05-11-2012, 19:06 | #11 |
Reputacja: 0 | Pytania uwzględnię w swoim poście, mam taką koncepcję aby brnąć w sesji do przodu i pokazać jak najwięcej. Nie chcę aby 3 posty co może się przełożyć na 12 dni były tylko o posiedzeniu w karczmie. Tak więc dobrze, że nie masz zwyczaju kierowania npc’ami bo to trochę dla Mistrza Gry trochę konfundujące. Sam się dopiero uczę bo to moja pierwsza sesja i nie wiem czy niektóre moje koncepcje i inicjatywy będą dobre jak np. walka w kolejnym poście do której prawdopodobnie dojdzie ( wy o tym zdecydujecie ) Mój post pojawi się raczej jutro. |
05-11-2012, 19:44 | #12 |
Reputacja: 1 | Nie mam nic przeciw gnaniu naprzód, ale też nie lubię osobiście jeśli MG podejmuje decyzje za moją postać. Tz. do kompanii (z oczywistych względów scenariuszowych) moja postać dołączy, ale fajnie jak jest szansa zapytania o jakieś szczegóły, albo wynegocjowanie indywidualnych ustaleń, lub odgrywanie postaci. Scena zawiązania drużyny/negocjacji warunków zlecenia, to jedna z ważniejszych scen scenariusza moim zdaniem, a domyślam nie mieliśmy nawet możliwości zapytania kogo i dlaczego ratujemy. Np. moja postać nie działa na zasadzie masz 20sz, zamknij się i okradnij tamtą staruszkę. Może np. złotym środkiem było by w takich momentach, gdybyś np. napisał w komentarzach coś w stylu. "ok, w następnym poście lecimy do przodu. Jak ktoś chce coś dodać/sprawdzić/dowiedzieć się na tej lokacji ma czas na pytania, albo posta do jutra." I kto by chciał to by zrobił jeszcze jakieś deklaracje czy podobne czynności. Co ty na to? EDIT Mam prośbę, edytując posta, piszcie powód edycji. Tz. Jak poprawiacie błędy to, wystarczy Błędy, albo interpunkcja, czy coś w tym stylu. chodzi o to, czy poprawiacie błędy, czy zmieniacie treść. Bo osobiście jak widzę edycje pod postem, po tym jak go czytałem, to nie wiem czy nie zmieniła się wypowiedz, albo akcja i czytam chcąc nie chcąc jeszcze raz. Ostatnio edytowane przez deMaus : 05-11-2012 o 20:50. |
05-11-2012, 22:09 | #13 |
Reputacja: 0 | Ok, to dobry pomysł, także jeśli ktoś chce zadać pytania Hundosowi, rozejrzeć się po karczmie lub wykonać jakiś ruch ma czas do jutra do wieczora, tak dajmy na to do 18. |
06-11-2012, 15:50 | #14 |
Reputacja: 1 | Genialna nutka ^ ^ polecam, Ja mam pytanie do Hundos'a : D ~Kiedy wyruszamy ? Tak pytam bo nie żeby coś ale na całą podróż mam tyko jeden dzień : D Z niecierpliwością czekam na dalszą część ^ ^
__________________ "Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą" |
06-11-2012, 21:55 | #15 |
Reputacja: 0 | Nie wiem czy dobrze zrobiłem ta mapkę, to się okaże, tak w ogóle to tak na próbę aby zobaczyć jak mapki się sprawdzają. Tą walkę można było rozegrać w samym strorytellingu ale chciałbym aby każdy zobaczył jak wygląda to na polach z samą mechaniką. Mam nadzieję że nic nie poknociłem. Tak z pozostałych zasad to macie 3 fuksy, dzięki którym możecie powtórzyć nieudany rzut kością. A tu statystyki przeciętnego kretoszczura: Cechy: duch k6, siła k4, spryt k4, wigor k6, zręczność k6 Umiejętności: Odwaga k4, Skradanie k6, Spostrzegawczość k6, Walka k6, Tempo:5 Obrona: 5 Wytrzymałość 4 Rozmiar – 1. |
08-11-2012, 11:51 | #16 |
Reputacja: 1 | Atak za pomocą trzech pocisków (2k6). rzut na czar Kostnica na kości figury 1 więc nawet nie podaję linku. dmg pociski Kostnica Kostnica Kostnica Zakładam, że nie jest to figura więc padł. Zależnie co jest w sakwie, raczej będę chciał się to zabrać. Ostatnio edytowane przez deMaus : 08-11-2012 o 11:55. |
