28-11-2021, 19:25 | #61 |
Reputacja: 1 | Myślę, że możesz też wziąć udział w scenie - np. odegrać postać. Napisać coś o niej Jest tak samo nowa i młoda jak moja, więc fajnie jest opisać stosunek do innych z kadry dowodzącej i dać zaczątek czegoś więcej niż tylko realizacji wyznaczonych zadań.
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
29-11-2021, 06:26 | #62 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Alchemicy rzucają liczbą alchemików zaangażowanych w dany projekt. Ale z alchemikami jest ten problem, że później rzucają zawsze na spaczenie. Bo alchemia stała się niebezpieczna. W związku z wybraniem przez ciebie projektu dotyczącego chudzielców, to jest on już prawie zakończony brakuje 1 sukcesu. Mamy do czynienia z warsztatami, więc tutaj możemy jeszcze potasować zasobami, które przydzieliłaś. Nie wiem, czy dobrym pomysłem jest targanie ze sobą balisty albo katapulty? Oczywiście możecie jej używać na misjach nic równie dobrze nie otworzy jakiejś twierdzy niż solidny kamień wystrzelony z dużą prędkością. Może lepiej zamiast tego wziąć robotników i przydzielić ich do tego zadania. Miałabyś od razu projekt zamknięty. Zastanów się jeszcze. Cytat:
Co do dalszych losów czekam więc na informację od Ciebie, że zamykamy pierwszą scenę. Jak dostanę zielone światło, przejedziemy się do nowej lokalizacji. Opiszę scenerię to, co zastaniemy na miejscu i zarysy sesji. Tutaj wrzucę mechanikę, a fabułę na forum. Mam już wylosowane i wstępnie przygotowane. Fabularnie przedyskutujecie, jak rozłożycie siły. Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 29-11-2021 o 06:43. | ||
29-11-2021, 20:28 | #63 |
Reputacja: 1 | Jasne, zmieńmy sprzęt oblężniczy na robotników.
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
03-12-2021, 10:31 | #64 |
Reputacja: 1 | Czekam do końca tego tygodnia na kronikarza. Ma jakiś nawał pracy. Jak nic się nie pojawi, to w poniedziałek wyruszamy na zachodni front, czekają tam na was nowe zadania i problemy. Tekst mam już wstępnie przygotowany. Ale poczekamy, by scena obozowa się domknęła. Pracownicy zgrabnie wybudowali kukły i obili je blachą w miejscach gdzie chudzielcy ją posiadają. Dzięki czemu proces przeszedł sprawnie i zadanie będzie zrealizowane. Piechociarze skuteczniej potrafią strzelać z czarnostrzałów do truposzy. |
05-12-2021, 17:40 | #65 |
Reputacja: 1 | Sesja bardzo mi się podoba, prowadzenie także. Niestety, nadmiernie optymistycznie oceniłem ilość swojego wolnego czasu. Nie jestem w stanie pisać na poziomie, który byłby dla mnie akceptowalny. Ani w rozsądnych terminach. Dlatego wycofuję się z sesji. Życzę Wam przyjemnej gry i zwycięstwa. Dziękuję za dotychczasową współpracę i cierpliwość. |
06-12-2021, 06:29 | #66 |
Reputacja: 1 | Niestety szkoda nam kwatermistrza, ale “Żołnierze Umierają, Legion żyje!” Działamy dalej i wyruszamy w drogę. Ja w międzyczasie spróbuję zrobić rekrutację uzupełniającą. Mamy w sumie 2 miejsca może ktoś się pojawi. Wyruszamy w drogę Macie presję 0 więc rzucamy dwoma kostkami i wybieramy niższy wynik. Wyszło 3, a więc mija 1 czasu. Presja się zeruje. Zapasy na miejscu mają poziom 0. Więc jakiekolwiek działania aprowizacyjne będą raczej bezskuteczne. Podobnie jak w poprzedniej lokacji. Dlatego jeśli zależy wam na zdobyciu zapasów musicie udać się do plainsworth jak najszybciej. Tam najwyżej zatrzymacie się dłużej i spróbujecie zdobyć zapasy. Dostępne misje Dywersja - zniszczony most spowolnił wroga, ale go nie zatrzymał, brody są daleko, ale legiony rozpruwacza zmuszają lokalnych mieszkańców do budowy barek i przewożenia hord umarłych. Grupa zwiadowców mogłaby się przekraść za linie wroga i zniszczyć przeprawę. Jeśli nie zatrzymamy wroga, to hordy nieumarłych lada dzień opanują cały zachodni brzeg (Presja urośnie o 1). Z kolei jeśli go powstrzymamy, zyskamy na pewno dodatkowy czas (zegar cofnie się o 1). Będzie to też świetna okazja sprawdzenia liczebności wroga (+1 informacja wywiadowcza). Twierdza