Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-04-2014, 13:11   #231
 
Cold's Avatar
 
Reputacja: 1 Cold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputacjęCold ma wspaniałą reputację
Wyjeżdżam dzisiaj wieczorem, wracam w niedzielę, tak więc przez ten okres mnie nie będzie na forum.
 
__________________
Jaka, sądzisz, jest biblia cygańska?
Niepisana, wędrowna, wróżebna.
Naszeptała ją babom noc srebrna,
Naświetliła luna świętojańska.
Cold jest offline  
Stary 30-04-2014, 13:12   #232
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up Mechanika

Mechanika


Atrybuty Główne
i
Poboczne


Ciało - testowane w przypadkach używania mięśni - wspinaczka, pływanie, uderzanie mieczem, pięścią, kopniakiem.
Poboczne atrybuty to: Siła, Zręczność i Atrakcyjność. Główne zastosowanie Siły to obliczanie siły ciosu w walce wręcz lub bronią białą. Zręczność jest nawet ważniejsza, bo testowana przy trafieniu przeciwnika w walce wręcz lub bronią białą. Atrakcyjność jest przydatna w konfliktach społecznych, o których więcej później.

Umysł - testowane nie tylko w przypadkach używania swojego umysłu, ale i zmysłów z tego powodu oprócz sprytu i wiedzy umysł testuje się również w przypadku oddawania strzałów z broni dystansowej.
Poboczne atrybuty to: Spryt (dzięki niej można uzyskać podpowiedzi do dalszych działań lub powstrzymać deklarację, która prowadziłaby do skrzywdzenia postaci - Spryt może najbardziej odróżniać gracza od jego postaci), Percepcja (testowana przy zauważaniu, ale i przy obliczaniu trafienia przeciwnika z broni dystansowej, w odróżnieniu od broni białej ta dystansowa ma stałą "siłę ciosu") i Wiedza (testowana przy próbie nauki nowych czarów, ale i przy "przypominaniu sobie" informacji z realiów świata, tutaj uwaga: gramy wyłącznie w Bóbkowie, lesie przy Bóbkowie i Lochach Złamanej Fajki macie właściwie wolną rękę w "przypominaniu sobie" informacji z życia postaci spoza tej okolicy). Ach, i jeszcze jedno: leczenie podpada pod Umysł - Spryt jeśli chodzi o pierwszą pomoc, a Wiedza jeżeli chodzi o leczenie ran i zakażeń.

Dusza - tak jak umysł odpowiadałby za możliwości nauki nowych zaklęć tak już samo czarostwo podpada pod mistyczne siły własnego umysłu podsumowane jako "Dusza", dodatkowo ten atrybut określa nieokreślone szczęście postaci oraz pozwala obronić się przed efektem przegranych konfliktów społecznych oraz czarów iluzji.
Co do pobocznych to zostało to już właściwie przedstawione wyżej. Siła Woli jest testowana przy próbach rzucania czarów, Szczęście sprawdzając czy cegła nie spada na głowę postaci, a Wytrwałość czy nie dostała przypadkiem depresji.

Serce - podstawowa kwestia to przy użyciu odporności na ból, określa jak bardzo wasze rany utrudniają wam życie. Również używane w przypadkach konfliktów społecznych, które często stanowią alternatywną drogę rozwiązywania sporów.
Poboczne to Charakter, Charyzma i Manipulacja. Niby podobne, a jednak różne. Charakter odpowiada za odwagę i odporność na ból, a dwa pozostałe to dwie strony jednej monety. Charyzma jest używana, gdy postać próbuje kogoś przekonać do własnych racji używając argumentów uważanych przez nią za prawdę, a Manipulacja to wciskanie kitu.

Obrażenia


Wraca niesławny system obrażeń dzielonych na różne kategorie. Był wcześniej wykorzystywany w JIV/JV prowadzonych równocześnie i tam niezbyt zdał egzamin. Po co komu Szacunek skoro i tak walczy o przetrwanie, a BNi którzy mogliby mu pomóc i tak już są martwi? Tutaj mamy inną sytuację. Jest Bóbkowo, z którym trzeba mieć jakieś kontakty chociażby, żeby wyleczyć się. Jak okaże się, że to jest po prostu do bani i nie da się z tym nic zrobić to wywalę i wróci się do tego "Głowa, Ramiona, Korpus, Nogi" znanego z neuro. Albo postulowanych przez Agape punktów obrażeń.

