12-09-2023, 18:42 | #21 |
Reputacja: 1 | Miałem zamiar kartę dziewczyny ogarnąć, tylko jeszcze czasu nie miałem i mnie uprzedziłeś. Ja DD nie znam (grałem dawno temu kilka razy), więc mi porównywanie GURPSa do DD nic nie da. Nie musisz się też stresować, że będę oczekiwał czegoś na poziomie DD, bo nie będę Dokładnie nie przemyślałem tego rzucania płonącymi elementami. Jakoś tak kamień owinięty w szmatę, której kawałek zwisa, szmata podpalona na końcu i miotasz jak już nie jesteś w stanie utrzymać tego w ręce. No ale nie oczekujmy, że zbuduję od razu miotacz ognia, bo King to raczej Civil Engineering ma Myślę, że obecna strategia jest taka, że dziewczyna rzuca kamieniami, chłopak próbuje rzucić czar ognisty, ja rzucam toporkiem i szykuję sobie drugą broń. Dobrze rozumiem, że postać porusza się tyle metrów (jardów) na sekundę (rundę walki), ile wynosi jej basic move? Na moje oko to troll będzie mnie mógł zaatakować wręcz w ciągu 2 tur (zradziłeś, ża ma basic speed 6.5, więc basic move będzie miał około 6). Czyli wydaje mi się tak: 1. tura: King miota siekierę, Troll biegnie w jego stronę 2. tura: King wyciąga skórowacza, Troll dobiega do Kinga (czy troll może zaatkować w tej samej turze?). 3. tura: Troll (większa inicjatywa) atakuje, King przygotowuje broń (czy troll ma z tego tytułu jakieś bonusy?) 4. tura: obaj walczą już regularnie Dwójka ludzi w tym czasie próbuje atakować, 1. tura - Leilana ma gotowy kamień, rzuca nim. Leon rzuca czar (ile to potrwa?) 2. tura Leilana wyciąga kamień? Leon? 3. tura Leilana szykuje kamień do rzutu? Leon? 4. tura troll i King są w zwarciu, więc ciężko jest rzucać kamieniami czy czarami? |
13-09-2023, 11:36 | #22 |
Reputacja: 1 | Zedytowałem poprzedni post z kartami dzieciaków, z jakiegoś powodu przy wklejaniu zawartości Worda do posta na lastinn nie wstawiło się wszystko. Teraz karty są ok. Żebyś też widział, oto statystyki Trolla: 1 tura zgadza się 2 tura zgadza się, troll wykona manewr Move&Attack, czyli ruch do basic move + atak na -4, ale atak nie może być większy od 9. 3 tura troll atakuje, King przygotowuje broń, troll nie ma bonusów z tego powodu 4 tura zgadza się – przy czym, jeśli dojdzie do 4 tury, topór jest słabą bronią do parowania, ma cechę Unwieldy – czyli nie możesz w jednej rundzie atakować i parować, przy czym nie trzeba poświęcać kolejnych rund na manewr Ready po ataku czy parowaniu. Jako obrony lepsze będą Block lub Dodge. Co do ludzkich pomocników: 1. tura - Leilana ma gotowy kamień, rzuca nim. Leon rzuca czar (ile to potrwa?) 2. tura Leilana wyciąga kamień? Leon? 3. tura Leilana szykuje kamień do rzutu? Leon? 4. tura troll i King są w zwarciu, więc ciężko jest rzucać kamieniami czy czarami? Czar Leona który najlepiej tu pasuje to Fireball. Zadaje 1d, 2d lub 3d obrażeń odpowiednio za 1, 2, 3 FP. Czas rzucania także się zmienia, czar „ładuje się” o kolejną kostkę obrażeń przez kolejną sekundę. Więc jeśli chcesz rzucić go za 3 kostki (obażenia 3-18) to trzeba czekać do 4 sekundy, czar ładuje się przez 3 pierwsze sekundy i w 4 sekundzie jest rzucany czar. Proponuję tak do tego podejść i tak to rozliczę teraz, bo w przypadku rzucania czarów istotne jest to, że najpierw czar trzeba rzucić (test umiejętności rzucania danego czaru, kary za dystans się nie wliczają) a oprócz tego niektórymi czarami trzeba jeszcze trafić w cel (test umiejętności Innate Attack – tu kary za dystans już są). Jeśli czar się nie powiedzie (pierwszy test niezdany) to i tak traci się 1 FP, jeśli np. działając przed Leonem King zabije trolla, czar zebrany czar można rozproszyć, bez strat FP. Poza tym, mag wybiera czy wydaje FP czy HP na rzucanie czarów, jak zostanie 1 FP może używać HP (lepiej tak, bo utracone FP łatwiej odzyskać). Tak będę rozliczał rundy. 