Jastrzębia - ruiny stojące na najwyższym wzniesieniu. Zniszczone doszczętnie podczas ataku popielnego króla w 844 roku. Stanowią doskonały punkt widokowy i obserwacyjny. Pozwoliłoby to na inspekcję okolicy. Jest to doskonały punkt obserwacyjny, wróg też o tym wie. W okolicy mogą więc być siły wroga. (+2 informacje wywiadowcze, bez kar) W tym miejscu dostępne są jak na razie 2 misje. Wybierzcie specjalistów obie są misjami zwiadowczymi do każdej z nich musicie dobrać odpowiednią drużynę i specjalistów. Jedna będzie misją główną i ją rozegramy druga będzie rozwiązana rzutem. Obie to misje rozpoznawcze wymagają więc albo snajpera, albo zwiadowcy. Obowiązują standardowe modyfikatory do testu wejścia Czy wszyscy uczestnicy misji składali przysięgę legionu (miłosierni, alchemicy, emisariusze itp się nie wliczają) +1k Informacje wywiadowcze - Legat wydając informacje gwarantuje +1k do rzutu Weterani - jeśli na misję idą sami żołnierze i specjaliści +1k Jeśli idzie ktoś kto nie szanuje dowództwa -1k Jeśli brakuje odpowiednich specjalistów lub sprzętu wymaganego na misji -1k Do tego są dodatki dedykowane dla danej misji. W przypadku misji zwiadowczych są 2 możliwe dodatki Konie +1 k jeśli kwatermistrz udostępni konie graczom Skrytość - jeśli ktoś rozpoczyna z ciężkim ekwipunkiem -1k Specjalne opcje Przemarsz z frontu będzie obarczony modyfikatorem presja +1, bo hordy Popielnego króla będą próbować odciąć jedyną drogę ucieczki w kierunku Plainsworth. Kwatermistrz może rozpocząć tutaj specjalną akcję rekrutacyjną. Żołnierze i dezerterzy, jakich można tutaj się nie bardzo nadają do czegokolwiek, a na pewno nie do walki… Ale jeśliby ich zebrać, odkarmić, otoczyć opieką… Kwatermistrz może rozpocząć 4 segmentowy projekt długofalowy, który pozwoli po realizacji zyskać do 5 nowych rekrutów. Ustalenie misji robimy na forum obozowym, nie na gdocu. Zapraszam do wirtualnego stołu |
06-12-2021, 11:33 | #67 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
06-12-2021, 12:32 | #68 |
Reputacja: 1 | Ponawiam to co już kilka razy mówiłem. Legion ma 6 oddziałów po 5 żołnierzy + 5 specjalistów + dowództwo + namaszczona + obsługa (alchemik, robotnicy, kucharze, medycy, zbrojmistrze, córki, synowie i inne rodzynki) około 50 szt ludzi. Co jest istotne: zasady jasno mówią, że liczebność żołnierzy jest ograniczona właśnie do 30 szt. podstawowych (rekruci i żołnierze) + specjalistów. Za legionem może ciągnąć się ktoś więcej, nawet większa grupa, ale legion za swoje zasoby utrzymuje tylko taką ilość ludzi. Liczebność możemy fabularnie ograniczyć przez konieczność szybkiego poruszania się i trudność w zdobywaniu zasobów itp... Nie można mieć więcej rekrutów niż 5 szt w każdym oddziale. Należy jednak pamiętać, że żołnierze na polu bitwy giną. To, że pierwszą misję przeszliście bez strat, nie oznacza, że tak będzie później. Ale możemy potraktować tych ludzi jako potencjalnych rekrutów. Jeśli z nich nie skorzystacie, mogą się odłączyć w przyszłości, ale to już dalsza historia, może na jakąś scenę obozową... Na razie nie rozpoczęliście tego projektu. Być może po następnej misji, kwatermistrz będzie miał inne priorytety. Teraz wybieracie jedną misję główną, drugą dodatkową rozgrywaną testem. Cały czas obowiązuje limit specjalistów 2 na misję + ew felczer. Wyboru misji dokonuje ostatecznie legat. Doboru żołnierzy do misji dokonuje Trybun. Kwatermistrz i Legat mogą mu dołożyć bonusowe kostki do testów - tak jak pisałem. Ale zapraszam na forum, by troszkę powcielać się i przedyskutować fabularne tło misji. |
07-12-2021, 11:09 | #69 |
Reputacja: 1 | Proponuję też poruszyć temat dodatku do misji zwiadowczych. Przede wszystkim tego czy gracze będą brali cięzki sprzęt (raczej wątpię) i czy kwatermistrz udostępni konie. Standardowo w obu testach macie po jednej kostce tylko. |
07-12-2021, 14:40 | #70 |
Reputacja: 1 | Ok, w kwestii sprzętu niech się wypowie kwatermistrz, najwyżej dodam coś jeszcze po poście @rudaad. |