Przy tej zmianie możecie przyjąć więcej obrażeń, ale z drugiej strony każde obrażenie powoduje zmniejszenie odpowiadającego atrybutu o 1 przy Lekkiej Ranie i 3 przy Ciężkiej Ranie (nadal 3 Lekkie Rany konwertują się w 1 Ciężką - to jest potrzebne przy tym, że wciąż działa zasada Odporności na Ból - przegrana testu Charakteru powoduje podwyższenie poziomu trudności testów - wszystkich nieżależnie na którym atrybucie macie Ciężką Ranę). Brzmi skomplikowanie, ale w excelu (mogę wam podesłać arkusz jak ktoś będzie chciał) to jest bajecznie proste. Prostsze niż wcześniej.

Kiedy dochodzimy do zera? Przy 5 Ciężkich Ranach LUB gdy atrybut odpowiadający obrażeniom dojdzie do zera. Innymi słowy: ktoś z Ciałem na 6 w przypadku otrzymania dwóch Ciężkich Ran pada, a ktoś z Ciałem na 15 (i więcej) to dopiero po pięciu Ciężkich Ranach.

Czy to sprawia, że postacie są faktycznie nie potrzebują eliksirów, bo sobie wrócą do Bóbkowa i się wyleczą za mniejszą cenę? Nie, bo droga pomiędzy Bóbkowem, a Lochami będzie miała losowe spotkanie. Raz to będzie jeden bandyta, a innym razem dziesięciu. Lepiej nie wychodzić z Lochów bardzo, ale to bardzo ciężko rannym.

Zdrowie - obrażenia fizyczne - wyglądacie co raz gorzej, opuszczają was siły, a straszliwe ciosy łamią wam nosy, bo karate pumo lepsześ niż sumo. To standardowe obrażenia, więc nie ma co opisywać.
Jak to się traci? Otrzymując obrażenia fizyczne. Proste.
Jak to się odzyskuje? Leczenie w Bóbkowie, Eliksiry Zdrowia, żywność.
Co się dzieje jak dojdzie do zera? Normalnie (w realiach świata gry) umierałoby się, ALE coś dziwnego stało się po zdradzie Lazarusa i teraz wasze ciała pojawiają się w centrum wioski i budzicie się tam. Macie na sobie ubrania i mieszek z monetami, ale nie ma ekwipunku (w tym ewentualnych zbroi). Dodatkowo może się złożyć tak, że jakimś cudem do waszego organizmu dostanie się Pavulon. Doktor Ebrantil za drobną opłatą pomoże wam wtedy.

Rozum - obrażenia psychiczne - tracicie poczytalność, a wasz umysł wpada w otchłań szaleństwa.
Jak to się traci? Uczestnicząc w horrorach, widząc śmierć waszych kolegów, czytając zakazane księgi i inne takie. Czasem również w przypadku obrażeń fizycznych, które odbierają wam jeden ze zmysłów.
Jak to się odzyskuje? Leczenie psychiatryczne w Bóbkowie, alkohol (może wpędzić w alkoholizm), ogólnie uspokojenie się i wyluzowanie. Pograbienie ziemi.
Co się dzieje jak dojdzie do zera? Wasza postać traci panowanie nad sobą przemieniając się we wroga. Stara się zabić inną postać gracza, a po sukcesie popełnia samobójstwo i odradza się w Bóbkowie jak przy utracie Zdrowia. W przypadku utraty Rozumu w Bóbkowie może nawet spróbować zabić którego z BNów. Szaleństwo trwa od jednego do dwóch odpisów, a gracz może próbować to odgrywać stosując się jednak do tych wskazówek stąd.

