|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-09-2014, 09:09 | #1 |
Reputacja: 1 | [Komentarze][D&D 3.5 FR] Płatne od ogona W tym temacie będziemy komentować sesję, ewentualnie ustalać rzeczy, które tylko zaśmiecałyby wątek właściwej rozgrywki. Zanim rozpoczniemy grę, chciałem omówić kwestie czysto techniczne. Warto żebyście rzucili okiem na te parę punktów, bo znajdą się wśród nich odniesienia do mechaniki gry. 1.Wygląd postów Kształt graficzny postów jest mi zupełnie obojętny. Ważne, żeby były czytelne i nie dominował róż. Możecie podklejać linki do obrazków i muzyki, stosować kolory, kursywę, pogrubienie czy podkreślenie. Zostawiam to waszej inwencji. 2.Forumowe karty postaci Raczej dla waszej, niż mojej wygody. Ja bazuję na tym co zamieściliście na Myth-Weavers, ewentualnie podesłaliście w innym formacie. 3.Avatary Jak pisałem w pierwszym poście rekruty – są mile widziane, ale nie wymagane. Jeżeli nie macie obrazka, który by wam przypasował – wrzućcie cokolwiek co wam się spodobało i pozostaje w klimacie sesji. 4.Uzupełnianie ekwipunku To co jest zapisane na karcie znajduje się w waszym posiadaniu. Pilnujcie tego, gdyż w tym względzie jestem dość rygorystyczny. 5.Zmiany na karcie Zużycie magicznych przedmiotów, czarów na dzień, innych zdolności, czy spadek PW, to również wasza brożka. Do tego też przykładam uwagę, gdyż zapewnia to porządek w trakcie gry. 6.Awansowanie postaci Gdy tylko opowiadanko zostanie zatwierdzone przez wszystkich graczy (albo w poniedziałek) będziecie musieli awansować swoją postać na drugi poziom. Obowiązują tutaj takie same zasady jak przy tworzeniu postaci – odnosi się to w głównej mierze do podręczników. Co do PW możecie albo wziąć połowę kości wytrzymałości +1 punkt na nieparzystych poziomach, albo rzucić kostką. 7.Rzuty Wszystkie rzuty wykonuje MG – czyli ja. Chcecie bym zamieszczał wyniki w postach? 8.Zasady testów Powszechnie stosuję zasadę 10 oraz zasadę 20. Gwoli przypomnienia: jeżeli niepowodzenie w teście nie ma negatywnych skutków (tzn. “nic się nie dzieje”) i sytuacja nie jest stresująca (stado koboldów w tle jest sytuacją stresującą) możecie zamiast rzutu k20 wziąć dyszkę. Zasada 20 do tych wymagań dokłada odpowiednią ilość czasu. Jeżeli nie zadeklarujecie zastosowanie którejś z tych zasad, wykonuję normalny test. 9.Testy umiejętności Testy umiejętności stosuję na wniosek i z urzędu . Jeżeli chcecie wykorzystać swoją wiedzę, um. Sztuki przetrwania, czy też przeszukiwanie – możecie po prostu zadeklarować to w poście/komentarzach do sesji. Czasem będę testował umiejętności bez waszej woli, głównie wiedzę, spostrzegawczość i nasłuchiwanie. 10.Akcje typu swift i free, wykonywane poza inicjatywą Mechanika DnD 3.5 przewiduje takowe. Gramy jednak w PBF i każdorazowe czekanie na deklaracje gracza niemożebnie rozwlekłoby grę. Jeżeli któryś z was będzie dysponował taką akcją, zadeklaruje ją na zasadzie warunkowej (jeżeli kobold mnie trafi to korzystam z czegoś tam), albo post factum – i wtedy zaedytujemy wcześniejszego posta (kobol mnie trafił, ale wtedy użyłem czegoś tam). 11.Sporne deklaracje Przykład: trzech graczy deklaruje sięgnięcie po ten sam przedmiot. Kto podniesie go jako pierwszy? Ten, który wygra w teście zręczności. 12.Języki Jeżeli nie zadeklarujecie korzystania z innej mowy, porozumiewacie się we wspólnym. 