Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-02-2007, 19:22   #1
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Łowcy Mroku

Pełna wersja mechaniki.(wersja 1.00)
Download LowcyMroku.pdf
Przykładowe karty przedmiotów.
Download Kartyprzedmiotow.pdf
Jak wam się podoba? Co brakuje grze waszym zdaniem?
Pełna talia przedmiotów będzie gotowa do końca marca prawdopodobnie, spróbuje też zorganizować playtest przez gg albo skype.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2007, 21:13   #2
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Dodałem nową, pełną wersję gry, plus teksty pierwszych kart.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2007, 21:59   #3
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Skrótowy dokument opisujący moje najnowsze podejście do mechaniki Łowcy. Enjoy
Download Lowca.pdf
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-03-2007, 19:33   #4
 
Julian's Avatar
 
Reputacja: 1 Julian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie cośJulian ma w sobie coś
Szczerze mówiąc pierwsza wersja bardziej do mnie przemawiała bo druga jest troche zbyt skomplikowana... (Albo źle wyjaśniona) Ponadto nie podoba mi się sprawa z opisywaniem akcji postaci... (W nowej wersji) Bo główną zaletą RPG jest całkowita dowolność akcji (Co prawda to nie jest typowe RPG, ale ma z nim wiele wspólnego.) Ogólnie dla mnie jedynym pozytywem nowej wersji jest zmiana szans przy rzucie.

Ogólnie gra bardzo interesująca, ale średnio wyjaśniona jeśli chodzi o zasady...
 
__________________
Watch your back,
shoot straight,
conserve ammo,
and never, ever, cut a deal with a dragon.
Julian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-03-2007, 10:35   #5
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Bierząca wersja mechaniki Łowców

Prawdę powiedziawszy, powyższy pdf jest już nie aktualny.
Na stronie autorskie.fora.pl pracuje w współpracy z Ariochem nad tą grą. Najnowszy schemat zasad:

O „Łowcy Cienia” słów kilka, o mechanice i przebiegu gry.
[Czemu Łowcy Cienia zamiast poprzedniej nazwy? Bo lepiej pasuje do nazw zawartych w mechanice.
Podstawowe pojęcia:
● Pula:
Pewna pula sztonów, które zużywane dają jakiś efekt.
● Pula Czynu:
Pula z której sztony są wykorzystywane do określenia wpływu na fabułę sceny
● Pula Obowiązku:
Pula, a raczej dwie pule, której użycie oprócz mechanicznych korzyści, niesie także
obowiązek wprowadzenia koloru akcji.
○ Pula Blasku:
Jedna z pul obowiązku. Jej użycie do poprawy rzutu powoduje, że gracz musi opisać
scenę według kodeksu Łowców
○ Pula Cienia:
Druga z pul obowiązku. Jej użycie powoduje, że gracz musi opisać scenę wbrew
kodeksowi Łowców.
● Sukces:
Jeżeli na kostce k6 wypadnie 4 lub mniej, to kostka daje nam sukces (jeżeli wypadło 1,
osiągnęliśmy dwa sukcesy).
● Konflikt:
Każda scena w swoim obrębie jeden konflikt, który wpływa na jej kształt. Konflikt to
moment, w którym interesy postaci prowadzonych przez graczy są sprzeczne z postaciami
prowadzonymi przez Mistrza Gry.
● Talia: Talia kart specjalnie przygotowanych do gry.
○ Talia Czynu:
Zbiór kart, których użycie zawsze skutkuje korzyścią dla osoby jej używającej
○ Talia Obowiązku:
Zbiór tych kart, które nakazują graczom pewien opis lub czyn ich postaci
● Powaga sceny:
Funkcja podobna do poziomu trudności, ale dodatkowo stopień powagi wpływa także na
inne czynniki. Powaga sceny jest ściśle powiązana z kolejnością sceny (Ostatnia scena ma
najwyższą Powagę)

Rozgrywka
Rozkład rozgrywka składa się z dwóch elementów:
● Sceny: Moment w którym postacie uczestniczą w jakimś konflikcie
● Przerywnik: Faktycznie, to odmiana sceny, jednak bez wyróżnionego konfliktu.
Scena dzieli się na wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

I. Wstęp
Moment w którym prowadzący grę opisuje czas, miejsce akcji, oraz postacie biorące w niej
udział (oprócz postaci graczy).
Przykłady:
1. „Droga zapewne biegła dalej na północ, ale około południa drugiego dnia podróży,
zdecydowaliście się zboczyć z głównego szlaku w zapuścić się w gęsty las na zboczu
góry. Las ten znany był nie tylko z niezliczonych śmierci, które miały miejsce w jego
granicach. Przybyliście tutaj z drugiego powodu, który poruszyliście wczoraj na
rozstaju dróg....”

