|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-10-2010, 14:07 | #1 |
Reputacja: 1 | Evandlia Dobra, jednak postanowiłem nie usuwać tego tematu. Zmieniłem parę rzeczy (np. głupie nazwy) System będzie na koniec, ale na razie teraz świat. Wstęp Przedstawiony tu świat stworzony jest przez siedmiu bogów, umiejscowiony na dysku. Potworów jest mało, tak samo magii. Przeważają tu ludzie, na równi z krasnoludami. Elfy toczą partyzancką wojnę między sobą i ludźmi.Historia I era - Era Bogów (według mitologii) - era bardzo krótka i specyficzna. Zaczyna ją stworzenie Bogów, a kończy kłótnia między nimi. 0 - Stworzenie siedmiu synów. 1r. - Stworzenie Dysku 2r. - Stworzenie ziemi, skał, światła, ognia, powietrza, śniegu i lodu itp. 3r. - Stworzenie fauny i flory 5r. - Stworzenie ludzi, krasnoludów, elfów (leśnych, mrocznych, morskich i śnieżnych) i niziołków 50r. - Rasy uczą się podstawowych umiejętności (rolnictwo, górnictwo, rybołówstwo itp.) 100r. - Kłótnia Bogów i utrata mocy II era - Era elfów i królestw - zaczyna się kłótnią między elfami, a kończy ją koniec leśnych elfów. 1r. - Skłócenie elfów 67r. - 111r. - I wojny elficka 132r. - 141r. - II wojna elficka 153r. - Podzielenie ludzi 154r. - Powstaje królestwo Burbundii, Haramu i Orlandii 157r. - Powstaje wielkie Cesarstwo Fidanii. 169r. - 522r. - III wojna elficka 566r. - Skłócenie krasnoludów 578r. - Powstają dwa państwa krasnoludów - Khazaram (Południe) i Khazarath (Północ) 600r. - Przybywają żeglarze z północy - Skellidzi 773r. - Wybucha IV wojna elficka, która nadal trwa (!) 801r. - Wojna między ludźmi a elfami. 802r. - Burbundia podpisuje rozejm ze wszystkimi elfami 812r. - Przypływają Cararthczycy, Dümnarkowie i Rewardczycy 977r. - Z Gralandii (inny kontynent) przypływają Nordowie i osiedlają się w Górach Północy (na terenie Fidanii) 991r. - Wybicie w wojnie leśnych elfów (!) III era - Era ludzi i pokoju - era, w której dzieje się moja książka. 1r. - Podpisanie traktatu rozejmowego między ludźmi 22r. - Pojawienie się gnomów 144r. - Morskie elfy podpisują z ludźmi traktat pokojowy 625r. - Wojna Haramsko-Cararthska 798r. - Skellidzi atakują Orlandie; I wojna ze Skelligami 871r. - Wybucha II wojna ze Skelligami 872r. - Rewardia sprzymierza się ze Skelligią; atak na Orlandie 873r. - Początek książki Geografia Evandlia to dość duży kontynent, błędnie nazywamy wyspą. Na zachodnim wybrzeżu są dwa dość duże półwyspy, na których leży Skelligia (mieszkańcy: Skelligowie) i Rewardia (Rewardczycy). Są to morskie państwa, ale o tym później. Wielka zatoka Burbundzka znajduje się na wschodzie i wpada do niej rzeka Długa. Przy zatoce, jak sama nazwa wskazuje, leży Burbundia (Burbundowie). Jest to jedyne państwo, które toleruje wszystkie szczepy elfów. Za rzeką Długą, która wyznacza południową granicę Burbundii, jest Haram (Haramczycy). Pustynne państwo graniczy również z Khazaram, siedzibą krasnoludów południowych (takich pustynnych). Khazaram to pustynna dolina od północy otoczona górami Czarnymi, a od wschodu góry Sine. Wzdłuż granicy z mocarstwem Cararthe (Cararthianie) leżą pasmo górskie Khazad. Cararthe od południa i zachodu otoczone jest morzem. Cararthe to państwo półpustynne, półleśne. Od północy, za wielkim jeziorem Waerwoodzkim leży Orlandia (Orlandczycy), ,,Zielone Królestwo". Zielone, dlatego że niema żadnego miejsca gdzie nie widać trawy i lasów. Od północnego-zachodu i zachodu graniczy ze Skelligią i Rewardią (Rewardczycy). Od wschodu z Burbundią, a od północy z Cesarstwem Fidanią (Fidańczycy). Rewardia to teren jałowy i równinny. Na czubku półwyspu (patrz: I akapit) leży stolica Erdaroven. Skelligia ma podobny teren, ale bardziej leśny i bagnisty. Ręka króla Gerefa II sięga aż do kilku wysp nie daleko półwyspu. Fidania to tereny, na których panuje