Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-10-2010, 23:19   #1
 
SiŁtAśŚśNy's Avatar
 
Reputacja: 1 SiŁtAśŚśNy nie jest za bardzo znany
Zacznijmy od tego, że to tylko przedstawienie mojego pomysłu, nie zamierzam od razu rzucić się do pisania systemu.Przedstawiam wam mój pomysł, ponieważ chcem się dowiedzieć co o nim sądzicie no i co powinienem zmienić.


Świat

Myślę, że ciężko było by mi stworzyć cały świat więc, skupiam się jak na razie na jednym kontynencie otoczonym wielką wodą i na sąsiednich wyspach.Więc kontynent (Nie myślałem jeszcze nad nazwą) jest jedynym większym kawałkiem lądu, dlatego też, większość jego mieszkańców uważa go za cały świat, a reszta to tylko wielka woda i kilka mniejszych wysp.Jednak ten kontynent to tylko jeden z wielu.


Rasy


Kontynent zamieszkują ludzie,elfy,krasnoludy,gnomy i orkowie gracz może wcielić się w każdego z nich, ale...I tu pytanie do was ! Zastanawiam się czy gracze powinni mieć możliwość zagrania orkiem ??? Na kontynencie żądzi rasa ludzka, ponieważ są najliczniejszą rasą, a właściwie to [patrz "struktura społeczna"]



Klimat


Kontynęt jest duży i podzielony na 4 strefy klimatyczne, 40% kontynentu jest w strefie umiarkowanej, 20% strefa ciepła, wilgotna, i duszna, 15% zimna, wyżyny pokryte śniegiem i lodem, 15% pustynna upały i zdradliwe piaski, 10% lodowe pustynie i pokryte śniegiem strome szczyty


Medycyna


Co tu dużo mówić (pisać), krótko mówiąc medycyna jest na poziomie wbijania deski w żebro...


Struktura społeczna


Na kontynencie jest bardzo widoczny podział struktury społecznej.Właściwie dzieli się ona na: niewolników/nędzarzy, chłopów,obywateli,arystokratów.

45% to niewolnicy i nędzarze 25% obywatele 15% chłopi 15% arystokraci

niewolnicy/nędzarze - To najliczniejsza część ludności, niewolników można kupić w każdym mieście na kontynencie, tak samo jak zobaczyć, szwendających się po ulicach żebraków.

obywatele - Spokojni mieszkańcy kontynentu, zazwyczaj rzemieślnicy, kupcy,myśliwi lub rybacy.

chłopi - Mieszkają zazwyczaj we wsiach lub na farmach w pobliżu miast, zajmują się hodowlą zwierząt i uprawą pól.

arystokraci- Są to bogacze zamieszkujący, piękne, kolorowe dzielnice miast i zazwyczaj są to urzędnicy, znani wojownicy, alchemicy, architekci i inni wykształceni ludzie.

Na kontynencie panuje równie widoczny rasizm, często występują bujki,morderstwa i inne zbrodnie na tle rasowym, niektórzy ludzie nie akceptują przybyszy z wysp i mniej licznych ras zamieszkujących kontynent.

Magia

Więc będzie to dość "niebezpieczna zabawa" za każdym razem gdy rzucamy czar, naginamy barierę.Czym lepsi jesteśmy w tej sztuce tym mniejsze ryzyko, że nagniemy ją zbytnio, gdy spróbujemy rzucić czar zbyt potężny na nasze umiejętności, wydarzy się coś niespodziewanego np: gdy spróbujemy spowodować wybuch, powozu z zaprzęgiem, może nam hm... choćby urwać ramie...Ta metoda daje nam swobodę, ponieważ możemy zrobić dosłownie wszystko jeśli mamy odpowiednie umiejętności, no i skłania gracza do myślenia, bo łatwiej sprawić by auto wybuchło czy odkręcić kilka śrubek by przy odpaleniu efekt był ten sam...

To koniec...Powiedzcie co powinienem zmienić, zaproponujcie coś, zadawajcie pytania, postaram się odpowiedzieć, opisałem wszystko mało szczegółowo ale po co się rozpisywać jeśli to was nie zainteresuje ?

Aha...co do mechaniki to jeszcze nie zdecydowałem ale może to być coś podobnego jak w "zew Cthulhu"...
 

