lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Ogólne zasady - wątpliwości (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3160-ogolne-zasady-watpliwosci.html)

Cedryk 02-12-2007 19:04

Jeśli postać jest na wyższej profesji może mieć wszystkie przedmioty z dotychczasowych i musi mieć wszystkie z ostatniej, bo jest to wymóg awansu na daną profesję.
Co do podręcznika odsyłam do sklepu internetowego polskiego wydawcy Coprnicus corp.

homeosapiens 02-12-2007 20:06

Cedryk - gdzie to masz napisane? Wg mojego stanu wiedzy jeśli cię okradną dalej masz tę samą profesję - przedmioty trzeba mieć przy sobie więc jedynie w momencie przechodzenia na profesję(oczywiście własne - nie uznajemy pożyczania, żeby przejść na następną profesję :-P, ew. należące do instytucji ). Czyli tak jak powiedziałeś - wymóg awansu. Jak już awansujesz, to może się dziać co chce, choć ja bym gracza za wykorzystywanie tego haczyka raczej ukarał.

Możliwe, że chodziło Ci o to samo, tylko trochę źle się wyraziłeś. W każdym razie wszystko sprostowane.

Cedryk 02-12-2007 20:14

O to właśnie mi chodziło ale dlaczego zakładasz kradzież zawartą w historii gracza. Czyli jeśli go nie okradną i nie straci w inny sposób przedmiotów może mieć wszystkie z poprzednich profesji.:twisted:

Narrsil 06-01-2008 10:44

Ja też mam kilka pytań związanych z mechaniką w IIed. 8) :

1.) Co do czarów. Magie prostą i powszechną mniej więcej rozumiem, ale jak to jest z magią tajemną. Weźmy np. Tradycje Ognia, wykupuje tą zdolność i automatycznie uczę się wszystkich czarów z tej Tradycji? No bo skoro tak, to czemu by za pierwsze pkt. doświadczenia nie nauczyć się tego?

2.) Jeżeli wyrzucę 1 przy rzucaniu czaru to rzucam na SW, a potem jak się nie uda to dostaję 1 pkt. obłędu. Ale, gdy rzucam 3 kośćmi i wypadają mi same 1, to mam ''Poważną Manifestację Chaosu'', czy tylko rzut na SW?

Jak dla mnie magia w młotku to istny HORROR, ale cóż, fajnie by się pograło takim magiem - psychopatą z 10pkt. obłędu :twisted:

P.S. Sorry za te wszystkie ''rzucam w 2.).
P.S. 2 Witam wszystkich !!! :-D :-D

Macharius 06-01-2008 11:34

1. Kupujesz tylko 1 czar za 100 PD
2. I to i to

Jak dla mnie magia w 2 edycji jest naprawdę świetnie zrobiona, horror to był w I edycji ;]

No i witamy, witamy!

homeosapiens 06-01-2008 13:45

Cytat:

Napisał Macharius (Post 64656)
Max KP to 7 :] pełna zbroja płytowa z gromrilu + odpowiednia runa daje 7 KP na całym ciele.

Zbroja właściwie nie musi być z gromrilu w przypadku w którym daje 7 PZ. Musi za to mieć na sobie wykutą Mistrzowską Runę Gromrilu. Nigdzie nie jest napisane, że zbroja z gromrilu i Runa Gromrilu się kumulują, za to dokładnie napisano, że podwyższają limit PZ do 6.

Narrsil 06-01-2008 14:05

Ale ja nie twierdze, że magia w młotku jest zła. Mowiąc ''horror'' miałem na myśli, że jak dotąd trudno mi sie przestawić z Magii w D&D do Magii w Warhammerze.

Przyznaje, że ten dreszczyk emocji przy rzucaniu zaklęć, ich różnorodność itd. są wprost rewelacyjne :diabol: :diabol:

Dzięki za pomoc ;]

Cedryk 11-01-2008 16:37

Macharius jeśli nie znasz zasad II edycji nie bierz się za ich tłumaczenie.
Prawidłowo na pytanie Narrsila 1 jest:
Otrzymuje się wszystkie czary danej tradycji czyli dziesięć czarów tylko moc świadczy o tym czy jesteś w stanie użyć danego zaklęcia . Np. jeśli moc czaru wynosi 28 to mag z z dwoma punktami magii nie będzie w stanie rzucić nigdy takiej mocy nawet przy zastosowaniu komponentu i splatania magii.
Dodatek Królestwa magii wprowadza w obrębie jednej tradycji trzy ścieżki rozwoju. Z nich to można zakupywać czary, jakich się nie posiada, ale tylko zdanej tradycji. Dodatek ten zwiększył ilość czarów na tradycje do dwudziestu podzielonych po dziesięć na trzy ścieżki. Jak łatwo można policzyć niektóre się powtarzają. :devil:
Narrsil napisał:
Cytat:

Jak dla mnie magia w młotku to istny HORROR, ale cóż, fajnie by się pograło takim magiem - psychopatą z 10pkt. obłędu
fajnie fajnie ale punkty obłędu nie mówią o szaleństwie postaci o nim mówi już konkretna choroba psychiczna na którą rzuca się każdorazowo przy otrzymywaniu PO o ile zgromadziło się ich 6 lub otrzymuje się automatycznie po uzyskaniu 12 PO co zeruje PO. Postać uzyskuje chorobę psychiczną :blazen:

Kerath 01-02-2008 17:28

Nurtuje mnie jedna rzecz a mianowicie:
Czy jeśli moja postać ma Um. Oburęczność to czy jeśli dam jej np. dwa sztylety to będzie ona wykonywała 2 ataki w turze (mimo iż współczynnik ataku wynosi 1)... jeśli nie to... jakie są korzyści płynące z oburęczności poza tym, że można sprawnie walczyć lewą jaki prawą ręka i tym +10 do Zr w sytuacji zagrożenia. Spoglądając na D&D, trzymając 2 bronie ma się 2 ataki ale z mniejszą szansą na trafienie, kilka umiejętności ową szansę podwyższa, czy Warhammer działa w tym przypadku podobnie ?

homeosapiens 01-02-2008 17:37

Nie będzie ona wykonywała dwóch ataków. Oburęczność przyda ci się, kiedy jedną rękę będziesz miał np. ranną jakimś krytykiem. Będziesz wtedy mógł walczyć bez standardowej kary (-20).

Samo to, że możesz uderzać dwoma sztyletami zamiennie, zawsze sprawia, że twoja postać wygląda groźniej, klimatyczniej ;).

No a tak poza mechaniką walki, to pewnie możesz się tak samo dobrze siłować na ręce obydwiema rekami :-P itp. itd.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:36.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172