sroga zima. Mało jest tu lasów, trochę mokradeł i wiele pasm górskich. Dümnark (Dümnarkowie) leży na zachód od Cesarstwa i na północny-zachód od Burbundii. Jest to państwo położone na wyżynach, od północy graniczy z Khazarath (siedziba krasnoludów północnych). Plugawa Ziemia to obszar na środku kontynentu, wcześniej zamieszkany przez mrocznych elfów. Teraz jest postrachem wieśniaków, nawet jak tu nikt nie żyje. (Mapa będzie tutaj) Rasy i szczepy Grywalne Ludzie - Większość ludzi jest chciwa, dąży do władzy i bogactwa. Nie przepadają za elfami, co nie oznacza że nie handlują z Morskimi. Bratają się z krasnoludami, ale z gnomami i niziołkami mniej. Żyją do 60 lat, a przeciętny mężczyzna jest wysoki na 170cm. Elfy -Leśne (w Evandlii nie ma ich już) - Kochające naturę, skromne i ciche. Są niskie (ok. 150 - 160 cm.), przez co zwinne i szybkie. Świetnie posługują się łukami i je wyrabiają. Wiekiem osiągają nawet 300 lat, a pełnoletność osiągają w wieku 30. -Mroczne (przez ludzi zwane są ,,Mroczniakami") - Mają szary odcień skóry i zazwyczaj czarne jak smoła włosy. Częściej niż ludzie są magami, ale większość również używa łuków, jednak mniej świetnych niż elfy leśne. Są tak samo wysokie jak ludzie. -Morskie - Mieszkają głównie na wyspach i handlują z ludźmi. Są świetnymi szkutnikami i żeglarzami. Żyją w skromnych chatach, żywią się z rybołówstwa, wiekiem osiągają 150 lat. Ich włosy są zwykle lekko niebieskiego koloru. -Śnieżne (zwane albinosami) - Białowłose elfy żyją w górach, handlują z nordami. Są świetnymi myśliwymi, polują dzidami, łuków nie używają. Wysokie(go rodu) - Mieszkają tylko i wyłącznie w Aziatti (kontynent w pobliżu Evandlii). Zadufane w sobie i szlachetne. Żyją nawet do 1000 lat, wzrostem osiągają 2m. Ich skóra jest biała, włosy albo blond albo kasztanowe. Krasnoludy -Północni - Proste, niskie, ale silne krasnoludy żyją w Khazarath, na północy kontynentu. Wysokie na 150cm, a wiekiem osiągają 500 lat. Pełnoletniość osiągają, gdy broda sięga do pasa, czyli w wieku 50 lat. Są świetnymi wojownikami, kowalami i górnikami. -Południowi - Podobne do swoich kuzynów z północy, ale jest jedna, zasadnicza różnica: nie mieszkają w kopalniach. Budują domy z suszonej gliny nie daleko kopalni, gdzie większość pracuje. Nie noszą zbroi, ubrani są w jasne kolory, żeby nie przyciągały ciepła. Gnomy - Długonose gnomy osiedliły się razem z krasnoludami, są świetnymi inżynierami i wynalazcami. Są niższe niż krasnoludy, ale są bardzo podobne do nich. Nie rosną im brody. Niziołki - Spokojne i małe niziołki żyją głównie na północy Carathe. Cechą charakterystyczną są bose, duże i owłosione stopy. Nie noszą butów, bo mają własne przekonania o sposobie życia. Są doskonałymi rolnikami, hodowcami i kupcami. Uwielbiają jeść i palić ziela. Nordowie - Jasnowłosi, wysocy nordowie żyją w górach Fidanii. Handlują ze śnieżnymi elfami, przez ludzi są błędnie nazywani mutantami. Wyśmienici wojownicy i myśliwi. Niegrywalne ZielonoskórzyGobliny Trolle Ogry Hobgobliny Zwierzoludzie Minotaury Centaury Wilkołaki Szczuroludzie Wampiry Królestwa i polityka Cesarstwo Fidańskie Ustrój i władza Fidania jest najpotężniejszym państwem w Evandlii, aktualnie jest rządzona przez cesarza Holwganga. Cesarz rządzi państwem żelazną ręką, ale ma nastawienie pokojowe, dlatego Fidania nie bierze udział w licznych wojnach. Oczywiście oficjalnym ustrojem jest monarchia absolutna cesarza, ale w dużym stopniu władze sprawuje brat Holwganga - Velgard. Położenie i klimat Fidania jest położona na północy kontynentu, graniczy od zachodu z Khazarathem, Dümnarkiem, od południa z Plugawą ziemią, Orlandią i od południowego wschodu ze Skelligią. Temperatury tutaj, podczas zimy, spadają nawet do -20°C. Latem osiągają do 15°C. Na samej północy znajdują się góry