|
01-09-2007, 12:26 | #1 |
Reputacja: 1 | Pomocy! Pod natchnieniem które wyniosłem z kilku stron podręcznika D&D zacząłem pisać własny system i świat niestety po 2 dniach stwierdziłem ze tego jest za dużo. więc szukam pomocy o to co oto napisałem wiem że mało: Jest 5 podstawowych atrybutów Siła, Charyzma, Intelekt, Energia, Zręcznośc Siła dzieli sie na: - walkę wręcz - walkę bronią - czystą siłę - posturę Charyzma dzieli sie na: - blef - handel - wyciąganie informacji - dyplomacje Intelekt dzieli sie na: - znane zaklęcia - roztropność - szybkość uczenia sie - pamiętliwość Energia dzieli sie na: - ilość posiadanych punktów życia - ilość posiadanych punktów magii/energi - szybkość zdrowienia - szybkość przybywania punktów magii/energi Zręczność dzieli sie na: - walkę broniami dystansowymi - skradanie sie - szybkość - częstotliwość zadawania obrażeń krytycznych Walka wręcz - siła zadawanych obrażeń przez osobę nie mającej broni. Sztuki walki wymyślili elfi mnisi. Ich nazwy to: - Maro-xien - Urgh-khai - Janxa-pen - Maro-pen - Neru-mol Maro-xien w języku wspólnym oznacza "pięści smoka" jest ona wyjątkowo brutalną techniką polegającą na zadawaniu szybkich ciosów w twarz przeciwnika niestety często kończy sie z skutkiem śmiertelnym Urgh-khai w języku wspólnym znaczy "Taniec motyla" jest to technika bazująca na unikach do których inspiracją było latanie motyla na wietrze. Ta technika jest raczej Defensywna lecz czasami użytkownik zadaje obrażenia głównie w plecy i tył głowy przeciwnika. To ostatnie ma na celu ogłuszenie przeciwnika, czym zostaje skończona walka. Janxa-pen w języku wspólnym znaczy "Dzikie ruchy". Ta technika bazuje na naśladowaniu ruchów dzikich zwierząt. Jest ona wyjątkowo skuteczna u ludzi posiadających dożą zręczność, gdyż zazwyczaj naśladowane są takie zwierzęta jak małpy czy lamparty. Maro-pen w języku wspólnym znaczy "Ruchy smoka" jest to kolejna dość brutalna technika tylko ze tym razem atakuje sie całym ciałem. Użytkownik skacze całym ciałem na przeciwnika przewalając go i uderzając w głowę. Po upadku wstaje lecz odurzony przeciwnik nie daje zwykle rady więc użytkownik go podnosi i oszołomionego atakuje. jeśli przeciwnik sie podniesie wojownik powtarza manewr aż do skutku. Neru-Mol w języku wspólnym znaczy "Skręcanie ciała" w tym wypadku nazwa odnosi sie o przeciwnika a nie do użytkownika techniki. Wojownik stara sie jak najszybciej i jak najbrutalniej przewrócić przeciwnika po czym złapać jedną z jago kończyn i wykręca ją aż do momentu gdy przeciwnik sie podda lub kość w kończynie sie złamie. Więcej informacji na temat sztuk walk w rozdziale: sztuki walki Walka bronią- Siła zadawanych obrażeń w walce na broń.Pierwszą bronią posługiwali sie prymitywne ludzkie szczepy lecz prawdziwą broń z żelaza po raz pierwszy wykuły krasnoludy w swych górskich miastach. rodzaje walki to: Walka mieczem dwuręcznym Walka mieczem półtora ręcznym Walka mieczem jednoręcznym i tarczą Walka dwoma mieczami jednoręcznymi Walka dwoma mieczami Półtora ręcznymi Walka mieczem półtora ręcznym i tarczą Walka Berłem jednoręcznym Walka berłem dwuręcznym Walka Laską Walka buzdyganem Walka Sztyletem Walka Kijem Walka berłem i tarczą Walka buzdyganem i tarczą Walka toporem Walka toporem dwuręcznym Walka toporem i tarczą Walka dwoma toporami Walka dwoma buzdyganami Walka mieczem dwuręcznym Jest skuteczną metodą z słabą obroną lecz dużymi obrażeniami. Walka mieczem Półtora ręcznym Jest metodą podobną do walki mieczem dwuręcznym lecz ma nieznacznie lepszą obronę i niższe obrażenia. Walka mieczem jednoręcznym i tarczą Jest metodą o średnich obrażeniach za to dużej obronie. Wałka dwoma mieczami jednoręcznymi Jest dość kosztowną metodą z średnią obroną i dużymi obrażeniami. Walka dwoma mieczami półtora ręcznymi Jest metodą dostępną tylko dla barbarzyńców których siła przekracza zwykłe możliwości człowieka. Zadaje ona bardzo duże obrażenia i ma duża obronę lecz jest bardzo kosztowna. Walka mieczem półtora ręcznym i tarczą Jest metodą dostępną tylko dla paladynów. Ta metoda ma bardzo dużą obrone i średnie obrażenia. Niestety jest kosztowna. Walka berłem jednoręcznym Jest metedą szczególnie polecaną