|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
18-10-2021, 14:51 | #101 |
Reputacja: 1 | FAKTY O ŚWIECIE: Świat Trast – Trast jest światem przypominającym realia średniowieczne z odrobiną magii z pespektywy szarego człowieka. Większość ludzi nie podróżuje i zajmuje się swoimi sprawami więc nie zdaje sobie sprawy z tego co czyha w świecie. Magowie nie są zbyt częstym widokiem, chociaż w każdym z centralnych miast są akademie magii więc sztuka ta nie jest obca w królestwie. Magiczne bestie istnieją w królestwie ale nie są zbyt częste. Wiele z nich została wypleniona setki lat temu gdy powstawały królestwa. Głównym zagrożeniem w świecie są rozumne humanoidalne istoty (głównie ludzie, w mniejszości elfy, krasnoludy, niziołki i gnomy. Bardzo rzadko też pół orkowie przy czym orków traktuje się bardziej jako mieszkańców Czarnolandu spaczonych przez demony), oraz dzikie zwierzęta. Dystyntia– Miasto-państwo istniejące od przeszło 500 lat. Tu zaczynaliście . Sąsiaduje z krainami Fjordstem (zimnymi, dzikimi regionami, pełnymi niewielkich barbarzyńskich klanów), Nasturcją (szlacheckim królestwem, podobnie rozwiniętym do Dystynii) i Czarnolandem (mrocznymi, wulkanicznymi ziemiami skażonymi w przeszłości demoniczną mocą. Niegdyś piękna prosperująca kraina należąca do Dystyntii, spaczona i wypalona do cna). Wszystkie krainy znajdują się na kontynencie zwanym Trastem. Dystyntia jest potężną, prężnie prosperującą krainą. Niestety mocno ucierpiała podczas wojny z Fjordstem gdy klany postanowiły się zemścić za brak wykonania obietnicy bogactw jakie mieli otrzymać w zamian za wspólną walkę z Dystyntią, gdy przez krainę zaczęły przetaczać się demoniczne hordy z Czarnolandu. Nasturcja również zachowała neutralność zakładając, że hordy powstały na terenach Dystyntii i to problem ich mieszkańców. OPM – Organizacja Porządkowa Miasta. Jeszcze około 50 lat temu w Dystyntii istniało wiele organizacji porządkowych. Rycerstwo, straż miejska, prywatna ochrona. Mniej więcej wtedy wybuchła wojna z sąsiednim państwem-miastem Fjordstem. Była to bardzo wyniszczająca wojna. Pod jej koniec każdy kto był w stanie walczyć z regionu był wcielany do armii (przynajmniej Ci których udało się do tego zmusić). Zakon kolczastej róży był jednym z zakonów które przodowały w bitwach. Wojnę ostatecznie wygrała Dystyntia. Ludzie mogli wrócić do swojego życia, jednak siły wojskowe były tak przetrzebione, że postanowiono stworzyć jedno ugrupowanie zrzeszające wszystkich którzy są chętni i zdolni do ewentualnej walki. Władza nad organizacją została scentralizowana. Zakony nadal zachowały niezależność, będąc jednocześnie członkami OPMu na wyższym szczeblu. Od tamtej pory OPM zajmuje się wszystkimi sprawami które mogą wymagać jakiejkolwiek interwencji z użyciem ewentualnej siły w imieniu Lorda i panującego w Dystynii prawa. Całą resztę państwa-miasta i należących do niej okolic pozbawiono broni tak by po pierwsze wzmocnić zasoby organizacji a po drugie szybko rozprawiać się z każdym kto ją posiada a nie powinien. Zyskano w ten sposób bardzo dużą kontrolę nad społeczeństwem. Niestety wiele osób odczuło to dość brutalnie. Członkowie OPMu mają bardzo duże możliwości i zazwyczaj egzekwują je z użyciem siły bezpośredniej. Po co rozmawiać, jeśli można dać komuś przez łeb. Niestety żołd dla wielu członków OPMu jest na tyle niski, że nadal profesja złodziejska nie przestała być intratnym interesem. Ludzie w większości miejsc podchodzą do członków OPMu z nieufnością i brakiem wiary w to, że organizacja zrobi coś dla prostych ludzi (najczęściej mają racje). Do organizacji należą osoby z najróżniejszych warstw społecznych. Gdy wielu znamienitych rycerzy zostało wybitych w wojnie, do armii zrekrutowano wielu najemników i rzezimieszków. Aktualnie tego typu osoby tworzą trzon organizacji. Organizacja posiada podstawową, znaną Wam hierarchię licząc od dołu: Rekrut->Sierżmistrz->Kapertan->Mistrz Zakonny->Lord Jeśli macie jakieś jeszcze pytania odnośnie świata to dajcie znać Fragment mapy który posiadacie na potrzeby misji wraz z zaznaczonymi, nowo poznanymi informacjami - https://ibb.co/k2tmbGy
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
19-10-2021, 14:34 | #102 |
Reputacja: 1 | Zostawiłem chwilę innym na ewentualną wypowiedź. Postaram się dzisiaj albo jutro wrzucić mapkę walki i inicjatywę Jeśli faktycznie tak wolicie, będzie mogli opisać kilka planowanych przez siebie akcji żeby przyspieszyć walkę. Możemy też postarać się parę dni odpisywać dynamiczniej po prostu. MAPA STARCIA: https://ibb.co/J71Pk9w Inicjatywa: 1.Gawron 2.Tristan 3.Seavel 4.Wilki 5.Sir Ladyn