Nordów i śnieżnych elfów. Fidania nie jest bardzo zalesiona. Przeważają tu pustkowia i trzęsawiska, a w każdym miejscu widać góry. Społeczeństwo Przeważającą kastą społeczną są mieszczanie (ok. 40%), zaraz potem są właściciele ziemscy i chłopi (ok. 30%). Duchowieństwo stanowi ok. 20% a szlachta jest dość liczna, ale i tak w cesarstwie jest ich najmniej. Nie panuje tu bieda, chłopi żyją jak drobni szlachcice. Szlachta natomiast bawi się na dworach i kasztelach. Herb W tarczy czterodzielnej, złoto-niebieskiej, dwie czarne lilie. Złoto oznacza chwałę i szlachetność, a lazur lojalność. Lilie pochodzą z pierwszych herbów szlacheckich na tym terenie, a to, że są czarne oznacza mądrość i rozwagę panującego władcy. Religia Główną wiarą w Fidanii jest kult Ichniewa, ale rozprzestrzeniła się również wiara w Morgana, boga zimy i lodu. Inne W fidańskich mennicach bite są dukaty cesarskie z profilem Holwganga. Są stałą i drogą walutą. Mieszkańcy cesarstwa posługują się dialektem północy, odmianą ludzkiego. Armię głownie stanowią rycerze i knechci. Orlandia Ustrój i władza W Orlandii aktualnie panuje dynastia Lorów, teraz na tronie siedzi król Ositz II. Stolicą jest Lihańsk, ale wiele ludzi dziwi się dlaczego nie Waerwood. Położenie i klimat Od północny graniczy z Plugawą ziemią i Skelligią, od zachodu z Burbundią, od południa z Cararthe, a od wschodu z Rewardią. W lato temp. osiąga 20°C, w zimę spada do -10°C. Orlandia jest zalesionym i żyznym terenem, dlatego mówi się o niej ,,Zielone Królestwo". Społeczeństwo Aż 60% ludzi mieszka we wsiach, ok. 35% to mieszczanie. Reszta to duchowieństwo i szlachta, której jest tu bardzo, ale to bardzo mało. Panuje tu bieda, a czasami są zarazy. Przez to tereny Orlandii są wyludnione. Herb Niebieska róża, w tarczy czterodzielnej ukośnej, srebrno-zielonej. Róża wzięła się od powiedzenia ,,Zielone Królestwo", zieleń również, ale też obfitość. Srebro oznacza niewinność i prawdę. Religia Podobnie jak w Cesarstwie, Orlandczycy wierzą w Ichniewa. Największy klasztor znajduje się w Lihańsku i Waerwood. Inne Orlandia nie posiada własnej waluty. Jest uzależniona od Burbundi, dlatego tutaj bije się dukaty burbundzkie. Orlandczycy mówią rodowitym ludzkim, a ich armie stanowią głównie halabardnicy i pikinierzy. Ostatnio edytowane przez adriannn : 14-11-2010 o 12:24. |
30-10-2010, 14:36 | #2 | |
Banned Reputacja: 1 | Bomba. I co? Znaczy do czego toto powyższe? Skoro Cytat:
Idąc dalej - historię mamy - cudownie, choć jeszcze nie wiadomo do czego, ale ok. Mamy opisane herby, nie mamy opisanej znacznie ważniejszej części - ukształtowania powierzchni i klimatu. Cóż z tego, że rzeczona Fidania (nie wiem czemu kojarzy mi się z Finlandia) leży na północy kontynentu? Czy mam domniemywać, że jest tam płasko i zimno (jak w Finlandii) czy może raczej górzysto i gorąco? Bo jeden z wielu kontynentów to taki odpowiednik Afryki? Opisy miast są zbyt pobieżne, aby z nich skorzystać "bez przeróbek", bo nie ma nic o stylu, układzie, architekturze. A jeżeli mam coś przerabiać - to wolę sam napisać... | |
31-10-2010, 00:09 | #3 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Duża część osób zainteresowanych rpg chciała stworzyć własny autorski system. Wiele osób - ja też - pisało tego typu teksty w wieku nastoletnim. nieudolne ale mające swój urok, kiedy się je czyta po latach. Tyle tylko, że wtedy nie było internetu na wyciągniecie ręki. adriannn nie katuj nas takimi opisami, zapisz to sobie gdzieś za kilka lat uśmiechniesz się do tego tekstu Pozdrawiam Adr |
31-10-2010, 11:49 | #4 | |
Reputacja: 1 | Raczej nic odkrywczego nie napiszę, też tak zaczynałem (i w sumie nadal męczę jeden świat, którego nikomu nie przedstawiłem). Twórz i wzoruj się na innych, a dopiero jak wyrobisz sobie opinię, poznasz jakimi zasadami działa tworzenie światów (polecam forum Conlanger o językach oraz autorskich światach - To chyba nie reklama a porada), stworzysz coś godnego uwagi. Cytat:
