lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Królestwo, D&D 3.5 FR] Luźno i w dalszej perpektywie... (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/15014-krolestwo-d-and-d-3-5-fr-luzno-i-w-dalszej-perpektywie.html)

Sayane 20-03-2015 20:08

Wolałabym, żeby to Ryld skomentował, czy odpowiedziałam na jego pytanie czy nie ;) Zwłaszcza że o luźnych turach rozmawiałyśmy dziś na gg i generalnie taki miał być koncept tej niby-sanboxowej częsci. Aczkolwiek nie będą to długie przerwy w akcjach, bo po sesjach patrząc mam wrażenie, że na dłuższą metę takie solowe pisanie o niczym nudzi graczy.

RyldArgith 20-03-2015 20:23

Mi chodziło zarówno o wątki fabularne, jak i sandbox(sims) z życia postaci(romans, wyjście w miasto, i inne aktywności, miedzyfabularne)

Warlock 20-03-2015 23:23

A ja widzę życie mojego najemnika w ten sposób:

Siedzę sobie w pokoju gościnnym przy kominku, gram w karty i rozmawiam z innymi najemnikami przy okazji paląc dobre, stare ziele królewskie z mojej ręcznie struganej fajki. Czasem wyskoczę sobie na małe korzenne piwo do karczmy i obiję mordy paru pijakom co się dobierali do urokliwej kelnerki... No i tak leniwie płynie czas, gdy nie ma zleceń.

A gdy one się pojawią to wskakuję w stare, znoszone spodnie, zabieram ze sobą plecak podróżny oraz niezbędne w pracy narzędzia (czyt. topór, łuk), po czym wybieram się na małe polowanie z resztą doświadczonych w boju najemników.

Przy okazji warto pomyśleć o możliwości rozwoju tej gildii, która z biegiem czasu i wraz z pomyślnie zakończonymi wyprawami będzie się rozrastać. Zostanie otoczona murem, w zbrojowni dostępny będzie lepszy ekwipunek itp.

Nie wiem gdzie chciałabyś umieścić siedzibę najemników, ale polecam małe miasta/duże wsie, bo wtedy te wszystkie wydarzenia i czyny mają wydźwięk lokalny. Gdy najemnicy zrobią coś źle lub dobrze to wszyscy o tym usłyszą i odpowiednio zareagują, a jeśli gobliny czy inne paskudztwa zaatakują to mieszczanie będą szukać schronienia w siedzibie najemników - takie małe urozmaicenie zabawy.

Komtur 21-03-2015 07:00

A ja proponowałbym gildię magiczną. Postacie jedno-klasowe zaczynałyby od prostych zleceń swoich mistrzów typu: zebrać zioła w ciemnym lesie, rozwiązać zagadkę nawiedzonego młyna we wsi obok, by po jakimś czasie przejść na wyższe poziomy zadań i zmierzyć się z wyznawcami mrocznych kultów lub rozwiązać jakiś problem sferyczny. Oczywiście nie mogło by tu zabraknąć powiązań z półświatkiem, problemów z profesorem "Snapem" i innych ciekawych wstawek fabularnych.

Sayane 21-03-2015 19:26

Wizja Warlocka jest najbliższa mojej w zasadzie w całości (może pomijając rozwój Gildii, bo nie wierzę, że sesja utrzyma się tak długo) :) Co do lokacji to na mapce Królestwa to będzie południowy wschód, tam jest dużo małych miejscowości, które można zleceniowo obrabiac.

Ewentualnie moglibyście zebrać drużynę z jednej lokacji, znającą się etc., która najpierw broni okolicy a potem sama zakłada coś na kształt gildii... Taki pomysł też mi się podoba, choć nie wiem na ile jest realny sesyjnie.

Gildia magiczna odpada - to nie moja liga :)

Autumm 21-03-2015 19:29

Cytat:

Ewentualnie moglibyście zebrać drużynę z jednej lokacji, znającą się etc., która najpierw broni okolicy a potem sama zakłada coś na kształt gildii...
O, to to. Takie podejście pozwala np. rozwinąć zakres misji o takie rzeczy jak wyprawa na grzyby, poród krowy czy zakładanie własnego warsztatu rzemieślniczego i handel... No i daje tą lokalność i dobre umocowanie naszych BG. Czyli taka Visena :D

Sayane 23-03-2015 12:53

Nie lubię tych porównań do Viseny, uważam ją za kompletny niewypał lokacyjny - choć może to była kwestia sesji dla początkujących jednak... Poza tym mam wrażenie,że im bardziej dookreślony świat tym się - paradoksalnie -gorzej ludziom pisze historie O.o

Na chwilę obecną mam trzy ramowe koncepty:

1. Gildia ogólna - tak jak we wstępniaku prologu Gildii i na założeniach sesji dla początkujących. Misje odgórne oraz osobiste, pomiędzy nimi prowadzicie/budujecie swoje życie w lokacji oraz gildii. Proste i niezbyt wymagające indywidualnie - jakieś 5-10% czasu sesji.

2. Pochodzicie wszyscy z jednej, konkretnej pomniejszej lokacji (a'la Visena, niech Wam już będzie), znacie się prawie że od kołyski, i tam się rozwijacie fabularnie oraz gildiowo pomiędzy misjami. Bardziej wymagające od graczy (10-15%).

3. Prawie-że-sandbox. Jesteście "bezpaństwowcami", że tak powiem. Uciekinierami z północy Królestwa przed wojną z orkami, 25 synem czy 30 córką bez szans na posag czy ziemię, wygnańcami ze swoich wsi etc. Innymi słowy dopiero szukacie swojego miejsca w Królestwie.
Zaczynacie w Gildii z pkt 1. Potem w jakiś (mnie tylko znany deus ex) sposób lądujecie w innej lokacji, gdzie jest kupę roboty, ziemi itp. - gdzie możecie się zadekować, zamieszkać i rozwijać fabularnie, oraz z własną nową gildią.
Tu bym określiła wkład własny jako hm... 30% może? Na oko, oczywiście.

Cedryk 23-03-2015 13:43

Mnie osobiście pociąga punkt trzeci, nawet być może z większym wkładem własnym. Chociaż, jedna trzecia czasu na wkład własny też nie jest mało.

Autumm 23-03-2015 13:58

Powiem prosto:

[MEDIA]http://assets.diylol.com/hfs/ede/8fa/a77/resized/aaasdasdasd-meme-generator-trojke-panie-wybierz-trojke-9b2f4f.jpg[/MEDIA]

:D

Nemroth 23-03-2015 15:24

Mi się podoba trójka :) Przygody, dbanie o gildię, jej rozwój i w tym wszystkim zbieranina indywiduów miedzy którymi z czasem rodzą się więzi - fajnie brzmi.
Taka teoretyczna gildia miała by określony charakter czy raczej postępowanie graczy by na to wpływało?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172