|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-12-2011, 21:18 | #11 |
Reputacja: 1 | 1. Potrzebne jest ograniczenie przyrostu umj./atrybutów. Np piramidka jak w FATE albo zasada, że maksimum umj/atr. to poziom/2. 2. W takim systemie atrybuty są zbyt potężne. Np. facet z siłą 5 a z 0 w umj. walki, będzie lepszym szermierzem od szkolonego w mieczu strażnika (20% walki) ale nie grzeszącego siłą. Co więcej, są jeszcze BN, którzy mogą mieć przecież więcej niż 5 w danym atrybucie, bo taki ogr jest silniejszy niż człowiek, wiec granica jeszcze się przesuwa. 3. Mała różnorodność. Jeśli 10 poz to demon/półbóg a atrybuty są dla człowieka, to taki np olbrzym powinien być od niego dwa, trzy razy silniejszy i można mu skoczyć nawet na 10 poz, gdzie jest się owym półbogiem. W oryginalnym d20 nie przez przypadek to jest rozpiętość 1-20. Na pierwszy rzut oka, wydaje się ze postaci będą do siebie bardzo podobne (np 3 identycznych wojowników - max siała i walka) i jednocześnie odrealnione (wojak - max siłą, walka, kondycja ewentualnie zręczność i nic na nie związane z walką rzeczy)
__________________ naturalne jak telekineza. |
30-12-2011, 21:44 | #12 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Pomyślę nad waszymi uwagami. |
10-03-2012, 17:21 | #13 |
Reputacja: 1 | Widzę, że jesteś na forum. Jakieś wnioski masz? |
10-03-2012, 20:50 | #14 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Uhm, szczerze mówiąc zająłem się sesją i system odstawiłem na bok. W najbliższym czasie nie planuję się za to zabierać, bo biorąc pod uwagę to na co zwróciliście mi uwagę doszedłem do wniosku że dopracowanie tego zajęłoby za dużo czasu który mogę spożytkować sesjami. Nie pogniewam się jeśli ktoś przejmie projekt i dopracuje go po swojemu
__________________ ... |