|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-01-2013, 22:01 | #1 |
Reputacja: 1 | Sprawdzenie karty postaci Witam wszystkich! Staram się zapoznać trochę z grą D&D i z pomocą kilku artykułów z waszego forum i materiałów udało mi się do końca (prawie) wypełnić kartę postaci. Nie jestem jednak pewien czy zostało zrobione to poprawnie (oczywiście pomijam jakieś nieścisłości fabularne na obecną chwile ). I tu pojawia się prośba do osób które potrafią już to robić bez większych problemów, żeby sprawdzić tą kartę i ew. powiedzieć co jest źle (i jeśli będzie się chciało napisać jak ) . oraz jak uzupełnić braki Pozdrawiam Obrazek karty: photobucket Ostatnio edytowane przez tariel36 : 17-01-2013 o 23:02. |
17-01-2013, 22:33 | #2 |
Reputacja: 1 | Link nie działa. |
17-01-2013, 22:55 | #3 |
Reputacja: 1 | Przepraszam, cba.pl mi coś namieszało @edit i nadal miesza.. zaraz wrzucę gdzieś indziej @edit2: photobucket Ostatnio edytowane przez tariel36 : 17-01-2013 o 23:02. |
17-01-2013, 23:16 | #4 |
Reputacja: 1 | Rzucałeś na cechy czy sobie wymyślałeś? Masz strasznie wysokie statsy, 41pkt według point buy'a. A silne postacie to takie, które mają 32pkt Jako zaklinacz lepiej inwestować w charyzmę niż inteligencję. |
18-01-2013, 01:11 | #5 |
Reputacja: 1 | uummm, zastosowałem się do tego tematu, sposób 1 rozdawania atrybutów (Rzucamy sześć razy (bo tyle jest atrybutów) 4k6 (cztery kostki sześcienne) [...]), możliwe że coś lekko przekręciłem bo używałem "wirtualnych kostek" i może z powodu spamu na ekranie coś źle dodałem . Czyli powinienem ponownie sobie atrybuty rozdać, a reszta jest poprawna? (pomijając to że powinienem zainwestować w charyzme i ogólny build klasy) |
18-01-2013, 01:51 | #6 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Wnerwik - Chyba wymyślanych atrybutów nie widziałeś :P tariel36 - Tą kartę to do sesji live czy tutaj na forum robisz? Jeśli live to pewnie i tak będziesz musiał rzucać przy wszystkich. Poza tym te generatory kości w większości wypadków raczej nie rzucają sprawiedliwie, niektóre zawyżają rzuty niektóre zaniżają.
__________________ ... |
18-01-2013, 12:23 | #7 |
Reputacja: 1 | można powiedzieć że "live", a dokładniej ze znajomymi chcemy się pouczyć trochę na skypie (różne miasta). Oczywiście ta postać nie będzie użyta do gry, chodzi po prostu o nauczenie się uzupełniania karty |
18-01-2013, 14:33 | #8 |
Reputacja: 1 | No fajnie panowie, ale my tu nie o wysokościach atrybutów, tylko o poprawności karty, chyba nawet dobrze w nią nie spojrzeliście, a w offtop lecicie. Cóż, Somek na ratunek! 1. Masz "poprawioną inicjatywę" więc to +4 z atutu wpisujesz do inicjatywy w okienko "różne" 2. Umiejętności masz źle obliczone. Pamiętaj, że punkt umiejętności w um. międzyklasowej równa się pół rangi, a więc jedna ranga w takiej umiejętności kosztuje efektywnie 2 punkty. 3. Siedząc wciąż w umiejkach - kiedy kupujesz rangi w rzemiośle, wybierasz konkretne rzemiosło, jak rzemiosło (łuczarstwo) lub rzemiosło (kowalstwo). Można mieć ich kilka, ale w każdym wykupuje się rangi oddzielnie. Sprecyzuj, które wykupiłeś, lista popularnych w podręczniku gracza str. 75. 4. W ilości czarów na dzień nie zostały wliczone czary premiowe wynikające z wysokiej wartości (lol) atrybutu - w tym wypadku 1 dodatkowa komórka pierwszego poziomu czarów. W podręczniku str. 8 jest tabelka, gdzie są podane premiowe czary w zależności od wysokości atrybutu. 5. Tu już chyba nie błędy, ale warto poruszyć - dotyczy chowańca. Zapewnia on, po pierwsze, korzyści z atutu "Czujność" jak długo masz go przy sobie - a w 99,9% przypadków tak będzie, co raczej ciężko go do czegoś użyć, a strach narażać, więc po prostu wpisz sobie ten atut i korzyści na kartę, żeby o nich nie zapomnieć. Po drugie, konkretne chowance zapewniają też inne premie (głównie do jakiejś umiejętności, bądź rzutów obronnych, choć są wyjątki, lista chowanców i bonusow str.54), pamiętaj wpisać na kartę. 