18-05-2018, 21:57 | #41 |
Reputacja: 1 | Muagor - myślę, że najlepsze rozwiązanie będzie rozwiązanie z remaku -> Kapitan chce to kapitan może BTW, widzę że Trill to taki stargate'owy Goa'uld |
18-05-2018, 23:29 | #42 |
Reputacja: 1 | Post wisi, avek mało kanoniczny, ale myślę, że da się na to przymknąć oko MG, pamiętam o wydarzeniu krytycznym, ale upchnę je gdzieś później. I obiecuję lepiej trzymać się terminów.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
19-05-2018, 21:18 | #43 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A odnośnie porównania, to jedyne co mają wspólnego to, że obie rasy łączą się z nosicielami. A tak to koncepcyjnie dzieli je przepaść. Tak samo jak przepaść dzieli Wraith i Iratusy | |
19-05-2018, 21:34 | #44 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! | |
19-05-2018, 21:47 | #45 |
Reputacja: 1 | Chodziło mi o kwestie "biologi", które są zbieżne, a nie strukturę społeczną, ale tak jak Dh napisał nie wszystkie symbionty z SG są złe i niewolą i zapewne Tok'Ra (którzy są Goa'uldami tylko, że się sprzeciwili Ra) osiągają podobny stan połączenia mentalnego co Trill |
20-05-2018, 22:00 | #46 |
Reputacja: 1 | Nie zgodzę się, bo są pewne kluczowe różnice (nawet pomijając kwestie społeczne), ale fakt faktem Tok'ra bliżej do Trill. Głównie dzięki temu że są protagonistami. No ale może zamiast zgłębiać to tutaj odkryjmy to w trakcie gry, no bo przecież wasze postacią mogły na przykład nie mieć do czynienia z Trillami i też będą odkrywać te smaczki. |
21-05-2018, 08:40 | #47 |
Reputacja: 1 | Post powinien być dzisiaj . Co do dyskusji Trill a Gua'uld -> no cóż to dość skomplikowana kwestia, jak już to z pewnością bliżej do Tok'Ra ... ale ... Star Trek nie odpowiada do końca na pytanie czy symbiont ma własny charakter (przynajmniej taki ludzki) - wiemy, że zapisuje on wspomnienia, osobowość swoich poprzednich nosicieli i one mają wpływ na nawet lekką zmianę zachowań, upodobań etc. połączonego Trilla. W przeciwieństwie jednak do StarGate nigdy nie widzimy w serialu symbionta, który były dopiero połączony do pierwszego nosiciela, więc nie wiemy czy zmieniłby jego charakter. Wiemy jedynie, że w przeciwieństwie do Gua'uld (i Tok'Ra bo to ten sam gatunek) symbiont nie jest w stanie "przejąć osobowości" nosiciela. Myślę, że więcej dowiemy się w czasie gry. Jak sugerował Muagor wasze postacie mogą dowiedzieć się czegoś więcej w czasie gry - połączonych Trilli jest mało, przez długi czas wiedza o symbiontach poza trillem była bardzo mała ... Jako Oficerowie Gwiezdnej Floty, na pewno mieliście jakieś kursy w Akademii (choć wiecie mógł to być jakiś jeden wykład, jak ktoś się nie specjalizował w takich tematach) i słyszeliście o trillach/połączeniach, to patrząc na wielkość GF, liczbę połączonych Trilli etc. to mogliście nigdy z żadnym połączonym trillem nie służyć EDIT: Jak kogoś to interesuje to: Trill | Memory Alpha | FANDOM powered by Wikia Trill symbiont | Memory Alpha | FANDOM powered by Wikia
__________________ We have done the impossible, and that makes us mighty |
21-05-2018, 21:39 | #48 |
Reputacja: 1 | Hej, sorka za double posta, ale chcę aby był widoczny. Proszę administrację o nie łączenie postów. Mamy pierwszą sytuację, gdzie można rzucić kośćmi, więc warto spróbować . Zasady jak mówiłem, będę tłumaczył na bieżąco. Jeśli Lidia chce zidentyfikować komponenty, które wypadły mężczyźnie ze skrzynki, musi zdać test o trudności 2 (co oznacza, że musi uzyskać dwa sukcesy. Standardowy test to 1, tu trochę trudniej ... bo tajne modyfikatory MG ). Teraz tak. Test wygląda następująco. Bierzemy dwie d20. Ustalamy poziom rzutu: Bierzemy jeden atrybut. W tym wypadku niech będzie to Reason. Dodajemy do tego dyscyplinę, w tym wypadku Engineering. To jest PT. Należy wyrzucić równo lub mniej niż ten poziom aby uzyskać sukces. Sprawdzamy czy działa jakaś specjalizacja (focus). W tym wypadku nie ... (dodaj sobie jeszcze Mag dwie specjalizacje do karty, bo brakuje ). W tym wypadku: Każdy rzut poniżej PT - sukces, każda 1 - 2 sukcesy. Można sobie pomagać w następujący sposób: 1) Dorzucając kości z momentum - czyli rzucasz większą ilością kości niż 2. (Pierwsza kość to koszt 1, druga 2, trzecia 3). Na ten moment jako, że macie 0 to ta możliwość odpada. 