lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [Komentarze] Nie wszystko złoto, co się świeci (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/17753-komentarze-nie-wszystko-zloto-co-sie-swieci.html)

Warlock 28-02-2018 20:59

Propozycje umiejętności, które możecie wykorzystać podczas pobytu w karczmie:

- Plotkowanie (Dolina Lodowego Wichru, konfliktów Lehmanów z Viddlebergami, niebezpieczeństwa w okolicy, krasnoludy z Karak Hirn) - każdy temat to osobny test
- Wiedza-Krasnoludy (Karak Hirn, Góry Czarne)
- Wiedza-Imperium (Solland, Góry Czarne)
- Hazard (Gra w karty)
- Zwinne palce (kradzież kieszonkowa, bo czemu by nie? :p)
- [miejsce na wasze pomysły]

Pan Elf 28-02-2018 21:29

Aj, ubiegłeś mnie z postem. Chociaż w sumie oprócz przedstawienia się nie pojawiło się u mnie nic ważnego :p. Nie wiem czy mam to edytować czy zostawić...?

Nami 28-02-2018 21:58

Warlock mówi, że w swoim poście możesz nawet od razu zareagować na to, co napisał :) jeśli masz ochotę.

Feniu 28-02-2018 22:04

Cytat:

Napisał Nami (Post 772413)
Feniu, to mój ulubiony obrazek ;)


Ze względów zdrowotnych odpisze dziś późno (ale odpisze, dzięki za cierpliwość)

Kuruj się :D

Kerm 28-02-2018 22:14

Co zatem Dietrich wie na temat Przełęczy Lodowego Wichru i konfliktu Lehmanów z Viddlebergami?

Hakon 28-02-2018 22:23

No to co mi pozostaje?
Wiedza-krasnoludy i informacje w/w :-P
Co do plotkowania, jeśli w ogóle wyjdzie przy Duraka Ogd :-P
Dolina i krasnoludy.
Test spostrzegawczości: Czy ilość kasy proponowanej jest przy naszym rozmówcy? Sakiewka pękata?
Także czego w rejonie naszej trasy można się spodziewać. Chodzi mi o zwierzynę i roślinność do jedzenia.( Sztuka przetrwania?). W razie co się podpyta miejscowych itd.

Pan Elf 28-02-2018 22:24

Cytat:

Napisał Nami (Post 772467)
Warlock mówi, że w swoim poście możesz nawet od razu zareagować na to, co napisał :) jeśli masz ochotę.

Tak też zrobiłem :). Wziąłbym też plotkowanie na temat konfliktu między Lehmanami i Viddlebergami.

Ascard 28-02-2018 22:35

Myślę, że Słowik jako miejscowy będzie mógł odpowiedzieć na większość pytań. ew. dowiedzieć się czegoś więcej o konflikcie między rodzinami Lehmanów z Viddlebergami. Okolica też chyba lepiej mi znana ale poczekam na decyzję Mistrza Gry.

Warlock 28-02-2018 23:59

Słowik będzie mieć o wiele łatwiej na testach od pozostałych, szczególnie tych związanych z wiedzą regionalną oraz plotkowaniem.