Człowieczeństwo - wasza dusza zanika pozostawiając za sobą mroczną pustkę. Nie mając jakichkolwiek zahamowań przemieniacie się w bestię.
Jak to się traci? Nie pomagając bliźnim w potrzebie, robiąc obiektywnie złe uczynki i będąc niemiłym.
Jak to się odzyskuje? Spowiedzią, ale niestety Lazarus to jedyny żywy kapłan w okolicy, który może dać rozgrzeszenie. W każdym razie... naprawiając swoje błędy. I pewnie jest na to eliksir, bo na wszystko jest jakiś eliksir.
Co się dzieje jak dojdzie do zera? Czarostwo działa na was z podwójną siłą, nie możecie używać Wiedzy, a wasze działania ograniczają się do "Atak" i "Ucieczka". Dodatkowo wasz niefart powoduje, że cegły spadają wam na głowy nawet jeżeli stoicie na pustej polance. Z tym akurat da się żyć, choć może być męczące i w końcu doprowadzi do utraty Rozumu lub Zdrowia.

Szacunek - jak inni patrzą na ciebie. Odwaga w tych realiach jest bardzo ceniona, dlatego wiążę się z tym.
Jak to się traci? aktami tchórzostwa, biciem słabszych (snotlingi nie liczą się), a zwłaszcza zabijaniem dzieci (chyba, że to żywe trupy). Przede wszystkim przegrywaniem w konfliktach społecznych.
Jak to się odzyskuje? słownym poparciem innych postaci i BNów w Bóbkowie, sukcesem w misjach robionych dla tych z Bóbkowa.
Co się dzieje jak dojdzie do zera? Nikt cię nie lubi, a nawet jeżeli lubi to i tak w końcu wykorzysta twoją naiwność i kompletny brak odnalezienia się w realiach. Nie ufaj nikomu i nie słuchaj ich, bo i tak cię wykorzystają. Zatkaj uszy! Dziwne, że w ogóle tu jesteś, bo przecież boisz się wszystkiego. Ostatecznie boisz się żyć i popełnisz samobójstwo - w ciągu trzech odpisów chyba, że uda ci się jakoś lawirować ze strachem w sercu w tym niebezpiecznym świecie.

Ekwipunek,
Ubrania
i Monety


W punktach, bo łatwiej.
1. Ubrania z wyjątkiem pancerzy (i ogólnie takich bardziej chroniących) niezużywają się. Nie mają również znaczenia dla Obciążenia.
2. Obciążenie w tej grze to ilość miejsca w plecaku, kieszeniach, paskach i takich tam doczepialnych do ubrania rzeczach. To nie jest waga.
3. Broń aktywna - są takie dwie, główna i zapasowa. Z uwagi na to, że niektórzy z was mają po kilka broni czasem nie było wiadomo której właściwie używają. Z tej przyczyny ograniczymy wybór do dwóch no i w przypadku nie zaznaczenia czego używacie domyślnie jest, że broni głównej. Inne posiadane bronie nie są w ogóle brane pod uwagę i mogą być potraktowane jako broń aktywna tylko przy konkretnej deklaracji. Taka deklaracja odbiera inicjatywę w czasie walki, więc lepiej je robić poza walką.
4. Monety - wywaliłem dziele na drobne. Pozostają po prostu monety. 500 Monet to 1 Obciążenie. Układ CIAGM pomiędzy pięcioma graczami, który jest obecnie aktywny w grze nadal działa, a te monety wspólnie zebrane są w "pustce" i będzie dało się je wyciągnąć, gdy wszyscy wrócą do Bóbkowa i wszyscy będą chcieli je odzyskać. To jest jednorazowe.
5. Umowa rachunku bankowego - jeśli odnajdziecie w Lochach bankiera i żywego przyprowadzicie go do Bóbkowa to umożliwi on zawieranie Umów rachunków bankowych, dzięki czemu monety będą automatycznie wpłacane na konto za drobną 10% opłatą za prowadzenie rachunku.
6. Weksel - jeśli odnajdziecie w Lochach komornika i żywego przyprowadzicie go do Bóbkowa to umożliwi on egzekwowanie weksli. Aby uniknąć hec z "połóż złoto pod ścianą i stań przy drugiej" lepiej zmusić kogoś do podpisania weksla. W przypadku późniejszego niewypłacenia monet traci Szacunek, a komornik zmusi i tak do oddania forsy i to jeszcze z odsetkami i opłatą dla komornika.
7. Przedmioty niezużywają się za każde użycie, ale z każdym udanym użyciem jest szansa 5%, że przedmiot przestanie istnieć (wyrzucenie na k20: 20) i 10%, że ta szansa wzrośnie (wyrzucenie na k20: 18 i 19) o 5% (czyli, żeby rozpadło się trzeba by wyrzucić 19 i 20, a żeby znów zrosło to 17-18). Nie dotyczy to przedmiotów umożliwiających rzucanie czarów.
8. Przedmioty umożliwiające rzucanie czarów działają tak jak wcześniej to znaczy mają określoną ilość użycia niezależnie, czy próba jest udana czy nie. Jednak: wyrzucenie 1 sprawi, że przedmiot niezużył się, a 20 że czar działa potężniej (to nie jest dobre).
9. Odnośnie obciążenia mam nadzieję, że dziś to dokończę.