1 rundy King rzuca siekierą, troll próbuje uniku. Troll zaczyna pierwszy biegnie skracając dystans do 4 metrów, wtedy king ma -2 do rzutu czyli trafia na 11 i niżej. Rzut wyszedł 8 czyli trafiony. Nawe gdyby King rzucał na 10 metrów (na modyfikator-4) i tak by trafił. Troll unik 8, zdał, siekiera chybia, King wyciąga Skórowacza. Leilana rzuca kamieniem 14, chybia. Leon zaczyna czarować 14, czar się rozprasza, Leon traci 1FP. 2 runda Troll dobiega atakuje move&attack, King się broni Troll atak 18 – krytyczna porażka – Rzucamy na Unarmed Critical Miss Table 8 troll upada. King nie musiał się bronić, wyciąga Skórowacza. Leilana wyciąga kamień, Leon ponownie czaruje 8 wyszło, czar jest, Leon zaczyna go ładować. 3 runda King przygotowuje topór, Leilana przygotowuje kamień, Leon ładuje czar, troll podnosi się kolana. 4 runda Troll wstaje jako step (z kolan można wstać jako step, czyli zamiast pojedynczego kroku przy innym manewrze) i atakuje Kinga 7- weszło. King się broni 14 nie wyszło. Lokacja trafienia 14 Lewa noga. Troll zadaje obrażenia 4+2 cut czyli 6 cut – 1DR (skóra Kinga) razem 5 cut penetrating damage. To daje 5*1.5(modyfikator za cut)=7.5, zaokrąglając w dół mamy 7 ran. Ponieważ jest więcej niż ½ max HP Kinga (12), to poważna rana (Major Wound). Noga jest połamana, ale King traci tylko 6 ran. King rzuca HT przeciw Knockdown i Stun 9 zdane, stoi na nogach, nie ogłuszony. King atakuje na -4 (kara za Szok) wynik 5 sukces. Troll pewny siebie próbuje Brawling Parry Parrying Unarmed Parrying Weapons: Unarmed combat skills – including Judo and Karate – parry weapons, swung or otherwise, at -3. Failure by 3 or less means the parry still “succeeds” in the sense that you got your limb in the way. The attacker hits the parrying limb instead of his intended target, and rolls his usual damage. In close combat (only), ignore this drawback for Judo and Karate parries vs. rigid crushing weapons – clubs, sticks, etc. Na wyniku 6 by się obronił całkiem, wyszło 7 czyli troll oberwał, King rzut za obrażenia 11+1 (Skórowacz)-2 (DR) =10 penetrating damage. 10*1.5(cut)= 15 ran. Troll dostał w łapę którą parował, możnaby rzucać na którą, ale to bez znaczenia więc uznaję że w prawą. Łapa dostaje 7 ran, jest niesprawna. Troll rzuca na knockdown i stun 13 zdał, ma -4 do ataku w następnej turze ze względu na szok. Leilana rzut kamieniem 10, troll dostał. Lokacja trafienia 11… krocze. Groin: Human males and the males of similar species suffer double shock from crushing damage, and get -5 to knockdown rolls. Otherwise, treat as a torso hit. Załóżmy że to troll facet. Leilana rzut na obrażenia 6-3cr (kamień) -2 DR= 1 Crushing damage jest bez modyfikatora, czyli Troll obrywa za 1. Troll ma HP=7, King HP=6 Normalnie kara za Szok nie może być większa od -4, ale że troll dostał w krocze, to jako MG uznaję że się tym razem się zsumuje. Troll dostaje -2 do działań w następnej rundzie ze względu na Szok. Razem ma -6. 5 runda Troll atakuje na -6, wynik 13 pudło. King atak (bez Szoku) 12 weszło, Troll się broni Unikiem 11 nie udało się, King rzut na obrażenia 3 +1-2=2 penetrating damage. 2*1.5 (za cut)= 3 rany. Lokacja trafienia 9, korpus. Troll ma HP=4, King HP=6 Leilana wyjmuje kamień Leon atakuje czarem (test innate attack) 11 trafił. Leon obrażenia 6, troll spada na HP=-2 Lokacja trafienia 17 szyja Neck and throat: Increase the wounding multiplier of crushing and corrosion attacks to ¥1.5, and that of cutting damage to ¥2. At the GM’s option, anyone killed by a cutting blow to the neck is decapitated! Koniec 5 sekundy. Było blisko. (serio, możesz sobie zobaczyć te rzuty w rollerze ) Leilana znalazła w worku trzy eliksiry leczenia (jeden leczy 5d HP). Jeden podała Kingowi. King ma 12/12 HP 14/14 FP Leilana ma 9/9 HP 9/9 FP Leon ma 9/9 HP 6/9 FP Co robisz?
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 13-09-2023 o 11:42. |
16-09-2023, 11:00 | #23 |
Reputacja: 1 | Dzięki za tak szczegółowe rozpisywanie wszystkiego! Co prawda chwilowo nie wyrabiam z analizowaniem tych wszystkich szczegółów, ale jak tylko znajdę, to sobie prześledzę i będę się z tego uczył. Tymczasem, aby zachować tempo sesji, jest mój odpis. |
16-09-2023, 13:53 | #24 |
Reputacja: 1 | Teraz jak to czytałem to zdałem sobie sprawę że troll dwa razy się nie bronil- raz przed trafieniem w krocze, a raz przed czarem Leona. Wszystko zostaje jak zostaje, teraz nie mam jak dokładnie sprawdzić ale Gurps Campaigns daje możliwość żeby MG nie rzucał BNom na obrony, co przyspiesza walkę. Poza tym zarówno zasady o lokacji trafienia jak i modyfikatorach za rodzaj obrażeń to zasady opcjonalne. Można korzystać albo nie
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
19-09-2023, 08:19 | #25 |
Reputacja: 1 | W leżu trolla znajduje się sporo towarów handlowych, bele materiałów, beczułki z zagranicznymi winami, skrzynki i torby z racjami żywnościowymi itp. (wszystko razem warte około $1000), oprócz sporo trochę drobnej biżuterii oraz nieobrobionych szlachetnych kamieni w małej sakiewce (razem warte około $600). Za wszystko razem $1400 ale tylko sakiewka jest łatwa do przenoszenia. Co do badania trolla, Leon testuje Occultism czy wie coś o magicznym zastosowaniu części trolla. Jeśli wyjdzie, to Leilana może próbować wyciąć co trzeba przy pomocy Naturalist lub Survival. Rzucam w rollerze. Leon Occultism 8 wyszło. Przydają się oczy, skóra, serce, wątroba, żołądek, zęby. Leilana Naturalist (wartości są takie same jak survival, więc tu nie ma różnicy co rzucamy) 8 wyszło. Udało jej się oprawić trolla na tyle, aby wyciągnąć z niego materiały alchemiczne. Po zapakowaniu ich w najbardziej poniszczone (czyli nie nadające się do sprzedaży) płachty materiałów i po dostarczeniu do miasteczka da się za nie uzyskać $1000. Po opowieści o zamku, Leon użyje Detect Magic. Koszt 2 FP, wynik 17 critic fail. Rzut na critical spell failure table. Wynik 8 „Spell fails entirely. Caster takes 1 point of injury”. Leon ma 8 HP / 4 FP. Odgrywając postaci dzieci, doszedłem do wniosku że nie będą chciały iść dalej, zwłaszcza po porażce Leona. Poczekają aż minie burza śnieżna a Leon odpocznie (już stracił połowę FP). Dzieciaki nie zabierają łupów, więc jeśli King przeżyje, zdobyte rzeczy doliczą się do tego co możesz znaleźć w Zamku. Dostajesz jeden eliksir leczenia – leczy 5d HP po wypiciu, leczy też major wounds (np. uszkodzone kończyny). Miej na uwadze, że picie go w czasie walki liczy się tak: 1 sekunda wyjęcie eliksiru, 2 sekunda Ready (czyli np. zerwanie szyjki), 3 sekunda picie, działa od razu po wypiciu. Dla porównania cała walka z trollem trwała 5 sekund. Dotarłeś na dziedziniec Zamku. Co robisz?
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
21-09-2023, 12:42 | #26 |
Reputacja: 1 | Edit: Rzutem na taśmę (wskoczyło mi nieplanowane pół godziny wolnego) jest mój odpis Ostatnio edytowane przez Gladin : 21-09-2023 o 14:58. |
26-09-2023, 11:23 | #27 |
Reputacja: 1 | Badanie dziedzińca King Search 11 wynik 9 sukces znalazł buławę Badanie Survival 11 wynik 8 sukces zauważył ślady King rzut na Will 12 wynik 10 sukces przezwyciężył magię buławy King percepcja 12 wynik 8 sukces usłyszał próbującego uciec goblina King przeszukał co mógł, znalazł ok $100 w drobniakach ludzi ze strażnicy przy bramie. Cena zaczarowanej broni może być bardzo wysoka, nawet kilka tysięcy $. Buława w rękach Kinga zada 2d+1 cr (czyli tak samo jak topór Kinga) Kusza zadaje 1d+3 imp. Kosztuje $150, jeśli poświęcisz 4 sekundy na wycelowanie masz bonus do strzału +4, jeśli dodatkowo ją podeprzesz np. na jednym z przewróconych posągów, masz kolejne +1. King bazowo ma DX 12, umiejętności kusza nie ma, czyli strzelając rzucałby na DX-4 czyli 8. Co robisz?
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
28-09-2023, 17:56 | #28 |
Reputacja: 1 | Wydaje mi się, że King ma do DX-4 za jedną rękę, bo kusza generalnie wymaga 2 rąk? Więc strzelałby na DX-8, czyli 4? |
29-09-2023, 19:01 | #29 |
Reputacja: 1 | Tak, masz rację, zapomniałem o tym -4 za jedną dłoń. Tak, bazowo strzelałby na DX-8 czyli na 4. Jeśli wyceluje przez 4 sekundy i oprze kuszę o leżący posąg, dostanie +5, czyli w sumie strzela na 9.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
02-10-2023, 12:24 | #30 |
Reputacja: 1 | Buława ile waży? Buława zadaje crushing damage a topór cutting. Obie są swinging tak? Co oznacza na karcie swinging 1d+2 i jak się to ma do crushing i cutting? Piszesz, że buława zada 2d+1 w rękach Kinga. Przypomnij mi proszę, skąd się to bierze? |