Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-11-2013, 22:42   #1
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
Myślę, że kanna poruszyła najważniejszy element, który decyduje o powodzeniu sesji ze strony MG.
Mianowicie scenariusz i jego przygotowanie.
Wydawać by się mogło, że jeżeli improwizacja sprawdza się na żywo, to i w pbf-ie będzie podobnie.
Moim zdaniem to duży błąd. Mimo, że sesja pbf są zdecydowanie dłuższe, to improwizować tutaj trudniej. Pisząc o improwizacji, mam na myśli tworzenie scenariusza na bieżąco w trakcie sesji. Zdarzało mi się to wiele razy na sesjach na żywo i w 95% przypadków z powodzeniem.
W pbf-ie jak się nie wie dokąd sesja ma prowadzić, to po kilku kolejkach okazuje się, że pierwotny pomysł (tak świetny w czasie rekrutacji) po prostu się nudzi i to zarówno graczom, jak i MG.
W pbf-ie MG musi widzieć, co chce zrobić w sesji, jak utrzymać emocje przez cały czas i uwagę graczy.
Kiedy ten element zawodzi, pada i sesja.

A życie... no cóż wiadomo różnie bywa, raz lepiej raz gorzej. I czasami człowiek nie ma nawet możliwości, aby napisać na forum że go real wciągnął i nie puszcza.
Wiem coś o tym, bo sam tak miałem.
 
__________________
Konto usunięte na prośbę użytkownika.
brody jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 09:29   #2
 
Almena's Avatar
 
Reputacja: 1 Almena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputację
Cóż, według mnie istnieje jeden generalny powód powolnego zamierania RPG miejscami, nie tylko na tym forum, co, niestety, obserwuję też powoli na sobie. Mianowicie konkurencja czyli gry komputerowe RPG i MMO. Wiem że teraz wiele osób mnie zaatakuje, nie będę się bronić bo nie widzę sensu, to sprawa indywidualna, to moje zdanie i po sobie też to widzę. Jeśli wracam wyprana po 10h roboty i mam do wyboru:
- siąść, odpalić fajne RPG czy MMO z ładną grafiką, ciągłą akcją, innymi graczami, wkładem własnym nie wymagającym godzin główkowania nad fajnym wątkiem, akcją postaci, pisania itd, z muzyką i grafiką "lepszą" niż obrazki wstawiane w tekst na forum czy opisy terenu,
ALBO
- siąść, czytać godzinę posty innych, pisać godzinę swój, wysłać i CZEKAĆ dzień/dwa/tydzień/dwa na to co się dalej wydarzy a po 2 tygodniach wrócić i nie pamiętać co się działo

NO TO WTEDY raczej siadam i odpalam grę. Bądźmy szczerzy, RPG miało złoty wiek kiedy połowa ludzi nie miała kompa w domu a postacie w grach składały się z kwadracików i jedyne co mogły to iść w przód, w tył, i machać swordem. Zaraz wejdą Oculusy i tego typu urządzenia. Powiecie że to nieprawda, że wiele ludzi i teraz gra w karcianki, figurki, kostki itd, OK, WIEM. Ale zdecydowanie więcej jest graczy wirtualnych, nie oszukujmy się. To tylko moje zdanie, zdanie kogoś kto wsiadł z RPG na PBF z PBF na MMO

Przypomina to od zawsze istniejący podział na "książki i film" - nie chcę zaczynać bezsensownej dyskusji czy książka lepsza czy film, czy lepsze PBF czy gry. Co kto lubi. Po prostu według mnie gry są głównym powodem wymiękania wielu młodych graczy PBF, wraz z życiem i brakiem czasu [bo ten czas wykorzystywany jest m.in. na gry...], nie-postowaniem regularnie, czyli brakiem stałej i ciągłej akcji. Znowu muszę tu docenić Graczy, którzy jednak wciągnęli się we własne postacie i akcję sesji produkowaną przez MG i zostali na forum, załapali się na pokończone sesje - grats!
 
__________________
- Heh... Ja jestem klopotami. Jak klopofy nie podoszają za mną, pszede mnom albo pszy mnie to cos sie dzieje ztecytowanie nienafuralnego ~Dirith po walce i utracie części uzębienia. "Nie ma co, żeby próbować ukryć się przed drowem w ciemnej jaskini to trzeba mieć po prostu poczucie humoru"-Dirith.
Almena jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 10:24   #3
 
kanna's Avatar
 
Reputacja: 1 kanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Almena Zobacz post
Bądźmy szczerzy, RPG miało złoty wiek kiedy połowa ludzi nie miała kompa w domu
Pamiętam czasy, kiedy nie miałam kompa. Nie miałam wtedy pojęcia, ze coś takiego jak rpg istnieje.