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 19-10-2021 o 20:05. |
19-10-2021, 21:44 | #103 |
Reputacja: 1 | Jest czas na ostatnie słowa? Jakby przemowa zadziałała to byłby legendarny wyczyn W razie co to i fuksa bym nie pożałował |
20-10-2021, 10:22 | #104 |
Reputacja: 1 | Spaliłem Ci fuksa na przekonywanie w ramach savegowej sztuczki Udało Ci się najwyżej uzyskać 5. Niestety Spirit którym druid kontruje Twoje przekonywanie jest cóż... najmocniejszą stroną druidów Przepływ walki wygląda póki co następująco. Gawron rzucił na siebie odbicie z przebiciem więc macie karę -2 do trafienia go w walce wręcz i atakach dystansowych Rzucił również masową wersję sztuczki druidycznej. Jego wiara przeciwko Waszej zręczności. Sztuczka udała mu się w przypadku Sir Ladyna i Seavela z przebiciem. Oboje jesteście odsłonięci i jesteście w szoku. Tristan się wykaraskał przez karę za wiele akcji druida Także Tristan najwidoczniej uchylił się przed nadlatującą falą ptactwa. Jeśli chcecie żebym coś za fuksa przerzucił to mówcie śmiało Druid spalił jednego fuksa w swojej pierwszej turze. Możecie robić wstępnie odpisy tak czy siak. Jakoś to potem posklejamy. Najwięcej schodzi na czekanie aż osoba z inicjatywy wykona swój ruch. Wilki pędzą po 3 w stronę Tristana (w tym Luna) i Sir Ladyna. Seavel zachował się bardziej z tyłu jak coś.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 20-10-2021 o 10:44. |
20-10-2021, 15:55 | #105 |
Reputacja: 1 | Trudno, oczywiście jak bym sam rzucał to bym zdał bez marnowania fuksa :P Jak będzie mógł, to Sir ladyn rzuca osłonę na siebie. I walczy jak tylko może |
20-10-2021, 21:12 | #106 |
Reputacja: 1 | Bedziesz chcial wykonac dwie akcje? Jeśli tak to mozemy rzucić na osłonę -2 za wiele akcji i potem na atak bez kar za wściekły atak
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
20-10-2021, 21:44 | #107 |
Reputacja: 1 | I co jeszcze Normalnie po jednej akcji, bo jak osłona nie wyjdzie to polegnę chwalebnie :P |
21-10-2021, 05:57 | #108 |
Reputacja: 1 | To możesz od razu rolla zrobić za osłonę, oddzielnie za ewentualne wyjście z szoku i oddzielnie za ewentualne wyparowanie z dopiskiem ile fuksów spalisz w razie czego
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
21-10-2021, 06:01 | #109 |
Reputacja: 1 | Przepraszam za opóźnienie. Nie miałem wczoraj zasięgu. ALe już jestem. Dzisiaj na pewno pojawią się moje odpisy. Atak na wilki tylko jeśłi one zaatakują pierwsze. spokojnie możesz nawet 2 fuksy wydać. Chciałbym trafić tego druida. Może jego dekoncentracja zerwie przymus na wilkach. Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 21-10-2021 o 06:32. |
21-10-2021, 08:32 | #110 |
Reputacja: 1 | Starałem się, serio. 2 fuksy spalone ale za mało by go trafić przez jego zaklęcie Odbicia. 5,4 4,1 3,1 Coś przeczuwam, że aby załatwić maga i ogólnie przejść to starcie, będziecie musieli współpracować za pomocą zasad współpracy i sztuczek. Jeśli ktoś nie pamięta to w dużym skrócie: Wsparcie: Wybierasz jakikolwiek adekwatny skill fabularnie i opowiadasz jak pomagasz towarzyszowi. Rzucasz i za każdy sukces i przebicie dajesz temu towarzyszowi +1. Max można w ten sposób zapewnić komuś bonus +4 Sztuczki: Wybierasz jakikolwiek adekwatny skill i fabularnie opowiadasz jak za jego pomocą przeszkadzasz przeciwnikowi. Normalnie kontruje się go atrybutem od którego pochodzi skill ale nie zawsze jeśli to ma fabularny sens. Przykładem była sztuczka maga Rzucanie czarów vs Zręczność zamiast vs Spryt. Za sukces wybieracie czy przeciwnik ma być Zmylony (-2 do jego najbliższych akcji) czy odsłonięty (+2 dla każdego kto działa przeciwko niemu ). W obu przypadkach mod utrzymuje się do końca tury przeciwnika, warto więc wstrzymać akcję i uprzykrzyć mu życie po jego akcji tak by ktoś z towarzyszy miał szansę realnie z tego skorzystać Za przebicie przeciwnik do tego jest w szoku lub dochodzą inne fabularne konsekwencje np przewraca się Pamiętajcie też o manewrach. Wściekły atak, Przycelowanie, Chwyt, Popchnięcie z opcją powalenia, przewaga liczebna itd. Zawsze możecie też awaryjnie próbować spierdalać ale nie wiadomo czy druid Wam odpuści :P Możecie się odsuwać i odskakiwać ale Wilki mają 8 tempa bazowego więc mają naprawdę duży zasięg. Wilki korzystają też zasady Pack Tactics z Pathfinderowej konwersji która dolicza im bonus za przewagę liczebną też do obrażeń, także nie lekceważcie ich proszę
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 21-10-2021 o 08:48. |
| |