dla początkujących magów gdyż większość z nich zawiera pokłady magicznej energii.Zwiększają siłę magii. Walka berłem dwuręcznym Jest najbardziej kosztowną metodą gdyż berła śą robione z złota i kamieni szlachetnych. Zawierają duze pokłady magicznej energii różnych żywiołów. Zwiększają siłe magii. Walka laską Jest metodą dostępną tylko dla Czarodziei magów i zaklinaczy. Często są rzeźbione i wysadzane magicznymi klejnotami . Walka buzdyganem Walka wszelkiego rodzaju buzdyganami od maczugi po Krasnoludzkie wysadzane klejnotami wspaniałe buzdygany jest walką dosyć brutalną. Zadaje średnie obrażenia lecz rany po nim są dość duże więc przeciwnik jest znacznie osłabiony. Walka sztyletem jest metodą preferowaną najczęściej przez łotrzyków lecz demonolodzy i kapłani złych bóstw też często ją stosują. W rękach nie przeciętnego człowieka jest niegroźną bronią ale w rękach skrytobójcy może przynieść śmierć wielu ludziom Walka kijem jest metodą stosowaną przez uczniów magów, Zaklinaczy i Czarodziej którzy chcą w przyszłości walczyć laską lub berłem dwuręcznym. Walka berłem i tarczą Jest metodą wyjątkowo rzadko stosowaną gdyż berła nie są bronią kontaktową a mają jedynie zwiększać siłę zaklęć. Czasami zdarza sie że kapłani Boga światła Moriusa stosują te metodę. Walka buzdyganem i tarczą Jest metodą stosowaną często przez początkujących kapłanów którzy nie znają jeszcze wielu modlitw lecz potrafią wybłagać u swego bóstwa skuteczność w walce. Walka toporem rzadko stosowana. lecz czasami posługują sie nią początkujący Bersekerzy. Walka toporem dwuręcznym Jest metodą bardzo często stosowaną przez Zaawansowanych Besekerów.Najlepsze topory wyrabiają krasnoludy i to w nich krasnoludzcy rzemieślnicy wyrażają swe umiejętności. Walka toporem i tarczą Jest techniką stosowaną przez początkujących bersekerów którym zależy zarówno na obronie jak i na ataku. Walka dwoma toporami jest techniką stosowaną przez początkujących i zaawansowanych bersekerów którym głównie zależy na ataku. Walka dwoma buzdyganami Jest najrzadziej spotykaną techniką gdyż mało kto opanowuje walkę buzdyganami do takiego stopnie by móc walczyć dwoma na raz. więcej informacji na temat rodzajów walki w rozdziela: Walka Czysta siła odpowiada za wagę ekwipunku jaką może nieść i wagę broni jaką może nieść i walczyć twoja postać Jeden punkt czystej siły odpowiada za 5 kg możliwego ekwipunku i 0,5 kg wagi broni jaka może twoja postać walczyć. Postura odpowiada a budowę twojego ciała czyli muskulaturę. Może sie to przydać w różnych wypadkach np. : Pomniejszy złodziejaszek będzie sie zwracał inaczej do kruchego maga a inaczej do muskularnego barbarzyńcy Blef blef odpowiada za twoje zdolności do kłamania i ukrywania informacji. ------ więcej mam w głowie zainteresowanych proszę pisać !!!!!!!!!!!!!!!!! Ostatnio edytowane przez Redone : 01-09-2007 o 12:29. |
01-09-2007, 14:24 | #2 |
Reputacja: 1 | Trochę to niezbyt czytelnie napisane, jednak znalazłem to co chciałem. Trochę to też zagmatwane. Ja zamiast wymieniać: "walka dwoma toporami, walka toporem i mieczem, itd." dałbym umiejętność walki dwoma broniami, niezależnie, czy będą to dwa berła, topór i buzdygan, czy miecz i tarcza.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P |
01-09-2007, 14:28 | #3 |
Reputacja: 1 | Więc po dwóch dniach stwierdziłeś, że tego jest za dużo? Jak na razie nie napisałeś nic, oprócz wymiany nazw współczynników i skilli. Jakaś mechanika? Świat? Jakiś... System? |
01-09-2007, 16:36 | #4 |
Reputacja: 1 | Hmm... najważniejszy jest świat. Popracuj nad geografią i ustal kości lub storytelling i już możesz robić sesję próbną. Jak chcesz mogę ci zrobić mapkę świata (znam się trochę na tym) ale musiałbyś go opisać. |
01-09-2007, 18:17 | #5 |
Reputacja: 1 | Jak napisał przed mówca... Świat Świat i jeszcze raz świat... nie wiem dlaczego (Nie właściwie wiem sam to miałem ) Ale tworzenie świata zaczynają ludziska od "NOWEJ SUPER REALISTYCZNEJ MECHANIKI KTÓRA NA PEWNO SIE WSZYSTKIM SPODOBA" Ja już mam ulubioną mechanikę i nie chce jej zmieniać ;] Więc daj mi świat w którym grać będę mógł a nie mechanikę na której będę mógł grać A to co napisałeś... no cóż to jest Nic.
