|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-12-2019, 20:32 | #261 |
Reputacja: 1 | Dzięki za grę, było fajnie, ostatnie parę dni byłem trochę zajęty przez co nie bylem dość aktywny. Gratulacje Traveller, przez większość gry ci wierzyłem. Co do pytań: 1. Zakaz ujawniania ról nie ma za bardzo sensu bo łatwo go obejść. Zamiast tego gra powinna być tak skonstruowana, że Miasto nie może wygrać przez proste ujawnianie ról. Np Mafia wie o pewnych rolach miastowych które nie biorą udziału w grze i może się po nie podszywać albo specjalne zdolności niektórych członków Magii pozwalają ukryć przed Miastem tożsamość zabijanego miastowego. Albo np jest seryjny zabójca który ma dodatkowe zabójstwo jeśli zna pełną rolę ofiary. 2. Jestem przeciwko grze w komentarzach ale nie będę się upierał. Wtedy nie do końca wiadomo co jest grą a co jest poza grą. |
09-12-2019, 20:54 | #262 |
Reputacja: 1 | A) Ujawnianie ról jest ciężkim orzechem do zgryzienia. Z kazda informacja odkrywasz swoja rolę. Zgadzam sie ze trzeba cos z tym zrobic, bo psuje koncowke gry (to juz w sumie tylko czekanie na to co pewne). Uważam, że nie mozna tego zakazać. To część gry. Można za to wprowadzić coś w stylu Merlina z Avalonu (zna złych, ale jesli źli odkryją kto nim jest to wygrywają). Może właśnie takie role które gdy zostaną odgadnięte dają insta win? To powstrzyma miastowych od frywolnego ujawniania. A może właśnie dodatkowe role, które nie biora udziału, a wie które to tylko SK (bo je zabił przed grą) B) gra w komentarzach powinna byc dozwolona, bo zmniejsza częsty problem z wtopami w komentarzach. Nie powinna byc ona jednak eksploatowana nadmiernie (moze jakis zakaz wchodzenia w polemikę, wymiane zdań?) |
09-12-2019, 20:58 | #263 |
Reputacja: 1 | No właśnie do pytań, które postawiłem można jeszcze dołożyć jeszcze otwarte pytanie o SK, któremu wypadałoby dać trochę większą szansę wygranej. Jeśli SK wiedziałby jakie role rzeczywiście biorą udział w rozgrywce to jest to jakiś handicap dla niego. Dobry pomysł Rewik.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day |
09-12-2019, 21:06 | #264 |
Reputacja: 1 | A taki Święty Mikołaj to wypisz wymaluj avaloński Merlin. Zna niegrzeczne dzieci no i bez niego świąt nie będzie. Btw trav. Jak chcecie wsparcie do balansowania/tworzenia rol to ja z checia. Lubie takie zabawy. |
09-12-2019, 21:09 | #265 |
Reputacja: 1 | Dobra Rewik, czemu nie, role/zasady są jawne a pomoc się zawsze przyda. Wyślę Ci na pw informacje dotyczące miejsca spotkań naszej grupy Co do łączenia Avalonu i kluczowych postaci to wyobraź sobie insta win w pierwszej nocy gdzie któraś grupa ma pecha. Chociaż robiłem coś takiego w mafii Pottera. Na zasadzie jak Malfoy zlinczuje Pottera to koniec.. no i był, gracze zadowoleni nie byli zbytnio:P Tam też wprowadziłem postać Neutrala, który miał losowe cechy w tym mógł przejąć tajną rolę pierwszej osoby, która umrze.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 09-12-2019 o 21:12. |
09-12-2019, 21:28 | #266 |
Reputacja: 1 | A) Nie B) Nie lubię, ale nie zabronię. Po prostu wystarczająco wiele się dzieje na sesji, jak sami zresztą zauważyliście. Tempo było zabójcze i weź tu jeszcze graj na dwa baty w komentarzach. C) Obojętnie A co do większej liczby ról to się zgadzam pod warunkiem, że: 1. Mafia również będzie miała z pięć ról na trzy osoby. Gwarantowany Godfather i może jeszcze Framer. 2. Zawsze będzie ktoś Jokerem i SK. 3. Wszystkie pozostałe role w grze będą losowane. Trzeba jednak wtedy dać jakąś przewagę miastu, np. zachować Mayora niezmiennie silnego i nie nerfić żadnej z pozostałych Miastowych ról, które Nami obmyśliła dla tej rozgrywki. Losowość powinna wyrównać balans niewiadomą, tylko nie może być ona tak losowa, aby miasto nie dostało Sherrifa, Jailora lub Escorta (imo są to must-have dla miasta), bo będzie auto-fail. |
