Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-12-2010, 21:35   #1
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Idzie o podstawowe założenie twojej mechaniki, które zamiast ułatwiać test rozwiniętej postaci - utrudnia go. I tego nie da się naprawić obniżeniem poziomu trudności. Dalej - najprościej będzie zdać test jedną kością. Zakładasz, że test jest zdany, kiedy seria testów jest zdana; a to powoduje, ze prawdopodobieństwo zdania spada wraz z długością serii - ups. matematyka wyszła. Przykład z życia: zjadamy czekoladkę, kiedy z okna zauważymy X białych samochodów pod rząd. Kiedy jest najprościej? Kiedy X=1, bo wystarcza nam jedno auto aby zjeść czekoladkę. Powodzenia, jeżeli X=5, bo pięć białych samochodów pod rząd to wydarzenie... I nie pomoże "obniżenie progu" i założenie, że żółte samochody też się liczą jako białe.


Jeżeli na siłę wymyślać nową mechanikę (to kulawy logicznie, ale dający się strawić matematycznie) jest pomysł uzależnienia puli wyniku od ilości kości:
rzut jedną kością wymagane 0
rzut dwoma kośćmi wymagane 0,9
rzut trzema kośćmi wymagane 0,9,8
etc.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2010, 21:52   #2
 
Reputacja: 1 Kachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znany
Ok. Rozumiem. Dzięki wielkie Aschaar. Mam nadzieję, że dobrze zinterpretuję wszystko. Opracuję nową mechanikę lub zmienię starą. Nie uważam, że wymyślane mechaniki to udręka. Lubię kości a rzucanie nimi ma sprawiać frajdę mi i graczom. Łączy się to z prostotą.
 
Kachimi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 00:33   #3
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Aschaar. Chyba czegoś nie doczytałeś. Żeby zdać ten nieszczęsny przeciętny test, o który się toczy batalia musisz mieć minimum trzy sukcesy. Więc szansa rośnie w miarę awansowania, jak należy. Jakby trzeba było mieć sukces na każdej kostce to bezsens totalny. Nam chodzi raczej o to, że jest przez większość gry strasznie niska. Sądzę, że obniżenie wymaganej liczby sukcesów z 3 do 2 (a przy trudnym z 5 do 3) da jakieś rozsądne wyniki (dalej przy sukcesie na 5 i 6). Ale to trzeba przeliczyć, albo rzeczywiście użyć jakiejś prostej mechaniki opartej np. o 1k20 ("Gasnące Słońca", "Dzikie Pola")
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 09:14   #4
 
one_worm's Avatar
 
Reputacja: 1 one_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputację
Taki mały P.S. ode mnie
została poruszona kwestia, że w pierwszej kolejności rookie sięgają po systemy typu war, dnd, neuroszyba etc.

Ja zaczynałem od autorek i takie kwestie jak MG czy BN(NPC) były jak najbardziej na miejscu , zawsze
 
__________________
Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski.
one_worm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 19:16   #5
 
Reputacja: 1 tweet nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał one_worm Zobacz post
Ja zaczynałem od autorek i takie kwestie jak MG czy BN(NPC) były jak najbardziej na miejscu , zawsze
No i tak jest w przypadku JR. Chociaż nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem, że "wyjaśnianie wszystkiego od początku" jest warunkiem niezbędnie koniecznym przy publikacji autorki. Ale nie o tym powinna być toczona dyskusja.

Temat został założony, by przedstawić JR z nadzieją na jakąś konstruktywną krytykę. Dopóki co, zostały jedynie wskazane "błędy" dotyczące mechaniki i braku objaśnień typowo erpegowych haseł, co jest raczej wynikiem "czytania na raty". No jeszcze jest wskazanie na sporą ilość błędów związanych z językiem polskim... Dobra uwaga dotyczyła tylko zmniejszenia progu testów, ale to i tak wyszłoby w praniu. Zapominamy natomiast o najważniejszym. O samej GRZE.

Na innym forum od razu posypały się propozycje poszerzenia podręcznika o naprawdę ciekawe pomysły, pojawiło się nagle mnóstwo pomocników do ewentualnej reedycji, nawet kolejny rysownik. Tutaj widzę tylko mędrkowanie, gmeranie "starszych" (bardziej doświadczonych?), ogólnie marudzenie. A to dziwne.

Bo to ja zwykle jestem ten od marudzenia
 
tweet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 21:52   #6
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Wg. mojego stanu wiedzy "konstruktywna krytyka" to taka, która konkretnie wskazuje negatywne strony i w miarę możliwości sugeruje sposób ich poprawy. Jeśli Ty rozumiesz pod tym pojęciem zachwyty i propozycje rozwoju niezależnie od tego czy jest co rozwijać, to po prostu mamy różne definicje. Chcesz to poszukam prawidłowej.