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |
01-09-2007, 19:51 | #6 |
Reputacja: 1 | Dobrze mówią, daj im czekolady. To co stworzyłeś to za przeproszeniem dedekowy koszmar. 1. Wymysl fajna fabułe, przyjemny świat, chwyliwe rasy a mechanike olej. Niech kazdy napisze co jego postac tak właściwie umie. 2. Z systemów to polecam system monetarny, orzeł udało się reszka porażka ewentualnie możesz zaszaleć i rzucać k10 (parzyste - tak, nieparzyste - nie) 3. No dobra możesz poszukać jakiejś prostej mechaniki wstukaj w google FATE i sprawdź czy ci odpowiada. 4. Skoro już musisz miec mechanikę to wybierz które cechy są dla ciebie ważne np: Budowa, Zwinność/Szybkość, Mana, Inteligencja, Kontakty Interpersonalne, Walka wręcz, Strzelanie....[inne które uważasz że są ważne] gracze dostaja 32 punkty i niech sobie dzielą. To czy ktoś walczy 3 brońmi czy z piąchy ignorujesz patrzesz tylko na jego walke wręcz albo strzelanie (jak rzuca) Modyfikatory dodajesz wedle fantazji i wszyscy beda szczesliwi. 4. Przypomniało mi się jak kiedyś w MiMie był system Oko Yrhadesa by sapkowski (chlip chlip stare dzieje) tam współczynników było 4 |
02-09-2007, 00:13 | #7 |
Reputacja: 1 | Marysiu za mapkę byłbym bardzo wdzięczny i ogólnie dziękuje wszystkim a mechanikę mam trochę bardziej skomplikowaną w głowie |
03-09-2007, 19:12 | #8 |
Reputacja: 1 | Jeżeli chodzi o mapkę: Polecam zrobić zarys lądów, gór itd. w paincie. A ładna linia brzegowa, i urealistycznienie można właśnie oddać komuś o dobrym sercu.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P |
03-09-2007, 20:07 | #9 |
Reputacja: 1 | Bezsens po prostu i jakiś żart moim zdaniem. (Pomijając że ktoś chce jakaś mapkę- nie wiadomo po co skoro jest zero swiata a mapkę robi się na samym końcu, ciekawostka, wiecie ze pierwsza "oficjalna" mapka do wiedźmina ukazał sie w tym roku, a nie w czasie "świetności" sagi) Tak naprawde wypisywanie milionów umiejętności tupy walką buzdyganem, młtem toporem itp + tarcza, to tworzy setki zbędnych umiejetności, które walce nie wpływają na rozgrywkę a tylko ją uśmieszniają. Chryste co to jest "początkujący berserker"? Do tego jesli tu jest za duzo współczynników to chyba mi posta gdzies urwało, bo jest ich mało, jest tylko masa całkowicie głupcih umiejetności - czy to stylów walki i wrzcenie wszystkeigo do jednego kotła, ze zabójca walczy sztyletem, kapłan tarcza, mag laską itd A tak przy okazji to w zamieszczonym tekście ja nie widze ani troche mechaniki, bo jesli nie ma zasad testów to tak jakby nic nie było. A napisanie setki umiejetności i wypisanie sobie w tabelce setki przedmiotów to nie jest mechanika. |
30-09-2007, 09:07 | #10 |
Reputacja: 1 | Czy ty byś wrzucił wszystkie bronie 2-h do jednego skila? jeśli tak to ci współczuje. Ja chce stworzyć świat o prawdziwych realiach a nie byle co. Jak ty frey byś sie uczył przez 3 lata walki mieczem a ktoś by ci do walki nagle dał młot ,walczyłbyś nim tak samo jak mieczem? Jeśli znowuż odpowiesz że tak to na prawdę współczuje ograniczonej wyobraźni. |