|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-11-2013, 11:10 | #61 |
Reputacja: 1 | Witajcie. Sprawa pierwsza, napiszcie swoje posty. Sprawa druga. Przepraszam, za małą szybkość na docku. Sprawa trzecia. Podsumowanie. Gramy już od czerwca. Prawie pół roku. Moim zdaniem jest... kiepsko. A głównym tego powodem jest MG, który miał fajny pomysł, lecz prawie w ogóle się nie przygotował. Nie zrobił żadnego scenariusza dla każdej z nacji, żeby podjęte wybory miały swój skutek, nie wykonał do dnia dzisiejszego mapy świata, nie zdecydował jakie rasy istnieją w świecie. Posty więc pisałem praktycznie od ręki. Jak wyszło? Oceńcie sami. Najgorzej oceniam sposób prowadzenia akcji. Jest koszmarnie długi, mało dynamiczny, i gdy muszę walnąć po trzy odpisy dla każdego to zajmuje mi to minimum 2 godziny. Nie wykazałem się tej paru pomniejszych drobiazgach. Z dobrych stron to... Ciężka sprawa. Myślę, że miałem parę dobrych pomysłów-wydarzeń, które urozmaicił rozgrywkę. I czasem dałem łądny obrazek :P Co poprawić? Na pewno z mojej strony muszę przygotować jakiś dalekosiężny plan dla każdego z was. I przydałoby się w końcu nawiązanie kontaktów bezpośrednio między graczami. Wprowadzenie waluty, albo chociażby punktów wyrażonych w materiałach także będzie ciekawe. Po co to piszę? Bo mam do Was kilka pytań. Przyłóżcie się proszę. 1. Jakie są wady i zalety MG? 2. Jakie są Wasze wady i zalety? 3. Co można by poprawić? (konkretne propozycje) 4. Co dalej? Co do pytania 4 istnieje kilka dróg. Ostateczny wybór podejmę ja, ale wasze głosy będą dla mnie bardzo ważne. a) gramy dalej, wprowadzając poprawki, ewentualnie rekrutacja nowych graczy b) kończymy ten etap w chwili obecnej. Gra dobiega końca. Dopiszę epilog dla każdego z Was. Planuję tą grę przemianować na Cywilizacje: Początek, a kolejną rozpocząć pod nowym podtytułem. Będzie nowa rekrutacja (duży plus dla Was za udział w poprzednim etapie), nowe zasady, lepiej przygotowany MG itd. c)połączenie a i b, czyli gramy dalej z poprawkami, ale tylko 1-3 tury i koniec. Przechodzimy do planu c. Jeszcze raz. Obszernie poproszę Sprawa czwarta. Chyba zostało nas tylko trójka na placu boju. Mam z Lynką kontakt mailowy, ale dwukrotnie już miała odpisać. Nie będę ją nękał. Gramy dla zabawy, nie z obowiązku.
__________________ Nosce te ipsum. |
20-11-2013, 15:25 | #62 | ||||
Reputacja: 1 | Ok, rzeczywiście jest kilka mankamentów, ale nie są to przeszkody nie do przejścia. Póki co podoba mi się, ale mogłoby być znacznie lepiej. Według mnie przynajmniej. Co do pytań: 1. Wady i zalety MG Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
| ||||
20-11-2013, 22:56 | #63 |
Reputacja: 1 | To tera ja 1) No pomysł niezły i tu nie ma się co rozwodzić. Miały być jednorożce i są W dalszym etapie chciałem ujarzmić kilka innych rodzajów wierzchowców o czym chciałem kiedyś przy okazji wspomnieć jak udało by się zasiedlić nie tylko stepy i pagórki. 2) Jak dla mnie dość męczący temat przestępczości. Wiele różnych prób zwalczania efekt taki mierny. W końcu się bałem że albo zakuję w dyby połowę miasta lub więcej. Eskalacja przestępczości jak najbardziej ale według mnie jakiś powód powinien być. Gwałtowny rozrost miasta,(co było na początku) a potem?... szpiedzy podburzający ludzi, pojawienie się narkotyku, czary, cuda, obca wiara demony? Nic co by uzasadniało taką eskalację. Chyba że ja przesadzam. 