08-11-2012, 15:11 | #17 |
Reputacja: 0 | Wytłumacz mi, rzuciłeś k10 za spryt, a drugie k10 za umiejętność magię?, myślałem że przy teście umiejętności rzuca się tylko za umj. magia. |
08-11-2012, 15:39 | #18 |
Reputacja: 1 | Tak. Bo zawsze tak grałem, nawet pod człowiekiem z gramela, ale mogłem zapytać. Jest to logiczne z tego powodu, że ktoś kto np. ma k8 zręczności i k4 walki jest dobry, i na pewno lepszy niż ktoś kto ma k4 zręczności i k6 walki, ponieważ ma dużo lepszy refleks i jest o wiele zręczniejszy. A testując tylko umiejętność wychodzi, dokładnie na odwrót. Jeśli jednak powiesz, że wolisz testować tylko umiejętność to ok, wtedy pierwsza kość miała 7 więc wynik taki sam. |
08-11-2012, 15:53 | #19 |
Reputacja: 1 | Ciekawa sesja jestem ogromnym fanem Savage Worlds i niezmiernie się cieszę, że ktoś w końcu zaczął tu robić sesje z tą mechaniką Tak z ciekawości, z tego co wiem, to przy zaklęciu pocisk wykonuje się test rzucania zaklęcia za każdy z osobna, a tutaj widziałem dwa i teraz się zastanawiam, czy to jakieś dodatkowe k10 od przedmiotu, czy drugi test :P Nie łapie trochę jeszcze kostnicy, ale będę wdzięczny jak mi ktoś to wyjaśni I widzę, że darowaliście sobie karty jako inicjatywę ------- Teraz doczytałem nowe posty. Jeżeli chodzi o uwagę co do tego, że osoba np ze zreką k8 i walką k4 jest lepsza w walce niż ta z k4 zreki i k6 walki to niestety nie dokońca jest trafna. W zasadach już jest ujęta ta różnica przez to, że aby mieć te k6 walki przy k4 zręczności trzeba wydać 2 punkty za każde rozwinięcie umiejętności powyżej cechy. Mówiąc obrazowo, skoro jestem mało zręczny to wytrenowania się przeze mnie w walce wymagało ode mnie znacznie więcej wysiłku niż u innych, których refleks już wczęsniej był świetny. Cechy główne są raczej wyznacznikiem ogólnych cech i predyspozycji do pozostałych rzeczy. Dla innego przykładu można się zastanowić, czy akrobata wychowany w cyrku, który trenował kilka dni walkę na automatach video (zr k12 walka k4) na pewno wygrał by z kolesiem w walce wręcz, z którego śmiali się w szkole, że ma dwie lewe ręce i postanowił się zemścić ćwicząc sztuki walki całe dalsze życie (zr k4 walka k12). Poza tym refleks postaci jest testowany w wielu innych przypadkach, np gdy bohater wstrzymuje akcje i chce zareagować w akcji przeciwnika przetestuje zręke i wtedy ten toporniejszy dostanie pierwszy. Co do przykładu z akrobatą i mistrzem sztuk walki to mechanicznie koszt rozłoży się tak iż akrobata za zrękę i walkę zapłaci w sumie 6 punktów natomiast karateka za swoje mistrzostwo opłacone potem i bólem zapłaci 14 punktów mam nadzieję, że widać w tym jakiś sens.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 08-11-2012 o 16:06. Powód: aktualizacja |
08-11-2012, 16:08 | #20 |
Reputacja: 1 | Podręcznik nie definiuje, a że jest brawurowy, to w moim odbiorze rzucasz raz. Sam jak prowadzę, to gracze rzucają za każdy cel. Czyli jeśli 3 w jednego przeciwnika, to jeden test trafienia, jeśli w dwóch to dwa itp. Osobiście czekam na decyzję MG, jak testujemy, i ile. Jeśli za każdy pocisk osobno, to mogę dorzucić w kostnicy jeszcze jedną k10. Jeśli jeden rzut, pierwszy wynik, jako pierwszy rzut. |