Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-12-2015, 22:16   #91
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
Clutterbane, pierwszy post jest już skończony? Czy też nadal under construction?
 
Fyrskar jest offline  
Stary 22-12-2015, 11:23   #92
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Fyrskar Zobacz post
Clutterbane, pierwszy post jest już skończony? Czy też nadal under construction?
Z rana chciałem napisać 20 stron, ale szkoda języka, jak w następnej kolejce zgnijecie w kopalni.

Jak są pytania to tutaj poproszę i ewentualnie rozbuduję.

---

Utworzyłem dokument z takimi smaczkami mechanicznymi - dodatkowymi, niepozornymi zasadami, które dotychczas przewijały się w mojej sesji. Niektóre są prawie że nowe - z tej dotyczącej piwa Bugmana wcześniej nie korzystaliśmy, a o osełce już kiedyś napominałem, ale nie było okazji użyć w praktyce.

W pierwszym komentarzu pojawiło się też o żywotności i spis wykorzystywanych wariantów zasad z podręczników WFRP 2.

Za chwilę wszystkie karty postaci będą już w pełni załączone w pierwszym komentarzu i od tej pory korzystamy tylko i wyłącznie z tych KP i arkuszy ekwipunku.

---

Pierwszy odpis zaserwowałem Wam taki bardziej "rozgrzewkowy", bo jeszcze nie wiem, czego się spodziewać po tak a nie inaczej dobranych postaciach (początek zawsze najtrudniejszy), ale za to poniżej macie kilka detali pod wątki osobiste Waszych postaci, które możemy rozwinąć w przyszłych kolejkach, jak już się uporacie z wydobywcami soli.

Reinmar Kessel. Zorganizowana przestępczość w Thessos jest zdominowana przez Viscontich. Postać wie, że działa tu dobra czterdziestka ich ludzi pod dowództwem jednego z młodszych członków rodu. Siedzibą jest ufortyfikowana willa.

Thessos to też miejsce, gdzie najpewniej zbiegł śledzony przez Reinmara kapuś odpowiedzialny za wybicie gangu, do którego awanturnik należał. Możemy ustalić, że Reinmar wpadł na jego trop, gdy przygwoździł na Przełęczy Czarnego Ognia tropiciela odpowiedzialnego za bezpieczne przerzucenie kapusia do Księstw.

Ulrich Schuhknecht i Dippelt Wöller. Dwa tropy. Jeden z książki - nieznany lud, który osiedlił się wieki temu na wrzosowiskach niedaleko Thessos i tam chował zmarłych. Potrzebowałbyś dokładniejszych informacji z innych książek lub zorganizowanej wyprawy w dzicz. Drugi od naocznego świadka, który zaznaczył Wam na mapie, gdzie widział resztki rydwanów, ale sam bał się zbliżyć.

Rudiger Schwartz. Co tu dużo mówić - Felix Braun dalej działa w Thessos i dalej pomaga bandytom, na których sam nawet wystawił list gończy. Setka ludzi to minimum. Działają przede wszystkim na rzece i trakcie pomiędzy Zvorak i Thessos. Raczej profesjonaliści - była kompania najemnicza, która zmieniła nieco przedmiot działalności. Skoro nie chcesz, żeby rzezimieszek stał się zbyt rozpoznawalny, to lepiej omijać problemy (górnicy) czy aktywnie brać udział w festynie.

Wiadro. Z położonej w górach na granicy księstwa Thessos wioski Mignovillard w niezbadane ostępy dziczy prowadzi most, z którego podobno nikt nie wraca. (Brzmi jak wyzwanie. )

Poza tym oczywiście jutro (33 Pflugzeita) zaczyna się Festyn Łakomstwa, w ramach którego organizowany jest konkurs kucharski i konkurs obżarstwa. Oba konkursy to prestiżowe turnieje odbywające się według starożytnych reguł Thessos i w obu jest do wygrania absurdalna suma 1000 złotych koron.

Z tekstu pierwszego odpisu też się da wyłapać między innymi informację o coraz częściej zdarzających się tajemniczych porwaniach.

To chyba macie co robić na kolejny rok gry, co? Mapa będzie prawdopodobnie jutro, jeśli nie dziś.

---

No i jest.

Czerwona linia to granica księstwa Thessos.

Biała linia to granica księstwa Kasos.


Thessos ma zamek władcy na osobnym polu w przeciwieństwie do Kasos.

Pojedynczych wiosek i siół oczywiście nie zaznaczam - niech Wam starczy informacja, że w Thessos żyje ok. 60 000 osób, a w Kasos ok. 45 000, czyli na każdym polu w ramach księstwa powinno być kilka, jeśli nie kilkanaście osad. Naturalnie w obrębie granic księstwa nie ma żadnych legowisk "potworów", choć dwa pograniczne pola z każdej strony mogą być wystawione na ataki takowych. Pod każdym zresztą i tak jest Pod-Imperium, więc nie czujcie się zbyt bezpiecznie.

Zaznaczyłem dwie lokacje, o których BG słyszeli plotki - resztki khemryjskich (?) rydwanów i Mignovillard.

Na samym dole widać rąbek Czarnej Zatoki.

Ta mapa została stworzona z założenia, że przy wcześniejszych podróżach nie potrzebowaliście swojej własnej mapy (podróżowaliście w większej kupie i bardziej pasywnie)*, choć w trakcie gry pewnie wrzucę zaciemnioną mapę całych Księstw Granicznych z naniesionymi jedynie najważniejszymi księstwami, szlakami i rzekami (coś jak mapa świata w Fallout 1 i 2). Na chwilę obecną jeśli będzie taka potrzeba, to możecie wspierać się mapą Blichera.

