Cytat:
Cytat:
- Może jakąś redukcję by dawały jakieś szczególne pancerze, osłony, coś jakieś nieludzkie istoty, potwory, maszyny no ale tak by człowiek na gołą klatę był w stanie zredukować triplet z broni szturmowej to jakoś mi się nie uśmiecha w tej grze :) Chce mieć lepszą osłonę niech inwestuje w pancerz, pomoce, triki i główkowanie ale jak to nie wypali to obrywa tak samo jak inni. |
Co do pancerzy, no jak to tak historycznie to spoko. Po prostu nie wiedziałem, czemu dwie różne metody rzutów i motto "niższy pancerz jest lepszy" też nie jest intuicyjne dla większości. Co do obrażeń, no jeśli argumentem jest prostota, to rozumiem. Ale pozwolę sobie absolutnie się niezgodzić z tym, że tylko w systemach z supermocami i magią obrażenia mają coś do czynienia z cechami / umiejkami. No daj się uderzyć przez dzieciaka a przez pudziana. Myślę, że poczujesz różnicę. Daj się udeżyć przez JoeNormals a przez wytrenowanego komandosa / mistrza sztuk walki. Pozatym, jest spora różnica, gdzie i jak zostaniesz trafiony. Przyjmij cios / gdźnięcie nożem / postrzał w dłoń a w gardło, myślę, że poczujesz różnicę. I tutaj narzędzie jest drugorzędne, uderzenie toporkiem w rękę będzie nadal przyjemniejsze niż oberwanie igłą do szydełkowania w oko. A to wszystko cechy / umiejki, które decydują o tym, jak i gdzie się oberwie, a nie broń. W realnym świecie na wynik końcowy wpływa bardzo wiele czynników, nie postawił bym narzędzia tu na pierwszym i jedynym miejscu. zredukować triplet z broni szturmowej ...? no o redukcji nic nie mówiłem. ;) |
Cytat:
Cytat:
- A co do wyszkolenia komandosa a Mr. Jones, lokalizacji trafień, szans na te trafienia, no to jest umiejętność Zwarcie. Osoba bardziej wytrenowana ma większe szanse czy w ataku czy obronie na trafienie. Potem jest jakoś wyposażenia czyli to czym się atakuje na to jaką ochronę ma trafiony. No ale jak już trafi to efekt jest dość podobny dla wszystkich ludzi. A przynajmniej z tą myślą to wszystko było robione :) |
W sumie można by dawać bonus za jakość trafienie, czyli im lepiej wyszedł test tym bonus większy. Np od 0 do 3. |
Cytat:
|
no rozumiem uproszczenie i abstrakcję. jeśli zakładasz, że wszyscy ludzie są tacy sami, to po co cechy :) ? Nie chodzi też o obliczanie siły mięśni i jakąś symulację gdzie trafiliśmy. Twój system tylko nie bierze pod uwagę jakości. Masz proste albo trafił albo nie. No ale jak ma być prosto, to może i tak być. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Te losowe obrażania, można zamienić na obrażania zależne od jakości trafienia. -1 jeśli trafisz ledwo co, a im lepszy test to +1 i +2. Wyjdzie na to samo, a będzie wyglądało ciut realniej. |
Popieram propozycję Mike. Albo jeszcze prościej.. zamiast losowych obrażeń, dawaj stałe bazujące na odpowiedniej / pasującej umiejce. 1-5: -1 obrażenie, 6-7: +0 obrażeń, 7-8: +1 obrażenie 9: +2 obrażenia 10: +3 obrażenia nadal jest to abstrakcja, bardzo prosta (nawet prostsza niż rzut na losowe obrażenia), a lepsze to niż losowość nie wiadomo skąd. |
Cytat:
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:21. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0