|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-05-2014, 21:08 | #1 | ||
Reputacja: 1 | [FAE] Bójka w karczmie Cytat:
Uroczyste otwarcie W nawiązaniu do sondy ([FAE] Bójka w karczmie) otwieram rekrutację do "Bójki w karczmie". Zgłoszenia tylko tutaj i tylko w formie kart postaci (instrukcja dalej) lub jasnej deklaracji gry - w tym drugim przypadku oznacza to granie postacią narzuconą przez MG. Rekrutację zamknę po zebraniu kilkunastu zgłoszeń. Zasadniczo decyduje kolejność, ale zastrzegam sobie prawo do pewnych manipulacji. Priorytetowo będą traktowane osoby, które zadadzą sobie trud przygotowania karty postaci oraz osoby z dłuższym stażem. Czas trwania rekrutacji: maksymalnie do połowy czerwca, mam nadzieję, że krócej. Planowany czas rozpoczęcia sesji: wkrótce po zakończeniu rekrutacji. O sesji Sesja ma być krótka, dynamiczna ze ściśle określoną strukturą. Jeden dzień na deklaracje działań zaczepnych (ataków, czy innych związanych z próbą stworzenia przewagi, albo coś), drugi dzień na deklaracje sposobu obrony (jeśli zostało się zaatakowanym), trzeci dla MG na rozstrzygnięcia. W ten sposób w tydzień lecą dwie tury, a niedziela wolna/ekstra, jak komu pasuje. Opis deklaracji będzie sformalizowany, tzn. będzie musiał zawierać określone informacje (opisane dalej). Ominięcie istotnych z punktu widzenia mechaniki informacji, jakiekolwiek niejasności lub brak deklaracji będą traktowane wedle uznania MG. Dzięki takiemu podejściu tury będą upływać w ustalonym tempie bez względu na aktywność grających, czy przeciągające się uzgodnienia (które po prostu będą ucinane tak, żeby nie powodować opóźnień). Miejsce akcji, scenariusz Miejscem akcji jest część jadalna karczmy Barani łeb w typowym świecie fantasy. Wyróżniają się trzy strefy: za barem, sala główna, galeryjka. Sala główna jest pośrodku, co oznacza, że przemieszczenie się zza baru na galeryjkę lub w drugą stronę zajmuje turę. Galeryjka to po prostu podwyższenie, oddzielone od sali drewnianą barierką, wchodzi się na nią po kilku schodkach. Scenariusza brak - naparzamy się po prostu a walka trwa do ostatniego trzymającego się na nogach delikwenta. Mechanika Konflikty będą rozstrzygane ściśle mechanicznie według mechaniki FAE (Fate Accelerated Edition PL | SIX. Rzucanie kostkami planowałem wziąć na siebie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jak ktoś woli, to sam sobie rzucał (mechanizm LI, Kostnica, inne? co proponujecie) - z zastrzeżeniem, że nie czekam i jak brakuje rzutu na czas, to sam rzucam. Znajomość tej mechaniki nie jest konieczna do gry ani nawet do stworzenia postaci, ale może zwiększyć szanse przetrwania, dzięki bardziej świadomemu, wyrachowanemu wykorzystywaniu jej. Jeśli gdzieś podam odwołania do stron (tu, czy w sesji), to zawsze będę się odnosić do polskiej, ilustrowanej wersji. Tworzenie postaci Oto przykładowa postać (pokazuje tylko to, co gracz może zmienić): Cytat:
Uwaga: zastrzegam sobie prawo modyfikacji stworzonej postaci tak, aby była zgodna z mechaniką (o ile będą jakieś uchybienia). Odpisy O częstotliwości i ogólnych zasadach wspomniałem wyżej w akapicie O sesji. Tutaj rozwijam temat. Jest szczególnie ważne, żebyśmy to dobrze zrozumieli, więc wszelkie pytania mile widziane. Będzie zresztą jeszcze okazja to wałkować w razie potrzeby w wątku komentarzy do sesji. Jak wspominałem, wyróżniamy dwie fazy, nazwijmy je zaczepną i obronną. Na każdą z nich przeznaczamy jeden dzień (umownie, bo nic nie stoi na przeszkodzie, żeby opisać swoją deklarację obrony tego samego dnia, w którym inny gracz zadeklarował atak). Trzeci dzień jest dla mnie i definitywnie kończy turę - w przypadku braku odpisu zrobię z postacią, co mi się będzie akurat wydawało ciekawe z punktu widzenia narracji. Pytania? Wątpliwości? O czymś zapomniałem? Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 26-05-2014 o 09:09. Powód: Poprawienie linku do mechaniki | ||
25-05-2014, 22:23 | #2 |
Northman Reputacja: 1 | Ilu zawodników będzie się prało? Będą BNi? BG jest sam w karczmie czy może być z kumplami lub rodziną? Mapka karczmy będzie potem? EDIT: Dzięki za szybkie odpowiedzi. Nie ma mechaniki w tym linku do FAE. Znalazłem tą polską pigułkę tutaj -> http://www.blekitnyswit.pl/wp-conten.../09/FAE_PL.zip
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 26-05-2014 o 07:45. |
25-05-2014, 23:10 | #3 |
Reputacja: 1 | Kilkunastu, sami gracze, nie ma BNów. Jeśli się okaże, że nikt nie "weźmie" karczmarza, czy barmanki, to uznam, że oni po prostu zwiali. BG może być z kumplami lub rodziną, o ile będą to postacie innych graczy. Mapy w zasadzie nie potrzeba. Może spróbuję coś tam przygotować, żeby jaśniej zobrazować podział na strefy, ale nie chcę przesadzić z dokładnością, żeby nie ograniczać wyobraźni i kreatywności. To, co się w karczmie znajduje i może być wykorzystane będzie wynikało z opisu sceny oraz listy aspektów, które zostaną podane na początku starcia.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
26-05-2014, 01:55 | #4 |
Reputacja: 1 | Zagram. Przy takiej częstotliwości mogę sobie chyba pozwolić, nawet jak to będzie fail. Może stworzę kartę, jak nie pojawi się do końca rekrutki,, to z automatu proszę.
