przez miejscowe władze. Często można w tutejszych tawernach spotkać pracujących przy okrętach ludzi - oczywiście po służbie. Ze względu na to, że brama wychodzi na część Halarahh przeznaczoną dla wysokiej rangą magów rzadko kto jest przez nią przepuszczany bez odpowiednich papierów, powodu czy zaproszenia.

2Pływająca Brama: Nazywana tak od fosy oddzielającej Dzielnicę Wież[ przeznaczoną dla wysokiej rangi magów- 9], która wychodzi tędy dalej na zachód. Sama fosa jest jedynie sztucznie stworzoną odnogą rzeki dzielącej Halarahh na część zachodnią i wschodnią.

3 i 4 - Brama Kupców: nazwa tej, co wydaje się oczywiste, wzięła się od karawan, którym zdarza się przybywać właśnie w to miejsce. Dzielnica miasta leżąca po drugiej stronie jest typowo handlowa. Wiele budynków przeznaczono na sklepy z wszelakimi magicznymi przedmiotami, również z preparatami potrzebnymi do alchemii czy komponentami magicznymi. Trudno tutaj o kowala czy płatnerza, najczęściej zdarzają się oni wśród przyjezdnych dla których przeznaczono Wielki Targ [14]- obszerny rynek wciśnięty pomiędzy gęsto wzniesione budynki.


4 i 6 Bramy Łaskawości Mystry i Mądrości Mystry: najpotężniejsze z bram do których prowadzą trakty mające swój początek już przy Północnej Ścianie [pasma gór chroniące kraj]. Nie licząc Wichrowej Bramy to tutaj wyrosły najliczniejsze, drobne tawerny, noclegownie i przybytki bardziej... "Radosne".

7Brama Jeziora: Drobna konstrukcja, jednak odpowiednio chroniona. Służąca głównie rybakom zamieszkującym dzielnicę miasta po jej drugiej stronie. Trakt tutaj się zaczynający prowadzi do Wschodniej Ściany i dalej, do sąsiadującego z Halruaa Dambrath.

8- Uniwersytet Magii: budynek przypominający bardziej obwarowany klasztor. Otacza go mur, podobnie co ten chroniący całe miasto, opisany starymi runami. Te jednak odczytać znającemu się nawet słabiej an magii nieco łatwiej... Spróbuj je przekroczyć a w jednej chwili powitają cię pełne furii żywiołaki.
Jest to miejsce, do którego przybywają całe rzesze młodzików z terenów Halruaa. Oczywiście tych posiadających nieco większe predyspozycje do zostania mistrzem sztuk magicznych [bowiem niemal każdy w tym królestwie zna się na słabej, mało popisowej magii]. Nauczający tutaj mistrzowie starają się nie mieszać w politykę oraz stałą rywalizację pomiędzy Mistrzami Wież [oligarchami, z których najpotężniejszy ogłaszany jest królem. Często podział stronnictw nakłada się na uprawiane przez nie szkoły magii], starając się skupić na przekazywaniu wiedzy młodszym pokoleniom.
Bramy uniwersytetu wychodzą na Plac Mystry [nazywany tak od monumentu ustawionego w jego centrum: kobieta w szacie, mająca być uosobieniem twórczyni splotu], a dalej na Fort Yestarva- rozciągający się po obu stronach rzeki, będący swoistą strażnicą nad mostem prowadzącym do dzielnicy Wież.

9- Dzielnica Wież oraz Pałac Mystry: W tym miejscu skupiają się wszystkie, niesamowite konstrukcje nazywane wieżami - często bowiem, nie przypominają one swym wyglądem takowej. Są one często siedzibami stronnictw oligarchów, którzy swe domostwa i osobiste laboratoria również "trzymają" w tej dzielnicy. Najważniejszą z wież jest wspomniany Pałac Mystry: najwspanialsza z budowli, unosząca się niemal pod same chmury, siedziba obecnie panującego króla Zalathorma. Mówi się, że jest to miejsce niezwykle niebezpieczne dla kogoś spoza kręgu najwyższej władzy i stronnictw wież. Nawet ustanowiona, miejska milicja niechętnie zagłębia się w ciasne uliczki oddzielające od siebie laboratoria. Mówi się, że jest to najeżony pułapkami labirynt korytarzy widzialnych i niewidzialnych... "Przeciętny" mieszkaniec Halarahh jest tutaj rzadkością. To miejsce dla elity elit - najwspanialszych z najwspanialszych.
Dostać się tutaj [od strony miasta] można tylko na dwa sposoby: mostem północnym - który prowadzi od dzielnicy handlowej - ten jednak nie jest przedmiotem materialnym. To wiązka mocy aktywowana zaklęciem, trudna do utrzymania dla niewprawionego czarodzieja.
Drugim jest zaś most łączący oba skrzydła Fortu Yestarva nad rzeką wpadającą do Jeziora Halruaa.

