|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-08-2007, 21:16 | #81 |
Reputacja: 1 | 29 dnia prosta jak drut.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
22-08-2007, 23:01 | #82 |
Reputacja: 1 | bardzo prosta, ale jak już wspomniałem inna sprawa jak masz mierzony czas i w stresowej sytuacji Tą najbardziej zapamiętałem, bo wywołała trochę emocji... Manji.
__________________ Świerszcz śpiewa pełen radości, a jednak żyje krótko. Lepiej żyć szczęśliwym niż smutnym. |
22-08-2007, 23:20 | #83 |
Reputacja: 1 | Szarlej, 1 to korona 2 to władza 3 to pismo ?
__________________ Psychologia jest nauką poznania człowieka. Jeśli chcesz być szczęśliwy, nie ma innej drogi jak przez poznanie samego siebie. - B. Huzarski Ostatnio edytowane przez nox90 : 22-08-2007 o 23:28. |
23-08-2007, 19:15 | #84 |
Reputacja: 1 | Nox nie zgadłeś. Zagadka jest bardzo trudna.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
23-08-2007, 20:23 | #85 | |
Reputacja: 1 | Na kartce zaszyfrowane jest miejsce spotkania rozbójników. Cytat:
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P | |
24-08-2007, 10:49 | #86 |
Reputacja: 1 | Większość prezentowanych tutaj zagadek nadaje się do sesji w światach fantasy lub takich w których istnieje magia. A czy znane są wam zagadki do np: Cyberpunka. Albo taki Zew Cthulhu? Zwłaszcza ten ostatni wydaje się być dobrym "miejscem" dla wszelkich łamigłówek. I nie chodzi mi tu tylko o sesje detektywistyczne. Zew ma bogatą mitologię, więc może jakieś zagadki związane z związkami między bóstwami/sługami. Może jakieś zagadki graficzne? Rzucić graczom jakiś przypalony pergamin z dziwnym znakiem to jest coś. Macie pomysły?
__________________ Arkham Radio |
24-08-2007, 12:59 | #87 |
Reputacja: 1 | Ja raczej rzadko stosuję zagadki słowne, chociaż zdarza mi się. Jeżeli zaś już, to na pewno nie są to zagadki kluczowe, których niezrobienie łamałoby sesje, tylko wspomagające lub poboczne, których rozwiązanie może coś przynieść graczom, ale nie muszą ich koniecznie rozwiązać. Czasem stosuję zagadki wizerunkowe, np. w postaci fresku na ścianie światyni, czy czegoś takiego. Przy czym zakładam, ze jeżeli tak się zdarzy, ze jednak wyjdzie podczas sesji, ze rozwiązanie owej zagadki jest potrzebne, wprowadzę NPCów, którzy pomogom graczom, jeżeli owi nie mają jakiegokolwiek konceptu. Natomiast bardzo lubię sesje oparte na logice. Moim ulubionym motywem, stosowanym wielokrotnie w science fiction oraz fantasy, nawet w PBMie jest motyw śledztwa, które można rozwiązać przy pomocy czystej logiki. Ogólne założenie jest takie: Jakieś przestępstwo, w które może być zamieszanych 1 z 5iu osób, przy czym wiadomo, osoby owe nie są ze sobą powiązane. Gracze prowadzą śledztwo, przy czym nie mają do dyspozycji jakichkolwiek czarów czytania myśli, wyroczni, czy tego typu takich. Przesłuchiwani kolejno odpowiadają: Przesłuchiwany 1: To nie ja. Przesłuchiwany 2: To nie ja. Przesłuchiwany 3: To 4. Przesłuchiwany 4: To 5. Przesłuchiwany 5: To nie ja. Który z przesłuchiwanych to ten właściwy? Zastanów się chwilę, zanim zaczniesz czytać niżej. Tak, jak to zostało opisane łatwo stwierdzić, ze istnieje tylko jedna opcja spośród rozwiązań, która gwarantuje, ze kłamie, czyli jest owym osobnikiem, którego gracze chcą odnaleźć Przesłuchiwany 4. Przy każdym innym rozwiązaniu kłamców musiałoby być dwóch, dlatego tak istotne jest podkreślenie niezależności Przesłuchiwanych. Wydaje się to proste, ale stwórzmy z całego śledztwa potężną akcję, dorzućmy trochę mącących ślady wątków. Rzecz jasna owi sprawdzani przez Graczy NPCi także nie odpowiadają prosto, to nie ja, ale taki jest ton, konkluzja całej rozmowy. Moi gracze rozwiązywali takie zagadki na całych sesjach, trwających kilka godzin. |
25-08-2007, 19:47 | #88 |
Reputacja: 1 | Szarlej a moje odpowiedzi (str 8 ) są poprawne czy nie?
__________________ Jeśli masz zamiar wznieść miecz, upewnij się, że czynisz to w słusznej sprawie. Armia Republiki Rzymskiej |
25-08-2007, 19:55 | #89 |
Reputacja: 1 | Sorki nie zauważyłem ale nie są prawdziwe.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
25-08-2007, 20:42 | #90 |
Reputacja: 1 | Nad pozostałymi nie omieszkam się zastanowić, ale myślę, że rozwiązałam trzecią zagadkę. Szarleju, odpowiedź brzmi "zegar", prawda? Twarz malowana - tarcza zegara. Ręce bez kości jak druty - wskazówki. Starszy brat z kamienia wykuty - zegar słoneczny.
__________________ "Are you devil or angel...? Are you question or answer...?" |