Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-12-2012, 13:12   #91
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Właściwie to rozgrywając mechanicznie, możesz decydować i ruszać się tylko w swojej turze, zatem musiałbyś chyba w tym wypadku użyć akcji opóźnienie -- pozwala ci wykonać jedną akcję w dowolnym momencie przed twoją następną turą -- ale tylko pojedynczą akcję zwykłą, nie podwójną.

Żeby nie było, to nie czepialstwo. Po prostu założyłem, że skoro mamy mapę taktyczną i aktywnie rozgrywamy tę walkę (nie tak, że MG sobie rzuca i od razu opisuje wynik starcia), to chyba dobrze byłoby trzymać się zasad. Normalnie by mnie takie szczegóły nie obchodziły.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 12-12-2012, 13:19   #92
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
To niech MG to zinterpretuje i zrobi cokolwiek mu pasuje. To początek walki, zaskoczyliśmy ich, poza tym nawet Balbuś zdał test spostrzegawczości, więc chyba kroczki 2-3 może do przodu zrobić i tam zacząć walkę. Lepiej niech mechanika nie przesłania rozsądnego podejścia Mapa ma nam chyba pomóc w rozeznaniu, a nie dokładnie 'więzić', taka moja opinia Ale jest mi to kompletnie obojętne, mogę stać w miejscu. Jak pisałem to nie jest zagranie taktyczne. Taktycznie to bym się wycofywał, a nie szedł do przodu
 
AJT jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:01   #93
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Ależ Wy marudzicie. Chyba się obrażę

Co do testów i ich wyglądu, to imię jest na początku, gdy test wykonywany jest dla konkretnej postaci. Testowana umiejętność jest pierwsza jeśli jest to test grupowy, np. Spostrzegawczość dla całej drużyny.

Widzę, że mój śmiały plan wykorzystywania mapy taktycznej nie jest jednak tak dobry jak myślałem. W takim razie od następnego starcia znikną współrzędne i siatka kwadratów. Będziemy grać bardziej intuicyjnie. Zmianie ulegną też zasady dotyczące akcji – nieco je uproszczę, ale to potem.

Myślę, że wprowadzenie zasady jednego kroku z DD, jest całkiem na miejscu. Taki ruch możnaby traktować jako akcję natychmiastową.

Tutaj jeszcze raz mapa:


Żywotność zaktualizowana w docu.

Szamexus powinien już wkrótce dołączyć do gry - Naim wciąż pod moją komendą.

TUTAJ JEST LINK DO DOKUMENTU ZAWIERAJĄCEGO INDEKS. Żeby nie trzeba było szukać po komentarzach i w sesji. https://docs.google.com/document/d/1...vLBSOUR4E/edit
 

Ostatnio edytowane przez xeper : 12-12-2012 o 17:16.
xeper jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:20   #94
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Hej, Xeper, nie znikaj mapy taktycznej. Jeśli zbyt pedantycznie do tego podchodzę, to po prostu powiedz, a przestanę. Jak chcesz grać bardziej "intuicyjnie", to w porządku, mi pasuje. Z drugiej strony gra taktyczna jest bardzo fajna i nie widzę problemu w tym, że niektórych akcji nie da się wykonać i trzeba od czasu do czasu sprawdzić, czy to, co chce się zrobić, zajmie pół tury czy całą.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:26   #95
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Możemy pójść na kompromis i wykorzystać tylko akcje podstawowe z podręcznika, tzn. atak wielokrotny, odwrót, przeładowanie, ruch, rzucenie zaklęcia, szarża, użycie przedmiotu, wstawanie/dosiadanie wierzchowca, wycelowanie, użycie umiejętności i zwykły atak.
Powinno to trochę ułatwić rozgrywanie starć via PBF.
 
xeper jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:44   #96
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
I parowanie, i bieg, rozumiem, też, choć niby to "akcje złożone"... Ogólnie nie widzę problemu, by korzystać ze wszystkich akcji. To znaczy, nie jest ich tak wiele, nie wprowadza to jakiegoś wielkiego zamieszania, a kto nie będzie chciał, ten wciąż może korzystać tylko ze zwykłego ataku i ruchu i nie mieć z tego powodu żadnych problemów.

