lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Zróbmy sobie świat (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/5777-zrobmy-sobie-swiat.html)

Rainrir 30-06-2008 14:33

Zróbmy sobie świat
 
Ostatnimi czasy daje się zauważyć, potęgę jak i sławę sesji autorskich, no
Bo któż by nie chciał popatrzeć jak grupka graczy toczy bitwy i zmaga się ze swymi decyzjami, jak zmienia bieg „tej rzeki”.
Niestety, wiele z tych „rzek” dość szybko wysycha, i wtedy zawiedziony autor świata pyta się sam siebie: „ (Leo) Why?”
Odpowiedź jest prosta, często przyczyną jest niedopracowanie, to świata, to może kuleje mechanika.
Ale w tym temacie nie będziemy się zajmować tymi sprawami.
Postanowiłem otworzyć ten temat, aby pomóc wam, kiedy na drodze waszej pracy stanie przeszkoda, często nie do przejścia.
A więc zaczynajmy, aby otrzymać pomoc, piszecie w tym temacie post, a w nim zamieszczacie wasze problemy, a pod koniec wpisujecie coś takiego ( przykład )
Potrzebna pomoc – historia – pomoc poszukiwana

A gdy już takowy pomocnik zechce poświęcić swój czas dla was, poprawiacie post w ten sposób:

Potrzebna pomoc – historia – (nick forumowicza)

To tyle, mam nadzieje że temat będzie żył :D
Pozdrawiam

Telomo 30-06-2008 16:59

DO takich rzeczy lepiej nowy dział zrobić bo w temacie szybko zrobi się bajzel :D Aktualnie nie mam problemów, jak będę miał, to będę pytał.

Betterman 30-06-2008 18:31

Bardzo ładna inicjatywa. Na razie tylko jedna uwaga - świat a mechanika. Wymyślanie mechaniki nie mieści się moim zdaniem w tworzeniu świata. Owszem powinny być zgrane, ale mechanika nie jest elementem świata jako takim. Mechanika to... hm, hm... interface taki.

Rainrir 30-06-2008 23:50

Mechanika jednak się łączy jako-tako ze światem, choć masz rację, nieznacznie, ale tu chodzi o pomoc ogólną, a więc koniec off-topa, czekamy na wołanie biednych duszyczek :devil:

PS. Jeden będzie miał kłopoty z lokacjami lub misjami, drugi nie będzie wiedział czy wilkołak ma mieć 15 czy 20 siły, a ile ataku, różnie bywa.

Telomo 01-07-2008 07:19

A ja się was pytam, czy pomysł na losowanie atrybutów (siła, zręczność itd.) dla stworów to udany pomysł? Wiadomo, że przy najsilniejszych nie wyrzucimy 1 czy 5, tylko więcej, ale zróżnicowałoby to trochę walki. Albo co myślicie o punktach akcji, które wydajemy podczas różnych zdarzeń na szybkie reakcje, ruch, atak, czarowanie, uniki?

Rainrir 01-07-2008 10:48

A więc tak:
1. Losowanie atrybutów jest dobrym rozwiązaniem, choć troszke inaczej ja bym to widział. Bo dlaczego takich 20 orków ma mieć równo po 20 siły, dlaczego jeden nie może mieć 18 a inny 24, kosztem mniejszej zwinności, albo zwiększonej liczby pkt. doświadczenia, tylko u niego?
2.Szczerze, nie wiem, czy już gdzieś nie widziałem takich punktów akcji, chyba ich ilość wylicza się dzięki poziomowi Iniciatywy, ( do siły i innych głównych statystyk zostaje dodana iniciatywa, ona też pokazuje, czy nasz bohater może zaatakować pierwszy orka, gdy ma jej więcej ) pomysł dobry, i może urozmaicić grę.

Telomo 01-07-2008 11:31

Zaprezentuję kawałek mojego systemu:

Link:
Statystyki.odt - For my team. Don't touch it! - BADONGO

Wielkość: 25 KB
Format: OpenOffice Writer

To kawałek z systemu. Tabelka z atrybutami od 1 do 20, to losowanie atrybutów dla ras, które będą dla bohaterów. Są tam też opisy atrybutów i pytam się, co o tym myślicie? A oto rasy, gdyż tam nie piszą (tylko ich numerki):

1. Ludzie
2. Terranie
3. Leśne Elfy
4. Mroczne Elfy
5. Krwawe Elfy
6. Krasnoludy Żelaznej Pięści
7. Krasnoludy Kuźni Baleara
8. Gnomy
9. Skrzaty
10. Trolle
11. Orki
12. Ogry
13. Jaszczuraki (tu nazwa do zmiany)
14. Wilkołaki (chyba mam udany pomysł na nie)
15. Wampiry (takie które znamy, ale jest nowość w nich)
16. Nieumarły <dowolna rasa> (tu trochę dużo będzie opisu)
17. Opętany (swoisty demon)
18. Elementalista
19. Ent
20. Centaur

W poprzedniej wersji miałem ras do kontroli blisko 40 :D Był Dopperganger, Harpia, Driada, Minotaur i różne mieszanki orków z trollami, ludźmi i ogrami :D ale zrezygnowałem z mieszanek :P I jak? Przynajmniej widać, że coś robię :D

Rainrir 01-07-2008 12:45

Nie wiem dlaczego, ale nie mogę ściągnąć tych statystyk z tamtej stronki, może umieść je na innych serwerach.

Co do punktu 13-go, nazwa faktycznie jest kiepska, może nawij tą rasę Jaszczuroludzie, nawet Jaszczury albo Replitoni, czy jakoś tak.

A wilkołaki? Wydawało mi się że jest kilka rodzajów likantropi, jak Kotołaki i Niedźwiedziołaki.

Jak napisałeś, Wampiry takie, jakie znamy. Zapewne panuje jakaś hierarchia wśród nich, czy nie?

Telomo 01-07-2008 16:42

Cóż wampiry będą ciut zmienione ale to zobaczycie :D

Link: RapidShare Webhosting + Webspace

MrYasiuPL 01-07-2008 17:30

Hm... tak wogóle to ja też mam pewną sprawę. Mam do swojego świata opisy kilku ras i nacji ale dużo z nich mam narazie w głowie. I tu pojawia się problem, opisywać rasy ciągłym tekstem czy może według schematu w stylu:
Cytat:

Nazwa: bla bla
Miejsce zamieszkania: bla bla bla bla bla bla
Historia....


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172