Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-10-2023, 19:25   #31
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Buława waży tyle co topór Kinga.
Dla FoeFlayer obrażenia bazowo masz sw(u Ciebie 1d+2)+2 i +1 za Fine czyli razem 1d+5. W Pyramid magazine (być może było też gdzieś w Basic Set Characters albo Campaigns, ale teraz nie znalazłem) była zasada o konwersji obrażeń gdzie każde +4 do obrażeń zamieniało się na dodatkową kostkę. Więc 1d+5 zamieniasz na 2d+1, 1d+8 zamieniasz na 3d itp.

Ta Buława zadaje bazowo obrażenia swinging+3 czyli razem 1d+5 czyli zamieniamy to na 2d+1.

Różnica między swing a thrust to sposób uderzania. Swing to wszystko czym machasz, thrust to wszystko czym robisz pchnięcia. Niektóre bronie mają rozróżnienia pomiędzy obrażeniami od cięć a tymi od pchnięć. Przykładowo jeśli ktoś macha kataną zada obrażenia swinging cut, jeśli będzie nią pchał to thrusting impaling. Jeśli ktoś macha kijem bejsbolowym zada obrażenia swinging crushing.


 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 06-10-2023 o 19:31.
Prince_Iktorn jest offline  
Stary 06-10-2023, 20:05   #32
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
Ale oprócz nazewnictwa, to ma to jakieś mechaniczne znaczenie? Crushing i cutting?
 
Gladin jest offline  
Stary 12-10-2023, 19:54   #33
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Crushing i Cutting to typy obrażeń.

Za gurps Lite str 29.
Wounding Modifiers and Injury


Any damage left over after subtracting DR from basic damage is “penetrating damage.”
If there is any penetrating damage, multiply it by the attack’s “wounding modifier.”
This is a multiplier that depends on damage type:
• Small piercing (pi-): x0.5.
• Cutting (cut) and large piercing (pi+): x1.5.
• Impaling (imp): x2.
The damage after this multiplier determines the injury: the HP lost by the target.
Round fractions down, but the minimum injury is 1 HP for any attack that penetrates
DR at all. Reduce the victim’s current HP total by the injury sustained.

Crushing po prostu nie ma modyfikatora, czyli obrażenia liczysz x1



Na szukanie śladów goblinów w zamku test Tracking, King go nie ma czyli Perception -5. Wynik 9 nie zdał. Śladów goblinów brak.
Podczas eksploracji King rzut na DEX czy się nie przewróci na zdradliwym lodzie, 9 zdał.
King test IQ czy coś rozpozna na gobelinach wynik 12 zdał.
Gdyby szukanie odbywało się na zewnątrz w śnieżycy, dopuściłbym test Survival (mountains), ale szuka w budynku.
Teraz ostatnie pytanie czy King chciałby zawrócić, w końcu coś już nazbierał, czy zbadać zamek do końca i zmierzyć się z ostatnim jego mieszkańcem?
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline  
Stary 13-10-2023, 17:25   #34
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
Czyli cutting dmg jest w sumie lepszy od crushing - ta część, która przejdzie przez aktywną i pasywną obronę, zostanie przemnożona. Czyli toporek lepszy.

Tak szczerze, to King nie znalazł nic takiego znowu super w tym zamku - zda się, że więcej by się obłowił w jaskini ze śnieżnym trollem.

Czy my się znaleźliśmy już w finale tej przygody?
 
Gladin jest offline  
Stary 14-10-2023, 11:08   #35
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Zgadza się, to ostatnia komnata, na szczycie baszty. Poza tym tak, skarby do zdobycia w tej przygodzie nie są super wielkie ale w ostatniej komnacie też coś może być
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline  
Stary 16-10-2023, 15:30   #36
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
No dobra, kusiło mnie, aby przetestować jeszcze mechanikę walki w ostatniej komnacie, ale... w RPG lubię też roleplaying i jakoś nic a nic nie potrafiłem się w tej sytuacji przekonać, że warto iść dalej. Nie było dość motywacji (w mojej ocenie) dla mojej postaci. Do tego wcześniejsze starcie z trollem (poza grą: raczej były słabszy niż to, co by się czaiło na końcu zamku) dało mu łupnia, a miał wtedy wsparcie. Gdybym grał warhammerowym zabójcą trolli, to bym te drzwi wyważył kopniakiem i wszedł do środka, ale to po prostu taki drobny rzemieślnik jest, ten King...
 
Gladin jest offline  
Stary 18-10-2023, 12:22   #37
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Ok więc to już koniec. Jak pisałem wcześniej, przygoda to gotowiec, jednostrzał dla jednego gracza, dość krótka. Mam nadzieję, że sesja spełniła swoje zadanie


Co do moich modyfiakcji: w orginale nie było dzieci w jaskini, tylko poraniony wędrowiec, nie było też tarczy. Nie było goblinów. Sama przygoda była pisana jako paragrafówka. Tam walki były możliwe dwie (troll i ostatni mieszkaniec zamku), obie były możliwe do uniknięcia, u mnie były trzy, z czego dwóch uniknąłeś.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pytaj śmiało.

Niniejszym sesja jest zakończona. Proszę obsługę o przeniesienie jej do archiwum za tydzień, żeby jeszcze chwilę powisiała.


Proszę obsługę o dodanie sesji jako ukończonej dla gracza Gladin.
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline  
Stary 18-10-2023, 15:52   #38
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
Dzięki za odzew na moje zapotrzebowanie i poświęcony czas. Z całą pewnością daleko mi jeszcze do tego, by czuć się jako tako na tej mechanice, ale jestem o krok dalej (lub bliżej, zależy od punktu widzenia . A propos widzenia, to widzę, że Kingowi odrosła ręka na ostatnim obrazku
 
Gladin jest offline  
Stary 23-10-2023, 12:51   #39
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Może King zainwestował część pieniędzy w maga znającego czar Regeneracja
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172