Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-10-2018, 20:41   #141
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Nie rozumiem jednej rzeczy - czemu Ascard wziął kolor ZIELONY, skoro ja go miałam już zaklepanego :P Że tak powiem, specjalnie wchodziłam na doca tuż po jego starcie, by sobie zaklepać, a tutaj... KRADZIEŻ W BIAŁY DZIEŃ

No cóż, to zmieniam.


PS: po ilu PO jest choroba? Lubię choroby <3
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 23-10-2018, 20:51   #142
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Poniższe zasady lecą także do pierwszego postu. Wyjaśniam jak się poruszać po hexach i po co.

Lokalizowanie Punktów Korzyści i rodzaje surowców
Po natrafieniu na jedną z poniższych lokalizacji może się okazać, że jest ona Punktem Korzyści dla jednego lub więcej spośród surowców, które można w niej normalnie pozyskać:
  • Gęstwina (żywność, surowce aptekarskie, materiały alchemiczne, materiały łowieckie).
  • Las (drewno budowlane, drewno rzemieślnicze, drewno opałowe).
  • Odkrywka (materiały alchemiczne, kamień, rudy metali).
  • Polana (żywność, zwierzęta potencjalnie hodowlane, materiały łowieckie).
  • Rzeka, staw (żywność, woda pitna).
  • Skarpa (surowce aptekarskie, rudy metali).
  • Wykrot (drewno opałowe, surowce aptekarskie, materiały alchemiczne).
  • Wzgórza (zwierzęta potencjalnie hodowlane).
  • Źródło (woda pitna).
Jeśli lokalizacja jest Punktem Korzyści dla surowca jego pozyskanie w tej konkretnej lokalizacji jest łatwiejsze co odzwierciedla modyfikator +20 w teście pozyskiwania.
BG chcący stwierdzić, czy dana lokalizacja jest Punktem Korzyści dla konkretnego surowca musi zdać trudny test wyceny. Posiadanie umiejętności Rzemiosło odpowiedniej dla pozyskiwanego materiału zapewnia premię +20 do tego testu (a każda specjalizacja w tej umiejętności kolejne +10).

Porcja surowca
Porcją nazywamy ilość surowca, którą BG zamierza jednorazowo pozyskać niezależnie czy jest to naręcze chrustu do rozpalenia ognia czy też kilka potężnych pni do budowy mostu. Od wielkości porcji zależy subiektywny modyfikator do testu pozyskiwania surowców, gdzie za przeciętny stopień trudności uznaje się porcję możliwą do uniesienia bez przeciążenia przez pozyskującego BG.

Ilość zasobów w lokalizacji
Surowce można wydobywać jedynie w odpowiedniej dla nich lokalizacji. Po wyczerpaniu się surowca w lokalizacji jej zasoby są nieodnawialne. Zasoby w lokalizacji ulegają wyczerpaniu w skutek jej eksploatacji. Początkowa ilość zasobów w lokalizacji jest wyrażona w porcjach niezależnie od rodzaju pozyskiwanego surowca i zawiera się w zakresie od 1 do 18. Gdy lokalizacja jest Punktem Korzyści danego surowca jest w niej więcej o dodatkowe K6 porcji.

Pozyskiwanie surowców
O sukcesie lub porażce podczas próby pozyskiwania surowców decyduje test pozyskiwania. Test nie opiera się o żadną cechę ani umiejętność BG, lecz umiejętności typu sztuka przetrwania, zastawianie pułapek czy inne odpowiednie do konkretnej sytuacji zapewniają dodatnie modyfikatory do testu.
Co zatem jest testowane? Za podstawę testu służy bazowa wartość, na którą składają się następujące modyfikatory:
  • Fazę dnia, w której surowiec jest pozyskiwany (w zakresie +/-10);
  • Punkty Korzyści (o +20, czytaj niżej);
  • Wielkość porcji surowca przewidziana do pozyskania przy uwzględnieniu stopnia eksploatacji lokalizacji (w zakresie +/-30);
  • Ilości pozyskujących (+10 za każdą osobę powyżej dwóch);
  • Umiejętności BG dokonującego pozyskiwania surowców przydatne w wykonywanym pozyskiwaniu (+10 za umiejętność / specjalizację w umiejętności);
  • Specjalizacja BG dokonującego pozyskiwania surowców w umiejętnościach Przeszukiwanie i Spostrzegawczość (+10 za specjalizację niezależnie od jej poziomu).
Stopień przygotowania BG do transportu pozyskiwanego surowca nie ma wpływu na test pozyskiwania. Może się jednak okazać, że pozyskany materiał zostanie czasowo lub permanentnie uziemiony w miejscu pozyskania i w konsekwencji utracony z powodu braku możliwości transportu.

Efekty testu pozyskiwania są uzależnione od uzyskanego poziomu skuteczności:
  • 3 poziomy sukcesu - zebrano surowiec najwyższej jakości,
  • 2 poziomy sukcesu - zebrano surowiec dobrej jakości,
  • Test udany bez uzyskania poziomu sukcesu lub 1 poziom sukcesu - zebrano surowiec zwykłej jakości,
  • Rzut na wartość podstawy testu - zebrano surowiec najniższej jakości,
  • 1 poziom porażki - zebrano 50% poszukiwanej porcji o najniższej jakości,
  • 2 poziomy porażki - nie udało się pozyskać surowca,
  • 3 poziomy porażki - zebrany surowiec tylko pozornie nadaje się do użytku (porażka fabularnie krytyczna).
Jakość materiału będzie wprost determinowała jakość produktu zeń wykonanego. Jeśli będzie to produkt kompozytowy o jego jakości zadecyduje jakość materiału dominującego. Jakość materiału może ocenić jedynie rzemieślnik posiadający odpowiedni zestaw umiejętności (rzemiosło + wycena).

