08-11-2012, 16:23 | #21 |
Reputacja: 1 | Nie pamiętam jak jest w starszych podręcznikach aczkolwiek w zasadach delux, czyli najaktualniejszych (można je znaleźć tutaj http://wydawnictwogramel.pl/download...tch_2.0_bw.pdf) na stronie 40 jest jaśniej wyjaśnione zaklęcie pocisku. Dokładniej zaś fragment "Atak przeprowadza się jak strzał z broni automatycznej, ale bez minusów za serię – mag rzuca po prostu kostką umiejętności nadprzyrodzonej za każdy pocisk i z osobna porównuje je z PT trafienia." Ale jak już wspomniałeś jedną z wielu zalet SW jest elastyczność i można grać po swojemu. Dla mnie zaklęcie pocisku zawsze będzie budzić kontrowersje :P
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
08-11-2012, 16:44 | #22 |
Reputacja: 1 | Fakt, pocisk jest totalnie przegiętą mocą początkową. W kombie z przewagą czarodziej. |
08-11-2012, 16:54 | #23 |
Reputacja: 0 | Patrząc na wasze karty sądzę że pozostaniemy przy jednym rzucie , a konkretnie rzucie na umiejętność. Z tego względu, że dajmy na to przy postaciach walczących wręcz, rzucali by przy teście czy wyjdzie im atak, kością za zręczność i za walkę ( co się sumuje jak dobrze rozumiem? ) co średnio by dawałoby 8 i by trafiali, a ja chcę wprowadzić nieco grozy i paniki , bo może cięcie mieczem źle pójdzie i trafi w powietrze. Jako że jest to moja pierwsza sesja to chciałbym żebyśmy trzymali się zasad aby dla każdego były jasne, tak więc za każdy pocisk się rzuca kością czy trafi i jak mówi podręcznik dodatkowe pociski nie powodują kar do rzutów, Nie wiem DeMaus czy chcesz od nowa rzucać, czy nie, bo pierwsze trafienie ( 7 i damage 6 ) mogę ci uznać. |
08-11-2012, 17:03 | #24 |
Reputacja: 1 | Ok, może być to co jest, nie zmienia to efektu, z tego co rozumiem. Pytanie czy w takim razie mogę sobie jeszcze przebudować kartę, skoro cechy się nie liczą przy niczym poza testowaniu umiejętności improwizowanych, chciałbym dokonać kilku zmian. |
08-11-2012, 17:15 | #25 |
Reputacja: 0 | Jeśli chodzi o efekt że kretoszczur nie żyje to zmienia,bo to blotka z wytrzymałością 4 a ty trafiłeś go jednym pociskiem 6, więc na ten moment istota jest w szoku. Co do karty, to możesz zmienić. |
08-11-2012, 17:20 | #26 |
Reputacja: 1 | O, widzę, że już po walce.. Czyli mam opisać tylko akcję Theodora, i to, że bez celu podbiegam bliżej? Uh, mam nadzieję, że przy następnej potyczce zdążę chociaż kogoś zdzielić moim cepem.
__________________ Jeśli jest ciężko to znaczy, że idziesz w dobrą stronę. |
08-11-2012, 17:53 | #27 |
Reputacja: 0 | Jeszcze nie po walce. Kretoszczur ma 4 punkty wytrzymałości, ale jak każda blotka ginie po przebiciu, czyli po uzyskaniu 4 więcej, (czyli 8 ), na razie jest w szoku. Zależnie czy Theodorowi uda się po pokonać, możecie jeszcze z nim walczyć (podaje przykład - podbiec sprintem i walnąć obuchem ) Tak czy owak trzeba poczekać na post DeMausa. |
08-11-2012, 17:56 | #28 |
Reputacja: 1 | Pierwsze trafienie 8 dmg 8 Drugie 11 dmg10 Trzecie 18 dmg 9 Powinno teraz starczyć. Powtórzyłem te rzuty, bo zależało mi na zabiciu bestii, a skoro bez powtarzania, dałbym go tylko w szok to... |
08-11-2012, 20:02 | #29 |
Reputacja: 1 | Nie chce wyjść na psującego zabawę mechanicznymi bzdetami, ale bardzo mnie dziwi skąd w tym teście tyle k10 :P jeśli poza kością czarowania ten drugi rzut to dodatkowa kość figury to nie łapie czemu ma k10, chyba, że jest jakaś przewaga która podwyższa kość figury z k6 na k10 w czarowaniu. Może to też co innego niż kość figury tylko nie ogarniam z góry przepraszam w takim wypadku. W każdym razie jeśli to nie przewaga ani nic to standardowo kość figury zawsze wynosi k6 A co do tego, że cechy przydają się tylko do improwizacji, to nie ma co się tak załamywać. Taka prawda, że testy cech są dosyć częste, szarpiesz się z kimś test siły, unikasz wybuchu test zręki, wstrzymywanie akcji, test zręki, walki na siłę woli wykorzystują ducha i spryt, już nie mówiąc o testach ducha do wyjścia z szoku To i tak tylko testy uwzględnione w głównych zasadach, jednak dodając do tego mase innych sytuacji, łatwo pożałować niskiej cechy. Będzie trzeba coś cięższego przesunąć, albo nieść więcej rzeczy i będzie cienko bez siły, ktoś was zwiąże albo schwyta i nici z wyswobodzenia bez zręki albo siły. Traficie na jakieś zagadki i bez sprytu pewnie nici z podpowiedzi od MG hehe niski duch i sikasz po gaciach jak cie ktoś wystraszy albo zrani, no a niski wigor to już czysta logika, że Cie dziecko z piąchy może połamać No i tak jak już pisałem wczęśniej jak masz siłe na k6 a wspinaczke chcesz na k8 to płacisz za nią 1 punkt za k4, 1punkt za k6, ale już 2 punkty za k8 bo Twoje ciało "nie jest do tego stworzone" tak oczywiście jest z każdym skillem zależnym od danej cechy.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
08-11-2012, 20:09 | #30 |
Reputacja: 1 | Co do testów to k10 to testy czarowania (nie rzucałem kością figury, kiedy zdałem test umiejętności, bo nie chciałem zaciemniać wyników na kostnicy) 2k6 to dmg. Co do cech to tak, wiem i zgadzam się, ale rozmieszczałem je pod testy, teraz może to zmienię. Choć postać nadal wydaje mi się bardzo optymalna. Muszę pomyśleć o tym jutro. |