lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - DnD (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-dnd/)
-   -   Komentarze do [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Loch Szalonego Maga (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-dnd/20647-komentarze-do-d-and-d-5e-zapomniane-krainy-loch-szalonego-maga.html)

Lord Cluttermonkey 10-09-2023 16:05

Komentarze do [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Loch Szalonego Maga
 
Dzień dobry,

[media][/media]

• Ta sesja organizacyjnie ma być tak prosta, jak to jest możliwe. Jeden wątek sesji. Jeden wątek komentarzy. Żadnych obowiązkowych google doców. Prywatne wiadomości na LI jeśli zachodzi taka potrzeba. Rzuty kośćmi wykonuję ja. Rzuty poza tymi nielicznymi ukrytymi będą jawne - zarówno wynik, jak i matematyka.
• Możecie odpisywać zarówno w pierwszej, jak i w trzeciej osobie.
• W kwestii formatowania odpisów w wątku sesji starajmy się proszę zachować jednolity styl chyba że coś uzasadnia wyjątek. Używam głównie tagów JUSTUJ, INDENT. Obrazki wrzucam w MEDIA i IMG żeby się skalowały. Kursywy czy pogrubień nie używam prawie w ogóle.
• Jeśli zachodzi potrzeba wskazania, jaką akcję podejmuje postać, z jakiej zdolności korzysta, jakie zaklęcie rzuca, itp. to prośba o używanie taga SPOILER zamiast pisania komentarza w wątku z komentarzami. Fajnie mieć in-character jak i out-of-character w jednym miejscu.
• Sesja to dungeon crawler i to naprawdę długi. W tej oficjalnej kampanii rozgrywającej się w Podgórze (i Porcie Czaszek) da się znaleźć przygody wszelkich rodzajów, dlatego poza samym megalochem nie przewiduję zbyt wiele akcji. Już i tak mamy wystarczająco contentu do ogrania przez najbliższe kilka lat.
• Mapy lochu nie będzie, chyba że przy skomplikowanych walkach wymagających mapki taktycznej. Zachęcam do tworzenia własnych mapek albo chociaż grafów, żeby się nie pogubić.
• Sesja za to będzie mocno dopieszczona obrazkami wygenerowanymi za pomocą AI (Midjourney).
• Co do jednolinijkowca, to raczej tylko wskazówka co do formy niż sztywny gorset. Piszemy z klimatem, ale krótko i często... Tak często, jak to jest możliwe bez szkody dla innych zobowiązań. :) Ode mnie nie będzie maksymalnie więcej niż jeden odpis dziennie.
• Gracz Panicz pojawił się już w panelu sesji, ale dołączy do nas dopiero od października. W świecie gry jego postać nie jest obecnie z drużyną.
• Na etapie rekrutacji format KP był mi co prawda obojętny, ale bardzo mi się spodobało, że od niektórych graczy dostałem kartę postaci w formie .pdf. Jeśli to nie problem dla pozostałych, to prosiłbym o podesłanie karty (wystarczy mechanika) właśnie w takim formacie.
• Co do odpisów - w idealnym świecie jedna kolejka PBF to jakieś dziesięć minut w świecie gry (nazwijmy to roboczo turą eksploracji) albo jedna pełna runda walki. Miejcie to z tyłu głowy podczas pisania, bo akcje znacznie krótsze niż tura eksploracyjna (np. wypowiedzenie rozkazu, wyciągnięcie miecza, otworzenie drzwi, przy których postać już stoi) będą rozstrzygane przez edycje czy komentarze, a akcje zdecydowanie dłuższe będą musiały być dzielone na kilka kolejek.
• Punkty Doświadczenia będą też przyznawane za eksplorację i interakcję. Nie z wszystkim trzeba walczyć. Sprytne omijanie encounterów, budowanie sojuszy, odkrywanie sekretnych komnat, itp. też jest w cenie, a to tylko kilka z niezliczonych przykładów.
• Rekrutacje dodatkowe przewiduję jedynie w sytuacji, kiedy liczba graczy spadnie poniżej 4 (kampania jest pisana na 4 graczy).
• Gdyby się zdarzyło, że sesja nam zupełnie padnie, np. w połowie kampanii nagle nie zostanie ani jeden aktywny gracz, to pojawi się nowa rekrutacja, ale już od wyższego poziomu postaci i uwzględniająca to, co do tego momentu wydarzyło się w kampanii (w świecie gry). Po prostu kolejni awanturnicy schodzą do Podgóry. To rozwiązanie ma zminimalizować ryzyko, że ta kampania nie zostanie rozegrana do końca.

