|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
Zobacz wyniki ankiety: Jaki sposób zapisu wartości liczbowych umiejętności na karcie postaci preferujesz? | |||
Zapis liczbowy | 6 | 60.00% | |
Zapis kropkowy | 1 | 10.00% | |
Zapis autorski (vide: pierwszy post) | 3 | 30.00% | |
Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
08-07-2011, 20:22 | #11 |
Reputacja: 1 | tweet, zrób po prostu uniwersalną kartę, to znaczy jednoczęsnie z tymi malowanymi kropkami jak i miejscem na wartość liczbową. Następnie przetestuj swój system z graczami, a następnie zadaj im pytanie: Czy patrzyłeś na kropki czy na liczby? Odpowiedź będzie mogła rozsądzić ostateczny wygląd KP.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |
08-07-2011, 20:35 | #12 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
| ||
08-07-2011, 20:45 | #13 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Jeżeli cecha będzie zmieniała się rzadko to można sobie pozwolić na jakieś małe kółko podzielone na jakieś części; bo gracz będzie miał czas na dokładne cyzelowanie zamalowania; żeby wiedzieć czy to niedomalowane całe czy jeszcze 2/3. Jeżeli już to dla "bonusów" też wypadałoby zastosować jakieś kółeczko zamiast wartości liczbowej... ALE - tak na dobrą sprawę - tweet - twierdzisz, że cyfra 3 ma jakieś szczególne znaczenie w mechanice (bo do tego są w końcu cechy); z czystej ciekawości - możesz wrzucić mechanikę, bo jakoś nie umiem pogodzić cyfry 3 ze standardowymi kośćmi... | |
08-07-2011, 20:56 | #14 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Miejsce na ewentualne modyfikatory (w wersji beta KP) mógłbyś odpowiednio wydzielić. Potem, po rozstrzygnięciu praktycznym (po sesji "pilotażowej") stworzysz ostateczny wzór KP.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. | |
08-07-2011, 21:29 | #15 |
Reputacja: 1 | Mazanie co pięć minut byłoby katorgą, ale jeśli faktycznie spadek wartości ma być rzadkością, to nie widzę większego problem. Nie znam mechaniki, ale skoro mamy dziewięciostopniową skalę, to nie widzę tu wielkiego pola do zmian, również in plus, przez co gracze powinni mieć dość czasu na malowanie.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P |
08-07-2011, 21:49 | #16 |
Reputacja: 1 | Zawsze używałem liczb, ale ostatnio w Jednolinijków II Lunakra Imperialis użyłem kwadracików i choć były jedynie dwa awanse postaci to jednak to znacznie przyspieszyło całą "papierkową robotę". Może mała różnica, ale zamalowanie kilku pól na szaro dużo chętniej robi się niż zmiany liczb... plastyka jest przyjemniejsza niż matematyka. Tak na komputerze w "paint". Na kartce papieru ołówkiem to bym wolał liczby. |
08-07-2011, 23:35 | #17 |
Reputacja: 1 | Ta cyfra sama w sobie nie ma szczególnego znaczenia (btw, tworząc grę objąłem jedną z liczb szczególnym zainteresowaniem, ale nie ma to akurat wpływu na tę dyskusję). Pisząc starałem się przyjąć jakąś tendencję w używanych przeze mnie wartości liczbowych (3, 6, 9, 12). Np. czynniki biorące udział w testach mogą mieć maksymalną wartość 9 (poziom trudności, umiejętność, atrybut). Poza tym ważne było dla mnie by oscylować wokół "przyjemnych" liczb, które łatwo się dodaje (wszystkie możliwe modyfikatory to (+/-) 1, 2, 3, 4). |
09-07-2011, 00:08 | #18 |
Reputacja: 1 | Myślę, że autorski sposób jest najlepszy. Między innymi dla tego, że jest autorski. Nie wiem tylko jak z tym będzie na dłuższą metę, czy będzie to dość czytelne. Myślę, że jakby się pobawić kolorami, albo zamalowywać ołówkiem było by to dość czytelne. Podsumowując to chyba kwestia gustu, co kto woli.
__________________ Także tego |
09-07-2011, 08:08 | #19 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Więc zgadzam się - na dyskusję JAK zapisać parametry na karcie ta cyfra nie ma wpływu. Nie zapominajmy jednak PO CO się je zapisuje; a tutaj to ma już fundamentalne znaczenie... Kości są takie, a nie inne i nie sądzę, abyś był w stanie do autorki wyprodukować nietypowe kości - nie wspominając nawet, że np. trzyścian foremny nie istnieje. Tworzenie ładnego zapisu parametrów, które nie dają się wykorzystać jest sztuką dla sztuki. RPG jest do grania, nie do oglądania. Najpierw mechanika, a potem sposób zapisu... | |
09-07-2011, 10:29 | #20 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P | |