3) Co do dynamiki… krótsze posty jeden rozkaz jedna tura. Mi nie raz opracowanie posta zajmowało nawet dwa lub trzy dni, pomimo częściowo narracyjnej wersji na docku a to zniechęca. Przyznam się że na tym etapie trochę mi się skończyły pomysły co dalej. 4) Magia, tu racja. Trochę mało fantazy w fantazy chociaż pod koniec nie mam co narzekać gnomy, gobliny, tajemniczy kopiec, jednorożce to się pojawiło ale z kolei moi ludzie jako kraj nie mając nic co by rzucić im naprzeciw. Przeciw technologii goblinów konnica i siła ok. Przeciw kopcowi żadnych czarów, cudów, ziół, druidów itp. Chociaż nie powiem chciałem naciągnąć cię w przyszłości jeszcze na ujeżdżenie gryfów, byków, a nawet jakichś drapieżników by o burdach mówiono „Jeżeli coś ma nogi to Burd na tym pojedzie” 5) Co do podziału na etapy zgadzam się z MrKroffinem. Niby cywilizacja a tu nadal koczownicy. Można by zakończyć gdzieś na tym etapie jako na prologu lub starożytności. Bo od wakacji gramy i nadal dużo nie ugraliśmy. 6) Kontakt z innymi cywilizacjami: bezcenne. Handel, polityka, czynniki zewnętrzne konieczność porozumiewania się emisariuszami czyli zwłoka nawet do kilku miesięcy pomiędzy słowami władców w czasie których może zdarzyć się wszystko. Do tego niestety więcej cywilizacji od kilku graczy czy NPC 7) Co dalej. Znaleźć kilku nowych chętnych dopracować szczegóły i można lecieć z koksem dalej. |
21-11-2013, 22:48 | #64 |
Reputacja: 1 | Wielkie dzięki za wyczerpujace analizy sytuacji bieżącej. Lubię fakt, że graczom zależy Wyróżniłem dwa usprawnienia, które wprowadzam w trybie natychmiastowym. 1. Dock=post. Od teraz(kolejnej tury) piszemy na docku jak w poście. Ładnie, klimatycznie, z tłem fabularnym i innymi smaczkami co tam chcecie, tam też wrzucamy obrazki jeśli macie chęć takowe załączyć. Tylko nie chciałbym, aby pisanie posta polegało wyłącznie na procedurze kopiuj-wklej. Gdy już całość materiału będzie gotowa, dokonajcie ostatecznej obróbki według swojego uznania i na forum 2. Krótkie tury. Jedno zadanie/problem/kwestia = 1 tura = 5 lat. Rozpatrujemy dogłębnie daną sprawę i kończymy. Możecie dokonać pomniejszych reform, jeśli jednak chcecie dokonać poważniejszych zmian to zgłaszacie to do mnie odpowiednio wcześniej i ja to przekształcam w Wasze zadanie. Dobra tyle z prostych spraw. Teraz kolej na calą resztę. Mój czas. Gdy zaczynaliśmy byłem po maturze i aż do rozpoczęcia studiów miałem wakacje 100%. Od października jestem studentem co brutalnie zawęziło mój czas wolny. Tak więc obiecuję zaglądać na docka co 2 dni. Będę starał się to robić codziennie. Co do docka to może umówmy się na pewien myk. Nie wiem jak to działa, nie mam ochoty grzebać w opcjach, ale gdy ktoś doda komentarz to przychodzi mi mail na skrzynkę. Więc jeśli skończycie pisać to dodajcie komentarz w dokumencie. Co dalej? Zdecydowałem, że najpierw poeksperymentujemy trochę z nowym sposobem gry, postaram się przygotować coś fajnego na koniec, a później zamykamy tą sesję i otwieram nową rekrutację. Albo jeszcze w czasie trwania ostatniej tury, zobaczymy. Macie zapewnione miejsce w kolejnej erze, części, edycji czy jak to tam nazwać. Myślę, że 3 graczy to optimum. Jako ważny warunek podam czas i chęci do gry. W przyszłej edycji postawię na pewno na kontakty między graczami i więcej magii, według życznia. Wprowadzę też swój system punktów albo po prostu waluty, żeby skarbiec miał dno Pewnie o czymś zapomniałem. Jeśli macie jakieś pytania to walcie. I na koniec, mniej przyjemna sprawa. Wasze posty... Do roboty
__________________ Nosce te ipsum. |