__________________ Cogito ergo argh...! |
26-05-2014, 08:42 | #5 |
Northman Reputacja: 1 | Imię: Huan Koncepcja ogólna: Wesoły kleptoman Utrapienie: Nic na siłę, wszystko jest za ciężkie Aspekt dodatkowy: Mip Mip POSTAWY Dobra (+3): szybka Niezła (+2): podstępna, pomysłowa Przec. (+1): widowiskowa, uważna Słaba (0): siłowa SZTUCZKI Cień: ponieważ jestem zwinnym złodziejem, potrafię błyskawicznie znikać (postawa podstępna) w tłumie sprzed niepożądanych oczu. Dlatego dostaję +2 podczas akcji Uzyskiwania przewagi, kiedy wtapiam się w tłum, żeby zdezorientować przeciwnika. Gdzie jestem: siedzę przy szynkwasie Co robię: okradam karczmarkę
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 26-05-2014 o 18:26. |
26-05-2014, 10:51 | #6 |
Reputacja: 1 | Imię: Bojan Koncepcja ogólna: Wredny wykidajło Utrapienie: Śmierdzący żebracy, cfaniakujący złodzieje, pieprzone przybłędy, namolne dziwki, rzępolący bardowie i ta tłusta sknera, karczmarka;] Aspekt dodatkowy: No i muszę się napić... POSTAWY Dobra (+3): uważna Niezła (+2): siłowa, widowiskowa Przec. (+1): szybka, pomysłowa Słaba (0): podstępna SZTUCZKI Pijany Mistrz: zawsze zdążę sięgnąć po trunek, bo wiem, że każdy łyk dodaje mi wigoru. Dlatego dostaję +2 przy próbie Uzyskania przewagi poprzez szybkie (postawa) łyknięcie trunku. Gdzie jestem: siedzę rozwalony na krześle przy wejściu Co robię: Zaraz przysnę
__________________ "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy" Benjamin Franklin Ostatnio edytowane przez Marrrt : 26-05-2014 o 14:05. |
26-05-2014, 11:22 | #7 |
Reputacja: 1 | Imię: Ungubash Koncepcja ogólna: Sztukmistrz, gibki akrobata, miejscowa atrakcja artystyczna Utrapienie: zamknij gębę niedorobiony artysto Aspekt dodatkowy: zamiast słów dwa błyszczące ostrza w dłoniach POSTAWY Dobra (+3): podstępna, Niezła (+2): szybka, widowiskowa, Przec. (+1): uważna, pomysłowa, Słaba (0): siłowa, SZTUCZKI Gwiazda wieczoru: brawurowe akcje, zwody i ataki, gdy jest w centrum uwagi +1 do podstawy podstępnej i +1 do postawy szybkiej Gdzie jestem: stoję na środku karczmy Co robię: daje pokaz żonglerki Ostatnio edytowane przez Python : 26-05-2014 o 12:28. |
26-05-2014, 12:06 | #8 |
Reputacja: 1 | Imię: Magnus Koncepcja ogólna: Czarodziej-akademik Utrapienie: Sezon egzaminacyjny w pełni; Rektorzyca-milf się znęca psychicznie; Rodzina przyjeżdża w odwiedziny, a w domu jeszcze nie posprzątane. Aspekt dodatkowy: Nie takie rzeczy robiłem, kiedy podróżowałem... POSTAWY: 3 Dobra: pomysłowa 2 Niezła: widowiskowa, siłowa 1 Przeciętna: szybka, podstępna 0 Słaba: uważna SZTUCZKI Zestresowany wykładowca ASM (Akademii Sztuk Magicznych) - ciągły stres w pracy sprawia że czasem wyładowuję nadmiar negatywnych emocji w spektakularny sposób za co dostaję +2 kiedy widowiskowo próbuję osłabić morale atakujących (uzyskanie przewagi). Gdzie jestem: przy stoliku na galeryjce Co robię: odstresowuję się Ostatnio edytowane przez Stalowy : 26-05-2014 o 23:26. |
26-05-2014, 12:14 | #9 |
Reputacja: 1 | Rezerwuje karczmarza- karczmarkę (jak doczytam tą mechanikę, bo widzę ją pierwszy raz w życiu na oczy, to pełną kartę dam).
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
26-05-2014, 12:17 | #10 |
Reputacja: 1 | Ach, ach, zgodnie z sugestiami z sondy miało nie być zbyt magicznie, ale fakt, że zapomniałem tego zaznaczyć w treści rekrutacji. Także ten czarodziej Stalowego niech już będzie (oby się trzaskał niczym Arivald z Wybrzeża ), ale następnych już nie puszczam. Fajne postacie. Drobne uwagi będę wysyłał w prywatnych wiadomościach. Postaram się zrobić to wkrótce.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |