Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-08-2017, 13:14   #1
 
fujiyamama's Avatar
 
[DnD 5e] Ręce Riyeke

- Ręce Riyeke -





Słońce paliło niemiłosiernie odbijając się od jasnego wapienia, którym obłożone były kolumnady Placu Rąk, czyli głównego targu niewolników w Zatarze. W rzeczywistości nie był on wcale placem, a niewielką areną, której cieniste loże zajmowali kupujący, podczas gdy ich doradcy oraz handlarze krzątali się w dole, pośród umęczonego od skwaru, spętanego… towaru.




Ezah Val zajmował miejsce w przestronnej galerii zarezerwowanej dla członków gildii handlowej. Chłodził się zimną vazaryą oczekując z pewnym rozdrażnieniem rozpoczęcia aukcji, na którą czekał. Aukcji specjalistów. Była to prawdziwa śmietanka obrotu na Rękach - do tej kategorii zaliczano wszystkich, u których handlarze zdołali wykryć konkretny fach. Zdarzali się więc wśród tych nieszczęśników medycy, nauczyciele, tłumacze, lecz zdecydowaną większość stanowili po prostu ludzie obeznani z bronią, których los nie bez udziału którejś z milionów konstelacji nieprzychylnych gwiazd zaprowadził właśnie tu - na ten duszny, bezlitosny skrawek portowej dzielnicy.

- Ale jak to, sprzedani - dziwiła się kurtuazyjnie półelfka z Wybrzeża Mieczy, przejazdem w Zatarze i przelotem w sypialni Ezaha, odsłaniając przy tym w uśmiechu równy szereg pięknych, białych zębów - Nie macie tu praw, które by tego zabraniały?

Zaczynała go irytować. Po co ją tu w ogóle zabierał? Ładna była, ale, do cholery, czy w ciągu ostatniej godziny zauważyła jakiekolwiek oznaki konspiracji? Nerwowe spojrzenia sprzedawców, szeptane ceny? Nie, siedzieli wygodnie w eleganckich hamakach z emblematem Gildii i sączyli serwowany przez niewolników alkohol, przypatrując się jak w dole defilują przedmioty aukcji. Odpowiedź na jej pytanie była chyba oczywista.

- Melandre, to jest Zatar - postanowił jednak być miły i wygłosić po raz setny krótką mowę, której wariantami raczył przybyszów z dalekich stron - Nie znamy tu innych panów prócz Pieniądza. I nie wierzymy w więcej praw niż dwa: żyć i posiadać. W tym mieście możesz uprawiać najplugawszą z nekromancji i modlić się codziennie do Cyrika... I wiesz co? Wciąż będziesz szanowaną obywatelką tak długo, jak płacisz swoje długi i podatki dla Gildii. Nie płacisz? Lądujesz tu, na Placu Rąk. Piękne w swojej prostocie.

Miał jeszcze dodać coś o tym, że w istocie nie ma w Faerunie miejsca, które tak bardzo szanowałoby wolność jednostki jak Zatar, jednak w tym momencie rozległ się głęboki gong obwieszczający wydarzenie dnia i na arenie zapadła cisza.







Witam Was serdecznie w mojej pierwszej rekrutacji na Lastinn!



Jak być może się domyśliliście, będziecie mieli okazję wcielić się w niewolników zakupionych przez Ezaha Vala na aukcji specjalistów tego gorącego popołudnia. Aby uniknąć nieporozumień, od razu chciałabym sprostować wypowiedź owego jegomościa, który być może chciał oszczędzić damie z zagranicy zbędnych szczegółów: niewolnikiem w Zatarze nie zostaje się tylko za długi. Owszem, jest to główny powód dla którego wolność tracą mieszkańcy miasta, jednak gros dusz na sprzedaż jest przywożone statkami przez wyspecjalizowanych łowców skór. Poza tym z widmem niewoli muszą liczyć się także drobni przestępcy, dla których jest ona często karą wymierzaną przez miasto zamiast więzienia.



Słów kilka o samym Zatarze, czyli mojej autorskiej nakładce na tradycyjną mapę Faerunu. Jest to państwo-miasto zlokalizowane na kilkunastu wyspach pirackiego archipelagu na Morzu Spadających Gwiazd (które pozwolę sobie nazywać także Morzem Meteorów). Jego historia sięga około trzystu lat wstecz, kiedy uciekinierzy z ogarniętej wojną Sembii pod dowództwem dwojga półelfich bohaterów - Anarnte Riyeke i Vyrhana Ostrila - oczyścili okoliczne wyspy z piratów i założyli na największej z nich miasto. Legenda głosi, że z pomocą w tym dziele przybyły im dwa smoki, które stały się później symbolem Zataru. Położone na przecięciu szlaków i względnie bezpieczne wyspiarskie państewko urosło szybko do rangi lokalnej potęgi gospodarczej dzięki dwóm prężnie działającym gildiom - handlowej, zarządzanej przez Riyeke i bankowej, kierowanej przez Ostrila. Do dziś obie Gildie stanowią podstawę systemu politycznego Zataru, a ich siedziby górują nad miastem przypominając, komu zawdzięczają swój dobrobyt mieszkańcy.