2. „Pole bitwy roztaczało się przed waszymi oczami. To kolejna wioska padła pod
toporami oraz pazurami hordy, i nic nie dało się z tym zrobić. Całe szczęście że
Sanktuaria są tak dobrze bronione przez dzielnych wojowników... Ale gdy
obserwowaliście odchodzących żołnierzy, coś tknęło was by zejść po zboczu w dół. Tak,
ta sytuacja wyglądała tak samo, jak...”

3. „Pędziliście konno już drugą staje, a bestia, która szła za wami nie dawała się zgubić.
Wjeżdżaliście właśnie do skalistego kanionu, gdzie uderzenie kopyt niosło się daleko, w
przód i tył. Jeżeli ktoś oprócz was przebywał na tej drodze, z pewnością już o was wie. A
w głowie majaczyła jedna myśl...


II. Rozwinięcie
Właściwa część każdej sceny. Podczas tego etapu, gracze współtworzą fabułę sesji.
Praktycznie, to od wyniku rzutu na konflikt, zależeć będzie czy gracz w pełni stworzy scenę;
opisze ją wraz z innymi graczami czy Mistrzem Gry czy też będzie musiał usłyszeć opis
czynów jego postaci z ust innych.
Na początku każdego rozwinięcia sceny, każdy gracz przechodzi przez następującą
procedurę:
1. Ustala ilu użyje żetonów z puli czynów. Każdy żeton zmienia się w jedną kostkę k6.
2. Rzuca ustaloną wcześniej ilością kostek, i podlicza sukcesy. Dla przypomnienia 4 i
mniej sukces, 1 to dwa sukcesy.
3. Porównuje uzyskaną ilość sukcesów z Powagą Sceny
4. Kosztem Puli obowiązku można przerzucić kostki. Do danego testu można użyć tylko
jednego rodzaju puli. Każdy żeton pozwala na jeden przerzut. Dodatkowo
wykorzystanie puli zmusza gracza do opisania swoich działań pod dyktando jednej z sił.
Jeżeli użyje Blasku, nie może opisać sceny wbrew przykazaniom (jeden punkt nie
pozwala złamać Niewybaczalnego Przykazania, zaś użycie 3 punktów-pomniejszych
praw) Łowców. W przypadku użycia puli Cienia, gracz musi opisać w stoczenie się
postaci (za jeden punkt musi złamać pomniejsze prawo, zaś za 3 punkty Niewybaczalne
prawo)
5. Ustalacie względną wartość wyników miedzy graczami. Jeżeli dwóch graczy osiągnęło
taki sam wynik (np.5 sukcesów przy Powadze sceny:2), to mają taką samą władzę nad
fabułą i muszą się tą władzą podzielić. Przy dużej różnicy wyników, inni gracze mają
wpływ na zachowanie postaci innych graczy. MG ma wpływ na fabułę wyłącznie wtedy,
gdy nikt nie osiągnął wyniku +3.
Wynik| Opis
+3 |Opis twojej postaci, otoczenia, zachowania się innych postaci, zdarzeń
niezależnych oraz następstwa fabularne są do twojej dyspozycji.
+2 |Opis twojej postaci, większości elementów otoczenia oraz zachowanie
większości postaci jest w twoim geście
+1 |Możesz opisać w dowolny sposób zachowanie twojej postaci, ale masz
ograniczony wpływ na otoczenie
0 |Opis twojej postaci jest w twoim gestii, ale by osiągnąć dodatkowe
efekty, musisz pertraktować z Mistrzem Gry
-1 |Otrzymujesz kartę obowiązku*
-2 |Otrzymujesz 2 karty obowiązku*
-3 |Otrzymujesz 3 karty obowiązku*
*którą/które musisz wykorzystać w tej, albo najbliższej scenie (chyba że bierzecie
udział w scenie finałowej). Jeżeli wykorzystasz kartę obowiązku to dalsze poczynania
twojej postaci należą do całej grupy, gdzie decydujący głos nadal ma właściciel postaci.
6. Opisanie fabuły sceny. Długość opisów nie ma znaczenia, dialogi itp są oczywiście
dozwolone (wymagane?)