Cytat:
Napisał tweet Zobacz post
Dobra uwaga dotyczyła tylko zmniejszenia progu testów, ale to i tak wyszłoby w praniu. Zapominamy natomiast o najważniejszym. O samej GRZE.
Może Cię to zaskoczy, ale... nie grałem w to. Dlatego nie wypowiadam się "o samej grze". Wszystko wyjdzie w praniu. Sens komentowania czegokolwiek teraz jest taki, żeby w trakcie "prania" połowa graczy nie stwierdziła, że system jest całkowicie do kitu i nie ma sensu komentować pojedynczych składowych.

Powiedziałem, że jest chaos w podręczniku i nie są wyjaśnione podstawowe pojęcia. Ty twierdzisz, że to dlatego, że nie przeczytałem całości. Już widzę jak początkujący gracz czyta calutki podręcznik od deski do deski i dopiero po ostatniej stronie rozumie wszystko. A jeśli nie rozumie to pisze do Ciebie "Hej, nie wyjaśniłeś co to jest BN", a Ty odpisujesz "Ależ oczywiście, że wyjaśniłem" i wszyscy są zadowoleni. Sądzę, że po kilku stronach, których nie załapie po prostu wywali podręcznik i przestawi się na Neuro.
Może się mylę i rzeczywiście wszystko jest opisane. Ale w takim razie w Waszym interesie leży dowiedzieć się, dlaczego odniosłem wrażenie, że podręcznik jest chaotyczny i w miarę możliwości coś poprawić, albo pozwolić mi dojść do wniosku, że jednak tak nie jest i nie trzeba nic poprawiać. Stwierdzenie "Mylisz się!" mija się z celem. Jak nakręcicie film i ktoś Wam powie, że jest nudny, to też mu odpowiecie, że się myli, bo Wy jako autorzy wiecie lepiej?

Teraz tak naprawdę do Was należy wybór. Albo poprawiacie, albo uważacie, że Ci którym się nie podoba są głupi i niech spadają. Ja już mówiłem, że ogólnie jestem pozytywnie nastawiony do całości, więc nie traktuj mnie jak głównego czarnego charakteru, którego jedynym marzeniem jest pognębienie Was. Chcecie, żebym Wam pomógł znaleźć błędy, wiecie gdzie mnie znaleźć. Nie chcecie, Wasza wola.

Dobrych wiatrów.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 22:19   #7
 
Reputacja: 1 Kachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znany
Uważam, że jak ktoś podejmuje się prowadzenia sesji w jakąkolwiek grę fabularną to musi wiedzieć kto to MG, BN, BG itd. U nas zostało to napisane. Nie zabrało nam to czasu za dużo, ale napisaliśmy kim jest BN, BG i MG. Mogę przytoczyć cytaty. Nie ma co się kłócić o taki szczegół. Ja osobiście chętnie przeczytam "litanię błędów". Dałem wcześniej kontakt do mnie. Nie chcemy się odwracać od potencjalnych graczy i prowadzących. Cieszy nas to, że projekt się podoba.
 
Kachimi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 22:32   #8
 
Reputacja: 1 tweet nie jest za bardzo znany
Cytat:
Cytaty z rozdziału Wstęp:
W owej grupie jedna z osób jest Mistrzem Gry (MG), który odpowiada za przygotowanie tzw. sesji oraz nadzorowaniu gry i jej uczestników(...)

Od początku sesji każdy z was odgrywa swoją postać – rolę, w dalszej części podręcznika będziemy je (postacie) nazywać mianem Bohatera Gracza (BG). Mistrz Gry jest narratorem i reżyserem– opowiada całą przygodę – oraz graczem jednocześnie – odgrywa wszystkich bohaterów gry nieodgrywanych przez graczy (Bohater Niezależny – BN).
To tylko fragmenty, w podręczniku jest więcej wyjaśnień. A o tekstach o nagłówkach "Co mam robić, kiedy jestem Mistrzem Gry?" i "Co mam robić, kiedy jestem Graczem?" już nie wspomnę. Każde nowe hasło jest opatrzone kursywą i w tym samym momencie wyjaśnione. Nie trzeba czytać od deski do deski. Wszystko wyjaśnione już na wstępie. Na końcu masz ekwipunek i okładkę...

Nie wiem. Może spodziewałeś się glosariusza czy indeksu? Wybacz, ale nie uważasz, że jest to śmieszne w stosunku do podręcznika, który ma 30 stron?


Cytat:
Napisał Radagast Zobacz post
Wg. mojego stanu wiedzy "konstruktywna krytyka" to taka, która konkretnie wskazuje negatywne strony i w miarę możliwości sugeruje sposób ich poprawy. Jeśli Ty rozumiesz pod tym pojęciem zachwyty i propozycje rozwoju niezależnie od tego czy jest co rozwijać, to po prostu mamy różne definicje. Chcesz to poszukam prawidłowej.
Nie zrozumiałeś. Forumowicze zauważyli, że grze czegoś brakuje (znalezienie błędu) i podali parę pomysłów jak ją uzupełnić (zasugerowanie rozwiązania problemu). Wypisz, wymaluj konstruktywna krytyka. A to że komuś się gra podoba, to chyba nie jest źle, hm?

