|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
Zobacz wyniki ankiety: Czy warto zamieszczać w systemie cechy umysłowe (np. inteligencja i mądrość)? | |||
Tak, ułatwią ocenianie odgrywania graczy przez MG. | 2 | 7.41% | |
Tak, potrzebne są testy na niektóre czynności umysłowe. | 13 | 48.15% | |
Tak, urozmaicÄ… rozgrywkÄ™. | 4 | 14.81% | |
Nie, mechanika jest po to, żeby rozwiązywać kwestie sporne, a nie po to, żeby rodzić nowe. | 3 | 11.11% | |
Nie, gracz ma własną inteligencję i spróbuje oszukać te cyferki, a dodatkowe testy nie są potrzebne. | 4 | 14.81% | |
Nie, ograniczajÄ… graczy. | 1 | 3.70% | |
Głosujących: 27. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-10-2009, 18:24 | #11 |
Reputacja: 1 | To jak chcesz zachować równowagę, to wytnij jakąś cechę fizyczną. Albo napisz jakie tam cechy masz to łatwiej będzie to przemyśleć. Ja bym dał jedną (skrajnie dwie) cechę fizyczną, jedną społeczną, rozumową i może jedną magiczną lub podpiął pod rozum. |
20-10-2009, 19:11 | #12 |
Reputacja: 1 | Nie. Nie będę tak skrajnie okrajać systemu z tego, co robiłem przez sporo czasu. Nie będę robić cech czysto społecznych. I nie będę przerabiać wszystkiego wedle czyjegoś widzimisię nie podpartego żadnymi argumentami :P A cech fizycznych i mentalnych ma być równo, właśnie po to dodawałem te umysłowe. Oczywiście, mógłbym okroić fizyczne, ale wtedy powstałby mętlik. |
18-01-2010, 03:20 | #13 |
Banned Reputacja: 1 | Witam. To moj pierwszy post na tym forum. Co do tematu to moim zdaniem testy na te statystyki nie maja sensu, no moze oprocz zastraszania/dyplomacji, czy innej siły woli. >Sam uważam jednak, że cechy te są niepotrzebne - inteligencja Hmm, rzuty na inteligencje, jakby nie patrzec nie sa zbyt fajne. Osobiscie nigdy nie bylem MG i nie wiem jak rozwiazac ta sprawe. Np gracz odgrywajacy niezbyt bystrego wojownika z 10 int (na dnd) wpada na cudowny pomysl, ktory totalnie nie pasuje do jego postaci. To co zrobisz? Rzucisz czy udaje mu sie test? Powiesz ze 'nie odgrywa postaci'? No oczywiscie moim zdaniem ta statystyka jest zbyt istotna zeby ja usuwac - jednak okresla w bardzo duzym stopniu charakter postaci ktora przyjdzie graczowi odgrywac, ale jak juz mowilem testy na nia nie maja wiekszego sensu - gracz sam powinien sie pilnowac i nie wybijac sie poza mozliwosci zapisane na jego karcie postaci. >Mądrość ma kompletnie niejasne, nieustalone działanie, miała zostać wprowadzona po to, by uzyskać komplet - równa ilość cech sprawnościowych i mentalnych Dla mnie ta statystyka jest bardzo czytelna - wszelkie proby wplywu na BG - czy to przez magie, czy blef etc zaleza od tego. Oczywiscie przy dialogu gracza z zastraszacymi go zbirami nie powiesz mu - 'sory nie udal ci sie rzut' tylko odegrasz tego zbira tak, zeby gracz uswiadomil sobie ze zadzieranie z nim to nie jest dobry pomysł. Do madrosci mozna dorzucic tez odpornosc na bol fizyczny - lezysz z rozcietym brzuchem i nie panikujesz, bo udal ci sie rzut na siłe woli. Oczywiscie mozna do tego uzywac kondycji, ale wg uznania. (zakładam, że nie grasz na HP). Czesc. ps - wybaczcie ze ten post jest taki chaotyczny i prawdopodobnie nieczytelny, ale jest pozno i zdycham |
| |