III.Zakończenie (lub inaczej podsumowanie sceny)
Ten moment jest chwilą, gdy wszyscy zaczynają osądzać działania innych, podsumowują
przebieg sceny. To także moment, w którym MG „teatralnym” i „tajemniczym” głosem
opowiada o losach śmiałków. Warto zainscenizować ten moment, jako wyznanie osobie
przełożonej, spowiedź lub spisywanie pamiętnika.
Przykład:
Dzień 13
Niebiosa, przebaczcie Mi za to co uczyniłem broniąc głosu niewinnego. Albo tego, kogo w
zaślepieniu za niewinnego uważałem. Smutek w mej duszy kołacze straszny, ale nie ma
powrotu. Miałem koszmar, koszmar w którym On powraca, człowiek ze znamieniem na
twarzy który zabija dla uciechy ciała. Jaki byłem pyszny gdy sądziłem, że ta wynaturzona
moc nie pozwala przyjąć dowolnego wyglądu i głosu. Teraz wiem, że mogą wyrwać nawet
pamięć umarłego. Widzę go w moich snach... Wtedy stanąłem po jego obronie, tam, wtedy
na trakcie, niedaleko Mostu Ostatniej Nadziei, gdy bronił się przed łowcami, ale tymi
nieupoważnionymi przez Blask, tymi których codzienność pomieszała zmysły. Zabiłem ich
bezlitośnie, nie pozwalając by się wytłumaczyli.

Karty
Nieodłącznym elementem Łowców Cienia jest używanie kart. Wprowadzają one pewne
zmiany w mechanice, ale dokładna instrukcja na każdej karcie wytłumaczy w jaki sposób takową
kartę należy stosować. Dzięki nim wprowadzę bardziej skomplikowane zasady do Łowców niż
powyższy szkielet, ale nikt nie będzie musiał się ich uczyć na pamięć. Należy potraktować je jako
losowane kawałki ekranu MG .
Karty dzielą się na dwa typy:
Talia Czynu
Pierwsza pełni funkcję uzupełniającą skromną mechanikę. Poza opisem na karcie może zostać także
zastawiona. Polega to na tym, że gracz dostaje pewną ilość żetonów, która jest napisana na każdej z
nich. Jeżeli kiedykolwiek będzie chciał jej użyć, będzie ją musiał najpierw odkupić.
Talia Obowiązku
Talia, której zadaniem jest kreowanie pewnych zachowań które wzmocniom kolor gry. Najprostsze
przykłady to: „Rzuć komuś w twarz że jest zdrajcą”, „Bądź uprzejmy dla napotkanego Sługi
Cienia”, „Potraktuj z szacunkiem starszą osobę”

Oprócz pewnego ograniczenia, jakie za sobą niosą, gracz po spełnieniu wymagań karty otrzymują
pewną ilość żetonów Czynu. Jest to jedyna możliwość odnowienia tej puli w grze. Istnieć też będą
takie karty, które dodadzą pewną ilość punków Blasku/Cienia.
Opcjonalna zasada: Rozwój postaci.
Po prawdzie, nie przewiduję tej gry do prowadzenia kampanii, ale zaimplementowałem w nią
rozwój postaci. Polega on na daniu na stałe graczowi Karty rozwoju, która działa podobnie jak karta
czynu, ale po pierwsze jest stała a po drugie daje mniejszy efekt.

Zassij ten tekst w formie pdf
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.

Ostatnio edytowane przez Darken : 16-03-2007 o 10:48. Powód: Dodałem link do pliku
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-03-2007, 22:33   #6
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Szkic:

Gra, w której na samym początku gracze muszą zawrzeć swoistą umowę. Umowa polega na tym, że wszyscy dokładnie wiedzą, o czym jest gra i będą się do niej stosować, zaś w każdej kwestii spornej wybiorą albo mechanikę albo kompromis. Nie ma tu miejsca na fochy, nie ma tu miejsca na absolutyzm. Nie ma tu miejsca na Mistrza Gry.

Wszyscy gracze przychodzą tutaj by nie odgrywać swoje postacie, nie by wygrać. przychodzą aby opowiedzieć (a raczej skonstruować) dobrą opowieść. Zasady tej gry pozwolą nam włożyć tą opowieść w pewne ramy.

Świat

Bliżej nieokreślony, mający wiele wspólnego z naszą rzeczywistością. Niebo zasnute jest dymem, lądem niepodzielnie panują Lordowie Cienia, istoty utkane całkowicie ze zła. Panują oni w Cytadelach, wielkich gotyckich zamczyskach, w których mieszkają ich poddani. Dolne rejony Cytadel to jedne wielkie targowisko i slumsy.
Istnieją też gdzieniegdzie Sanktuaria, uświęcone miejsca bliżej nieokreślonego boga. Stąd pochodzą Łowcy Cienia, czyli Ci którzy zostali wybrani przez moce Blasku, by walczyli z Cieniem.