13.Myśli Jeżeli nie zaznaczycie tego ~ tyldą, albo odpowiednim odnośnikiem: “- Ależ capi – pomyślał Rardas.”, albo nie skorzystacie z mowy pozornie zależnej, to wasza postać wypowiada dane słowa. Beware 14.Mechanika ogólnie Wydaje mi się, że estetyczniej byłoby schować mechanikę w ten sposób: Na ten moment to wszystko co przychodzi mi do głowy. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania – strzelajcie. Jak tylko ostatecznie potwierdzicie opowiadanko siadam do pierwszego posta i zaczynamy grę. |
13-09-2014, 18:09 | #2 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Ja tak już swoją opinię wyraziłem także akceptuję bez zastrzeżeń i już nie mogę się doczekać startu sesji
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
15-09-2014, 17:03 | #3 |
Reputacja: 1 | Trochę wcześniej niż zapowiadałem, ale uznaję opowiadanko za zatwierdzone. Tym samym rekrutacja zostaje ostatecznie zakończona, a sesja rozpoczyna się! Każda z waszych postaci otrzymuje 1000 PD i w związku z tym może awansować na 2 poziom (Rardas pozostaje na 1 poziomie, ale znikają wszystkie kary związane z EPP). Proszę jeszcze Morfika o kontakt via PW, ostateczną decyzję i uzupełnienie karty (w wiadomej mu sprawie ). Tak jak pisałem w organizacyjnym poście, możecie zdecydować się na połówkę kości wytrzymałości przy awansie, albo rzucić - tzn. dać mi znać, ja rzucam za was. Do pisania pierwszego posta siądę około 22:00. Nie wiem ile mi zejdzie, ale myślę, że do 24:00 zostanie wrzucony na forum. Do zobaczenia na Północy Wybrzeża Mieczy! |
15-09-2014, 20:01 | #4 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Osobiście poproszę połówkę rzutu kością na wytrzymałość.
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
15-09-2014, 22:41 | #5 |
Reputacja: 1 | Ja mam jedno pytanie jak robi się belkę ukryj? Kiedyś to wiedziałem, teraz wyleciało mi to zupełnie z głowy.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
15-09-2014, 23:06 | #6 |
Reputacja: 1 | Jeżeli tak - to [spoiler] Pierwszy post wisi. Standardowo proszę parę słów o wyglądzie postaci na wstęp. Czekam na wasze posty! A jeszcze pytanie ode mnie: - jak zrobić listę MG i graczy? (awatary, karty postaci i inne bajery) |
15-09-2014, 23:43 | #7 |
Reputacja: 1 | Powinieneś mieć na belce w opcjach narzędzia otwórz zamknij sesję, wtedy masz możliwość ustawienia ilu graczy ilu mg, ustawiaj standardowo 8 graczy. Jeśli nie masz to pytanie do Kerma jak to zrobić inaczej
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
16-09-2014, 00:03 | #8 |
Reputacja: 1 | Cóż chyba się udało. Obrazki widać? Korzystam z pierwszego lepszego hostingu z googli. |
16-09-2014, 00:35 | #9 |
Reputacja: 1 | Widać wszystko prawidłowo, zasada jest prosta jeśli ty coś widzisz to inni również to zobaczą. Jeśli podoba ci się sposób obrazowani który stosuję w swojej sesji oraz mój awek w posatci karty to podeślij lub podaj link do obrazu a ja już go przystosuje i skonwertuje do jednej wielkości. W ten sposób wszystko będzie jednej wielkości..
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
16-09-2014, 14:01 | #10 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Ja tylko nie wiem jak wy robicie takie małe a czytelne avatary gdyż z mojego po konwersji wyszło niemalże nieczytelna zbitka pikseli
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |