|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-01-2006, 21:53 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze] sesja Kroniki Amberu Zamieszczam info o naszej sesji. Na dole piszę o tworzeniu postaci. Załączam tez dokument o mechanice Postać Przy tworzeniu postaci do tej gry obowiązują dwie zasady. 1. Stwórz postać, o jakiej marzysz taką, jaką zawsze chciałeś grać. Taką, o której przygodach chciałbyś przeczytać kolejną książką z krainy Amberu. 2. Ograniczeniem zasady pierwszej jest tylko klimat i charakter świata Kronik. Czekam żeby każdy z was pomyślał i przedstawił mi koncept swojego amberyty. Wszyscy jesteście młodymi ludźmi. Właśnie skończyliście pobierać nauki. Napiszcie jak wyglądała wasza młodość pamiętając, że piszecie o osobie zdolnej do podróży przez cień więc możecie zrealizować plany o których inni mogą jedynie marzyć. Proszę też o wybranie rodzica spośród książąt i księżniczek Amberu. Szczegóły (np. kogo można wybrać) podam w dokumencie pt. Kroniki. Każdy koncept uzgodnię z graczem tak, aby wszystkim pasował. Każde z was ma do dyspozycji 200 pkt. I rozdziela je pomiędzy kategorie, które podaję niżej. Jest to rodzaj licytacji pomiędzy – osoba, która przeznaczy najwięcej pkt. w danej kategorii otrzyma największe możliwości z nią związane. Kolejna osoba odpowiednio mniejsze. Każde wydane punkty przynoszą jakiś efekt nawet, jeśli wszyscy inni gracze przeznaczą na daną kategorię więcej punktów. Nie warto więc wydać wszystkiego na jedna kategorię – postać będzie upośledzona. Otwieram więc licytację ! Przypominam że jest ona tajna ! Kategorie 1. Warfare – osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartość tego atrybutu ( jak działają atrybuty opisałem w dokumencie pt. machanika gry) 2. Psyche- osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartość tego atrybutu. 3. Endurance, Strenght- osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartości tych atrybutów. 4. Wiedza Tajemna – Amber jest pełen tajemnic, magia, atuty, sekrety. Ta kategoria zawiera to wszystko. 5. Artefakty- W tej kategorii mieszczą się nie tylko niezwykłe przedmioty ( np. miecz Corwina, Atuty Zguby) ale również niezwykłe istoty ( np. koń Juliana ) jakie mogą stać się waszą własnością. 6. Karma – to cecha specyficzna. Najprościej ujmując oznacza ona szczęście gracza. Karmy nie trzeba posiadać wogóle, nie działa ona cały czas i przydaje się wyłącznie w sytacjach stresowych. Postać z wysoka karmą jest „w czepku urodzona” los uśmiecha się do niej wtedy gdy tego potrzebuje. Ostatnia sprawa – oprócz was wspaniali gracze w licytacji będzie również brał udział Dworkin. Ma tak samo jak wy 200 pkt. do wydania i wyda je mądrze ( ja mu doradzam w końcu). Może się zdarzyć więc że w jakiejś kategorii to on wygra licytację i najcenniejsze rzeczy wymkną się wam wszystkim. [ Dodano: 2006-01-26, 23:42 ] Kroniki Nasza opowieść będzie miała miejsce kilkanaście lat po wydarzeniach opisanych w dziesięcioksięgu. W tym czasie na arenę dziejów wkracza nowe pokolenie amberytów. Jesteście jednymi z nich. Każde z was jest potomkiem jednego z książąt lub księżniczek Amberu. Rodzicem waszym mogą być – Fiona, Bleys, Julian, Gerard, Llewella, Flora, Eric, Dierdre lub Caine. Jak widać można wybrać postać będącą potomkiem amberyty który zginął. Benedykt nie posiada znanych dzieci, Corwin ma syna Merlina I Imperatora Chaosu, synem Randoma jest Martin a Branda Luke. Dlatego ci książęta nie mogą być rodzicami waszych postaci. Pamiętajcie też, że wasi bohaterowie nie posiadają wiedzy na temat wszystkich wydarzeń dziesięcioksięgu. Wiedzę ogólną na temat świata i zasad nim rządzących można porównać do tego, o czym przypomina sobie Corwin w „Dziecięciu Książętach Amberu” Wydarzenia późniejsze są już częścią wiedzy tajemnej. Oczywiście podstawowe