|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
Zobacz wyniki ankiety: Czy zagrałbyś z takim systemem? | |||
Oczywiście | 3 | 37.50% | |
Może | 2 | 25.00% | |
Nie | 3 | 37.50% | |
Głosujących: 8. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-01-2014, 13:36 | #1 |
Reputacja: 1 | Świat Wiedźmina - System Witajcie! Z kumplem robimy system do własnej gry PBF "Świat Wiedźmina". Gra będzie opierała się na autorskim systemie i storytellingu. I teraz pytanie: Czy ktoś z was byłby zainteresowany zagrać z takim systemem? Przykład: "Topór uderzył Yarpena w prawe ramię, co spowodowało poważne uszkodzenie naramiennika i zgruchotanie kości." A na samym dole odpisu byłoby podsumowanie z wszystkich akcji, czyli w tym przypadku: [Prawa ręka - HP: 8/100, Prawy naramiennik - W: 2/100]. HP - poziom zdrowia/życia W - pozostała wytrzymałość Reszta systemu na razie nie jest ważna, bo chodzi nam głównie o tą kwestię. Jeżeli prawie nikt nie byłby zainteresowany takim rozwiązaniem, to zrezygnujemy z tego na rzecz ogólnego HP postaci. Mam nadzieję, że pomożecie rozwiązać ten dylemat. Pozdrawiam. |
02-01-2014, 14:26 | #2 |
Reputacja: 1 | Czy mam rozumieć, że podstawą Waszego systemu jest mierzenie nie tylko HP postaci, a również wytrzymałości przedmiotów? To już przecież było. Niejednokrotnie. I słabo się chyba sprawdza, bo gdzie tu storytelling? Mi się wydaje, jak "story" to mechaniki powinno być jak najmniej. Poza tym, czy "Świat Wiedźmina" miałby się różnić od systemu oficjalnie wydanego? To co napisałeś to tylko jakiś tam ułamek mechaniczny. "Świat" w nazwie sugeruje coś innego. W końcu świat to nie mechanika. Która zresztą na PBF jest mniej istotna. Tak więc, chyba czegoś nie załapałem.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
02-01-2014, 15:30 | #3 |
Reputacja: 1 | "Świat", bo nie trzeba tu grać wiedźminem, ale możesz byle cieślą z Wyzimy lub innym rycerzem z Temerii I mi chodzi tylko o tą kwestię z podziałem zdrowia na części ciała/wytrzymałości na elementy pancerza. I ta mechanika to byłaby bardziej wskazówka dla gracza, bo czasami jest tak, że komuś uszkodzą poważnie rękę, a ten pisze "Yarpen, mimo że miał zgruchotaną kość, walczył dalej." - i mnie takie coś dobija często, bo gra traci lekki sens, jak nie można graczowi zabronić korzystania z czegoś, a tak z tym systemem gracz widzi, że jego postać ma za mało HP w ręce, by móc jej używać Storytelling będzie, bo w końcu to MG będzie decydował o większości (bez kostek), a z systemem chodzi o to, by np. z magią nie było wymyślania jakiegoś, tylko Energia, Zaklęcia, itp. |
04-01-2014, 20:28 | #4 |
Reputacja: 1 | Przeczytaj "Graj Twardo" Johna Wicka i artykuł nt. punktów życia. Z długiej historii robiąc krótką jest to absolutna topka durnych pomysłów pojawiających się w RPG |