lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Zróbmy sobie świat (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/5777-zrobmy-sobie-swiat.html)

Betterman 01-07-2008 20:50

Cytat:

Napisał Rainrir (Post 150229)
Co do punktu 13-go, nazwa faktycznie jest kiepska, może nawij tą rasę Jaszczuroludzie, nawet Jaszczury albo Replitoni, czy jakoś tak.

A ja się nie zgadzam. Pierwotna nazwa ma w sobie jakiś taki posmak wyrobienia, ugruntowania. Chyba że stylizacja naukowa - wtedy niebrzmiące, niewygodne, koślawe, elitarne nazwy mają sens. To trochę (choć nie do końca), jak z murzynem i negroidem. Mniej więcej.

Aha, wydaje mi się, że jednak autor wie najlepiej, czy po jego świecie biegają tylko wilkoludzie, czy inne hybrydy też. To tak w ramach szukania dziury tam, gdzie niekoniecznie się znajduje.

Telomo 01-07-2008 21:43

Cytat:

Napisał MrYasiuPL (Post 150262)
Hm... tak wogóle to ja też mam pewną sprawę. Mam do swojego świata opisy kilku ras i nacji ale dużo z nich mam narazie w głowie. I tu pojawia się problem, opisywać rasy ciągłym tekstem czy może według schematu w stylu:

Ja historię mieszam z wyglądem w ciągłym tekście, a takie pierdoły jak okres godowy (serio :D), określona wielkość, długość życia, najczęściej spotykany itp. dodaje do ciągłego tekstu ale na samym końcu.

Co do kotołaków i innych kłaczków: do nich zawsze miałem wstręt :P Wilkołaki tolerowałem i tylko u mnie się tak nazywają, nie do końca są tym, z czym nas oswojono. A co do nazwy jak człowiek a homo sapiens, czyli podanie używanej i naukowej, to ciekawy pomysł :D

Pacal II 03-07-2008 13:48

Tworzę świat bazowany na Ameryce pre-kolumbisjskiej. Nie ograniczam się jednak do jednego regionu. Chcę próbować wykorzystać różne kultury od Innuitów, Azteków po Siuksów czy mieszkańców Amazonii. Co zrobić, żeby taki świat nie był aż nadto podobny do tych kultur. Co trzeba by było zmienić, żeby zaciekawił europejczyka. Jak wiemy te kultury nie miały ze sobą bezpośrednich kontaktów ze sobą, tutaj musiałoby oczywiście być inaczej. Jakie nowości techniczne powinny tu zaistnieć, by grało się wygodniej. Jak wygkądałaby magia w tym świecie? Koncepcję opracowałem przed chwilą, choć interesuję się kulturą Indian od dawna.

Wyodrębniłem osiem najważniejszych regionów, rysując sobie mapkę.

Ennuit: Znajdują się na północy w rejonie graniczącym z wielkim lodowcem. Nie tworzą wspólnej całości, lecz czasem spotykają się w ramach handlu w okresach kryzysu (np.: ludy bliżej wybrzeża zamieniają mięso wielorybie za owoce z południa, jagody itp.) Są najbardziej odizolowaną kulturą. Ich przywódcami są kobiet wiedźmy Hakki, które zwykle tworzą rady w których każda ma taką samą władzę. Posługują się Totemem Kanniq (Niedźwiedzia).

Nexala: Jest to dobrze zorganizowane Imperium obejmując dużą część kontynentu, a z resztą prowadząc handel. Ich władcą jest Tloatan, który ma tysiące urzędników we wszystkich miastach imperium, którzy dbają o dostarczanie danin do stolicy. Altacatl, jest największym miastem kontynentu, znajdującym się na jeziorze z półtora miliona mieszkańcami, do której codziennie przybywa 100 000 obcych: kupców i najemników. Obecnym władcą jest Tahquatzin, znany z posiadania dwustu żon i tysiąca konkubin. Posługują się totemem Toyecatl (Jaguara)

Coroce: Na południe od Ennuitów znajdują się ludy Coroce. Ich ziemie pokrywają lasy o klimacie umiarkowanym. Kiedyś podzieleni, kilkaset lat temu utworzyli konfederację czterech plemion i wkrótce przystąpiły do niej inne. Ich przywódcami są Sachemi, wojownicy którzy przysłużyli się do dbania o "jedność" plemion. Mają kontakty z imperium sprzedając im skóry czy syrop klonowy. Posługują się Totemem Elhal (Wilka)

Puri Awaca: Państwo wojowników w górach na zachodzie, powstrzymujące ich od ekspansji w tym kierunku. Choć Nexalanie ich nazywają barbarzyńcami, to jednak stworzyli cywilizację w wielu aspektach przewyższającą ich. Wydobywają z gór metale jak złoto i miedź, więc jako jedyna cywilizacja poznali techniki wytopu broni z miedzi a nawet brązu. Oddają kult słońcu, któremu składają liczne ofiary nawet z ludzi. Gdy nie są w wojnie z Nexalanami sprzedają im złoto i inne metale. Posługują się Totemem Akna (Orła)