A jako że mało kto się tutaj interesuje lingwistyką, pozwolę sobie zwrócić uwagę, że powinieneś wszystkie nazwy trzymać w jednej rubryce językowiej/dzielić na różne dialety, jeśli chcesz dawać takie nazwy. Mnie, kogoś kto się mocno interesuje językotwórstwem, niesamowicie denerwuje, gdy widzę "Mildomne", wzorowaną na germańskie języki nazwę, tuż koło "Lihańsk", z typowo słowiańską końcówką "-ńsk". Poza tym bez zwrócenia uwagi na "słowiańskość" conworldu, nie możesz używać takich nazw jak "Cielan". No bo jak to czytać? Z angielskiego to będzie chyba [sɪelæn], z kolei po polsku to już [ʨɛlan]. To dwie, kompletnie różne rzeczy. | |
31-10-2010, 14:11 | #5 |
Banned Reputacja: 1 | Ghoster, to samo można by napisać o herbach, które każdego, kto miał cokolwiek wspólnego z heraldyką doprowadzą do załamania nerwowego. Pomijam już wykluczającą się, czy niepełną kolorystykę, ale zaserwowano tylko opis tarczy herbowej. A gdzie reszta? Zawołanie i dewiza rodu? Bo trzymacze, order i koronę już sobie podarujmy... Podobnie jak masło maślane "monarchia feudalna" czy płyciznę logiczną "monarchia książęca". To już są "detale" w stosunku do dziur w głównym zarysie opisów... |
01-11-2010, 21:56 | #6 |
Reputacja: 1 | Systemu ni ma. Świat fajny, ale bez systemu nada się jedynie do opowiadań. Herby są błędne. A przynajmniej źle opisane. Barwy herbowe muszą być mocno nasączone, co zaprzecza szkarłatnemu toporowi. Topór jest czerwony. Lazurowy kolor też do poprawy. Barwy i metale (złoto + srebro) nie mogą na siebie nachodzić. Topór nie pasuje do tła. Nie ma w herbarzu białego i żółtego koloru. Są srebro i złoto. No i jeśli już chcesz robić dwukolorowe tła to chociaż opisz w jakim są ustawieniu. Po mogą być i na skos, i na skos lewy, i na klin, etc. No i mogłeś się postarać o choć zalążek blazonowania. Jak chcesz heraldyki to chociaż jej podstawy poznaj. I jeśli są to herby oficjalne powinny zostać opisane labry, hełm, klejnot i ewentualne trzymacze. Tyle jeśli chodzi o herby. Kogo obchodzi dokładna ilość mieszkańców miast, i państw? No i reszta rzeczy opisanych przez mych poprzedników. (chciałem te herby skrytykować :> ) Ostatnio edytowane przez Shawn : 02-11-2010 o 06:48. |
03-11-2010, 08:21 | #7 |
Reputacja: 1 | Zmieniłem trochę. |
03-11-2010, 15:00 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A jak ktoś nie zna poprzedniej historii? Mi na przykład nie chciało się czytać i postanowiłem dopiero teraz to zrobić. Jeśli jest taka sama jak wcześniej to po co usuwałeś? | |
03-11-2010, 16:09 | #9 |
Reputacja: 1 | Chodzi o to że chciałem usunąć ten temat, ale postanowiłem pozmieniać kilka(dziesiąt) rzeczy, np. głupie nazwy itp. |
03-11-2010, 23:43 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie przeczytałem pierwszego posta, ale pozwolę sobie skomentować Wasze uwagi: Czepiacie się. Oglądacie seriale? W każdym są jakieś bzdury, przez które różnych ludzi krew zalewa (lekarzy przy dr. Housie, fizyków, informatyków itp. przy większości s-f, historyków przy historycznych i fantasy etc.). Więc nie dziwcie się, że tu też. Ile współcześnie żyje ekspertów od heraldyki? I ilu z nich czyta fantasy, czy gra w RPG? Przyczepiliście się braku, który zapewne ani w książce, ani w ew. sesji nie wyjdzie. Naprawdę jak w sesji spotykacie rycerza, to się pytacie MG o wszystkie duperele związane z jego herbem? Uwaga jest głównie do Shawna, którego post odczytałem jako mocno krytyczny. Adriannn, mapa by się przydała.
__________________ Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution. Because I must not allow anyone to stand in my way. -DN Dyżurny Purysta Językowy |