Konsekwencje związane z czerpaniem surowców

Narzędzia używane do pozyskiwania surowców zużywają się. Każde narzędzie posiada 4 punkty wytrzymałości - można zabrać je ze sobą na pozyskiwanie surowców trzykrotnie nim konieczna będzie jego konserwacja z użyciem odpowiednich materiałów (bez testu umiejętności, wymagane jest jedynie poświęcenie odpowiedniej ilości materiału). Konserwacja przywraca punkty wytrzymałości do maksymalnego poziomu. Konserwację można przeprowadzić w każdym momencie jeśli narzędzie ma co najmniej 1 punkt wytrzymałości. Dotyczy to narzędzi zwykłej jakości (najwyższa jakość x2, dobra jakość x1,5, niska jakość x0,5).
Po udanym pozyskaniu surowca wykonujemy test ryzyka według następujących zasad:
  • Istnieje 45%-5% za każdy pozostały punkt wytrzymałości szans na to, że pozyskiwanie surowca skutkować będzie koniecznością natychmiastowej naprawy narzędzia (wymiany elementu poprzez wykonanie udanego łatwego testu odpowiedniego Rzemiosła). Mechanicznie punkty wytrzymałości narzędzia spadają do zera.
  • Istnieje 10%-1% za każdy pozostały punkt wytrzymałości szans na całkowite zniszczenie narzędzia podczas pozyskiwania surowca. Jego odtworzenie nie będzie możliwe.
W czasie gry wygląda to tak: 1 faza wystarczy na poruszenie się na sąsiednie pole, pozyskanie surowca/odbycie spotkania i powrót na pierwotnie zajmowane pole. Alternatywnie można ruszyć się o dwa pola z pozyskaniem surowca/odbyciem spotkania lub bez.


@Nami
Co 6 życzę powodzenia.
 

Ostatnio edytowane przez Avitto : 23-10-2018 o 20:53.
Avitto jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:00   #143
 
Ascard's Avatar
 
Reputacja: 1 Ascard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Nie rozumiem jednej rzeczy - czemu Ascard wziął kolor ZIELONY, skoro ja go miałam już zaklepanego :P Że tak powiem, specjalnie wchodziłam na doca tuż po jego starcie, by sobie zaklepać, a tutaj... KRADZIEŻ W BIAŁY DZIEŃ

No cóż, to zmieniam.


PS: po ilu PO jest choroba? Lubię choroby <3
Nie zauważyłem, przepraszam. W czerwonym będzie Ci ładniej.

@Avitto Jakieś PD za ujście z życiem tudzież zakończenie prologu? Właśnie zauważyłem, że bardzo boleśnie odczuje brak wyceny.
 

Ostatnio edytowane przez Ascard : 23-10-2018 o 21:06.
Ascard jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:01   #144
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie zauważyłem, przepraszam. W czerwonym będzie Ci ładniej.
Och dziękuję, starałam się pod kolor włosów, ale pomarańczowy mi się nie podoba

@Avitto
Ale kaszana!
LUDZIE! Róbcie mi traumę, bo jestem dopiero w połowie
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:14   #145
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
@Ascard
PDki będą, ale za wcześnie na to.

Teraz cała zabawa polega na tym, że odpowiednie osoby muszą pozyskiwać, inne przetwarzać a jeszcze inne organizować i zabezpieczać transporty. Tak to sobie wymyśliłem.
I w międzyczasie nie można dać się zabić!
 
Avitto jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:35   #146
 
Ascard's Avatar
 
Reputacja: 1 Ascard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Ale kaszana!
LUDZIE! Róbcie mi traumę, bo jestem dopiero w połowie
Było wziąć przykład ze mnie i na etapie tworzenia postaci załatwić sobie pierwszą chorobę. Teraz zobaczymy, czy Otto weźmie się za robotę czy butelkę.
 
Ascard jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:56   #147
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Ascard Zobacz post
Było wziąć przykład ze mnie i na etapie tworzenia postaci załatwić sobie pierwszą chorobę. Teraz zobaczymy, czy Otto weźmie się za robotę czy butelkę.
A jego syn za Melisę
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 23-10-2018, 21:57   #148
 
Porando's Avatar
 
Reputacja: 1 Porando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputacjęPorando ma wspaniałą reputację
Thorstein idzie do lasu zastawić pułapki. Ktoś chętny dołączyć? Lepiej chodzić parami
 
Porando jest offline  
Stary 23-10-2018, 22:00   #149
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
A jego syn za Melisę
Chciałaś to masz. Taki teść zapewni masę PO.
 
Avitto jest offline  
Stary 23-10-2018, 22:01   #150
 
Reinhard's Avatar
 
Reputacja: 1 Reinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputację
Już napisałem deklarację, że Reinhard idzie z Thorsteinem.
 
Reinhard jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172