lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Zróbmy sobie świat (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/5777-zrobmy-sobie-swiat.html)

MrYasiuPL 22-09-2008 22:49

Hmm... wpadłem na taki pomysł. Rzadko wogóle cos mi się śni ale jeśłi już tak się dzieje to nie jest to normalny sen. Zawsze są dziwne. I co z tego? To że chcem zrobićświat na ich podstawie xD. Nie chodzi mi o coś dopracowanego, tylko na potrzebę jednej czy dwóch sesji.
I tu jest moje pytanie:
W jaki sposób połączyć zwierzoludzi, zamarźniętą planetę, steampunka, postapokaliptyk i państwo czarownicy? ;]

adurell 10-10-2008 23:04

To proste- na mroźnej planecie królestwo wiedźmy zostało najechane przez zwierzoludzi, co doprowadziło do apokalipsy znanego świata :p

Mam pytanie- czy w jakiejkolwiek książce fantasy spotkaliście się z takim zjawiskiem, że jaszczuroludzie są rządzeni przez smoki, które są dla nich niczym bogowie, ucieleśnienie ideału? Bo mam sporo materiału a mam wrażenie, że tylko powtażam czyjeś pomysły....

Pacal II 30-10-2008 22:30

Ja mam coś podobnego w moim świecie ;). Tylko, że tam smok jest jeden i on w gruncie rzeczy jest bogiem. Jaszczuroludzie, zaś są już rasą upadłą i podobne wierzenia wplotły się w mity ludzi. Mod jest tak jakby kontynuacją mojego dawnego projektu "Izamal", jednakże teraz prowadzę go raczej dla frajdy a nie dla pisania jakiegoś oficjalnego rpga.

Bynmaar 01-11-2008 22:30

Cześć, przeczytałem waszą dyskusję i te mam kilka pytań bo planuję wydać własny system. Ale od początku. System ma być o szeroko pojętych Słowianach i w tym momencie mnie zjedziecie że chce sklonować Arkonę. W żadnym wypadku. Planuję aby system był obszerny pod względem możliwości wyboru stylu gry przez zespół i MG. Tereny opisywane byłyby od Polan na zachodzie, Chorwatów i Serbów na południu kończąc na Rusach na północnym wschodzie. Oczywiście dochodzi do tego opis mitologii każdego z tych plemion. Bonusem będzie możliwość spotkania wikingów, German, Rzymian itd. Podczas walk zastanawiałem się nad punktami akcji i wyciąganiem kart ze zdarzeniami losowymi które każdemu mogą się przytrafić.
Jak wiemy mechanika byłaby nieduża za to świat byłby ogromny, plemiona, bogowie, bronie, potwory mitologiczne. Wszystko oczywiście zaczerpnięte z różnych źródeł, nic wymyślonego.
I tutaj nasuwa się problem. Czy gra oparta na podaniach historycznych, mitologii i wykopaliskach archeologicznych ma szansę zdobyć fanów ??
I mam pytanie czy ktoś byłby zainteresowany pomocą w stworzeniu takiego systemu.? I żeby ten system nie był podobny do Arkony. Nikt chyba nie lubi poprawionych systemów z nową nazwą :)

Arango 01-11-2008 22:40

Skoro "Dzikie Pola" oparte nie tyle na wiedzy historycznej jaką posiadamy, a w dużym stopniu na naszych wyobrażeniach na temat wieku XVII ukształtowanych na np "Trylogii" czy powieściach Komudy mają swoich wiernych fanów, dlaczego Twój pomysł miałby nie zdobyć uznania ?

Inną natomiast sprawą jest czy masz możliwości i umiejętności (wybacz ale jestem z natury nieco sceptyczny wobec takich prób) by zbudować spójny system obejmujący tak rozległe tereny i liczne nacje. Ale to już jest inna kwestia.

Niemniej życzę powodzenia (wszak jestem miłośnikiem sesji mniej lub bardziej historycznych) :)

Niles Elmwood 04-11-2008 20:49

Cytat:

Napisał adurell (Post 167994)

Mam pytanie- czy w jakiejkolwiek książce fantasy spotkaliście się z takim zjawiskiem, że jaszczuroludzie są rządzeni przez smoki, które są dla nich niczym bogowie, ucieleśnienie ideału? Bo mam sporo materiału a mam wrażenie, że tylko powtażam czyjeś pomysły....

