|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-08-2010, 08:35 | #1 | |
Reputacja: 1 | [komentarze] Historia o tym, jak zostałem bohaterem... Komentarze Witam wszystkich graczy, których postacie powitał Faerun i które będą tworzyły historie o tym jak zostali bohaterami. Oto temat komentarzy, tutaj się zgadujemy i planujemy, tutaj rozstrzygamy wątpliwości mechaniczne i fabularne, tutaj nie gadamy bez sensu, bo nie chcemy otrzymać niemiłych uwag od obsługi. Tutaj także chciałem wyjaśnić parę spraw i podać informacje o tym w jaki sposób regulujemy sprawy mechaniczne. Na początek podstawy używania mechaniki w sesji. Spis treści:
1. Poruszanie się Bardzo podstawowa, ale zaiste ważna kwestia. Otóż ruch naszej postaci regulujemy poprzez nakreślenie, w wyobraźni, odcinków na siatce bitewnej, które stanowią tor ruchu postaci. Nie jest to trudne, jeżeli większość śmiałków może poruszyć się o 6 pól (9 metrów). Fabularnie podajemy deklaracje ruchu np. Kail ruszył naprzeciw rozwścieczonemu orkowi gotów wbić swoje ostrze przeszywając jego serce [B5-D5-D3-F3]. Jak widać kolejne końce odcinków wymieniamy po kolei dochodząc do punktu finalnego. Bardzo prosta sprawa, współrzędne owe podajemy w nawiasie kwadratowym, na końcu deklaracji ruchu, oddzielając każde myślnikiem. 2. Testy Kostkami turlamy na kostnica.eu, gdzie nasze konto stanowi imię postaci, lub jego modyfikacja, jeżeli login jest zajęty (np. Kail_1). Jednego konta używamy w całej kampanii, rzuty zaś obarczamy stosownym komentarzem (np. „atak” lub „ciche poruszanie”). Rzuty wtapiamy z ogólny tekst, na końcu linku podając wynik w nawiasach kwadratowych. Wyglądałoby to mniej więcej tak: Kail spojrzał na dwa rozmawiające koboldy i chcąc uniknąć wykrycia postanowił przekraść się [17] wzdłuż bocznej ściany. Miło byłoby ujrzeć linki obarczone dodatkowo pogrubieniem, gdyż wygląda to o wiele ładniej. W ten sam sposób wstawiamy wylosowane obrażenia. 3. Zasady domowe Na potrzeby gry wymagane było ustalić parę niedomówionych w podręczniku spraw. Walka dwoma tarczami Wykonując w jednej rundzie ataki obydwoma tarczami stosuje się odpowiednie kary opisane w „Walce dwoma orężami” oraz nie stosuje się premii do KP z żadnej z tarcz (obie służą jako broń i wykorzystuje się je wtedy tylko do ataku), posiadając atut „Doskonalsze uderzenie tarczą” można zachować premię do KP jednej z tarcz, lecz wciąż traktuje się taką walkę jako atak dwoma orężami. Inna sprawa ma się z walką tarczą jako broń i drugą tarczą jako przedmiot ochronny. Wtedy tarcza trzymana w drugorzędnej ręce zachowuje premię do KP i używa się jej do ochrony ciała. Tarcza przeznaczona do ataku nie daje premii do KP, chyba że gracz posiada atut „Doskonalsze uderzenie tarczą”. W obu przypadkach kary do testów z pancerza za tarcze kumulują się (większą ilością KP płaci się podwojoną karą z tarczy). Unikanie obalania Niewspomniana w PG 3.5 kwestia unikania obalania została rozwikłana przez edycję 3.0. Także ja jako MG postanowiłem wprowadzić lekkie innowacje. Po pierwsze ofiara obalania wybiera pomiędzy unikaniem (atak dotykowy) lub blokowaniem (testy sporne). Decyzja o unikaniu zmusza obalającego do ataku dotykowego, gdy się powiedzie obalenie następuje, obalany zaś ma prawo do rzutu defensywnego: 1k20 + (KP – 10) Dzięki temu obalany, mając nikłe szanse na unik może liczyć na szczęśliwy traf i rzucić kostką mając nadzieję wyrzucić jak najwięcej dzięki czemu ma szanse uniknąć obalania, jednak robi to z dużym ryzykiem. 