Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-02-2010, 09:22   #1
 
Pacal II's Avatar
 
Reputacja: 1 Pacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumny
Requiescant in Pace

Na wstępie wypada zaznaczyć, że Reguiescant In Pace powstało jako fuzja pomysłów moich i kolegi, który być może za jakiś czas zaloguje się na forum. Chciałbym też zaznaczyć przed p19 dwie rzeczy. Po pierwsze nie jest to jakaś idea wymyślona przed chwilą, lecz pracujemy nad tym już od dłuższego czasu. Po drugie nie odpowiedzieliśmy na niektóre pytania związane z mechaniką, ponieważ najpierw chcemy się skupić na settingu. No i oczywiście wszelka krytyka i komentarze z waszej strony będę mile widziane.

1.) O czym jest gra?
Requiescant in Pace obejmuje zagadnienia nurtujące ludzi od wieków: nieśmiertelnoścci, zaświatów, przemijania. Dotyczy świata, który dla każdej istoty we wszechświecie stanowi „ostatni przystanek”, a jedynym sposobem na dostanie się tam jest śmierć. Nie przypomina on jednak ani nieba ani piekła, trafiają tu ludzie, którzy za życia byli zarówno dobrzy jak i źli. Graczom przyjdzie żyć w świecie z jednej strony podobnym, ale z drugiej strony skrajnie odmiennym od naszego.

2.) Co robią postacie graczy w tej grze?
Świat jest otwarty i niezbadany, a gracze tworzą go razem z MG. Lecz nawet tutaj na ostatnim przystanku ludziom wciąż towarzyszą miłość, chciwość i chęć zdobycia potęgi. Jest to świat wiecznie ulegający zmianom. Gracze jednak nie są jego zwykłymi mieszkańcami, lecz zwie się ich tutaj „zaklinaczami”, bowiem są w stanie kształtować otaczający ich świat za pomocą wspomnień. I chociaż nie wszyscy potrafią korzystać z tego daru, to wspomnienia te stanowią dla nich podporę, a utrata ich jest gorsza niż śmierć.

3.) Co robią gracze i Mistrz Gry podczas sesji?
Gracze odkrywają moc swoich wspomnień i uczą się za ich pomocą kształtować rzeczywistość. Mogą dzięki nim ostrzyć miecze, zmieniać postać czy leczyć najcięższe rany. Nawet jednak gdy ich moc wzrośnie, zawsze przez moment nieuwagi gracze mogą rozpłynąć się w niebyt. Zaś mistrzowi gry świat pozostawia dużo swobody, jego mieszkańcy tworzą społeczności, królestwa czy imperia, które mogą w każdej chwili upaść. Świat jest olbrzymi i niezbadany, zamieszkały przez rasy z całego wszechświata. Nie sposób ogarnąć go w całości, ani przedstawić na żadnej mapie.

4.) Jak setting [otoczenie, świat] wspomaga temat tej gry?
Nie ma tu elfów, krasnoludów czy smoków. Oprócz ludzi ujrzeć można stworzenia „obcych” z innych światów, których tu także przywiodła śmierć; niektóre z nich różnią się na tyle od ludzi, że zawarcie z nimi kontaktów jest niemal niemożliwe. Poza tym świat zamieszkują istoty, które siłą przerastają nawet najpotężniejszych „zaklinaczy”. Ludzie i inne rasy nazywają ich Aniołami, Demonami czy Bogami, jednak nie wiadomo dokładnie jak powstali i czy na pewno są rdzennymi mieszkańcami. Choć większość z nich to architekci i bierni obserwatorzy Ostatniego Przystanku, niektórzy mogą stać się przyjaciółmi lub wrogami graczy.

5.) Jak mechanika tworzenia postaci wspomaga temat gry?

6.) Jakie zachowania nagradza/karze owa gra i jak to robi?
Poniekąd zależy to od MG, lecz na pewno nagradzane będą nie tylko walki czy zwycięstwa postaci graczy, ale także abstrakcyjne myślenie, niecodzienne rozwiązania trudnych sytuacji czy umiejętne wykorzystanie zdolności swojej postaci, a nawet samo jej odgrywanie. Nie ma kar w sensie mechanicznym, ale specyfika świata nie jest przychylna dla tych, którzy nie potrafią wykorzystać okazji, czy nie chcą współpracować z innymi członkami drużyny.

8. Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?
Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale mogę na razie powiedzieć, że pozycja MG jest taka sama jak w większości RPG-ów.

9. W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?
Najważniejsze są motywacje bohaterów, które w świecie bardzo im obcym mogą być różnorodne. Graczami może kierować pragnienie bogactwa, potęgi czy też miłości, szacunku i sławy wśród mieszkańców Ostatniego Przystanku. Z drugiej strony niektórzy mogą chcieć znaleźć odpowiedzi na to jak powstał świat, w którym im przyszło „żyć” i jaki jest cel ich powtórnej egzystencji.

