lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Pytania o Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/7865-pytania-o-swiat-mroku.html)

Amon 04-06-2016 12:27

Wg podręcznika znane fragmenty księgi nod zaprzeczają sobie nawzajem.
Więc nie ma raczej żadnego "na prawde"

Cytat:

i nauka tu nic nie ma do gadania.
Poza np archeologią, dyplomatyką, paleografią, krytyką tekstu i innymi? :)

Cytat:

A ta rzecz która w większości wypełnia kosmos to czarna materia i czarna energia
A ta nazwa znaczy tyle co "nie mam pojęcia co to jest" dlatego celowo ją pominąłem w moim poście żeby nie było że jest to właśnie jakaś "prawda objawiona"

TomBurgle 04-06-2016 13:43

Weź dowolny tekst, przepuść przez 7 różnych tłumaczeń. Daj komuś innemu do zrobienia tego w przeciwną stronę. Ktoś na pewno machne znaczący błąd ;p

Na pewno nie widziałem żadnych sprzeczności przeglądając kiedyś "The Book of Nod" ani "The Erciyes Fragments" ( polecam zwłaszcza ten drugi - ma świetne przypisy dociekliwych Starszych. Na oko właśnie tego szukasz - dyskusji mitu stworzenia wampirów z współczesnej perspektywy).

Skracając: wg podręczników, mit jest prawdziwy. Zaczyna się od Upadku - gdzie Bóg strącił Lucyfera - i wszystkie te nadnaturalne istoty i zdarzenia faktycznie istnieją. Tyle że niemal wszystkie informacje poza podstawowymi podami są czyjąś wersją - zbiasowaną niewiedzą i opowiadaną w jakimś celu. Często nawet wiadomo czyją i od kogo ją ma.

Coś czego bardzo żałuję: często odziera się tą grę z mistycyzmu. Nie powiem że to źle(bo każdy gra jak lubi), ale dla mnie ta podszewka niepewności co do istoty świata była bardzo cenna. Zwłaszcza u Tremere - Taumaturgia to ubieranie tego dziedzictwa w całki - ale nigdy nie dało się zaprzeczyć że tam było coś więcej.




Wampiry i nauka: tak jak już powiedziała Efcia - jeżeli szukasz informacji w podręcznikach (choć ja raczej odesłałbym cię do "The Anarch Cookbook: A Friendly Guide to Vampire Politics" - gdzie jest omówiona broń biologiczna stosowana przez wampiry)

Osobiście stosuję inne podejście (ot, jestem MG, wolno mi zrobić coś po swojemu ;p): takie informacje wymagają badań. Siłą rzeczy, długotrwałych i wymagających wiedzy i warsztatu( które mają nieliczni ). Ze względu na Maskaradę, trudno zlecić to komuś - kto ma całe laboratorium zaufanych ludzi? O obiekty badań też trudno. Czyli mówimy o bardzo, bardzo niszowej wiedzy. W dodatku obłożonej embargiem - to as w rękawie, a już na pewno Starsi nie chcą żeby to doszło do uszu młodzieży.
Na poziomie gracza daję informację: "nie masz pojęcia. Możesz sprawdzić w działaniu". Zrobi, dostanie opis objawów - ale nie mechaniki działania tego konkretnego środka. Po 2-3 razach przestają się tym bawić ze strachu przed efektami ubocznymi ;p



(a podwodne wampiry już były: gangrele morskie i te sprawy. Ale to trochę nudno kiedy przez 1000km nikogo nie ma)

Semahel 20-11-2016 11:48

Tłumaczenia
 
Tak więc chciałbym się zapytać, czy wiadomo coś o planowanych tłumaczeniach Mage: the Awakening i Changeling: the Lost?

MrSandman 05-04-2017 08:37

Po ostatnim formacie komputera zginął mi bardzo fajny skrót zasad do nWoD łopatologicznie objaśniający mechanikę gry cosś w stylu "nWoD dla opornych" czy ktoś miałby poratować takim skrótem?