Tak jak wspominał Ezah, w tym kupieckim polis niewiele jest praw ograniczających swobodę obywateli, stąd ogromna różnorodność poglądów, wyznań i, co tu ukrywać, duże nagromadzenie dziwacznego elementu napływowego, który praktycznie wszędzie indziej ściągnąłby na siebie uwagę władz. Charakter Zataru jako organizmu państwowego można określić jako neutralny, przy czym Gildia Riyeke przejawia zapędy chaotyczno neutralne, zaś Gildia Ostrila ciąży ku neutralności praworządnej.

Klimat w Zatarze jest śródziemnomorski, morze otaczające wyspy - choć cudownie błękitne - zdradliwe i trudne w żegludze dla obcych, zaś pogoda kapryśna jak córka bogatego kupca. W licznych zatokach unosi się tajemnicza mgła, a burze potrafią pojawić się znienacka, nawet w pogodny dzień. Architektura Zataru wyróżnia się bielą kamienia, z którego wznoszone są budowle i fantastyczną ilością roślin, które porastają miasto i jego mury, dając upragniony cień mieszkańcom.




Kogo poszukuje Ezah Val? Krótko mówiąc: awanturników. Val jest wysłannikiem jednej z faktorii kupieckich stowarzyszonych w Gildii Riyeke, a na Plac Rąk udał się, by skompletować dla swoich przełożonych nieoficjalny oddział do zadań specjalnych tudzież mokrej roboty. Ponieważ nie ma zamiaru organizować dla nich obozu szkoleniowego, ale też nie chce przepłacić, przygląda się tylko osobnikom na trzecim poziomie. Po zawarciu transakcji sprzedaży ekwipunek niewolników jest oddawany pod pieczę nabywcy. Możecie zawrzeć swój w 130 sztukach złota.

Pamiętajcie, że Ezah ocenia Was pod standardowymi kryteriami DnD: płeć, rasa, wiek, klasa, umiejętności… Zresztą, sami wiecie. Lubię, jak postać ma charakterek i jakąś historię - będę starała się wplatać je w wątki sesji. Krótki fabularny wstęp mile widziany, gdyż pozwala lepiej rozeznać się w "klimacie" nadsyłanej karty. Sesję zamierzam utrzymać w stylu miejsko-morsko-awanturniczym, więc nie nastawiałabym się na Waszym miejscu na kreowanie postaci zdolnych dokonać samodzielnie oblężenia małej twierdzy czy odludków lubujących się w leśnych głuszach.

Technikalia. Jak wyobrażam sobie sesję? Chciałabym, aby kolejne posty posuwały akcję naprzód. Nie muszą być długie; co ważne, to żebyśmy nie grzęźli w niekończących się dyskusjach. Nie oznacza to, że nie chcę żebyście pisali opisy czy dialogi - jak najbardziej, kreujmy świat razem - to w końcu fantasy! - ale jeśli akcja stanie w miejscu, będę czuła się zmuszona popchnąć ją dalej odgórną interwencją. Odpisy - standardowo, tydzień na kolejkę - chyba, że umówimy się inaczej. Gdoc jako zło konieczne pewnie prędzej czy później się pojawi.

Na wszelkie pytania chętnie odpowiem!


Karty w mechanice 5ed proszę podsyłać (w formie linków, czy dokumentów) na PW. Przyjmę 3-4 osoby. Czekam na Was do 31 sierpnia.


Powodzenia!
 

Ostatnio edytowane przez fujiyamama : 16-08-2017 o 16:08.
fujiyamama jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:34   #2
 
Okaryna's Avatar
 
Czy ja widzę mocną inspiracje dalmacją i Chorwacją?
Zatar-Zadar, Riyeke-Rijeka?
Jeśli tak to chyba się nawet zainteresuję mimo kompletnego obeznania z e5 :'D
 
__________________
Once upon a time...
Okaryna jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:37   #3
 
fujiyamama's Avatar
 
Okaryna, w dziesiątkę! Zaczęło się od tego, że setting tzn. miasto, przyroda, wyobrażałam sobie dalmacko-orientalnie, a potem jakoś te nazwy same się złożyły
 
fujiyamama jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:38   #4
 
Lord Melkor's Avatar
 
Jestem zainteresowany, lubię 5 edycję Dnd a nie ma na tym forum wiele do niej rekrutacji..