Choć trochę racji masz - tego napięcia, tych emocji, kiedy czekało się - wśród przeraźliwych pisków (bo wyłączenie głosu w magnetofonie znacząco obniżało prawdopodobieństwo wgrania się gry) nie zapomnę Podobnie jak wachlowania 11 dyskietkami, żeby przejść kolejny etap Indiany Jonesa... Czasem ten dreszcz ekscytacji udaje mi się odnaleźć w sesjach, ale rzadko.

Cytat:
Napisał Almena Zobacz post
postacie w grach składały się z kwadracików i jedyne co mogły to iść w przód, w tył, i machać swordem.
Ale Ty o Minecrafcie mówisz, nie?
 
__________________
A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić.
kanna jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 11:38   #4
 
Almena's Avatar
 
Reputacja: 1 Almena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputację
No to po prostu przegapiłaś bo RPG nie powstał po wysypie posiadaczy kompa. Nie, mówię o TRI i trójkątnych cyckach Lary Croft, króre były wtedy hitem pięknej grafiki O minecrafcie się nie wypowiadam, ani nie wypowiadam się o tym, dlaczego się o nim i jego graczach nie wypowiadam
 
__________________
- Heh... Ja jestem klopotami. Jak klopofy nie podoszają za mną, pszede mnom albo pszy mnie to cos sie dzieje ztecytowanie nienafuralnego ~Dirith po walce i utracie części uzębienia. "Nie ma co, żeby próbować ukryć się przed drowem w ciemnej jaskini to trzeba mieć po prostu poczucie humoru"-Dirith.
Almena jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 15:23   #5
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Powodzenie sesji zależy też od zrozumienia potrzeb graczy.
Jeśli go niema, sesja się posypie, gracze zaczną odchodzić, albo pisać na silę, z obowiązku. Co z kolei będzie miało wpływ na jakość postów. A to wpłynie z kolei na innych graczy/MG itd.
Sam się na tym przejechałem

Będąc MG trzeba być handlowcem. Handlowcem! Nie domokrążcą wciskającym chłam. Bo udana sprzedaż kończy się nie wtedy gdy klient Ci płaci, ale wtedy gdy poleca Cie kolejnemu. Dobry handlowiec wie czego oczekuje klient i MG musi postępować tak samo.

Albo patrząc z drugiej strony musi wyrobić sobie odpowiednią markę, tak by gracze wiedzieli czego się po nim spodziewać i nie byli by zaskoczeni.
Wtedy ściągać będą gracze chcący tego co MG może im dać.
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 17:35   #6
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up

Może później powiem więcej, ale teraz to odpowiem na kilka...
Cytat:
Napisał brody Zobacz post
W pbf-ie jak się nie wie dokąd sesja ma prowadzić, to po kilku kolejkach okazuje się, że pierwotny pomysł (tak świetny w czasie rekrutacji) po prostu się nudzi i to zarówno graczom, jak i MG.
W pbf-ie MG musi widzieć, co chce zrobić w sesji, jak utrzymać emocje przez cały czas i uwagę graczy.
Kiedy ten element zawodzi, pada i sesja.
W Neuroshima Ogród miało być o Ogrodzie, ale okazało się, że podróż przez postapokaliptyczne pustkowia to naprawdę ciężka sprawa. Być może nawet sesja skończy się zanim ekipa dotrze do tytułowego Ogrodu i potem po prostu zrobię dalszy ciąg "Neuroshima: Ogród cz. 2", czy jakoś tak. Pierwotny pomysł gdzieś został kompletnie z boku. W tle. Gramy dalej, bo nie zgadzam się z...
Cytat:
Napisał Almena Zobacz post
NO TO WTEDY raczej siadam i odpalam grę.
te gry, które opisałaś mają wielkie ograczenia. Nawet, gdy gra ma olbrzymi świat to gdzieś tam kończy się. Im większe bogactwo tym łatwiej natknąć się na granice. W GTA możesz jeździć po całym mieście, strzelać z karabinu, rakietnicy, pojazdy wybuchają. Możesz nawet latać samolotami. A jednak - spróbuj uderzyć w budynek. Nic. Typki, którzy władowali boeinga w nowojorskie wieże zawiedli by się, gdyby uderzenie w budynek wywołałoby jedynie wybuch samolotu. Nawet szyby z budynku nie posypały się, bo to tylko tekstura. Iluzja - widzisz to co chcesz widzieć, a nie to co jest. Świat gier fabularnych jest inny. Słowa tworzą rzeczywistość - widzisz go oczami wyobraźni i równocześnie to tam jest.