Ja to bym proponował po prostu zrobić ściągę z różnych akcji dla tych, którzy nie mają podręcznika (edycja: taka ściąga już istnieje), i grać taktycznie. W końcu w momencie, gdy rozgrywamy walkę runda po rundzie, naprawdę nie ma prawie żadnej różnicy pomiędzy grą w realu a PBF.

Wiesz, biorę udział w sesji Pathfindera, gdzie gramy właśnie z pełną mechaniką i chociaż czasami prowadzi to do małych głupot, to ogólnie taki styl toczenia walk jest ze dwa razy bardziej wciągający od zwyczajnego "piszę, że atakuję, czekam na odpis MG". Gdy zaczynałem zresztą grać, miałem dość słabe pojęcie o mechanice D&D/PF, a teraz wiem już całkiem dobrze, co i jak, i bawię się nieźle -- więc nieduża znajomość systemu niektórych graczy, jeśli miałaby być argumentem, nie powinna stanowić przeszkody.

PS. Dlaczego Naribowi nie udało się strzelić?
 
Yzurmir jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:48   #97
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
A widzisz, ja też gram w taką sesję i stąd pomysł, aby tak grać.

Właściwie z tymi akcjami nie ma problemu, poza "opóźnieniem", które odkłada działanie postaci w czasie, aż do pasującego jej momentu. Po prostu można zrezygnować z używania tej akcji i będzie pozamiatane.

A spis dostępnych akcji znajduje się w poście o mechanice WH, bodajże trzeci post Komentarzy: Mechanika ([komentarze] Niebezpieczeństwo na wschód od Vix)

Narib strzelił, ale nie trafił. Na linii jego strzału znajdowały się drzewa [B4, B5], które zasłaniały żwarce.
 

Ostatnio edytowane przez xeper : 12-12-2012 o 17:51.
xeper jest offline  
Stary 12-12-2012, 17:57   #98
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Yhym, zauważyłem ten spis i właściwie zedytowałem swojego posta, ale to już pewnie po tym, jak go przeczytałeś.

Z opóźnienia mogę spokojnie zrezygnować, choć troszkę mi szkoda, bo teraz (i dopiero teraz, czemu nie wcześniej?) zauważyłem rozwalające grę zastosowania tego ruchu. Gdy widzisz, że przeciwnik będzie na ciebie szarżował, możesz opóźnić swój atak na niego. Wówczas wykonujesz atak, gdy tylko on do ciebie dobiega, a potem jest twoja tura i znowu wykonujesz atak.

EDYCJA:
Wykonuję oczywiście atak wielokrotny.

Co z tym Naribem? To dlatego, że miał krzak przed sobą...?
 
Yzurmir jest offline  
Stary 12-12-2012, 18:04   #99
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
"Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia ataku z dystansu jest wolne pole ostrzału... Jeśli atakująca postać nie widzi przeciwnika, czy to z powodu drzewa stojącego na linii strzału czy, trudnych warunków pogodowych (...), nie może do niego strzelić." - Warhammer Podręcznik Podstawowy, str. 135.

Te zielone bardziej powierzchnie to las, drzewa i inne badziewie, które jest trudnym terenem i osłoną. Chyba, że to nie było zbyt czytelne na mapie.
 
xeper jest offline  
Stary 12-12-2012, 18:08   #100
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
W sumie jest czytelne na mapie, jak już się załapie, jakie są konsekwencje strzelania przez taki teren (i: ż e są jakieś). Myślę, że powinieneś był to jakoś zaznaczyć w komentarzach albo ostrzec Darnoksa, myślę, że on nie domyślał się, że to się może stać.
 
Yzurmir jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:58.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172