Czy mogą być typy spod ciemnej gwiazdy np ex-pirat kapłan Talosa lub Umberlee? Oczywiście będą zdolni do współpracy z drużyną. .
 

Ostatnio edytowane przez Lord Melkor : 16-08-2017 o 13:43.
Lord Melkor jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:41   #5
 
Avdima's Avatar
 
Masz moje zainteresowanie, wyczekiwałem sesji w Zapomnianych Krainach. Przeczytam coś o tym archipelagu, przypomnę sobie piątą edycję i mogę myśleć nad postacią.
 
Avdima jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:48   #6
 
fujiyamama's Avatar
 
Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
Czy mogą być typy spod ciemnej gwiazdy np ex-pirat kapłan Talosa lub Umberlee? Oczywiście będą zdolni do współpracy z drużyną. .
Jak najbardziej. Jak gdzieś wcześniej wspomniałam, Gildia poszukuje typów od konkretnej roboty, a nie pracowników biurowych. Myślę też, że ogólnie łatwiej uzasadnić znalezienie się w niewoli typa spod ciemnej gwiazdy, choć absolutnie nic tu nie narzucam i jeśli na targu znajdzie się osoba o kryształowej reputacji i duszy - handlarze także jej się przyjrzą
 
fujiyamama jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:49   #7
 
Cattus's Avatar
 
Od dawna myślałem nad piątą edycją, ale prawie nikt tu w to nie gra. Zobacze jak stoję z czasem, ale jestem wstępnie zainteresowany. Stosunkowo mała liczba graczy to też plus.

Powiedz mi jak w twoim settingu "zwykli" mieszkańcy reagują na dragonbornów i inne tieflingi?
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.

Ostatnio edytowane przez Cattus : 16-08-2017 o 13:56.
Cattus jest offline  
Stary 16-08-2017, 13:58   #8
 
fujiyamama's Avatar
 
Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
Powiedz mi jak w twoim settingu "zwykli" mieszkańcy reagują na dragonbornów i inne tieflingi?
Tak jak to wyłożył Ezah koleżance z daleka - miasto szczyci się swoją neutralnością, tolerancją i wolnościami. Jakoś nie zauważają tego, że trochę to się kłóci z posiadaniem niewolników, ale to już inna historia. W każdym razie, jeśli masz pieniądze i przestrzegasz reguł, to możesz sobie być jaszczurem i tieflingiem w jednym i najgorsze co cię może spotkać to rozbity kufel na głowie w karczmie Czyli ludzie jak to ludzie, zdarzają się chamy, ale żadnej systemowej opresji nie przewiduję.

Natomiast inną kwestią jest to, że jesteście wszyscy w niewoli, nieważne czy stoczyliście się do tego stanu poprzez swoje przestępstwa czy długi, czy zostaliście pojmani i prostacko przywiezieni jako żywy towar. I pod tym względem wszyscy patrzą na Was z góry.
 
fujiyamama jest offline  
Stary 16-08-2017, 15:38   #9
 
Okaryna's Avatar
 
Mogę w razie czego liczyć na pomoc co do samej mechaniki? Zawsze byłam w niej słaba, ale 5 jeszcze nigdy się nie tykałam
 
__________________
Once upon a time...
Okaryna jest offline  
Stary 16-08-2017, 15:53   #10
 
fujiyamama's Avatar
 
Cytat:
Napisał Okaryna Zobacz post
Mogę w razie czego liczyć na pomoc co do samej mechaniki?
Jasne, jakby co to PW.

Mechanika 5 wydaje mi się właśnie fajna, bo w pewnym sensie "prowadzi" za rękę, dając jednocześnie dużo szerokich, grywalnych archetypów w których można się z powodzeniem odnaleźć. Ogólnie rzecz ujmując tworzenie postaci jest bardzo podobne do np 3.5 z tym, że: zazwyczaj na poziomie 3 dodaje się do swojej klasy archetyp, czyli dalszą "specjalizację" klasową. Dodatkową pomocą w customizacji postaci jest wybierany z kilkunastu opcji background, czyli bonusowe umiejętności i wyposażenie przyznawane w ramach "punktów za pochodzenie".

A i wydaje mi się, że to jest pomocne narzędzie:

D&D 5e Character Builder/Generator | OrcPub
 

Ostatnio edytowane przez fujiyamama : 16-08-2017 o 16:02.
fujiyamama jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:33.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168