Ostatnio edytowane przez merill : 14-10-2010 o 11:16. Powód: post pod postem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SiŁtAśŚśNy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-10-2010, 12:36   #2
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Primo najpierwsze: napisałeś dwa posty (łamiąc przy okazji regulamin), z których nie wynika tak naprawdę nic. Króciutki opis świata przypominającego z grubsza nasze średniowiecze z domieszką najbardziej standardowego fantasy. Ja tu nie widzę nic, co można by skomentować.
Dwa: strasznie brzydko napisane. Gdyby to był dłuższy tekst, nie dotarłbym do końca. Brakuje Ci spacji po znakach przestankowych, co chwilę pojawia się jakiś ort, czy błąd interpunkcyjny. Plus sprzeczność (kontynent jest w końcu jedynym większym kawałkiem lądu, czy nie?). Sprawia wrażenie, jakbyś tego nawet nie przeczytał przed wysłaniem.
Trzy: system magii, który przedstawiasz moim zdaniem jest morderczy dla MG i wymaga zaufania i dobrych graczy. Dlaczego? Bo jak Ci powiem, że w ilości powietrza, które mieści się w płucach są składniki umożliwiające wyprodukowanie zabójczej ilości amoniaku, to nie wiesz, czy mówię prawdę, czy nie. A jak to wiesz, to nie wiesz innych rzeczy, które mógłbym wymyślić. Poza tym MG za każdym razem musi ustalić stopień trudności testu magii, jakieś zużycie many, czy cokolwiek w tym stylu. Jeśli nie zna się dobrze na tym, co czarodziej próbuje osiągnąć, to powstaje straszny chaos. Grałem kiedyś w ten sposób i udane/nieudane rzucenie zaklęcia wyglądało jakby zależało głównie od widzimisię MG (tym bardziej, że chyba nikt nie rozumiał mechaniki testów). To nie jest dobry pomysł. A użycie przykładu z samochodem w opisie systemu fantasy jeszcze gorszy.
Cytat:
Napisał SiŁtAśŚśNy Zobacz post
Zastanawiam się czy gracze powinni mieć możliwość zagrania orkiem ???
A skąd my mamy to wiedzieć? To zależy od bardzo wielu czynników. Przede wszystkim jak wyobrażasz sobie tę rasę i czego oczekujesz po przygodach rozgrywanych w tym systemie. Czy ma być dark, czy heroic etc. I naprawdę nie zostawia się takich decyzji ludziom, którzy nie znają Twoich zamysłów, bo każdy będzie ciągnął w stronę swojego ulubionego świata. Jeśli świat ma być spójny i grywalny, to musisz sam zdecydować.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-10-2010, 12:53   #3
 
Baczy's Avatar
 
Reputacja: 1 Baczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumny
Pierwsze pytanie: no i co z tego?

To wszystko jest takie oklepane, jak ktoś chce stworzyć autorski świat, to jest to zazwyczaj zwykły świat fantasy, powtarzalny i nudny... Nie ma w tym koncepcie, że tak to hucznie nazwę, nic świeżego, co mogłoby zainteresować.

1. Skoro ludzi jest najwięcej, a rasizm jest tak widoczny, to dlaczego inne rasy jeszcze żyją? A jeśli już żyją, to w jakich warunkach? Służą tylko za niewolników?
2. Są alchemicy, a medycyna jest na poziomie wbijania gwoździ w żebra? Ci alchemicy robią drinki, czy może jeszcze coś poza tym? Jakieś napary z ziół, czy coś? I czy nikt nie zainteresował się anatomią poszczególnych ras? Nie ma żadnych znachorów, nic z tej beczki?
3. Władza jakaś? Podział administracyjny?
4. Postęp techniczny? Narzędzia, przedmioty codziennego użytku, rozrywka?
5. Dlaczego gracz ma nie mieć możliwości gry orkiem? Jakie są orki w Twoim świecie?
6. Wiara w istoty wyższe? Istnienie i manifestacja istot wyższych? Tradycje, zabobony?
7. Duchy, wampiry, smoki, teściowe? Istnieją? Mają się dobrze? Jakie są, dlaczego są?
8. Jakieś organizacje "pozarządowe" mające duży wpływ na społeczeństwo?
9. Czy społeczeństwo może istnieć i poprawnie funkcjonować, gdy prawie połowa to żebracy lub niewolnicy?
10. Wojny? Konflikty zbrojne? Bandyctwo i sposoby zapobiegania i zwalczania?
11. Magia wyuczona, czy wrodzona? Innych pytań zadać nie mogę, bo to główni zależy od mechaniki...
12. Nie mogłeś edytować pierwszego posta, musiałeś pisać drugi pod spodem? (to podpada pod łamanie regulaminu chyba...)
13. Czy musisz robić tyle błędów?
14. Czy wymyślisz tu coś ciekawego, nietuzinkowego, wyróżniającego twój system spośród masy innych, wymyślonych na poczekaniu, światów fantasy?

Na razie jest to szkielet większości światów fantasy, na którym powinieneś wznieść coś oryginalnego. Chuć choćby ciekawy pomysł, to może forumowicze pomogą Ci go rozwinąć. Póki co mogę pochwalić tylko twojego avka, ale to też tylko trochę, bo mały i niewyraźny :P
 
__________________
– ...jestem prawie całkowicie przekonany, że Bóg umarł.
– Nie wiedziałem, że chorował.

Ostatnio edytowane przez Baczy : 13-10-2010 o 12:55.
Baczy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 21:44   #4
 
Aramin's Avatar
 
Reputacja: 1 Aramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie coś
A mówiąc krócej: Nihil Novi. Powiedziałbym, że świat to takie zatęchłe, wyświechtane fantasy. Brakuje tu jakiegoś odkrywczego elementu, czegoś epickiego. Nie wspominając o tym, że brakuje dość istotnych szczegółów Co do magii to taki myk z dziką, nieokrzesaną magią na pewno jest w jakimś tam stopniu na plus, wszak zapobiega to zbytniemu szaleństwu graczy, chociaż przy wysokich umiejętnościach i tak jest [chyba] pupa. Osobiście proponuję Ci wyrzucić zwierzyniec wyświechtanych ras, a poza tym przyjrzeć się mitologii Celtyckiej i Nordyckiej - mogą Cię zainspirować. No, o ile nie odechciało Ci się już kontynuowanie "tworzenia" .
 
Aramin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172