|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
29-07-2011, 20:01 | #1 |
Reputacja: 1 | [Komentarze]Nethernet Ok, sesja w końcu rusza...Co prawda mało przebojowo jak na pierwszy post od waszego MG, ale i tak mieliście po 4 strony gry w przedbiegach więc nie macie na co narzekać ^ ^ Ok, no to początkowy bullshit czyli zasady na sesji: 1) Kursywa nie jest obowiązkowa, jeśli mam być szczery to mnie osobiście drażni. Poza tym, są myślniki. 2) W sesji nie ma scenariusza...prawie. Otóż ułożyłem świat tak aby się trzymał kupy, napisałem stertę postaci z historiami, wsadziłem ich do tego świata, a teraz wsadzam tam was. Zatem w praktyce sesja was nie limituje ani trochę, choć miejcie na uwadze że nie ma postaci trzecio-planowych. 3) Rzuty kośćmi mają miejsce tylko w trakcie walk (których mechanikę przedstawię gdy do takowej dojdzie.) wpływowi charyzmy na npców mówimy nie ;] będzie ona również statystyką bojową, więc reszta gry to storytelling w którym chodzi o logikę. 4) Na sesji może być wiele okazji gdy będziecie chcieli coś zdobyć. Jeśli będą to leki możecie szukać sklepu, ale jeśli nadzwyczajny przedmiot...kto chce questa? 5) Bawcie się =w= po to tu jesteśmy. Hmm, walnąłem o 5 punktów za dużo...olejcie te zasady... Aha, forum służy nam jako miejsce zrzutu aby nie zamulać magazynując tekst i obrazki w docu. Tutaj link do miejsca akcji gdzie też powinniście dawać pierwsze odpisy zaraz po przeczytaniu postu (ale nie za ostro, będę odpisywał powoli póki Ajas nie wróci, czyli do niedzieli). https://docs.google.com/document/d/1...pli=1&hl=en_US Jedna tura trwa jeden dzień. (będzie rozbijane jeśli tekstu narobi się za wiele). |
29-07-2011, 20:11 | #2 |
Reputacja: 1 | Witam szanownego MG i współgraczy <ukłon> Bardzo się cieszę że będziemy mieli przyjemność (taką mam nadzieję) się razem zmagać z tym światem. Zasady posłusznie olewam <polewa zasady zieloną herbatką z filiżanki> |
29-07-2011, 20:24 | #3 |
Reputacja: 1 | Ja także witam współgraczy ^.^ Raczej zapowiada się miła zabawa, zwłaszcza, że nie jesteśmy sobie obcy w większości ; D
__________________ Come on Angel, come and cry; it's time for you to die.... |
31-07-2011, 18:22 | #4 |
Reputacja: 1 | Oto powóciłęm z działki i witam was wszystkich. Fiath mam pytanko. Czy inteligencja jak statystyka jeżeli jest wysoka (hehe) pozwala dopytywać MG na temat rzeczy które postać z takim intem powinna wiedzieć? (ważne rzeczy z historii, stosowanie zasad matematycznych w praktyce etc.)
__________________ It's so easy when you are evil. |
31-07-2011, 18:25 | #5 |
Reputacja: 1 | Tak. wiem, wymownie x] Ogólnie inteligencja to ilość podpowiedzi jakich się możesz domagać, ale oznacza też że być może będziesz dostawał trudniejsze zagadki od innych :] |
05-08-2011, 19:51 | #6 |
Reputacja: 1 | Czas na system walki, czyli mechanikę tej sesji. Walka polega na poruszaniu się po mapie i walce z przeciwnikami. Każdy z was prędzej czy później zdobędzie również różne zdolności i bronie. Główną waszą zdolnością będzie przywoływanie Demonów i Persony. Demony to stworzenia takie jak wasi obecni przeciwnicy, będzie można ich wkupywać z listy czy wymyślać samodzielnie, a tura tych stworzeń będzie miała miejsce podczas waszej. (będą jednak posiadać własne statystyki). Z demonami można również się targować, aby zmieniły stronę, której są lojalni. Persony to wasze wewnętrzne "Ja". Ich koncept polega na przywołaniu boga z którym wasza postać jest najbardziej powiązana, w 2/3 przypadków będzie to możliwe, choć imię tego boga (lub powiązanego z nim określenia) należy odgadnąć samodzielnie. (podpowiedzi są w waszej karcie postaci oraz Side:Story). Nie musicie się koniecznie śpieszyć (chyba że macie wielkie plany co do tego systemu ;] ) prędzej czy później fabularnie sam wam podam te nazwy. W walce wyróżniamy następujące statystyki (każda z nich pochodzi