A co do testów, to zacznę od Hakona, bo jest tego najwięcej. Jeśli chodzi o wiedzę, to miałeś sporego farta na kościach. Wygląda to następująco:
- Królestwo Karak Hirn, a w szczególności jego tytułowe miasto zwane jest Twierdzą Rogów. Bierze się to stąd, że miasto jest częścią systemu jaskiń, którymi Góry Czarne w tym rejonie podziurawione są jak sito. Dzięki silnie wiejącym wiatrom, akustyce ścian tychże jaskiń i podziemnych przejść oraz specjalnie wykonanym przez krasnoludy komnatom rezonacyjnym, w naturalny sposób wytwarzane są dźwięki przypominające wzmocnione odgłosy trąb. Krasnoludy stworzyły specjalne wrota w górskich stokach, aby wykorzystać ów fenomen na swoją korzyść. Nie tylko bowiem ostrzegają całą okolicę o niebezpieczeństwie, ale wykorzystywane są do straszenia głupszych ras dzikich humanoidów (np. kamiennych trolli, od których roi się w Górach Czarnych).
- Karak Hirn jest stosunkowo młode i zyskało na znaczeniu dopiero po upadku starych krasnoludzkich królestw i twierdz. Po tym czasie Karak Hirn bardzo się rozrosło, powstały nowe grody i osady po obu stronach łańcucha górskiego z czego jedną z bardziej znanych jest Khazid Gretnaz oraz Czerwona Forteca. Khazid Grentaz znajduje się na Przełęczy Lodowego Wichru i jest górniczą osadą, zamieszkałą przez ponad setkę dawi.
- Góry Czarne roją się od plemion zielonoskórych, ale najbliższe okolice Karak Hirn (w tym również Przełęcz Lodowego Wichru, która jest ich głównym szlakiem komunikacyjnym z miastami Imperium) są w miarę bezpieczne. Czasem zdarzają się rajdy plemion goblinoidów, ale jak dotąd żadne nie odniosło spektakularnego sukcesu.

Jeśli chodzi o plotkowanie to mamy tu porażkę. Spostrzegawczość to automatyczny sukces; mieszek wydaje się wystarczająco pełny, ale jest solidnie przymocowany do pasa i kradzież kieszonkowa będzie piekielnie trudna.

Jeśli chodzi o zwierzynę, to jest tam pełno koziorożców, niedźwiedzi, wilków, ale jak to w dziczy bywa, nie zawsze dadzą się upolować, więc o zapasy warto zadbać. Roślinność uboższa im wyżej będziecie podróżować. Możecie trafić na śnieg w pobliżu królestwa Karak Hirn.

@Kerm
Jeśli chodzi o konflikt rodów, to słyszano o nim w okolicy, ale niewiele, bo informacje przynieśli ze sobą podróżni. Podobno młodsza córa Lehmanów miała wyjść za jednego z synów starego Viddleberga. Zawarto akt małżeństwa, ale na weselu dziewczyna uciekła, zniesmaczona swoim mężem. Doszło do przepychanki, wesele zmieniło się w pole bitwy, innymi słowy skandal o podłożu obyczajowym. Później okazało się, że siostra Karla Lehmana popełniła samobójstwo, topiąc się w rzece. Chociaż bywalcy karczmy twierdzą, że niewiele może być w tym prawdy, bo ludzie lubią dorabiać bogate historie czyimś tragediom. Fakt faktem, że kiedyś dużo o tym gadano...
- A co do przełęczy, to test nieudany, ale informacje macie od Duraka.

@Ascard
Słowik wie, że droga z Oshausen do Karak Hirn jest niebezpieczniejsza od odcinka między Karak Hirn, a Scharmbeck. Pomiędzy KH a Scharmbeck leży Khazid Grentaz i jest to częściej wybierany szlak przez krasnoludy wybierające się do Imperium. Bierze się to stąd, że odcinek KH-Oshausen jest mniej zabezpieczony, zdarza się napotkać wałęsającego się potwora, a nawet może spaść lawina (kamieni lub śniegu). Warunki pogodowe w górach też nie są łatwe, szczególnie o tej porze roku, gdzie deszcz, burze i silne wichury są prawie codziennością.

Pamiętajcie, że wiedzę zdobytą z plotkowania wasze postacie posiądą dopiero przed pójściem spać. To wynik rozmów z bywalcami karczmy, a na razie siedzicie wszyscy przy jednym stole.

@Pan Elf
O samym konflikcie nie dowiedziałeś się nic nowego, ale podobno w jego wyniku ród Lehmanów odciął się w swojej twierdzy od reszty świata. Stamtąd dowodzi swoimi włościami, które nie są już tak okazałe jak dawniej. To dziwna, skryta rodzina, która długo w pamięci trzyma wyrządzone krzywdy.

Hakon 01-03-2018 07:36

Dziękuję bardzo za obszerne informację :-) Teraz muszę to jakoś ubrać w post :-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:42.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172