Bohaterowie

To Łowcy. Wytrenowani, doświadczeni, wyzbyci złudzeń. Przeżyli na tyle długo, że wiedzą, że bez wyrzeczeń niczego nie osiągną. Cała sztuka polega na tym, by nie przekroczyć pewnej bariery. Ale ideały zacierają się, a cele znikają sprzed oczu, gdy walczymy (walczymy? niektórzy częściej dogadują się z bestiami i napuszczają jedne na drugich!) ze "złem".

O co chodzi w grze?

O rozterki moralne, o to ile można poświęcić by wygrać. O tym, by szukać kompromisów. O tym, że w tej grze nie ma kompletnych zwycięstw ani całkowitych porażek. Witaj W krainie Cienia. Bo Cień leży w twojej duszy.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-03-2007, 00:34   #7
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Konflikty:
Każdy gracz chce wprowadzić swoją wersję historii; mechanika pozwalana zastosowani zasad które kontrolują co dany gracz może opisać, czylimówiąc jaśniej, nad jakim elementem gry ma władzę.


Opowieść:
Wystarczy przejąć kilka razy narrację by prowadzona postać"wygrała". Cóż, dla kombinowania, jak postacią wygrać znajdźcie sobie inną grę. Jeżeli chcesz skonfrontować swoje pomysły z pomysłami innych graczy to dobrze trafiłeś, bo znajdziesz tu narzędzia które to umożliwiają.


Struktura Rozgrywki:
Gra podzielona jest na sceny nie bez powodu; dzięki temu wiadomo iletrwa narracja danego gracza i jak konkretny czyn wpłynie na świat/grę.


Świat:
Trochę absurdalne wydają się zasady, które pozwalają na kontrolowanie poczynań swoich przeciwników. Ale należy zauważyć, że pozwoli to na stworzenie konkretnych scen, pasujących do klimatu świata. Jedynym warunkiem jest dobra znajomość konwencji przez wszystkich graczy.


Wygrana:
Nie jesteś zobowiązany do opisania porażki swojej postaci jeżeli przegrałeś test na kontrolę sceny. Należy wyraźnie odseparować wynik rzutu od wyniku działań postaci. Wygrana to przejęcie narracji,zwycięstwo które pozwala Ci wprowadzić więcej twoich pomysłów.


Rywalizacja:
W czasie gry, może dojść do bardzo pożądanej rywalizacji między graczami. Rywalizacja powinna przyjąć formę ryw. między kierowanymi postaciami. Nikt nie broni aby twoja postać "wygrała" pomimo tego, że wtopiłeś w teście przejęcia narracji. Nadal posiadasz kontrolę nad postacią, ale musisz uwzględnić opisy osoby/osób które razem z tobą tworzą otaczającą wasze postacie rzeczywistość.

Gracze:
Ponieważ nie ma osoby, która prowadzi cała grę, gracze musządokładnie wiedzieć, dlaczego przyszli na sesję i upewnić się że każdy zpozostałych towarzyszy wie o tym. Kiedy macie konflikt w świecierzeczywistym, zastanówcie się czemu? Może jeden z was jest zbyttłamszony przez resztę?
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-04-2007, 19:11   #8
 
Wędrowiec's Avatar
 
Reputacja: 1 Wędrowiec ma wyłączoną reputację
Klimat całkiem niezły,motyw z nocnego patrolu ,jedna rzecz mnie tylko zastanawia czy te karty są potrzebne?
 
Wędrowiec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-04-2007, 19:29   #9
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Ujmę to tak: To co masz tam w pdf to coś, czego praktycznie kontynuować nie będę.
Koncept gry pozostał taki sam, ale umowa oraz mechanika jest zupełnie inna na obecnym stanie tworzenia. Gra przeszła parę bestestów, więc to nie jest tak, że tworzę grę w ciemno.

Obecny stan gry jako tako prezentuje ostatni (i wyłącznie ostatni) post tutaj.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-04-2007, 19:46   #10
 
Wędrowiec's Avatar
 
Reputacja: 1 Wędrowiec ma wyłączoną reputację
Dzięki,za jaki czas wyjdzie końcowa i ostateczna wersja łowcy cienia , czy jest jakiś przybliżony termin?
 
__________________
Spal heretyka , zabij mutanta , oczyść niewiernych.
Wędrowiec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:23.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172