2) Dorzucając do Threat (czyli takie punkty pomagające MG/utrudniające graczom). Koszt taki sam jak przy momentum. 3) Korzystając z Values. Jeśli w pozytywny sposób mogą zadziałać na scenę to można wydać punkt Determinacji (każdy ma teraz 1). 4) Ktoś może pomagać (zawsze wtedy rzuca się jedną kostką. Pomagać może postać, lub jeżeli akcja przy pomocy sprzętu okrętowego - pomaga okręt dorzuca się kostkę). Detrminacja pozwala na: Dorzucenie automatycznej 1 do testu (czyli dwa sukcesu) Przerzucenie całego rzutu Dodatkowa akcja w walce Dodanie advantage'a (czyli najczęściej zmniejszenie trudności o 1). Determinację można odzyskać tylko na dwa sposoby Jeżeli Values można wykorzystać w jakiś negatywny sposób i gracz i MG zgodzą się na utrudnienie (1 pkt) np. Bajoranka (Value: All Cardassians are bad) strzelająca do Cardassianina zbrodniarza wojennego, który miał ważne informacje dla graczy. Gracz/ka takiej postaci może dostać 1 pkt determinacji, minus jest oczywiście taki, że gracze nie otrzymają tych informacji. Można również Challengować Wartość - raz podczas tej przygody, jeżeli wartość mogłaby wpłynąć na sytuację negatywnie, gracz może decydować, że ją podważa. Wartość ta jest wykreślana, nie można z niej więcej korzystać. Dostaje się za to punkt determinacji. Po przygodzie należałoby napisać tą wartość na nowo. Najczęściej używane, aby wykorzystać inną wartość pasującą do sytuacji w sposób pozytywny (oprócz tego nie można wykorzystać więcej niż jednej wartości na raz) Przykład: Nasza Bajoranka stwierdzi, że nie strzela do tego Cardassianina. Podważa swoją wartość. Uzyskuje punkt determinacji i wykorzystuje swoją wartość (Ciekawska) aby dorzucić sobie automatyczny sukces do przepytywania Cardassianina. Mag moja propozycja dla ciebie na ten rzut -Jeśli chcesz możesz wykorzystać swój punkt z pochodzenia (bo należy dbać o dobrę imię GF) i dorzucić te sukcesy do testu Lub - Jako, że Lidia jest przyjazna i otwarta rezygnuje z podejrzeń, nie przygląda się specjalnie urządzeniom. Otrzymujesz ode mnie jeden punkt determinacji, ale nie dowiesz się co to za komponenty. Tak czy siak, rzucaj sama. Możesz mi przed postem podać wynik, dam znać co to jest ewentualnie wtedy. A jak zyskujecie momentum? Każda sukces podczas potrzebny to momentum. Można go od razu wykorzystać do uzyskania informacji od MG (np. jeżeli powiem, że są to częście do traktora, to Lidia może się dopytać jakiej marki, produkcji etc.). Jeden punkt to jedno pytanie dodatkowe. Zachować do puli graczy, do wykorzystania przez wszystkich. W razie pytań walcie, zacznę też spisywać gdzieś te skróty zasad, aby nam się nie pogubiły
__________________ We have done the impossible, and that makes us mighty |
21-05-2018, 21:46 | #49 |
Reputacja: 1 | Łoessu... ile zasad! ...ale radość bo jest post. Odpiszę w wolnej chwili na dniach
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
21-05-2018, 22:14 | #50 |
Reputacja: 1 | Ło matko... poczułam się przytłoczona. Czy już wspominałam, że nie czytuję podręczników a moja znajomość mechaniki ogranicza się do umiejętności podzielenia 47 punktów na 7 cech?
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |