|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-01-2017, 16:10 | #1 |
Reputacja: 1 | [Materiały] S&S Tom Pierwszy Mapa Goryczy: Legenda a4 - kajuta oficerów a5 - kajuta kapitana a6 - ładownia Ciekawoski: Są tu balisty, które w przypadku bitwy wyciągane są na pokład. Są tu też klatki ze świniami. Te często wydostają się i biegają jak dzikie po ładowni. Do przedniego masztu przykuty jest tutaj jakiś upośledzony potężny mężczyzna. Większość czasu śpi i dlatego nie rzucał się w oczy, ale czasem robi sporo hałasu wykrzykując jakieś głupoty. a7 - sypialnia kucharza i kwatermistrza a8 - kambuza a9 - magazyn kwatermistrza (składzik) Ponoć za dnia (i dla znajomych kwatermistrzyni może i później) otwarty na "zakupy" a10 - dolna ładownia wykorzystywana jako sypialnia, pod ścianami blisko hamaków właścicieli są skrzynie ze słabo wyglądającymi zamkami. Najlepsze hamaki - te blisko dziobu (i wyjścia na górę) zajęte są przez ludzi Scourge'a. Dalej, według hierarchii. Obecnie wolne są tylko te zupełnie na rufie, wychodzenie z rana wymaga przeciskania się przez wszystkich innych albo poczekania na swoją kolejkę. Są skrzynie nie zajęte do wzięcia, ale te nie mają zamków, zapewne trzeba kupić je w składziku. a11 - zęza - najbardziej śmierdzące i obrzydliwe miejsce na pokładzie, to tam spływają wszystkie "płyny" z pokładów statku. Na pokładzie łatwe do zdobycia i powszechne (brak testu) są następujące materiały: świece łojowe, latarnie (na te świece), liny, woda, grog (legalnie tylko wieczorem), worki, kawałki płótna, gwoździe, dzbany, kubki, dziegieć (smarowidło między innymi do impregnacji), kamienie do szorowania pokładu. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 22-01-2017 o 16:27. |
22-01-2017, 16:13 | #2 |
Reputacja: 1 | Załoganci "poboczni". Od tych sprawiających wrażenie najmniej psychopatycznych do wstępnie najbardziej niemiłych :d Ambrose Rybieflaki - kucharz, człowiek indifferent > helpful Grok - pół-orczyca, kwatermistrz indifferent > helpful Conchobhar - gnom indifferent > friendly Rosie - niziołka indifferent > helpful Barefoot Samms Toppin (CG female human): a former fisherwoman from the Sodden Lands who never wears shoes; job: rigger; initial attitude: indifferent > helpful Giffer Tibbs (NG nmale gnome): a bedraggled gnome with one eye; job: swab; initial attitude: indifferent > helpful. Jack Scrimshaw (N male human): a young lad talented at scrimshaw; job: swab; initial attitude: indifferent. > Nie żyje “Ratline” Rattsberger (N male half ling): a rat-faced half ling with long arms and three missing fingers; job: rigger; initial attitude: indifferent. > Nie żyje Tilly Brackett (N male human): a joker who likes his rum; job: swab; initial attitude: indifferent > unfriendly. “Badger” Medlar (N female human): an older woman who shaves her gray hair into stripes; job: swab; initial attitude: unfriendly. > Nie żyje Shivikah (N male human): a very tall Mwangi exslaver; job: swab; initial attitude: unfriendly. Aretta Bansion (NE female human): a bad tempered exharlot ; job: swab; initial attitude: hostile. Fipps Chumlett (NE male human): a fat, pushy bully with a shaved head; job: swab; initial