Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Serwis Nilfheim > Teatr
Zarejestruj się Użytkownicy

Teatr Esencja RPG - materiały, sceneria, pomysły. Coś, co warto wziąć na sesję, albo coś, czym można się zainspirować.

« - | Tajniki odgrywania »

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-06-2006, 01:02   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Plan sesji

W rzeczywistości, plan sesji powinien zawierać kilka ważnych elementów, by mógł zaistnieć duszą, nauką w świadomości graczy. Są one następujące:

+ Motyw sesji, oś, na której zbudowana jest saga - coś, co jest na wskroś wszystkich przygód, wspólny cel, droga graczy.

Motywem sesji może być miejscowość, w której mieszkają postacie. Może być podróż, którą odbywają po świecie. Może być świat środowiskowy, którym żyją.

+ Specjalne, zupełnie odszablonowe postacie, posiadają ciekawe kwestie oraz swoje własne cele - z którymi muszą liczyć się gracze, chociaż niekoniecznie je znać.

Potyczki czy spotkania z nimi dla graczy powinny być wyzwaniem, jest to najlepszy środek, by ich czegoś nauczyć. Przy tym, należy to robić bez pobłażania i również bez zbytniej okrutności. Tak, by uświadomić graczy/postacie.

+ Komponenty, takie jak klimatyczna muzyka, czy miejsce, w którym Wy - jako gracze i narrator/Mistrz Gry - przebywacie.

Komfortowo, bez sielanki. Po czymś sesja musi się odróżniać od innych, albo dawać poczucie, że jest inna od innych sesji, że jest wyjątkowa. Kominek? Starannie dobrana muzyka? To już zależy od graczy. Takie drobiazgi jak świece, symbole, są dość łatwe do zdobycia, a uzupełniają całość klimatu na sesji.

+ Improwizacja.
Albo scenariusz.

Z tym, że scenariusz powinien mieć kilka białych czy czarnych plam;
białych, gdy chcemy graczy zapoznać z całym planem przygód, ale wiele rzeczy pozostawiamy ukrytymi dla nich, specjalnie po to, by oni je odkryli;
czarnych, gdy scenariusz nie jest znany nawet MG, kiedy sam posiada plan "z dziurami" dającymi się zapełnić przygodami i zakończeniami wymyślonym i wprowadzonymi w życie przez graczy.

Improwizacja? Plan tworzy się podczas narracji. Jest to możliwe. Sam robiłem to na kilku sesjach. Całkowita improwizacja, trzeba mieć jedynie pomysł i dużo wiary w swoją kreatywność.

+ Treść oraz forma.

Zasady. Treść wynika z improwizacji/scenariuszu, odgrywania graczy i rozsądzeń Mistrza Gry.


To krótka charakterystyka planu sesji.
Dobrze znać te punkty, myślę, że każdy Mistrz Gry powinien je poznać, jeśli nie zna.
 
Solfelin jest offline  
 

« - | Tajniki odgrywania »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:50.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172