6. Zakładam że ekwipunek dopiero robisz. Dobre rady wujka Somka: 1. Zaklinacz w D&D 3. LOL, ROTFL, ZOMG, jaki żal (). Zaklinacz w tej edycji to biedne, upośledzone, molestowane drewnianym pagajem w pupu dziecko. Jeśli chcesz dobrze czarować, bierzesz czarodzieja. Jeśli chcesz więcej czarować, bierzesz czarodzieja-specjalistę (In your case - widzę że chcesz napierniczać magią bojową - wywołania albo przywołania). Jak chcesz być charyzmatyczny i czarujący (w obu znaczeniach) bierzesz barda (sądząc po tym jak rozdales atrybuty, lepiej by ci pasował - wytrzymalszy, lepiej walczy, ma dużo umiejętności, na dodatek jeszcze czaruje - niby słabiej, ale jeszcze ma specjalne efekty związane z muzyką). Albo możesz być zaklinaczem - wtedy potrafisz używać krótkiej włóczni (mocna sprawa, bo czarodziej dostaje w to miejsce Zapisanie zwoju i cztery atuty metamagiczne na przestrzeni poziomów; ale ty wolisz włócznię, nie? ). 2. No dobra, zaklinacz, tak? W takim razie atrybuty: cha>zr>bd>s lub int>s lub int>rzt. Taka moja rada. 3. Ja bym odpuścił tą inicjatywę w atutach. Są lepsze. P.S. Ja całkuję, nie chce mi się ta karta dobrze wyświetlać. Nadal np. nie wiem co to jest to pierwsze w atutach i zdolnościach nad poprawioną inicjatywą. Moje biedne oczy.
__________________ Cogito ergo argh...! |
18-01-2013, 18:58 | #9 | |
Reputacja: 1 | Wydaje mi się że liczba umiejętności jest poprawna. Wg. "SRD"(?) które ściągnąłem z wydawnictwa ISA. Formuła dla 1 poziomowej postaci klasy zaklinacz: (2 + modyfikator z Int) x 4 (2+3)*4 = 20 Dodatkowo cytując: Cytat:
czyli wychodzi 24. Blefowanie, czarostwo, koncentracja, rzemiosło, wiedza (tajemna) są um. klasowymi czyli: 2+4+4+2+4 = 16 Przeszukiwanie i jeździectwo są miedzy klasowe, także: 2*2+2*2 = 8 16+8 = 24 Czy źle to zinterpretowałem ? Pytanie dotyczące czarów: Czym jest "Baz. SP Czaru" na karcie postaci? Poza poprawkami dodałem ekwipunek wg. proponowanego startu dla zaklinacza. Także ponownie proszę o sprawdzenie obrazek | |
18-01-2013, 20:01 | #10 |
Reputacja: 1 | Hm, to może coś mi się pochrzaniło przed oczami, jak pisałem ledwo cokolwiek odczytuję na tej karcie, a na pewno nie wszystko (tak jak ten pierwszy atut... Noż do jasnej, co to? Wkurza mogę to). No dobra, wpisz sobie jeszcze korzyści z tej Czujności. Powinna być jeszcze waga przy ekwipunku, ale jak jesteś początkujący i pracujesz na SRD, to niech się MG martwi. Wpisz jeszcze premie do ataku brońmi (ponieważ nie modyfikują ich atuty i magiczne właściwości broni, na razie są tożsame z odpowiednio premią do ataku wręcz i dystansowego). Bazowe ST (nie wiem czy na karcie masz napisane inaczej, czy na forum walnąłes literówkę, w każdym razie na pewno mówimy o tym samym) jest to liczba, jaką ofiara czaru musi przebić w rzucie obronnym by uchronić się przed skutkami zaklęcia. Wybrałeś akurat takie zaklęcia, których to nie dotyczy, ale później zapewne wybierzesz kolejne, np. klasyczna, choć dopiero 3-poziomowa kula ognista zezwala ofierze na rzut obronny na Refleks, zdany pozwala jej uniknąć połowy obrażeń. Formuła bazowego ST jest następująca: 10+poziom czaru+modyfikator z atrybutu odpowiadającego za czary. W twoim przypadku, dla 0. poziomu czarów będzie to 10+0+2(twój mod z cha)=12. Kącik dobrych rad wujcia Somka: 1. Raz jeszcze sugeruję przemyślenie sprawy atrybutów. Teraz jak już kojarzysz o co chodzi z ST i czarami premiowymi, widzisz chyba, jak ważna dla zaklinacza jest charyzma. Ogólnie, nawet przy mniejszych wartościach punktowych niż masz do dyspozycji, zaczynanie gry zaklinaczem z cha poniżej 16 jest mało rozsądne. Nie chciałbym, żebyś zniechęcił się do gry z powodu niegrywalnej postaci. 2. Podobnie nalegałbym żebyś wziął wykrycie magii (zaklęcie 0. poziomowe). To zaklęcie jest po prostu nieocenione, gdy obcuje się z magią. Przyda Ci się zawsze, jak spotkasz coś magicznego, a w D&D jest mnóstwo magii. Bez tego jak bez nogi.
__________________ Cogito ergo argh...! |