Dla graczy:
Mapa Waterdeep.

Mi Raaz 10-09-2023 17:15

Wiem, że miałbyć jednolinijkowiec, ale chciałem opisać z lekka Fulgrima. Jutro Awka wrzucę i sformatuje tekst.

Edit:

Mamy kogoś, kto zauważy pułapkę zanim Fulgrim wdepnie? Jeśli tak, to idę 2. A jak nie, to idę pierwszy.

Światło - cantrip racial aasimara.

Lord Cluttermonkey 11-09-2023 10:07

Mordkę już wrzuciłem. Gdyby kogoś to interesowało, to obrabiam w Token Stampie.

A co jednolinijkowca, to raczej tylko wskazówka co do formy niż sztywny gorset. Piszemy z klimatem, ale krótko i często.

e. Trochę organizacyjnego info, które zaraz dokleję do pierwszego komentarza:

Cytat:

• Ta sesja organizacyjnie ma być tak prosta, jak to jest możliwe. Jeden wątek sesji. Jeden wątek komentarzy. Żadnych obowiązkowych google doców. Prywatne wiadomości na LI jeśli zachodzi taka potrzeba. Rzuty kośćmi wykonuję ja. Rzuty poza tymi nielicznymi ukrytymi będą jawne - zarówno wynik, jak i matematyka.
• Możecie odpisywać zarówno w pierwszej, jak i w trzeciej osobie.
• W kwestii formatowania odpisów w wątku sesji starajmy się proszę zachować jednolity styl chyba że coś uzasadnia wyjątek. Używam głównie tagów JUSTUJ, INDENT. Obrazki wrzucam w MEDIA i IMG żeby się skalowały. Kursywy czy pogrubień nie używam prawie w ogóle.
• Jeśli zachodzi potrzeba wskazania, jaką akcję podejmuje postać, z jakiej zdolności korzysta, jakie zaklęcie rzuca, itp. to prośba o używanie taga SPOILER zamiast pisania komentarza w wątku z komentarzami. Fajnie mieć in-character jak i out-of-character w jednym miejscu.
• Sesja to dungeon crawler i to naprawdę długi. W tej oficjalnej kampanii rozgrywającej się w Podgórze (i Porcie Czaszek) da się znaleźć przygody wszelkich rodzajów, dlatego poza samym megalochem nie przewiduję zbyt wiele akcji. Już i tak mamy wystarczająco contentu do ogrania przez najbliższe kilka lat.
• Mapy lochu nie będzie, chyba że przy skomplikowanych walkach wymagających mapki taktycznej. Zachęcam do tworzenia własnych mapek albo chociaż grafów, żeby się nie pogubić.
• Sesja za to będzie mocno dopieszczona obrazkami wygenerowanymi za pomocą AI (Midjourney).
• Co jednolinijkowca, to raczej tylko wskazówka co do formy niż sztywny gorset. Piszemy z klimatem, ale krótko i często... Tak często, jak to jest możliwe bez szkody dla innych zobowiązań. :) Ode mnie nie będzie maksymalnie więcej niż jeden odpis dziennie.
• Gracz Panicz pojawił się już w panelu sesji, ale dołączy do nas dopiero od października. W świecie gry jego postać nie jest obecnie z drużyną.
• Na etapie rekrutacji format KP był mi co prawda obojętny, ale bardzo mi się spodobało, że od niektórych graczy dostałem kartę postaci w formie .pdf. Jeśli to nie problem dla pozostałych, to prosiłbym o podesłanie karty (wystarczy mechanika) właśnie w takim formacie.
• Brakuje mi portretu postaci od Shartana, Lorda Melkora i Panicza.
• Co do odpisów - w idealnym świecie jedna kolejka PBF to jakieś dziesięć minut w świecie gry (nazwijmy to roboczo turą eksploracji) albo jedna pełna runda walki. Miejcie to z tyłu głowy podczas pisania, bo akcje znacznie krótsze niż tura eksploracyjna (np. wypowiedzenie rozkazu, wyciągnięcie miecza, otworzenie drzwi, przy których postać już stoi) będą rozstrzygane przez edycje czy komentarze, a akcje zdecydowanie dłuższe będą musiały być dzielone na kilka kolejek.
• Punkty Doświadczenia będą też przyznawane za eksplorację i interakcję. Nie z wszystkim trzeba walczyć. Sprytne omijanie encounterów, budowanie sojuszy, odkrywanie sekretnych komnat, itp. też jest w cenie, a to tylko kilka z niezliczonych przykładów.