Yante: Lud zamieszkujący stepy na południe od imperium Nexalan. Są ludem w pełni koczowniczych myśliwych. Ich głównym łupem są Tawakan (Tałakan), z których otrzymują wszystko od skór na ubrania po narzędzia z kości. Tawakany wyglądem przypominają włochate jednorożce jednak zamiast rogów posiadają długie kły jak u słoni. Plemionami rządzą doświadczeni myśliwi, którzy muszą znać się na stylu życia Tawakan, od których ich życie jest uzależnione. Czasem w drodze handlu sprzedają kości Tawakanów uważane z najtwardsze na kontynencie. Posługują się totemem Tawakan.

Azuposi: Choć oddzielony od innych preriami Yante, Azuposi prowadzą osiadły tryb życia. Mimo to kontakt z nimi jest ważny, ponieważ znajduje się u nich wiele obsydianu będący prócz brązu najlepszym materiałem na broń, używanym nawet prze Nexalan. Osiadają się w pueblach, domach wydrążonych na stokach kanionów, pokrywających pustynię. Ich miastami rządzą czarnoksiężnicy kontrolujący moc ognia, za pomocą muzyki będącej ważną częścią kultury Azuposi. Posługują się Totemem Keeyaa (Kojota).

Kal’ham: Tropiklana dżungla będąca jedynym miejscem zamieszkanym przez inną cywilizację niż ludzie- Xahuteca. Ci jaszczuroludzie kiedyś stworzyli imperium obejmujące cały Kal’ham. Jednak gdy upadła, Xahuteca zdziczeli teraz zamieszkując proste rolnicze wioski. Są silnie związani z dinozaurami, których traktują jako równych sobie. Z nim też związany jest kult religijny, więc zabijanie wolno je zabijać tylko w obronie własnej. Posługują się Totemem Tull Yoca’am (Wielkiego Jasczura).

I jeszcze jedno pytanie. Co zrobić z panteonem? Czy dać każdej rasie oddzielny? Czy jeden wspólny i każdej rasie dać jakiegoś najważnniejszego boga czy ducha?

Rainrir 04-07-2008 10:57

A więc co do tej komunikacji proponuję szamanów plemiennych, w końcu od czegoś są, no nie?
Innym rozwiązaniem mogło by być korzystanie z mocy duchów.

A panteon? Wyodrębniłbym kilka bogów, i każdy "wysłałby" do każdego z plemion kilka duchów, dla których plemiona budowałyby świątynie, i oddawały by chołdy, ofiary i inne takie.

A czym zaciekawić europejczyków? Wystarczy wejść na strony o rzeczach " niewyjaśnionych " czy paranormalnych, i poszukać tematów o duchach lub innych dziwach, przecież taki yeti czy wielka stopa nie wziął się z nikąd.

Pacal II 15-07-2008 10:55

Jednak chodzi o to, czy każda nacja powinna mieć inny panteon z innymi bogami i innymi bohaterami, czy jeden panteon, w którym co najwyżej pojedynczy bogowie są ważniejsi dla różnych państw. Pierwsza opcja jest ciekawsza, jednak jako, że to jest świat fantasy trzeba by było pogodzić pewne jak np.: mit dotyczący stworzenia świata itp.

Telomo 16-07-2008 08:57

A po co iść za sztampą i dawać jedną religię? Czy w naszym świecie też jest tylko jedna religia? Ja bym dał różne religie na Twym miejscu, może tematem przewodniczym będą wojny bogów?

Fehu 17-07-2008 10:31

Co do mitu o stworzeniu świat:
Na Ziemi, w starożytności, ludzie także znali kilka wersji tegoż mitu. Jedni uważali, że to sprawka Bogów, inni że to zasługa gigantycznych zwierząt, a jeszcze inni uważali, że świat narodził się z ziarenka ryżu... Dlatego nie widzę powodu, dla którego w świecie fantasy legenda o stworzeniu świata miała dla wszystkich wyglądać tak samo.

MrYasiuPL 18-07-2008 01:03

Jak ten mit o tym że ludzie wyszli z dziury w ziemi. ;P

Domestos2000 19-07-2008 21:17

Co do panteonemu to Siuksowie, aztekowie, itp mieli osobne (chociaż podobne) religie. Mógłbyś zrobić tak, że były by np. 3 panteonemy i kilka nacji miałyby ten sam.

Fehu 24-07-2008 12:00

Siuksowie i Aztekowie podobne religie? o.O
No raczej bym nie powiedział -,-


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172