Kasa jaką Mbutu i Byku wydali teraz na leczenia wraca do nich, Carnago nie musi iść do lekarza. Wszyscy są uleczeni za darmo, gdy zmieniałem te zasady.
Miałem jakieś błędy z ostatnimi odpisami i forsą jaką uzyskiwaliście (zapisywałem to na osobnej kartce i nie już tej kartki). Zryczałtowałem to i dodałem wam trochę forsy.

Ta wiadomość jeszcze dziś rozrośnie się.
 
Anonim jest offline  
Stary 01-05-2014, 14:44   #233
 
Demoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Demoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodze
a o co chodzi z krwawieniem?
 
Demoon jest offline  
Stary 01-05-2014, 15:03   #234
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Ktoś cię zranił jakiś czas temu. Krwawisz. Musisz się wyleczyć albo otrzymasz ranę. To twoje krwawienie to co dwa odpisy Rana Lekka Zdrowia.
 
Anonim jest offline  
Stary 02-05-2014, 19:09   #235
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Chory (bardziej). Nie to że nie mam czasu, ale nie ma siły żebym coś odpisywał, przynajmniej przez kilka dni. Po prostu zdycham.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline  
Stary 02-05-2014, 20:06   #236
 
Agape's Avatar
 
Reputacja: 1 Agape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłość
Niby czemu nie ma liny? Ukradli czy jak? Inneth miała na wyposażeniu.
Cytat:
Ekwipunek początkowy Zwiadowcy: Tunika, Spodnie, Skórzane buty z twardą podeszwą, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Lina
 
Agape jest offline  
Stary 03-05-2014, 09:04   #237
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
No tak, masz linę. Wybacz, przeoczyłem.
 
Anonim jest offline  
Stary 05-05-2014, 22:01   #238
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Co tak przymarliśmy? Dreak? Cold? Demoon? Someirhle pisał, że chory... wy też? Mówiłem, że jak coś to krzyczeć o zmiany w celu poprawy rozgrywki...
 
Anonim jest offline  
Stary 06-05-2014, 20:01   #239
 
Dreak's Avatar
 
Reputacja: 1 Dreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie cośDreak ma w sobie coś
Ostatnio dużo na głowie mam i dosłownie czytam posty na komórce. Postaram się już nie zalegać
 
__________________
"If you want to make God laugh, tell him about your plans."
Dreak jest offline  
Stary 08-05-2014, 22:59   #240
 
Demoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Demoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodze
Ja jestem ciągle po ciemnej stronie mocy, tj. w pracy. A poza tym nie wiem co miałbym napisać. Ja tam chcę do miasta i tyle

Od jutra wieczora wolne, to się zabiorę za wszystko na poważnie. Teraz właściwie powinienem iść już spać, bo za kilka godzin wstaję, a tu terminy ścigają i dupa.
 

Ostatnio edytowane przez Demoon : 08-05-2014 o 23:01.
Demoon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:07.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172