Lord Melkor 15-08-2017 15:22

Jaki skutek ma ugyzienie wilkołaka przez wampira i wysysanie przez niego krwi, czy też oszałamia i paraliżuje jak człowieka?

Mi Raaz 15-08-2017 22:08

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 734611)
Jaki skutek ma ugyzienie wilkołaka przez wampira i wysysanie przez niego krwi, czy też oszałamia i paraliżuje jak człowieka?

Bardzo kompleksowe zagadnienie.

Jeżeli mówimy o walce, to kły wampira zadają określone obrażenia i na turę można wypić do 1 punkt krwi (450ml w 30 sekund).

Nie ma mowy o żadnym oszołomieniu, czy paraliżu.

W opcji gdy nie ma walki:

Jeżeli dojdzie do Pocałunku, to Garou ma rzut obronny na ST=8. Rzuca na Szał lub Siłę woli w zależności co jest wyższe. Wystarcza jeden sukces, żeby oprzeć się działaniu oszołomienia i ekstazy. W obu wypadkach jest to rzut na szał, więc w razie sukcesu owocuje Szaleńczą Furią lub Zwierzęcym Strachem (to drugie, jeżeli rzut szedł na siłę woli).

Podręcznik nie definiuje czy chodzi o permanentną wartość cechy, czy o aktualną. Zależy to od Mistrza Gry.

Dary zwiększające odporność na kontrolę psychiczną wilkołaków jak najbardziej działają przy odparciu efektu Pocałunku.

Ja uznałbym również takie Zalety jak Żelazna Wola poprawiająca efekty siły woli, czy Wady w stylu Krótki lont, obniżające poziom rzutu na szał.

Dla wampira zaś krew wilkołaka to sama przyjemność.

Ciało Garou mieści do 25 punktów krwi... czyli dwa i pół człowieka...

Każdy punkt krwi podnosi o 1 ST rzutu na Szał i Rotshreck. Czyli po wypicu połowy takiego Garou Wampir praktycznie nie ma kontroli nad sobą.

Ale najciekawszą zaletą picia z Wilkołaka jest tymczasowa kropka w Potencji i Akceleracji. Wszystko zależy od Cechy Pozycji : Czystość rasy. Za każdą kropkę w tej cesze Wilkołaka Wampir dostaje po jednej kropce w obu powyższych dyscyplinach.

Powyższe dotyczy starego Świata Mroku.

Lord Melkor 15-08-2017 23:11

Dzięki wielkie za wyjaśnienia, czyli podsumowując, w walce wręcz próba wyssania wilkołaka przez wampira może nie gwarantować zwycięstwa, ale nie jest to zły ruch?

Mi Raaz 16-08-2017 00:18

Jest ryzykowny i najprawdopodobniej skończy się śmiercią wampira. Ale są pewne szanse powodzenia. Atak kłami zadaje Poważne obrażenia. Wilkołak w formie innej niż jego naturalna może wyparowywać poważne obrażenia rzutem na Wytrzymałość.

Lepszym rozwiązaniem jest kilka serii z karabinu albo strzelby automatycznej i picie z trupa. To rozwiązanie choć jest mniej efektywne pod kątem spitej krwi to daje większe szanse na przeżycie wampirowi.

Eleishar 16-08-2017 16:22

Dobrze że Tancerze raczej nie mają Czystości Rasy, bo już sobie wyobrażam grupkę sabatników i rzeczonych Garou, którzy nadstawiają się na chwilę swoim nieumarłym kolegom, co owocowałoby tymczasowymi maszynami do zabijania.

Leoncoeur 16-08-2017 17:24

Ale już wilkołak z czystością rasy 5 trzymany w piwnicy w stanie permanentnego naćpania, w srebrnych łańcuchach i zblokowany do wykrycia darami itp... <rozmarzony>


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172