* Pragnę zauważyć, że historie postaci i tak są przegięte - mało kto w 2522 KI przeżyłby wyprawę z Talabheim czy z Altdorfu do Thessos. Najsensowniej pod tym względem wypada postać Matyjasza.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 28-12-2015 o 22:12.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 22-12-2015, 16:58   #93
 
ObywatelGranit's Avatar
 
Reputacja: 1 ObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnie
Mam gorącą prośbę:
- powiększ i zmień kolor czcionki na mapie, Mistrzu.
 
ObywatelGranit jest offline  
Stary 22-12-2015, 16:59   #94
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał ObywatelGranit Zobacz post
Mam gorącą prośbę:
- powiększ i zmień kolor czcionki na mapie, Mistrzu.
Właśnie nie wiem, jaki kolor będzie czytelny... Podpowiedź mile widziana.

Cytat:
Napisał Clutterbane
Pojedynczych wiosek i siół oczywiście nie zaznaczam - niech Wam starczy informacja, że w Thessos żyje ok. 60 000 osób, a w Kasos ok. 45 000, czyli na każdym polu w ramach księstwa powinno być kilka, jeśli nie kilkanaście osad.
Nadmienię jeszcze, że w Thessos rozumianym jako miasteczku żyje ok. 6000 osób, a w Kasos z 3500.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 22-12-2015, 20:05   #95
 
ObywatelGranit's Avatar
 
Reputacja: 1 ObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnie
Na szarym - jasnoszarym tle to chyba najlepiej widoczny będzie czarny, pogrubiony.
 
ObywatelGranit jest offline  
Stary 22-12-2015, 20:30   #96
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał ObywatelGranit Zobacz post
Na szarym - jasnoszarym tle to chyba najlepiej widoczny będzie czarny, pogrubiony.
Ok, spróbuję jutro.

Tak w ogóle to miło, że już odpisałeś w sesji.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 22-12-2015, 21:12   #97
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
W ostatniej rozgrywce pytałem o testy przekonywania,
teraz pytam jak działa zastraszanie?

Mechanicznie jaka jest szansa na udanie zastraszenie kogoś w kogo celuje z broni palnej?
 
Matyjasz jest offline  
Stary 23-12-2015, 09:33   #98
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Matyjasz Zobacz post
W ostatniej rozgrywce pytałem o testy przekonywania,
teraz pytam jak działa zastraszanie?

Mechanicznie jaka jest szansa na udanie zastraszenie kogoś w kogo celuje z broni palnej?
Trudne pytanie.

Roland nie ma zastraszania. Jest pewnie tak wiarygodny jak roztrzęsiona dziewczynka z rewolwerem.

Rozegramy to jak scare test z The WFRP Companion*, str. 65. Na test masz 25% (połowa z Krzepy, -10 za mniejszą liczebność) i za każdy poziom sukcesu jeden BN testuje strach.

Na zastraszenie samego Osberna szanse są jeszcze mniejsze (5%), bo jest znaczna różnica w doświadczeniu między BG i Osbernem.

Pozostali BG mogą też się podjąć takiej próby, wtedy jest szansa na spłoszenie większej ilości BN. (Rzezimieszki mają okazję się wykazać.)

PS. Żadnego testu i tak nie będę wykonywał, zanim statystyki wszystkich BG nie będą się zgadzać.

* W rozgrywaniu umiejętności społecznych możecie kierować się odpowiednimi zasadami z The WFRP Companion.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 23-12-2015 o 10:15.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 23-12-2015, 10:40   #99
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Matyjasz - zostaw zastraszanie zawodowcom. Do gadki powinni wyjść wojownicy - Reinmar, Rudiger, Dieppelt i .....Wiadro. Może Wiadro niespecjalnie do gadki.... Patrząc mechanicznie, Reinmar ma największe szanse wiec spróbuję pierwszy. Ale mógłbyś wycelować w Osberna i zarobić nam jakiś modyfikator.

Mistrzu - można przetestować całą mechanikę zaawansowanego konfliktu społecznego? Wygląda ciekawie.
 

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 23-12-2015 o 11:18.
Asmodian jest offline  
Stary 23-12-2015, 11:19   #100
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Matyjasz - zostaw zastraszanie zawodowcom. Do gadki powinni wyjść wojownicy - Reinmar, Rudiger, Dieppelt i .....Wiadro. Może Wiadro niespecjalnie do gadki.... Patrząc mechanicznie, Reinmar ma największe szanse wiec spróbuję pierwszy. Ale mógłbyś wycelować w Osberna i zarobić nam jakiś modyfikator.
1. Kto próbuje z zastraszaniem, nie musi ustawiać się w kolejce - zrobię test dla każdego chętnego i zobaczymy, ilu BN się wycofa.

2. To wtedy Roland może pomóc któremuś z BG w teście (na 25% szans) - na sukcesie będzie +10, na porażce -10.

Cytat:
Napisał Asmodian
Mistrzu - można przetestować całą mechanikę zaawansowanego konfliktu społecznego? Wygląda ciekawie.
Tam niewiele więcej przecież jest - tylko te manewry po udanym teście umiejętności. Jak się komuś uda, to można wprowadzić.

---

Matyjasz, jak już mamy w grze Rolanda z pistoletem, to avatar może być tylko jeden - Roland z "Mrocznej Wieży" S. Kinga.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 23-12-2015 o 13:00.
Lord Cluttermonkey jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172