Nikogo nie uważamy za "głupich i niech spadają". Próbujemy tylko odnieść się do błędów, które "zauważyliście".
1. trudniejsze testy przy większych ilościach kości - BUSTED (niezrozumienie tekstu)
2. za wysokie progi Poziomów Trudności - CONFIRMED (błąd poprawiony, zmiany wprowadzone)
3. brak objaśnień MG, BG, BN - BUSTED (nieprzeczytanie tekstu, objaśnienia są, praktycznie cały pierwszy rozdział jest im poświęcony, ale jak ktoś szuka na końcu podręcznika...)
4. błędy językowe - CONFIRMED (czekamy na zawiązanie współpracy, na całą "litanię błędów")

Odbierasz nam prawo do wyjaśnienia nieścisłości? A na dodatek przyznania racji słusznym uwagom? Bez sensu, nie uważasz? Sorry, jeżeli wg Ciebie odnoszę się niegrzecznie. Ładniej nie potrafię.
 

Ostatnio edytowane przez tweet : 21-12-2010 o 22:47.
tweet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-12-2010, 23:17   #9
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Radagast
Aschaar. Chyba czegoś nie doczytałeś. Żeby zdać ten nieszczęsny przeciętny test, o który się toczy batalia musisz mieć minimum trzy sukcesy.
UPS. My bad.

Choć niestety dalej jesteśmy w tym samym miejscu. Nawet jeżeli potrzebuję "tylko" trzech sukcesów - to dalej potrzebuję serii sukcesów... Czyli statystycznie - ciężko to zdać.

Rozwiązaniem oczywiście mogło by być proponowane obniżenie ilości wymaganych sukcesów - choć - poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale testy są T/N (zdane/nie zdane) nie ma różnicy czy mam 3 sukcesy na 3 wymagane czy 5 na 3 wymagane... (?)


Wraca jednak jak bumerang pytanie - czy jest sens tworzyć nowa mechanikę i "wywarzać drzwi otwarte przy pomocy budyniu"? Jest wiele mechanik darmowych, które są przetestowane i propabilistycznie poprawne. Co stoi na przeszkodzie, aby jedną z nich wykorzystać?


Cytat:
Napisał tweet
naciskowi skomplikowanych, matematycznych wywodów, po części słusznych, ale mimo to traktujących zupełnie o czym innym ;]
Skomplikowanych? Proszę... ;]
Oczywiście, że traktujących o czym innym - wybacz, ale jeżeli ktoś mi mówi, ze nie umie rachunku prawdopodobieństwa to budowanie modelu odwzorcowującego waszą mechanikę byłoby dla większości ludzi na tym forum "bełkotem głupca".

BTW: Tweet, zacytowałeś Radagasta jako mnie, ale to detal.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 00:07   #10
 
Knocknees's Avatar
 
Reputacja: 1 Knocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputacjęKnocknees ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Wraca jednak jak bumerang pytanie - czy jest sens tworzyć nowa mechanikę i "wywarzać drzwi otwarte przy pomocy budyniu"? Jest wiele mechanik darmowych, które są przetestowane i propabilistycznie poprawne. Co stoi na przeszkodzie, aby jedną z nich wykorzystać?
Tutaj muszę się (wcale mi z tym nie jest źle) zgodzić. Rzeczywiście wielu RPG-owców tworząc coś własnego niepotrzebnie skupia lwią część swojej uwagi na mechanice. Skutek. Otóż mamy nową "autorską" mechanikę, która fajnie działa, można sobie poturlać kostkami etc. No i świetnie. Mamy super-ekstra-fajną mechanikę, realistyczną i w ogóle cała reszta ssie. Tylko czy nie lepiej zamiast, nazwijmy to "marnowania" czasu na tworzenie logarytmów o których przeciętny gracz nie ma pojęcia (i bardzo dobrze bo i po co?), skupić się na tworzeniu świata? Bo jeżeli o mnie chodzi to nawet jeżeli mechanika może być kulawa, dziurawa i nie oddawać realizmu to w 100% do gry przekona mnie ciekawy koncept świata. Nie mówię tylko o ogólnym zarysie. Wszystko tkwi w detalach. Polityka, religia, tajemnice i wszystko to co przykuwa uwagę potencjalnego gracza powinno być oryginalne. Bo zapytajmy siebie szczerze ilu z nas spotykając się z nowym systemem zagłębiło się w jego mechanikę przed poznaniem choćby ogólnego zarysu przedstawionego świata?

Oczywiście mogę się mylić i zapewne znajdzie się sporo userów którzy to wytkną. Zapraszam ostatecznie to moje skromne zdanie a polemizować zawsze można.
 
__________________
Take what you want and give nothing back
Knocknees jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180