fakty np. kto jest kim w rodzinie są znane powszechnie. Ogólna jest też wiedza o Wojnie Skazy Wzorca, śmierci niektórych członków rodziny, Złotym Kręgu itp. Wydarzenia pomiędzy końcem dziesięcioksięgu a początkiem naszej opowieści W pierwszych latach po Wojnie Skazy Wzorca w Amberze nastał czas pokoju. Król Random I, dzięki swojemu wyważeniu i bezstronności zyskał aprobatę większości rodziny i prawdziwą miłość poddanych Korony. Wielu członków rodziny królewskiej, wzorem króla i niektórych braci, zdecydowało się na posiadanie potomka. Na karty historii wkroczyło więc nowe pokolenie spadkobierców Oberona. Większość starszych Amberytów zajęło się własnymi sprawami, jedynie od czasu do czasu pojawiając się na dworze. Wyjątek stanowili Julian piastujący funkcję Strażnika Lasu Ardeńskiego oraz zaufany doradca korny książę Gerard. Mniej więcej dziesięć lat temu – gdy wszyscy byliście jeszcze dziećmi – nastąpił poważny kryzys w stosunkach Chaosem. Nie wiecie dokładnie, jaka była przyczyna poza tym, że nastąpiły jakieś niepokoje w samym Chaosie a rodzina Amberu wsparła Imperatora Merina. Wydarzenia te, których przebieg jest dla was równie tajemniczy, co wcześniejsza Wojna Skazy Wzorca, zakończyły się stworzeniem Bariery. Mistycznej nieprzenikalnej zasłony odgradzającej Chaos i Cienie należące do Wzorca. Po powstaniu bariery rodzina Amberu ponownie zajęła się własnymi sprawami i stan ten trwa do dziś. Od pewnego czasu jednak ponownie zaczyna dochodzić do niepokojących wydarzeń. Pojawiają się, bowiem dziwne zaburzenia w cieniu. Wydaje się jakby niektóre Cienie zaczęły się „wzmacniać” i stawać bardziej realne. Sprawia to, że istoty pochodzące z takich cieni są potężniejsze i łatwiej zdobywają umiejętności dotychczas uważane za bardzo rzadkie w cieniu- np. możliwość ( w pewnych warunkach) poruszania się pomiędzy samymi cieniami. Plotki głoszą, że król Random zarządzi wkrótce przygotowania wojenne wobec możliwej inwazji wrogiej armii pochodzącej z jednego z „wzmocnionych” cieni. [ Dodano: 2006-02-06, 19:00 ] Do gry zakwalifikowali się: bukszpan jako Baldwin syn Blaysa Antediluvian-ka jako Emma córka Caina Wilkor jako Roderick syn Julina Dokładne informacje o postaci wyślę wam na skrzynkę prywatną. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem tą samą drogą. Wyniki Licytacji: Przypominam, że Dworkin bierze w niej udział w roli Jockera. Warfare –1. Roderick 2 Emma. 3. Dworkin 4. Baldwin Psyche -1. Emma 2. Baldwin 3. Roderick 4. Dworkin Str/End -1. Roderick 2. Emma 3. Dworkin 4. Baldwin Artefakty-1. Roderick 2. Emma 3. Dworkin 4. Baldwin Wiedza Tajemna -1. Baldwin 2. Emma 3. Dworkin 4. Roderick Karma - 1. Dworkin 2. Emma 3. Baldwin 4. Roderick
__________________ Misie Górą !!! |
06-02-2006, 23:54 | #2 |
Reputacja: 1 | Czytam z zaciekawieniem tak jak z zaciekawieniem niegdyś czytałem tą sagę lecz dawne to dzieje i ledwo pamięcią mogę ję dosięgnąć. Historia tu opowiedziana interesuje mnie niezwykle i zgłaszam iż czytać będe ją z wielką uwagą. Powodzenia wszystkim graczom a mistrzowi cierpliwości gdyż błądzić jest rzeczą gracza a wskazać właściwą ścieżkę mistrza. Pozdrawiam
__________________ It`s not a vengance, It`s Punishment |
07-02-2006, 18:16 | #3 |
Reputacja: 1 | Cóż - zachęcam do czytania prozy mistrza Żelaznego, jak również tej sesji Śmiało proszę też pisać wszelkie uwagi, pytania lub sugestie. Chętnie posłucham i odpowiem. Teraz wiadomość dla graczy - w ostatniej chwili napisał do mnie Marvin, który zgłaszał swój akces do gry , ale z powodów obiektywnych nie mógł wcześniej wysłać postaci. Ponieważ dopiero zaczeliśmy myślę, że możemy poczekać chwileczkę na niego - jutro powinien wejść do gry jak tylko uzgodnimy wszelkie szczegóły. [ Dodano: 2006-02-08, 18:46 ] Marvin przesłał mi postać - oto jak wypada jedo licytacjia. Tristan syn Eryka Warfare - 1, Psyche - 4, End/Str - 1, Wiedza Tajemna - 4, Artefakty - 4, Karma -5, Cieszę się bo Wasza grupka młodych Ambertyów jest bardzo fajna i róznorodna. [ Dodano: 2006-02-09, 22:44 ] Kilka spraw technicznych i odpowiedzi na pytania: 1. Swoje posty postaram się pisać codziennie wieczorem w dni robocze. Trzymajmy się, też zasady, że na jeden mój post każdy z grających odpowiada raz (maksymalnie dwa) razy. Chodzi o to, żeby osoby które mają mniej czasu nie były pokrzywdzone przez nierównomierny udział w sesji. 