Na przykład w Wojnie Żywych Trupów można przemielić planszę jak się chce. Plansza narysowana jest w paint i dodatkowo opisana słowami, ale tak naprawdę uzupełniana jest w wyobraźni graczy - i wiesz, to ma znacznie lepszą grafikę. Trochę niewyraźną, trochę zamgloną, ale gdy opisany jest blok każdemu staje przed oczami blok mieszkalny. Każdy widzi inny blok mieszkalny, ale przecież nie porównamy tego. Wojna Żywych Trupów pozwala zniszczyć budynek/samochód/ciała ludzkie/żywe trupy/asfalt/budkę telefoniczną na dziesiątki oczywistych możliwości realnych i fantastycznych i miliony nieoczywistych, bo ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia, a nie karta graficzna, wyobraźnia twórcy gry, czy możliwości programistów.

Wojny to też przykład totalnej improwizacji. Niby tworzę planszę i różne zdarzenia losowe, które mają za zadanie uaktrakcyjnić rozgrywkę, ale tak w rdzeniu są postacie graczy, które tworzą fabułę tej gry gracz kontra gracz.

To da się również zrobić w tradycyjnych grach, takich z drużyną. 1000 wiadomości, 1800 wiadomości, czy niemal 5000 wiadomości sumy trzech tematów Astropola (spora część na tym forum) - te liczby pokazują jak daleko można się posunąć z fabułą. Zapomniane kopalnie, sawanna pełna falloutowych szponów śmierci, las yog sothotha, katedra diablo, podziemny przeklęty instytut naukowy, równiny piekła, titanic, dżungle mandżurii, powrót do podziemnego przeklętego instytut naukowego napakowani doświadczeniem, niewielkie miasteczko na początku III RP, latająca wyspa, obce instalacje kosmitów (bezbożny przybytek), kolonia kosmitów drwali, gwiezdne miasto zatopione pod pustynią istniejące w trzech wymiarach egzystencji, wirtualna rzeczywistość zrobociałych kosmitów, gwiezdne miasto w czasie buntu wojska i równoczesnej inwazji zrobociałych kosmitów, Warszawa opanowana przez żywe trupy - to tylko kilka miejsc, które zostały odwiedzone w czasie tych 7500 wiadomości. Ale to tylko miejsca. Co najbardziej liczyło się to działania graczy.

Zdrady, zabawne komentarze, żywe dialogi, które czasem wykraczały poza temat gry do tematu komentarzy jak to:
gracz A: to ja biorę psionikę
gracz B: twoja stara psionikę, ja i gracz C jesteśmy psionikami, odwal się
gracz C: właśnie
gracz A: no dobra, biorę [...]
ja: nie daj się zgnoić
gracz A: to ja podstawy tej psioniki biorę i [...]
gracz C: ty [cenzura]

największe wczucie się w postać jest wtedy, gdy utożsamiasz się z nią. Jak nie chce ci się grać to tak jakby tej postaci nie chciało się żyć - popełnij nią samobójstwo. Nie zostawiaj jej, bo to najgorsze co można zrobić. Równie dobrze nie musiałeś ostrzegać, że znikasz. No chyba, ze "długo graliśmy, ale już mi się nie chce, niech moja postać przejdzie na emeryturę czy coś" - tak spoko.

ps. Innym razem rozpiszę się czemu ja nie pękam jako mg i bardzo rzadko pękam jako gracz.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2013, 18:17   #7
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
Anoniniem ja nie napisałem, że się nie da improwizować w pbf-ie. Można, ale i tak trzeba wiedzieć o czym ma być sesja i mieć na nią jakiś plan.
Poza tym Twoje sesja są wyjątkiem na LI. Mało kto gra w ten sposób. Króciutkie posty, bez zbędnych opisów, równo co 24 h. Przy takiej sesji tempo jest duże i improwizacja w stylu tej jaką można stosować w grze na żywo, może być użyta.
Tempo i szybkość akcji sprawia, że ludzie ciągną do Twoich sesji.
W sesjach gdzie tura trwa 7-10 dni, MG musi mieć dobry plan na sesję i przemyślane kolejki i następujące po sobie wydarzenia.
 
__________________
Konto usunięte na prośbę użytkownika.
brody jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:36.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180