|
Science-Fiction Science-Fiction |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-04-2014, 01:05 | #1 |
Reputacja: 1 | [Star Wars] Edge of the Empire - nowe SW od FFG Temat poświęcony produktom Star Wars od FFG. Dyskusje, wrażenia, spekulacje. Uniwersum Star Wars doczekało się już swojej kolekcji różnych wydań i mechanik, można nawet dyskutować o wyższości d6 nad d20, ale tutaj: http://lastinn.info/science-fiction/...-autorski.html (Star Wars RPG: d6, d20 czy może autorski?) Tymczasem Fantasy Flight Games wydało nową odsłonę gwiezdnej sagi. Nawet na forum powstała pierwsza sesja na tej mechanice (no z grubsza, bo w praktyce symboliczna) o tutaj: http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...ka-sabaka.html Chętni mogą też przeczytać quickstarta (tak jakby): http://www.fantasyflightgames.com/ff...un%20LoRes.pdf Kilka słów o mechanice: - Uniwersum nie ma sensu tłumaczyć, choć podręczniki z osobna skupiają się na pewnej grupie postaci. I tak Edge of the Empire koncentruje się na graniu przemytnikami na Zewnętrznych Rubieżach. Kolejny (age of rebelion) dotyczyć będzie zapewne rebelii i tak będą trzaskać kolejne moduły (wyczuwa podstawkę imperialną i exile jedi). To ma swoje plusy, bo unikamy bogactwa urodzaju tylko podręcznik sugeruje, że w tym systemie jesteśmy jak Han Solo, a któżby nie chciał być jak Han Solo? - Galeria postaci nie ogranicza się do przemytników, w archetypach mamy też łowców nagród, najemników, techników, medyków (ogólnie cywilów) a nawet wrażliwych na Moc. Choć materiału dla postaci z Mocą jest bardzo mało. Każdy archetyp ma też wstawkę jak grać, co może być pomocne. - Mechanika używa kości z obrazkami zamiast cyfr czy oczek, niestety nadal trzeba je sumować. Ale takie wróżenie z piktogramów nawet ma swój urok. Piktogramy oprócz powodzenie/porażka zawierają też "fuksy", które można przehandlować na dodatkowe korzyści fabularne (typu wytrącenie broni, wynegocjowanie lepszej ceny). - Postać mechanicznie tworzy się w oparciu o "klasy" postaci, które determinują umiejętności i talenty. Choć można mieszać klasy i właściwie można szybko zrobić dość wszechstronnego bohatera. Każda klasa ma swoje drzewko rozwoju z talentami. Choć talenty czasem mało inspirujące. (też powtarzają się pomiędzy klasami) - Fajnym patentem są zobowiązania [obligation] postaci, czyli mechaniczny zapis jej zaszłości z przeszłości, albo innych obowiązków. W założeniu przed każdą sesją MG rzuca na zobowiązanie, by sprawdzić czy coś z utrapień postaci nie pomiesza drużynie szyków w tej sesji. Ciekawy sposób by historia postaci wpływała jakoś na kampanię. - Są jeszcze metażetony (ale któż ich nie ma w tych trudnych czasach), czyli punkty, którymi gracz może wpływać na los. (punkty przeznaczenia) - Tyle na początek. Temat otwarty do wszelkich dyskusji, byle na temat i niech moc będzie z wami.
__________________ Efekt masy sam siÄ™ nie zrobi, per aspera ad astra Ostatnio edytowane przez behemot : 12-04-2014 o 17:26. |
| |