|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-07-2021, 15:46 | #1 |
Reputacja: 1 | Warsztaty Wh40k: Only War Bry Zapraszam na kolejną odsłonę moich warsztatów, tym razem odnoszącą się do Only War, gdzie gracze wcielają się w żołnierzy armii lądowej Imperium Ludzkości, Imperialnej Gwardii (IG, vel Astra Militarum) – a więc na sesję na motywach wojennych, czyste military science-fiction w charakterystycznym klimacie Warhammera 40 000. Na wstępie odsyłam do mojego notesu użytkownika. W notce nr 20 na samym dole str. 2 wyszczególniłem kilka rzeczy, które tyczą się wszystkich moich sesji, a na końcu noty są linki do poradników dot. mechaniki systemu. W moim profilu macie wyszczególnione pozostałe warsztaty w realiach Wh40k. Wszystkie zostały zakończone sukcesem i, sądząc po opiniach uczestników, spełniły wymagania rozrywkowe i "szkoleniowe". Także i tym razem nie będzie inaczej. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=jOWBLDRCB5c[/MEDIA] Realia settingu Akcja Only War jest osadzona na tzw. „Froncie Skrętu” (vel „Front Obrotu” - Spinward Front, od nazwy 'kierunku' galaktycznego oznaczającego z grubsza coś na wzór „północy” na dwuwymiarowej mapie uniwersum Wh40k). Jest to jeden z przykładów Dzikiej Przestrzeni (Wilderness Space) – rejonu przestrzeni kosmicznej osadzonego pomiędzy cywilizowanymi, imperialnymi sektorami, pozostającego w większości poza bezpośrednią kontrolą i władztwem Złotego Tronu. W tej partykularnej Dzikiej Przestrzeni już od kilku dekad toczy się zażarta wojna na wielu frontach, toczona pomiędzy Imperium (reprezentowanym przez Gwardię i położony na „południu” Sektor Calixis znany z Dark Heresy 1ed), Severańskim Dominatem (Severan Dominate, ex-imperialni secesjoniści z Peryferiów Calixis) a kosmicznymi orkami z Waaagh! Grimtoof. Do tego tu i ówdzie można znaleźć zaprzańców mrocznych bożków (vel Chaos), wędrowne plemiona najemnych xenos z rasy Kroot, czy nawet rejzy band Drukhari, Mrocznych Eldarów. I do tego całego kotła, na jedną z blisko dwudziestu albo i więcej różnistych planet zostaje wrzucony regiment – główny typ formacji IG – do którego należą bohaterowie graczy. W tym przypadku przerobimy kolejny (być może ostatni) etap batalii o planetę Skrynne – pograniczny świat porośnięty gęstymi lasami tropikalnymi. Dawniej uznawany za „cywilizowany/Civilised”, obecnie spadł do kategorii „dziki/Feral” z powodu inwazji orków, która strzaskała lokalną obronę, zrujnowała miasta i na całe lata zepchnęła tubylców w głąb dżungli. Niedawno Imperium powróciło z odsieczą, ratując sytuację od kompletnej klęski i stopniowo poszerzając ten wyłom. Od tamtej pory obydwie strony otrzymują posiłki i szykują się do ostatecznej konfrontacji (przynajmniej jeśli chodzi o tą konkretną planetkę). A jest o co walczyć: pod ziemią Skrynne znajdują się olbrzymie pokłady surowca promethium, paliwa lanego do baków i generatorów tak imperialnych, jak i orkowych. Czy BG i ich regiment pokonają Warbossa Tufgoba i pozyskają ten strategiczny zasób na potrzeby imperialnej kampanii? Technikalia W moim notesie znajdziecie trzy dokumenty: podstawę mechaniczną dla gier 1k100 Wh40k, tworzenie postaci do Only War oraz uzupełniające koncepcje mechaniczne. W oparciu o te poradniki kandydaci muszą klepnąć mechanikę postaci, którą MG następnie sprawdzi i skoryguje. Pomogą mu w tym mentorzy - doświadczeni gracze, którzy będą świecić przykładem i oferować pomocną dłoń. Na tej sesji przewiduję miejsca dla 2-3 mentorów. Obecnie mam ich już dwóch: Stalowy i Arvelus zgodzili się pomóc nam we wspólnej zabawie. Karty postaci proszę wysyłać wyłącznie jako Prywatną Wiadomość w następującym formacie. Nie przyjmę innych formatów. Ma to na celu utrzymać przejrzystość i małą „wagę” plików. Format jest częściowo wypełniony w ramach przykładu. Potrzebny jest także avatar postaci o szerokości dokładnie 200 pixeli. W systemie generacji postaci jest aż dwanaście Specjalizacji... i ze względu na mocno drużynową, nie-indywidualistyczną specyfikę gry przyjmę nawet i taką ilość graczy, ale max po jednym na Specjalizację. Ponadto, priorytetem są profesje gwardyjskie – jeśli zwalą mi się do rekruty sami „doradcy”, to grzecznie poproszę o zrobienie postaci gwardzistów. Specjalizacje i wstępna lista graczy: Gwardziści - Heavy Gunner, <- Seachmall - Medic, <- wolny (wcześniej Lua Nova, ale zrezygnowała poprzez PW) - Operator, <- Stalowy [mentor; karta gotowa] - Sergeant, <- wolny - Weapon Specialist, <- Lynx Lynx [karta gotowa] Support - Commissar, <- Alex Tyler [karta gotowa] - Ministorum Priest, <- Dhratlach [karta gotowa] - Ogryn, <- Arvelus [mentor; karta gotowa] - Ratling. <- Ribaldo - Sanctioned Psyker. <- Mi Raaz [karta gotowa] - Storm Trooper. <- Zell - Tech-Priest Enginseer. <- wolny W trakcie tworzenia postaci zauważycie, że są potrzebne bajery z regimentu – a regiment ten się albo tworzy, albo wybiera. My będziemy go tworzyć wspólnie, ale dopiero po zakończeniu rekrutacji. Więc na razie po prostu klepiecie KP, a potem naniesiecie poprawki wynikające ze specyfiki regimentu. Tu natomiast macie obrazki mogące stanowić inspirację oraz pogląd na to, jak ta Gwardia wygląda i z czym się mierzy. Ja osobiście uwielbiam klasykę. I w zasadzie tyle. Dopuszczone podręczniki: wyłącznie główny i errata v.1.0. Kolejka 3+1, czyli 3 dni dla graczy i 1 dla MG. Termin rekrutacji wstępnie ustalmy na piątek 23 lipca, z możliwością przedłużenia. Sama sesja potrwa ok. 2-3 miesiące max. Zapraszam do zgłaszania się i zadawania pytań.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 24-07-2021 o 07:59. Powód: Post-rekrutacyjna aktualizacja listy graczy. |