2. Jak najbardziej dozwolone są posty do mnie na PW. Używajcie, ich gdy chcecie się czegoś dowiedzieć/zrobić, tak aby inni gracze o tym nie wiedzieli. Proszę jednak o nie nadużywanie tego kanału wymiany informacji – jeśli tylko coś można napisać na forum, to zawsze ma ono pierwszeństwo. 3. Padły pytania o pisanie pamiętników – przyjmuje je z ogromną radością i już cieszę na myśl, że będę mógł je sobie poczytać. Myślę, że pamiętniki powinniśmy umieszczać w odrębnym temacie tak, aby komentarze zostały do spraw czysto technicznych. Aby uniknąć „zdradzania informacji” proponuję, aby pamiętniki umieszczać z opóźnieniem do wydarzeń sesji. Będzie to wielka radość poczytać, co dana postać myślała podczas zeszłych wydarzeń i jak je zapamiętała. Zachęcam do pisania. 4. Ostatnia kwestia dotyczy już samej gry – każdy z was posiada talię atutów z wszystkimi żyjącymi księżniczka i książętami Amberu. Nie posiadacie natomiast kart z wizerunkami młodszego pokolenia – wnuków i wnuczek Oberona. Tych będziecie poznawać w czasie gry i wtedy będzie szansa aby wejść w posiadanie ich Atutów.
__________________ Misie Górą !!! |
10-02-2006, 22:24 | #4 |
Reputacja: 1 | Amber Chciałbym napisać małe wyjaśnienie dotyczące mojego ostatniego postu w seji Kroniki Amberu. Pozwoliłem sobie na dużą dozę swobody w opisie wydarzeń i tego gdzie udała się drużyna, wynikło to wprost z rozmowy i w przeciwnym razie nie pozwoliłbym sobie na to. Jeśli ktoś zgłasza sprzeciw to zawsze istnieje opcja edit, ja się na pewno nie obrażę . Na przyszłośc obiecuję nie nadużywać podobnych zagrań.
__________________ Obława! Obława! Na Młode Wilki obława! |
12-02-2006, 18:53 | #5 |
Reputacja: 1 | Czekałem cały dzień i skoro nikt sie nie odzywał to pozwoliłem sobie pociągnąć to trochę dalej. Przecież nie przystoi księżniczce i książentom Amberu stać pod drzwiami karczmy zbyt długo. |
13-02-2006, 13:24 | #6 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
P.S. Przepraszam za spam. Postaram się już tego nie robić
__________________ Marvin the Paranoid Android | |
13-02-2006, 16:10 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Obława! Obława! Na Młode Wilki obława! | |
13-02-2006, 16:28 | #8 |
Reputacja: 1 | Oczywiście że uprzedzał ale w zajeździe mieliśmy tylko wymienić sie informacjami i zastanowić co dalej, a to chyba można było zrobić bez MałegoMisia. heh |
13-02-2006, 17:51 | #9 |
Reputacja: 1 | Ja myslę, że wszystko jest w jak najlepszym porządku i czekam, aż rozpoczęta przez was rozmowa się zakończy. Jestem otwarty na wszelkie propozycje a uniwersum amberu jest bardzo bogate i z tego bogactwa możemy czerpać garściami. Co ważne: Ja nie planuję przygody dla graczy - mam opracowane to, co dzieje się w Amberze. Jesli postanowicie pojechać w jakieś miejsce to nie wachajcie się - za każdym rogiem może czaić się warta rozwiązania tajmnica.
__________________ Misie Górą !!! |
27-02-2006, 09:02 | #10 |
Reputacja: 1 | Ech... Nie wiem czy to dobre miejsce, ale chcialem zaapelować do wszystkich wspólgraczy. Róbmy coś, bo wydaje się, że Nasza przygoda powoli umiera. No chyba że trwają wlaśnie zakulisowe dzialania, a ja nic nie wiem . Pozdrowionka dla wszystkich Amberytów. Marvin/Tristan
__________________ Marvin the Paranoid Android |