4. Edytowanie postów Edytujemy posty tylko w razie literówek itp. Pod żadnym pozorem nie zmieniamy treści postu! Pozwolenia na edycje treści może udzielić tylko MG. 5. Śmierć bohaterów Stany przytomności jak w podręczniku: -1 do -9 postać nieprzytomna umierająca, -10 śmierć. Śmierć nie byle jaka bowiem śmierć prawdziwa. Nie będę was przecież niańczył, każdy powinien znać powagę sytuacji i zachowywać się racjonalnie… To trochę ożywi wasze postacie i poniekąd zmusi do utrzymywania dobrych stosunków, by w razie konieczności mieć pewność, że drużyna truposza nie porzuci, ale będzie starała się zwrócić towarzyszowi życie. 6. Swoboda gry i światotworzenie Bardzo ważna kwestia! Nie toleruję światotworzenia przez graczy, to mój świat i rządzi się ustalonymi przeze mnie prawami. Nie odpowiadacie za BN, najwyzej za tych bezimiennych, mało ważny, co by poszło szybciej. Natomiast wyprzedzanie faktów, przejmowanie mojej roli jest niedopuszczalne. Wy odpowiadacie jedynie za swoją postać i jedynie ją kierujecie. Jeżeli pragniecie wykonać skomplikowane akcje proszę pisać do mnie. Utworzymy razem scenkę ze wszystkimi przewidzianymi przeze mnie testami itd. Samemu zaś proszę się za to nie brać. Kary są przewidziane. Surowe. 7. Dokument na dialogi grupowe https://docs.google.com/document/edit?id=1EJunZb5OEzxNxgvx05AOG_I89WXoup7ufEqdnYNDH FY&hl=pl&authkey=CJuL6dQF 8. Obciążenie postaci Proszę wszystkich o podsumowanie ciężaru ekwipunku oraz rozpisanie limitu wagi (dla obciążenia małego, średniego i dużego) a następnie zapisanie tych notatek na karcie postaci (w karcie "Szczegóły" może być). Oto przykład: Cytat:
9. Nagradzanie punktami doświadczenia Za co nagradzam postacie doświadczeniem:
Aktywne uczestnictwo w spotkaniach – każda postać zdolna do walki i w jakiś sposób się do niej przyczyniająca (nawet w postaci magii wspierającej) zostaje dodana do podziału PD. Postacie nieprzytomne, lub niezajęte walką podczas znacznej części jego trwania nie otrzymują PD. Ponadto dodatkowe premie otrzymają postacie które obmyślą skuteczny sposób pokonania danego rodzaju przeciwnika i ten sposób zastosują. Testy umiejętności – te z waszej inicjatywy. Jeżeli ktoś ma podejrzenia co do następnego pomieszczenia i postanawia nasłuchiwać wykazuje się własną inicjatywą i w zależności od wyniku rzutu zostaje nagradzana. Testy które wykonuje osobiście jako MG, lub które wynikają z zasad mechanicznych (np. Koncentracja podczas czarowania) nie są nagradzane. Dialogi z BN, dążenie do rozwinięcia fabuły, ciekawość, zbieranie informacji – każdy kto stara się wdrążyć się w fabułę, wyciągnąć informacje z BNów, po prostu wykazuje się inicjatywą przy rozwijaniu historii oraz poznawaniu BN jest nagradzany dodatkowym doświadczeniem. Wykorzystywanie akcji specjalnych w walce – premie do PD otrzymują postacie, które działają taktycznie, używają szarży (ale umiejętnie, w odpowiednich momentach), kontr czarują itp. Wykonanie ważnych dla fabuły zadań – chodzi tu głównie o misje, które wykonujecie razem. Tego rodzaju zadania są warte wiele PD, jednak tak jak w przypadku spotkań punkty są dzielone po równo. Przykładem takiego zadania były zwiady prowadzone przez drużynę podczas podróży do Cormyru. Odgrywanie postaci – wykorzystywanie faktów historycznych, prowadzenie postaci zgodnie z zasadami panującymi w Faerunie, ciekawe i rozwinięte posty, przykładanie się do grania. Pozostałe elementy dotyczące rozgrywki pojawią się w tym poście - pierwszym w komentarzach, będzie to nasza mała biblioteczka. Możecie się przywitać itd. Ja potem zamieszczę informacje o poście w sesji i poproszę was o opcjonalne przedstawienie postaci dla innych itd. Ale to potem. Teraz proszę się zapoznać z tym powyżej.[/font] Ostatnio edytowane przez Elthian : 06-09-2010 o 15:09. | |