09-12-2019, 23:32 | #267 |
Reputacja: 1 | Miasto miało sporo szczęścia, pierwszy atak nie udany, wyłapany SK, a potem pogrom neutralnych. Gdyby oni przetrwali, to mafia miałaby większe szanse. Mafijni mogą wygrać, miasto tym bardziej. Ale rzeczywiście SK dotrwać do końca jest ciężko. Potrzebuje sporo szczęścia przy nocnych akcjach innych graczy. Sukcesem może być dla niego zabicie 30% graczy, albo np limit zabójstw to ilość członków mafii+neutralni (włącznie z nim). Wtedy na początku w żadne sojusze nie będzie wchodził, a później zyska możliwości negocjacji. Choć ciężko tu o dobry balans. Wyjątkowo dziwna i szybka końcówka. Nie będę narzekał, że to było dla miasta złe. Im więcej postów tym więcej poszlak, a tu niektórzy nic nawet nie pisali. Tak czy inaczej skończyło się dla miasta dobrze. Ja już byłem spokojny o wynik gdy traveller jawnie przyznał się do roli. Choć przy tej ilości postów to się mogło komuś "zgubić". Przy okazji bardzo fajna kreacja postaci. Dla takich przepychanek postowych właśnie lubię grać w mafię Z taką grą medium, a nie inną no cóż. Medium jest z natury dziwne i wiedziałem, że przynajmniej dwóch miastowych wie że jestem miastowy. "Kot chce być kotem." Jerzy Pilch Chciałem zagrać trochę inaczej skoro nie miałem typowo śledczej roli. Tak jest trudniej Rewik mnie tylko trochę wystraszył, jak oznajmił że jest SK. Wcześniej sugerował co innego i mógł pójść lincz, a broniąc go mogłem go jeszcze pogrążyć, przy moich postach i chowaniu się samemu trochę za SK, czy błaznem. No i Ril brawo za robotę przy zamykaniu ludzi. W 1 rundzie idealnie trafiłeś. Powstrzymać atak i poznać 2 role. Lepszego startu być nie mogło Z kasetą pierwotnie miałem taki zamiar, zgarnąć do siebie i nikomu nie oddać. Z zdradzaniem ról, to zawsze w ten czy inny sposób się je sugeruje. Nie da się tego całkiem zabronić. Żeby uniknąć gry w komentarzach, to trzeba by zabronić praktycznie w nich pisać. Sugerować można coś zawsze, nawet dziękując komuś za grę. Dziękuje wszystkim za wspólną rozgrywkę i naszej MG za jej poprowadzenie i nie pogonienie kota, który ją zaczepiał To tak na szybko, pół wieczora spałem i idę spać dalej.
__________________ Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych! Ostatnio edytowane przez pi0t : 10-12-2019 o 07:14. |
10-12-2019, 00:19 | #268 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Czy ktoś grał kiedyś w Mafię, gdzie zamiast seryjnego zabójcy był kultysta, który zamiast zabijać może rekrutować niektóre postacie i tworzy w trakcie gry swoją własną niby-Mafię? Wygrywa jak wykończy i Miasto i właściwą Mafię. W ramach eksperymentu myślałem o wprowadzenie go w mojej kolejnej Mafii. | |
10-12-2019, 07:17 | #269 |
Reputacja: 1 | Rozważałem coś takiego Melkor. W zasadach z Town of Salem to są to wampiry, które w nocy powiększają swoje stado. Jakoś nie widzę tego na forum no chyba, że nie masz immunitetu nocnego i jakiś limit tych przemian byłby. ps. "Kocie" wyśpij się w końcu serio ps2. wydaje mi się, że przy limicie killi SK i tak może chcieć się ciągle układać z Miastem przez co Mafia miałaby przewalone. Chyba, że limit dotyczyłby 3-4 miasto/neutral dla niego, a potem niech sobie robi co chce bo już wygrał.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 10-12-2019 o 07:37. |
10-12-2019, 09:10 | #270 |
Reputacja: 1 | Traveller, w setupie o którym myślę ograniczylbym możliwość rektuacji do powiedzmy 2 osób na grę i bez immunitetu nocnego. Plus niektóre role byłyby odporne. Możliwości jest mnóstwo. Widziałem tez układy gdzie były dwie konkurencyjne Mafie które musiały wykonczyć i drugą Mafię i Miasto ale to chyba wymaga przynajmniej 20 graczy. |