Shartan 11-09-2023 18:00

Cytat:

Napisał Lord Cluttermonkey (Post 981753)
Brakuje mi portretu postaci od Shartana

Nie dałem portretu, bo verdanie skaczą wzrostowo na 5 poziomie, ale nie ma wymogu by skoczyli od razu. Uznałem, że zostawię Sonetię przy obecnym wzroście przez pewną liczbę tur, a potem skoczy wzrostowo.



Sonetia obecnie wygląda jak na obrazku z lewej strony, a prawej znajduje się jej wyobrażenie tego jak będzie wyglądać gdy urośnie. Verdanie jednak sporo się zmieniają kiedy rosną, także ostateczny wygląd Sonetii będzie nieco odbiegał od jej wyobrażenia.

Lord Melkor 11-09-2023 18:26

1 Załącznik(ów)
Cześć wszystkim, portret w załączeniu.

Shartan 11-09-2023 18:40

Ja też witam. Byłem pewien, że mam powitanie w pierwszym poście, ale najwidoczniej mi umknęło.

Dubluje mi się biegłość w broni czy w takim wypadku mogę wziąć biegłość w jakiejś innej umiejętności lub instrumencie?

Kojarzę, że coś na ten temat było w Tashy, ale nie pamiętam dokładnie.

Poproszę o rzut na percepcje?

Lord Cluttermonkey 12-09-2023 07:48

Cytat:

Napisał Shartan (Post 981777)
Dubluje mi się biegłość w broni czy w takim wypadku mogę wziąć biegłość w jakiejś innej umiejętności lub instrumencie?

Kojarzę, że coś na ten temat było w Tashy, ale nie pamiętam dokładnie.

Tak. Daj znać, co wybrałeś.

Cytat:

Napisał Shartan (Post 981777)
Poproszę o rzut na percepcje?

Na podstawie deklaracji poszły ukryte testy Percepcji dla tych bardziej ciekawskich otoczenia poszukiwaczy przygód - Garricka i Sonetii.

Odpis poszedł. Minęła jedna tura eksploracji, czyli ok. dziesięć minut w świecie gry. Wspominam o tym nie bez powodu - im dłużej jesteście w lochu, tym większa szansa, że ktoś lub coś na Was wpadnie, a po ośmiu godzinach tłuczenia lochu będziemy rzucać co godzinę rzuty obronne na CON żeby ocenić exhaustion tak jak przy forsowaniu marszu.

Shartan 12-09-2023 12:07

Cytat:

Napisał Lord Cluttermonkey (Post 981795)
Tak. Daj znać, co wybrałeś.

Ten wpis przypomniał mi, że oprócz biegłości w umiejętności można też wziąć biegłość w narzędziu. Jeśli tak, to wziąłbym dla Sonetii biegłość w Vehicles (land).

Mi Raaz 12-09-2023 12:36

Będziemy pocinać po lochu na rydwanach bojowch!

Shartan 12-09-2023 12:39

Cytat:

Napisał Mi Raaz (Post 981817)
Będziemy pocinać po lochu na rydwanach bojowch!

Właśnie taki jest plan.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172