10 - Wspaniały Księgozbiór i doki. Pierwszego nie trzeba chyba tłumaczyc. Dorobek życia wielu pokoleń czarodziei z Halarahh, oczywiście ten którym byli zdolni się podzielić. Budynek to istna twierdza, lewitująca nad runicznym symbolem kilkanaście metrów nad ziemią.
Doki zaś służą "normalnym", nielicznym statkom. Często wojennym, pozostawionym jako awaryjne wyjście do walki z ewentualnym najeźdźcą.

11 - Wspomniana w poście przystań dla okrętów powietrznych.

12- Zamek Obrońców: wybudowana na wodach jeziora Halruaa forteca, służąca "milicji" [to złe słowo jest to bowiem jednostka pełna magów strzegących porządku na ulicach miasta i przestrzeganiu prawa na jego terenie]. Niewielka, owiana złą sławą... Mieszkańcy starają się jej raczej nie zauwazac. Mówi się, że to dzięki krążącym opowieściom o okrutnym traktowaniu zbrodniarzy tak niewiele jest przypadków łamania prawa, burd i wszelkiego rodzaju dekadencji. Inna sprawą jest fakt, ze czarodzieje-obrońcy, wcielani w szeregi milicji często mają swoje własne, osobiste powiązania ze stronnictwami Wież...

13- przystań rybacka. Całkowicie cywilna. W dzielnicy rozciągającej się tuż za nią najczęściej zamieszkują osoby bogacące się na wspaniałościach [często niebezpiecznych do zdobycia, ze względu na kaprysy] Jeziora.

14 Wielki Targ: serce dzielnicy handlowej. Wyłożony połyskującymi, granitowymi płytami rynek, otoczony ciasno przylegającymi do siebie kamienicami. Niemal zawsze głośny. W głównej mierze przeznaczony dla przyjezdnych kuców, którzy nie mogą sobie pozwolić na utrzymywanie na terenie miasta własnego sklepu.


Edit
Ups, dopiero teraz zauważyłem, że nie naniosłem na mapę "14". To ten obszar - nieco okrągły- na wysokości jeden z bram [4].

Mizuki 19-11-2012 00:23

Wyjaśnię tylko - post dzisiaj tworzyłem ale chyba mnie przerośnie jak na ten wieczór :/. Troszkę dalej się w tym posunąłem, coby nie przedłużać na starcie a rzucić was w wir bardziej istotnych już wydarzeń.
Obiecuję, że pojawi się ostatecznie jutro. Zasiądę jednak dopiero około godziny 21, zatem też nie zbyt wcześnie.

Na Romulusa czekamy do środy/czwartku więc pośpiechu w sumie nie ma...Ale Kayla będzie mogła zacząć już prace nad swoim postem. Na bieżąco do opisania wiele nie będzie - chyba że na docku- ale sporo wydarzeń, do których przydałby się wrażenia postaci ;].

Romulus 23-11-2012 19:53

Mizuki, czy Zamek Obrońców [12] to siedziba/wieża "tych" Obrońców którzy mają na pieńku z Halvardem?

Mizuki 24-11-2012 09:35

Tak to ich siedziba. I to mała forteca, nie wieża :].

sheryane 28-11-2012 22:57

Wrzuciłam swoją część posta. Dalej jest już część wspólna, więc to się wrzuci jakoś razem.

Mizuki 13-12-2012 14:40

Dobra, pytanko do was co dalej? :]. Romek jesteś gotowy przerzucać już fragmenty swojego posta na forum? Wtedy już ja bym ze swoim przeskoczył z akcją do wieczora. I kolejna kolejka ;].


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:46.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172