lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [Komentarze] Warsztaty - Gildia Wojowników (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/2251-komentarze-warsztaty-gildia-wojownikow.html)

Yarot 14-01-2007 23:41

Nóż czy sztylet nie jest bronią, która posiada jakieś specjalne cechy. Można tych broni używać w drugiej ręce podczas, gdy walczycie mieczem chociażby. Sztylet to broń krótka, zatem wymaga podejścia do kogoś na bliski zasięg, by zadać skuteczny cios. Dlatego też trzeba uważać przy ataku na napastnika walczącego mieczem lub halabardą. W takim wypadku ma on jeden ekstra atak i jeśli tym atakiem spudłuje, to dopiero wtedy zaczyna się normalna runda walki. Jeśli trafi (nawet jeśli cios nic nie zada lub zostanie sparowany) to nie uda się walczącemu podejść bliżej i w kolejnej rundzie znów musi przetrwać atak, by nie zostać trafionym. Dlatego w takim wypadku najlepiej sprawuje się zastosowanie uniku lub zwodu. To pomaga. A przeciwnik w zwarciu musi odrzucić broń długą i walczyć czymś innym. To dla walczącego nożem jest szansa na wyprowadzenie skutecznego ciosu zanim przeciwnik wyjmie odpowiednią broń.
A teraz mamy walkę na obie bronie krótkie, zatem nie ma problemu z podejściem. Atak Bertholda jest w korpus. To największa i najłatwiesza do trafienia lokacja. Oryginalne zasady podręcznika mówią, że atak na wybraną lokację kosztuje -20% do Trafienia. Ja trochę zmieniłem te reguły i obecnie wygląda to tak:
Korpus -5%
Ręce -10%
Nogi -15%
Głowa -25%
Zatem atak na korpus ma modyfikator -5%
Najpierw inicjatywa
Dla Bertholda Zwinność 33
[dice:507c2b30e7]1d10 = 401015054 [/dice:507c2b30e7]
Dla Kapitana Zwinność 36
[dice:507c2b30e7]1d10 = 730677598 [/dice:507c2b30e7]
Kapitan powstrzyma się z pierwszym atakiem, jeśli będzie jego tura pierwsza.
Dla Bertholda z Walką Wręcz jest to 32-5 czyli 27.
[dice:507c2b30e7]1d100 = 2053176903 [/dice:507c2b30e7]
Oczywiście jeśli będzie trafienie, to od razu spadnie na korpus. Będzie to zmartwienie Kapitana, co będzie on wtedy robić.

Yarot 14-01-2007 23:50

Atak udany! I to w dodatku z fartem. Dlaczego? W poprzedniej edycji WFRP była taka fajna zasada par. Jeśli na kostkach wyszła para liczb to miało się albo farta (by odróżnić to od zdolności "szczęście" albo pecha). Jeśli dubel wyszedł poniżej wartosci to fart, jeśli powyżej, to pech. W przypadku Bertholda to fart (rzucił 22). Co mu daje? Pomyślmy. Powiedzmy, że będzie to na tyle dobry cios, że do parowania ma się jednorazowy bonus w postaci -10%.
Kapitan korzysta z parowania. Jego Walka Wręcz wynosi 69. Zatem by sparować cios, musi rzucić poniżej 59%. Zobaczmy:
[dice:b2a9c67f72]1d100 = 1752703779 [/dice:b2a9c67f72]

Yarot 14-01-2007 23:52

Tym razem Kapitan nie obronił się. Do Ciebie należy decyzja, czy zatrzymujesz nóż tuż przy skórze czy zadajesz obrażenia. To są co prawda ćwiczenia, ale macie normalne noże, więc wszystko jest możliwe. Napisz to tutaj a ja już w sesji umieszczę stosowny wpis.

imported_szympmon 15-01-2007 07:37

Zatrzymuję nóż przy skórze

Yarot 15-01-2007 23:47

Dobrze. Kapitan zobaczył co się święci. Zobaczyłeś w jego oczach, że to jest właśnie to, czego wymagał. Krzyknie "Dobrze! Dalej!" jako akcja darmowa. A potem jego odpowiedź. Zwlekał z połową akcji, którą wykorzystuje właśnie teraz. Poświęca ją na wykonanie finty. Pozwoli to na wyprowadzenie ataku, którego nie da się sparować. Oczywiście wymaga to udanego testu na Walkę Wręcz, czy udało się zwieść rekruta a potem zwyczajne trafienie.
Zatem najpierw test na powodzenie finty
Kapitan Walka Wręcz 69
[dice:04da4ee3ca]1d100 = 1176553212 [/dice:04da4ee3ca]
Berthold Walka Wręcz 32
[dice:04da4ee3ca]1d100 = 989815071 [/dice:04da4ee3ca]
oraz samo trafienie Kapitana
[dice:04da4ee3ca]1d100 = 1219435553 [/dice:04da4ee3ca]

Yarot 15-01-2007 23:56

Fatalnie się teraz kości ułożyły dla kapitana. Nie dość, że finta nie wyszła, to jeszcze nie trafił nożem z wyjątkowym pechem. Będziesz miał w kolejnej turze +5 do trafienia oraz +10 do parowania ataków. Jak pech to pech.
Kapitan widzi, że mu nie idzie. Wykorzystuje to, że będzie pierwszy i zaatakuje. Tym razem ma nadzieję, że finta mu wyjdzie i będzie mógł bez problemu trafić. Powtarzamy akcję:
Kapitan Walka Wręcz 69
[dice:220c0d3565]1d100 = 1116272093 [/dice:220c0d3565]
Berthold Walka Wręcz 32
[dice:220c0d3565]1d100 = 1191457821 [/dice:220c0d3565]
i wreszcie samo trafienie Kapitana
[dice:220c0d3565]1d100 = 951409644 [/dice:220c0d3565]
Zobaczymy jak teraz pójdzie ta akcja.

Yarot 15-01-2007 23:58

Co prawda oba rzuty wyszły, ale Bertholda był lepszy. Finta się nie udała, podobnie jak i trafienie potem. Bertholdzie, twoja akcja. Napisz co planujesz. Pamiętaj o plusach, które masz w tej rundzie z racji poprzedniego pecha kapitana.

imported_szympmon 16-01-2007 08:00

Atakuję go sztyletem a, drugą akcję poświęcam na przygotowanie do sparowania ciosu Reikharda,

Yarot 16-01-2007 18:58

Zatem Berthold ponawia atak. Ponieważ w tej rundzie kapitan już atakował zatem możesz opóźnić ewentualne parowanie do następnej tury, gdy będzie on atakować. A teraz Twój atak.
Berthold Walka Wręcz 32 (+5) co daje 37
[dice:5f0d1f565e]1d100 = 482031850 [/dice:5f0d1f565e]
I zobaczymy, czy trafienie zaliczone.

Yarot 16-01-2007 19:02

I znów trafienie. Teraz jeszcze tylko lokacja oraz ewentualne obrażenia, które byś zadał. Znów decyzja o nich należy do Ciebie.
Najpierw lokacja
[dice:24d51edf9a]1d100 = 912888099 [/dice:24d51edf9a]
oraz obrażenia
[dice:24d51edf9a]1d10 = 1136147182 [/dice:24d51edf9a]


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172