od jednej waszej cechy uporządkowanej, choć są one odrębne): Siła - pochodzi od budowy ciała. Definiuje jakiem ekwipunkiem (względem wagi) potrafimy się obsługiwać, oraz odjęta od wytrzymałości oznacza obrażenia. Obrona - Definiowana przez kondycję, odjęta od siły daje w wyniku otrzymane przez was obrażenia. Inicjatywa - również startowo definiowana przez kondycję. Określa wasze punkty ruchu oraz ilość akcji. Nie ma do niej kar naturalnych dla zbalansowania rozgrywki. Celność - definiowana przez percepcję. Określa szanse trafienia z broni dystansowej poprzez zdefiniowanie maksymalnego zasięgu, na jaki jesteśmy w stanie wycelować. (Dla przykładu, strzelając na 5m. potrzebujemy celności na 5, wtedy wyrzucamy K5 a wynik oznacza jak daleko doleciał nasz pocisk.) Należy pamiętać, że bronie mają wyznaczony maksymalny zasięg, choć wysoka celność polepsza szanse trafienia i z nich (ważne, aby nie wyrzucić za mało). Dowodzenie - za przywołanie istoty na pole walki, (gdy już zdobędziecie własne demony) wymaga opłacenie danej ilości dowodzenia. Dowodzenie jest zwracane po zniknięciu stworzenia z pola walki. Podchodzi od inteligencji i charyzmy (zależnie od typu demona). Mana - wykorzystywana jest za używanie czarów, pochodzi od inteligencji. Będzie objaśniona później. Punkty ruchu - jedna kratka to 0,5m. Za każde 10 do inicjatywy dostajecie 1pr. Deklaracje - za każde 15 punktów inicjatywy dostajecie 1 deklarację akcji. Wasze najlepsze dwie statystyki dostają premię x1.5 i x1.2, Pamiętajcie, że na odwrót jest z najgorszymi. Są to właśnie kary naturalne. Na podstawie waszego nieświadomego wyboru podczas tworzenia postaci posiadacie następujące statystyki: Edward: Siła - (2 : 1.2) 1(6) Obrona - (2 : 1.5) 1.(3) Inicjatywa - 30 Pr = 3 D = 2 Celność - 2 Dowodzenie - 2 x1.5 Dla humanoidów x1.2 Dla bestii. Mana - (20 x1.5) 30 Haru: Siła - (2 : 1.5) 1.(3) Obrona - (2 : 1.2) 1(6) Inicjatywa - 30 D = 2 Pr = 3 Celność - (2 x1.2) 2.4 Dowodzenie - 2 x1.5 dla bestii Adelbert: Siła - (2 : 1.5) 1.(3) Obrona - (2 : 1.2) 1(6) Inicjatywa - 30 D = 2 Pr = 3 Celność - 2 Dowodzenie - 2 x1.2 Dla humanoidów x1.5 Dla bestii Macie teraz 25 punktów do rozdania i wysłania mi (gg wystarczy). Każda statystyka zawsze kosztuje 1 punkt za rozwinięcie. Jak wygląda walka? Każda tura dzieli się na dwie części: Opis fabularny - zwykły opis tego, co robicie i waszych odczuć (może namieszać w walce!). Opisy w zależności od waszych planów i spostrzeżeń tworzą modyfikatory do obliczeń. Deklaracje - lista akcji, jakie podejmujecie. Obecnie macie 2 deklaracje, czyli np. Dwa ruchy albo ruch i atak/przyjęcie postawy obronnej...Co tylko wymyślicie. Ucieczka z walki. Jeśli przeciwnik nie ma was w swoim polu ruchu można opuścić walkę dochodząc do krawędzi ekranu. Jednak postępując tak nie dostajemy wynagrodzenia za udział w potyczce. Pytania? Ostatnio edytowane przez Fiath : 06-08-2011 o 10:33. |
05-08-2011, 22:07 | #7 |
Reputacja: 1 | Kto się robi pod tanka xP? Btw to że Edzio zgredzio ma z bazy najwięcej siły to zakrawa na dowcip XD
__________________ It's so easy when you are evil. |
05-08-2011, 22:15 | #8 |
Reputacja: 1 | Ja mam małe pytanie. Jaki jest obecnie potencjał bojowy naszych postaci? Możemy jakoś stawić czoła tym pieskom, czy raczej musimy znaleźć sobie jakąś gałąź, pałkę, czy inną alternatywę broni?
__________________ Come on Angel, come and cry; it's time for you to die.... |
05-08-2011, 23:24 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Dopisałem w docu hp. Wszyscy ludzie mają go 20pkt. Można być wytrzymalszym (mieć większą obronę) ale nie można być żywotniejszym. Myślę że to logiczne rozwiązanie. | |
06-08-2011, 01:01 | #10 |
Reputacja: 1 | czyli w jaki sposób powinnyśmy walczyć? używając Persony? czy rush na Spartę?
__________________ Come on Angel, come and cry; it's time for you to die.... |