Tak adurell, ja spotkałem się z tym motywem u R.A. Salvatore w Trylogii "Spearwielder's Tale" w sklad której wchodzą: "The Woods Out Back", "The Dragon's Dagger" i "Dragonslayer's Return".

Empty 26-01-2009 18:01

Chciałbym stworzyć świat , miałby on pokazywać jak wygląda ludzkość w roku mniej więcej 5000. Nie mam jednak pomysłu co zrobić aby w tym świecie było coś nowego coś co zachęci graczy , bo chyba technologia i ciągłe wojny z obcymi to niezbyt zachęcą graczy.

I jeszcze sprawa religi jakieś pomysły wasze. Jestem fanem warhammera 40 000 jednak nie chciałbym kopiować wiary w jedynego Imperatora itd. chciałbym stworzyć coś nowego jednak może być ponowne.

Szczerze mówiąc sam jeszcze nie wiem co chcę stworzyć :)

AC. 26-01-2009 20:32

Cytat:

Napisał Empty (Post 186189)
Chciałbym stworzyć świat , miałby on pokazywać jak wygląda ludzkość w roku mniej więcej 5000. Nie mam jednak pomysłu co zrobić aby w tym świecie było coś nowego coś co zachęci graczy , bo chyba technologia i ciągłe wojny z obcymi to niezbyt zachęcą graczy.

I jeszcze sprawa religi jakieś pomysły wasze. Jestem fanem warhammera 40 000 jednak nie chciałbym kopiować wiary w jedynego Imperatora itd. chciałbym stworzyć coś nowego jednak może być ponowne.

Szczerze mówiąc sam jeszcze nie wiem co chcę stworzyć :)

Zawsze możesz stworzyć Wszechświat, w którym jest siedem układów jasności. Nie ma gwiazd, a jest jedynie 7 jasności wokół których jest po jednej orbicie, a na tej orbicie jest zawsze 7 planet jednak na innych planach egzystencji. Każda jasność to przejście do kolejnej jasności i do kolejnego planu egzystencji. Na przykład: ludzkość od wieków jest ciemiężona przez ogrów, którzy co jakiś czas przylatuja przez jasność. W końcu pokonują ogry i lecą, aby dokonać kontrataku jednak zamiast do ogrów trafiają do elfów. Fajny pomysł, ale pewnie i tak niewiele ludzi zrozumie z tego opisu, który tu dałem.

adurell 09-03-2009 22:44

To teraz ja coś spytam.

Planuję, wraz z kolegami, stworzyć grę planszowo/rpgową, oparta na prowadzeniu gildii. zaczyna się od bandy poszukiwaczy przygód, którzy zabijaja potwory, zdobywają skarby itd. ale prawdziwa gra zaczyna się, gdy już nieco bogatsi zaczną uczyć się jakiejś profesji i osiądą w jednym mieście, ab zarabiać. Ale nie jest pisane im spokojnie zapewnic sobie emeryturę, bo nie mają monopolu. Gracze i BN sabotują nawzajem swoją pracę, mordują pracowników, ośmieszaja konkurencję itd. Toczą się walki o kopalnie, szlaki handlowe, a małe gildie zmieniaja się w organizacje na światową skalę.....

Na początek chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat, wpadłem na niego jakiś czas temu i moje przemyslenia przelałem na papier (forum). Czy to wogole może wypalić? Jeśli tak, to jak to sobie wyobrazacie? Jaki system walki tu zastosować? Jak z magią?

P.S jutro napisze troche wiecej ale musze wszystko przemyśleć w szkole
P.P.S klimaty fantasy średniowiecze, bede czerpać duzo z innych gier i ksiażek żeby wypracowac swoj własny styl świata, stworzony ze zlepków innych.
Adurell

Rainrir 09-03-2009 23:37

Pomysł bardzo przypadł mi do gustu, coś jak Majesty 2 Multiplayer ;)
Oczywiście, że pomysł może się udać, zresztą jak każdy, racjonalny :)
Co do systemu walki i podobnych... tutaj gracz nie panuję nad jednostką, lecz drużyną ( w Majesty jedynie może budować królestwo, a bohaterowie to NPC'ci )
więc trzeba stworzyć system od podstaw, dajmy na to dodać inicjatywę, mówiącą kto pierwszy itp, pozatym w takiej grze trudniej o jakikolwiek storytelling, bo gracz będzie prowadził... monologi pomiędzy swoimi herosami.

To ma duże szanse na powodzenie, choć niczego nie gwarantuję, ale jakby co, pisz, zawsze staramy się pomagać ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:40.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172