10. Jaka jest mechanika rozstrzygająca w Twojej grze i jak wspomaga temat tej gry

11. W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?

12. Czy postacie w tej grze awansują? Rozbudowują się? Jeśli tak, to jak?
Tak jak w wielu grach zrezygnowałem z poziomów na rzecz punktów doświadczenia wydawanych na współczynniki, umiejętność i moce, czyli wymienione wyżej „wspomnienia”. Nie polega to na tym, że gracz przypomina sobie fragmenty swego życia, lecz po prostu poznaje sposoby jak za pomocą posiadanych wspomnień kształtować otaczający go świat i manipulować energią.
Z drugiej strony gracz za wspomniane w punkcie szóstym odgrywanie postaci czy abstrakcyjne myślenie dostaje tzw. „punkty więzi” będące odwzorowaniem tego jak potrafi korzystać ze wspomnień. Od strony mechanicznej ich rolę można porównać do many czy punktów mocy.

13. I jak to wspomaga temat tej gry?
Jak wyżej (można wywnioskować, raczej łatwo )

14. Jaki efekt ma wywierać owa gra na graczach? Jakie emocje, jakie odczucia ma wywoływać?
Gra ma skłaniać do myślenia. Ostatni Przystanek jest nazwą, którą nadała mu większa część populacji tego świata. Nie wiadomo jednak, czy rzeczywiście jest to ostatni świat jaki przyjdzie napotkać jego mieszkańcom. Gracze nie starzeją się, lecz nie są też niezniszczalni, mogą na przykład zostać spaleni czy pożarci. Wielu mieszkańców Ostatniego Przystanku szuka odpowiedzi na pytanie, co się dzieje z tymi, których spotkał taki los. Na wiele pytań stawianych przez ludzi na ziemi świat nie daje odpowiedzi, za to wciąż pojawiają się nowe.

15. Jakie obszary, elementy gry są wyjątkowo jaskrawe w tej grze, jakie są odgórnie istotne?

16. Co Tobie najbardziej podoba się w Twojej grze?
Opisy ras, co daje więcej swobody graczom i chwilę oddechu od zawsze walecznych krasnoludów i grubych niziołków. W zamian oferuje coś nowego, jednak nie na tyle, żeby odstraszać. Sama idea zaświatów i mocy wspomnień sprawia, że ludzie mimo tego, iż już umarli zachowują się podobnie jak na ziemi, tworzą państwa, organizacje a nawet religie. Różni się on o tyle, że ludzie wchodząc do nowego świata mają swoje liczne doświadczenia z poprzedniego życia, jednak z drugiej strony nie posiadają rodziców, którzy ich w tym świecie wychowują. Muszą odnaleźć kogoś kto ich po tym świecie oprowadzi, bo inaczej się w nim zagubią.

17.) Co daje graczom ta gra, czego nie da im żadna inna?
Mnóstwo nowych ras, dość niecodzienny setting, który trudno porównać do fantasy czy science fiction. Aurę egzotyki, mistyki i tajemniczości. Graczom przyjdzie spotkać potężnych zaklinaczy, ludzi z wszystkich epok historycznych, jak i z kompletnie obcych światów oraz półboskie istoty, których wyrok może przesądzić o istnieniu najsilniejszych graczy. Dodatkowo czekają ich „walki na wspomnienia” między zaklinaczami oraz eksploracja ogromnego świata, który cały czas wydaje się poszerzać. Co więcej nawet MG nie dostaje odpowiedzi na wszystkie pytania i wiele zależy tak od jego interpretacji jak i samych graczy.

1 Jak planujesz publikację swojej gry?
Nie planuję

19.) Dla kogo przeznaczona jest ta gra?
Gra przeznaczona jest niemal dla każdego. Fani intryg i polityki będą mogli uprawiać własną politykę lub zdobywać wpływy na dworach królów i cesarzy. Dla tych, których zawsze fascynowała w fantasy magia, istnieje nowy rodzaj mocy pozwalający leczyć, niszczyć lub tworzyć potężne przedmioty. Nawet tych co lubują się w zwykłych nawalankach czekają walki z potężnymi zaklinaczami, potworami i demonami. Fanów przygód czeka nowy egzotyczny świat, pełen zagadek i tajemnic, na które odpowiedzi przez miliony lat odnalazło jedynie niewielu. Nawet wielbiciele historii będą mogli doświadczyć świata, w którym odnajdą postacie historyczne ze wszystkich epok, począwszy od pierwszych homo sapiens, poprzez greckich herosów aż do amerykańskich prezydentów.
 
__________________
http://lastinn.info/autorskie-system...1-anahuac.html - Proszę o komentarze. Autorka, której akcja rozgrywa się w piętnastowiecznym Meksyku.
Pacal II jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-02-2010, 17:40   #2
 
MrYasiuPL's Avatar
 
Reputacja: 1 MrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputację
Dobry pomysł. Co najmniej... szkoda tylko, że nie dałeś więcej informacji. Wstęp wstępem, ale dokładniejszy opis zaklinaczy jest ciekawy jak kebab ze świeżej baraninki. Hm... nie widzę za to czegoś, o co można byłoby się uczepić i zrobić sesję. Chyba, że była by bardzo otwarta, z nieokreśloną fabułą. Straszne! Głębsze komentowanie nie ma sensu, podoba mi się i już. Będę czekał na moment, w którym pokażesz tego potworka w akcji...
 
MrYasiuPL jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172