attitude: hostile. > Nie żyje Jaundiced Jape (CE male half-orc): a humorless, greedy half-orc ; job: swab; initial attitude: hostile. Maheem (LN male human): a big Rahadoumi with a permanent scowl; job: rigger; initial attitude: hostile. Syl Lonegan (CE male human): an unhinged murderer who fled to sea to escape the gallows; job: rigger; initial attitude: hostile. Tam “Narwhal” Tate (NE male human): an old friend of Master Scourge with a large, ugly nose; job: rigger; initial attitude: hostile. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 12-03-2017 o 14:49. |
22-01-2017, 16:18 | #3 |
Reputacja: 1 | Akcje na statku Każdego dnia naprawdę skutecznie można wykonywać tylko jedną dzienną i jedną wieczorną. Nocne są opcjonalne bo wiążą się z ryzykiem i dodatkowym rzutem na zmęczenie. Akcje dzienne 1. Pilna praca - w dzień nie robi się nic poza pracą i za to zyskuje +4 do związanych z nią testów. 2. Praca + gadanie - do pracy nie dostaje się żadnych modyfikatorów i za to można rozmówić się trochę dłużej z jakimś NPCem i próbować zmienić jego nastawienie bądź poprosić o przysługę. 3. Praca + skradanie się - brak modyfikatorów do pracy i szansa na zrobienie czegoś szybkiego i niedozwolonego na pokładzie (z wyjątkiem otwierania zamków). 4. Praca + zakupy - minus dwa do testów pracy, ale za to można zajrzeć do kwatermistrza, ciężko na nią trafić, więc złapanie go zajmuje trochę czasu. 5. Miganie się - minus dwa do testów pracy i za to można zrobić coś nielegalnego (w teście z tym związanym można wziąć +10 zamiast rzutu). Dodatkowo jednak trzeba rzucić na stealth by zobaczyć, czy nie zostaliśmy wykryci. Akcje wieczorne 1. Wzięcie udziału w zawodach i zabawach. 2. Opowiadanie historii - próba wpłynięcia na załogę fajną piracką opowieścią! 3. Długa pogaducha - intensywna rozmowa z NPCem w celu wpłynięcia na niego/wyciągnięcia informacji/ wyproszenia przysługi itp. Akcje nocne - podejmowanie się ich uniemożliwia odzyskanie czarów i pozbycie się stanu fatigued, dodatkowo wiążą się z rzutem na potencjalny fatigued, więc jak ktoś już jest zmęczony, podejmie się takiej akcji i nie wykona testu, może dostać znacznie poważniejszy status exhausted 1. Skradanko - Możemy zrobić coś ogólnie niemile widzianego poza włamaniem do skrzyni/zamkniętej kajuty i w teście zastąpić rzut kostką +20!. Za to jednak możemy zostać wykryci jeśli nie zdamy testu stealth. 2. Kradzież! - Zorganizowane włamanie do skrzyni albo pomieszczenia. Znowu rzut na stealth by nie zostać przyłapanym. 3. Cokolwiek innego, co nie da nam się wyspać i będzie trwało w nocy. Przy każdym rzucie, który wiąże się z rzutem na stealth można dokoptować sobie drugiego gracza, który będzie stał na czatach/odwracał uwagę, co daje +5 do rzutu na stealth przy nielegalnych działaniach. Oboje wtedy muszą wybrać w tej porze dnia tę samą akcję. Każda "akcja" trwa tak długo, bo symbolizuje całą długotrwała akcję. Trza wyczekać na odpowiedni moment, poczekać aż dana osoba będzie mogła do nas bezpiecznie podejść nie narażając się na karę itp. Zawsze gdzieś się ktoś kręci kto przeszkadza, dlatego pozornie można codziennie poza pracą zrobić tak "mało". Oczywiście można zagadać coś szybko do jakiegoś npca, ale wymienione akcje właśnie przez długotrwałość dają znaczniejsze i długotrwałe wyniki. By wpływać na npców możecie używać wszystkich trzech umiejętności socjalnych: dyplomacji, intimidate (przekonujecie drugą osobę do tego, że jesteście potężni,wartościowym, silnym sojusznikiem, albo po prostu że trzeba się was bać), blefu (by zdobyć zaufanie opowiadając stek bzdur, najlepiej by było nie do odkrycia na pokładzie). Wszystkie te umiejętności na zasadach scenariusza działają tak samo, czyli jak dyplomacja według zasad podstawowych. Pozwalają zmienić nastawienie npców. Tak wyglądają poszczególne stopnie nastawienia do was jako grupy: Starting Attitude Diplomacy DC Hostile 25 + creature's Cha modifier Unfriendly 20 + creature's Cha modifier Indifferent 15 + creature's Cha modifier Friendly 10 + creature's Cha modifier Helpful 0 + creature's Cha modifier Bliscy pomagierzy Scourge'a są raczej unfriendly albo hostile, a większość pozostałych marynarzy indifferent, . Możecie używać tego mechanizmu, by wpływać na każdego poza oficerami. Dziennie możecie maksymalnie raz spróbować zmienić nastawienie NPCa do was i raz próbować namówić go na jakąś przysługę (oczywiście, gdy wybierzecie odpowiednie akcje). Dodatkowo warto zauważyć, że u niektórych npców można wejść na wyższy poziom przyjaźni bez rzutów, a jedynie znajdując ich czuły punkt. Coś zrobicie, a oni was polubią, proste. Sztuka by dowiedzieć się co na kogo działa. Wskazówki będą się pojawiać. Tego typu fabularna zmiana nastawienia na liczy się do dziennego limitu prób takich akcji. Gdy już ktoś będzie friendly albo nawet helpful możecie ich wykorzystywać, według tej tabelki: Give simple advice or directions –5 Give detailed advice +0 Give simple aid +0 Reveal an unimportant secret +5 Give lengthy or complicated aid +5 Give dangerous aid +10 Reveal an important secret +10 or more Give aid that could result in punishment +15 or more Additional requests +5 per request Posiłki odbywają się z rana (szybki suchar, czy co tam jest w łapę) i wieczorem. Po Krwawej Godzinie. Do tego wszystkiego dochodzą zdarzenia specjalne - związane z fabułą. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 05-02-2017 o 11:43. |
24-01-2017, 14:24 | #4 |
Reputacja: 1 | Kinkubus/Dziewczyna Ryba [3850xp] Undine/ Gunslinger [Bolt Ace] STR: 10 [—] DEX: 19 [+4] CON: 14 [+2] INT: 12 [+1] WIS: 18 [+4] CHA: 10 [—] Języki: Common, Aquan, Auran BAB: +3 Melee attack +3 / ranged attack +7 CMB +3/CMD +17 Saves: Fort +5, Ref +6, Will +5 HP [d10+2]: 28 (-10)(-8lv) Initiative: +4 Feats: Rapid Reload, Point blank Racial: Energy Resistance: Cold 5, Acid Breath Class: Grit 4, Sharp Shoot (1G), Dodge, Vigiliant loading, Nimble (+1AC), pistol-whip, g. initiative, shooter's resolve Skills [skill ranks/lev: 4 +1int +1class]: Acrobatics (10), Climb (4), Disable Device (11), Perception (10), Sleight of Hand (8), Swim (12), Heal (8), Intimidate (4), Prof sailor (8), Craft weapons (5), Bluff (4), Survival (8) Traits: Criminal (disable device), Iron Liver (+2 Fort vs poison, +4 vs alcohol) Autumn/Błękitna Perła [3850xp] Merfolk/Sorcerer [Aquatic] STR: 10 [—] DEX: 15 [+2] CON: 14 [+2] INT: 16 [+3] WIS: 10 [--] CHA: 20 [+5] Języki: Common, Aquan, Aboleth, Aklo, Elven BAB +1 Melee attack +1 / ranged attack +3 CMB +1/CMD 13 Saves: Fort +3, Ref +3, Will +3 HP [d6+2]=20 (-9) (-6lvl) Ini +2 Feats: Combat Casting, s. focus (evocation) Racial: Low light, legless, +2 armor, amphibious Class:Water blast, bloodline wildblooded (+ 1 CL w wodzie) Skills [2 + 3 +1clas] Bluff (12), Intimidate (12), Knowledge Arcana (9), Spellcraft (9), Swim (14), UMD (11) Traits: Fast Talker, Omen 0 D. lights, d. magic, m. hand, r. magic, mending 1 (7/day) Grease, Magic missile, Mager Armor, H. Push Krieger/Sand dan Dirn [3750xp] Człowiek/Wizard [conjurer - teleportation] STR: 9 [-1] DEX: 14 [+2] CON: 16 [+3] INT: 20 [+5] WIS: 14 [+2] CHA: 7 [-2] Języki: Common, Elven, Draconic, Cyclops, Infernal, Necril BAB: +1 Melee attack 0 / ranged attack +3 CMB 0/CMD 12 Saves: FORT +4 / REF +3 / WILL +5 HP [d6+3]: 26 (-1) (-9 lvl) Ini +2 Feats: Augment Summoning, s. summoning, Spell Focus (Conj) Class: Forbidden schools: Divination, Necromancy, Summoner's Charm, Shift Skills [skill ranks/lev: 2+5(INT)]: Cr (Alchemy) +10, Knowledge (Local, History, Religion) +9, Knowledge (Nature, Planes Arcana) +11, Scraft +11, Pr. Sailor +6, Appraise +9, Swim +1, Perception +5 Traits: Ancient Explorer, Adopted (Tieflings) 0 (4+1)= Message, Spark, Mage Hand, Acid Splash 1 (4+1)= Grease, Sleep, Summon Monster, Color Spray*, Mage Armor, Enlarge Person, Silent Image, Charm Person, I. Healing****, Touch of the sea. 2 (2+1) = Inivisibility **, s. monster II* Icarius/Taloman [3850xp] Hobgoblin/Ranger STR: 14 [+2] DEX: 18 [+4] CON: 16 [+3] INT: 14 [+2] WIS: 14 [+2] CHA: 12 [+1] Języki: Common, Goblin, Orcish BAB +3 Melee attack +5 / ranged attack +7 CMB +5/CMD 19 Saves: FORT +6 / REF +7 / WILL +3 HP [10+3]: 36 (-10) (-10lvl) Ini +4 Feats: Point-Blank shot, rapid shot, precise shot Racial: Darkvision, Fearsome Class: Enemy (Hu), Track, W.empathy, Terrain (Jungle), Endurance Skills [6+2]: Perception (9), Stealth (9), Climb (7), Initimidate (12), Swim (8), Knowledge Nature (6), Survival (8), profession sailor (9), Heal (6), Diplomacy (4) Traits: Traits: Besmara's Blessing, Buccaneer's Blood Ostatnio edytowane przez Tadeus : 12-03-2017 o 00:49. |
05-02-2017, 08:53 | #5 |
Reputacja: 1 | ZBROJOWNIA:
Ostatnio edytowane przez kinkubus : 30-03-2017 o 08:08. |
06-02-2017, 02:02 | #6 |
Reputacja: 1 | Stan konta Sanda:
__________________ Originally Posted by The Giant Fantasy literature is ONLY worthwhile for what it can tell us about the real world; everything else is petty escapism. Ostatnio edytowane przez Krieger : 07-04-2017 o 04:30. |
06-02-2017, 10:13 | #7 |
Reputacja: 1 | Stan konta Perły:
Łup wspólny:
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 26-03-2017 o 22:03. |
06-02-2017, 17:34 | #8 |
Reputacja: 1 |
Ostatnio edytowane przez Icarius : 30-03-2017 o 18:35. |
06-02-2017, 19:15 | #9 |
Reputacja: 1 | Pula skarbów: Schowek Cogwarta: potion of sanctuary potion of cure light wounds Scrolle: Jump, Icicle dagger, Hideous laughter 2 rubiny |
18-02-2017, 18:34 | #10 | |
Reputacja: 1 | Zasady walki pod wodą: Cytat:
| |